обърнати зимни гуми отзаде на предно
обърнати зимни гуми отзаде на предно
мислех и се чудих колеги, дали на автомобил с предни водещи колела за задните колелета не би ли било по-добре ако гумите имат посока, то да се обърнат срещу движението? или идеята е че грайфера с посока да захапва по-добре в завой и да държи задницата в желаната траектория.
п.с. имам предвид зимни гуми на сняг, за лятните е ясно че посоката е за да отвежда водата от сцепното петно.
п.с. имам предвид зимни гуми на сняг, за лятните е ясно че посоката е за да отвежда водата от сцепното петно.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Винаги когато съм гледал профила на зимната гума съм си представял че тя е такава за да СПИРА по-добре отколкото може да тръгва. Ако я обърнеш рискуваш според мен точно това. Не случайно например ако кола с предно неможе да изкатери определен баир назад значи никак няма да може.
Басс-ман профила на повечето е като на профила на борче (стрелка или каквато и да е асоциация) и посоката е такава че захапва на тръгване с с тяната част и все едно избутва снега навън, докато в обратната посока или при спиране "загребва" с широката част.
Но това май важи за не толкова много шарки гуми.
Басс-ман профила на повечето е като на профила на борче (стрелка или каквато и да е асоциация) и посоката е такава че захапва на тръгване с с тяната част и все едно избутва снега навън, докато в обратната посока или при спиране "загребва" с широката част.
Но това май важи за не толкова много шарки гуми.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Според мен това е по-скоро свързано с разпределянето на тежестта и редукцията, отколкото с посоката на шарката. Когато катериш масата отива назад а движещи са предните колела, съответно сцеплението е по-малко. Когато я завъртиш масата вече отива където са и задвижващите колела съответно сцеплението става по-голямо.. Така си мисля поне...PESHO OT MARS написа:..Не случайно например ако кола с предно неможе да изкатери определен баир назад значи никак няма да може.
.

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Колеги, гумите с посока на въртене се слагат така, че при нормално въртене да изхвърлят вода/киша извън контактната площ на гумата.
Това спомага за по-висока скорост на аквапланинг, и съответно - по-голяма безопасност.
Няма такова понятие като 'захапване'...
Една 'обърната' гума ще излезе в аквапланинг на много по-ниска скорост от тази, която се върти в правилната посока.
Представете си го така - при правилна посока 'борчето' насочва водата/кишата от средата по 'клонките' настрани.
А ако е обърната гумата - 'клонките' ще събират водата/кишата и ще я насочват към центъра на гумата. И когато събраното количеството вода/киша стане голямо, гумата ще загуби контакт с пътя...
Другите гуми - с 'външна' страна пък използват това, че външната част на външната гума при завой е по-натоварена и практически понася почти цялата тежест на автомобила.
Затова обикновено там слагат само надлъжни канали (като сликове) или по-големи плочки, за да има по-добро поведение гумата на сухо при сериозно натоварване в завой...
Това спомага за по-висока скорост на аквапланинг, и съответно - по-голяма безопасност.
Няма такова понятие като 'захапване'...
Една 'обърната' гума ще излезе в аквапланинг на много по-ниска скорост от тази, която се върти в правилната посока.
Представете си го така - при правилна посока 'борчето' насочва водата/кишата от средата по 'клонките' настрани.
А ако е обърната гумата - 'клонките' ще събират водата/кишата и ще я насочват към центъра на гумата. И когато събраното количеството вода/киша стане голямо, гумата ще загуби контакт с пътя...
Другите гуми - с 'външна' страна пък използват това, че външната част на външната гума при завой е по-натоварена и практически понася почти цялата тежест на автомобила.
Затова обикновено там слагат само надлъжни канали (като сликове) или по-големи плочки, за да има по-добро поведение гумата на сухо при сериозно натоварване в завой...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта