обърнати зимни гуми отзаде на предно

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
MEGAHARD
Мнения: 42
Регистриран на: 10 Фев 2008 18:20
Местоположение: Русе

обърнати зимни гуми отзаде на предно

Мнение от MEGAHARD » 08 Фев 2010 22:56

мислех и се чудих колеги, дали на автомобил с предни водещи колела за задните колелета не би ли било по-добре ако гумите имат посока, то да се обърнат срещу движението? или идеята е че грайфера с посока да захапва по-добре в завой и да държи задницата в желаната траектория.
п.с. имам предвид зимни гуми на сняг, за лятните е ясно че посоката е за да отвежда водата от сцепното петно.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 09 Фев 2010 04:11

Можеш ли малко по-подробно да си разясниш идеята ?

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 09 Фев 2010 14:01

Винаги когато съм гледал профила на зимната гума съм си представял че тя е такава за да СПИРА по-добре отколкото може да тръгва. Ако я обърнеш рискуваш според мен точно това. Не случайно например ако кола с предно неможе да изкатери определен баир назад значи никак няма да може.

Басс-ман профила на повечето е като на профила на борче (стрелка или каквато и да е асоциация) и посоката е такава че захапва на тръгване с с тяната част и все едно избутва снега навън, докато в обратната посока или при спиране "загребва" с широката част.

Но това май важи за не толкова много шарки гуми.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 09 Фев 2010 15:36

PESHO OT MARS написа:..Не случайно например ако кола с предно неможе да изкатери определен баир назад значи никак няма да може.
.
Според мен това е по-скоро свързано с разпределянето на тежестта и редукцията, отколкото с посоката на шарката. Когато катериш масата отива назад а движещи са предните колела, съответно сцеплението е по-малко. Когато я завъртиш масата вече отива където са и задвижващите колела съответно сцеплението става по-голямо.. Така си мисля поне...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 09 Фев 2010 18:35

Ако обърнеш посоката на движети на гумата, при спиране на сняг тя ще събира снега под себе си вместо да го отблъсква.
Последно промяна от Kiki на 11 Фев 2010 21:50, променено общо 1 път.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Фев 2010 19:20

Колеги, гумите с посока на въртене се слагат така, че при нормално въртене да изхвърлят вода/киша извън контактната площ на гумата.
Това спомага за по-висока скорост на аквапланинг, и съответно - по-голяма безопасност.
Няма такова понятие като 'захапване'...
Една 'обърната' гума ще излезе в аквапланинг на много по-ниска скорост от тази, която се върти в правилната посока.
Представете си го така - при правилна посока 'борчето' насочва водата/кишата от средата по 'клонките' настрани.
А ако е обърната гумата - 'клонките' ще събират водата/кишата и ще я насочват към центъра на гумата. И когато събраното количеството вода/киша стане голямо, гумата ще загуби контакт с пътя...

Другите гуми - с 'външна' страна пък използват това, че външната част на външната гума при завой е по-натоварена и практически понася почти цялата тежест на автомобила.
Затова обикновено там слагат само надлъжни канали (като сликове) или по-големи плочки, за да има по-добро поведение гумата на сухо при сериозно натоварване в завой...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

MNK
Мнения: 22
Регистриран на: 17 Юни 2008 21:13

Мнение от MNK » 11 Фев 2010 21:15

Идеята за обръщане на гумите е интересна. Трябва да се подшушне на някой конструктор. Къде им е бил акъла до сега, не се сещам... wink.gif Майтап, колеги. Да не се разсърдите.

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

...

Мнение от rudolf » 12 Фев 2010 01:01

мисля че схванах идеята на колегата:
.....но няма смисъл---при недвигателно колело и спиране -то не копае в обратаната посока,,а при блокиране-посоката на шарката няма да работи така или иначе,,,

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6166
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 12 Фев 2010 07:25

Идеята е ясна, ама когато е обърната посоката, имаш ли скорост и вода/киша, гумата така и така няма да има контакт с пътя - ще си 'плува' отгоре... :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта