въздушен и гпривен филтър

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 09 Фев 2010 15:27

drishko написа:Колата е на 120,000 км, маслото е Есо 5W40, така е предвидено в сервизната книжка, така ми го сменят в сервиз.
Ако за 120,000 км, сменям през 8,000км, това са 15 смени срещу 8, който съм направил аз... Сметни си маслото, филтрите и тн... Сметни и че аз тая кола няма да я карам вечно и разбери, че тия 8,000 км са прекалено малко и в крайна сметка си назад с парите.
Та се върнем на питането - КЪДЕ АДЖЕБА ВИДЯ НАПИСАНО ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ НА МАСЛО, ЧЕ СЕ СМЕНЯ НА 15000КМ? По твойта логика може само да доливаш никога да не сменяш, така съвсем няма да си вътре с парите.
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
drishko
Мнения: 38
Регистриран на: 09 Фев 2010 12:54

Мнение от drishko » 09 Фев 2010 15:33

Цитирам от първият попаднал сайт, защото кутия в мен нямам -
"Маслото ESSO ULTRON 5W-40 се използва в бензинови и дизелови двигатели на леки автомобил с и без турбонагнетяване. Необходимо е да се спазват специалните предписания на производителя, включително за допустимите значения на визкозитета и установената периодичност на смяната на маслото."

Моят производител е разчел, че е достатъчно често да се сменя на 15,000? Защо да го сменям на 8???

kikooo
Мнения: 10
Регистриран на: 08 Фев 2010 17:09

Мнение от kikooo » 09 Фев 2010 17:54

мерси колеги за помоща.от ''павел павлов'' не разбрах само един ли е филтъра за купето и климатика или са два отделни.ако са 2 каде е този за клама-та .предполагам че като казваше че се сваля вратичката на жабката сигурно става въпрос за долната жабка.питам щото не сам ги гледал още

павел павлов
Мнения: 156
Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
Местоположение: гр.Царево
Обратна връзка:

Мнение от павел павлов » 09 Фев 2010 19:08

Филтърът е само един!Сваля се вратичката на долната жабка(има 2 винта и държачите на вратичката леко се притискат за да освободят и да се откачат)Успех!!
Корола Версо 2,2 D-4D Sol 2005 г.

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 09 Фев 2010 19:37

drishko написа:Моят производител е разчел, че е достатъчно често да се сменя на 15,000? Защо да го сменям на 8???
Ама ти го сменяй и на 30К, ако искаш. Никой не те задължава. Филтрите - също.

Колегата попита и аз му отговорих - спрямо моите виждания за поддръжка на автомобил в Бг. Защото доста ентусиасти съм виждал, как кършат пръсти с пребледняло лице, когато махна капака на клапаните и се покаже хубава гресчица вътре.

Разберете, че става въпрос за Бг - страшно мръсен и прашен въздух, мазут вместо нафта с добавка - вода.

Аз карам бензинка, но на 8К сменям всичко. Баща ми и брат ми са с Д4Д, а познай кога си сменят масла и филтри?

b_d

Мнение от b_d » 09 Фев 2010 19:56

Интересно е също как за един и същ двигател в щатите маслото се сменя на 5000 мили, а в Европа на 15000+ км.

И тук стигаме до екологичното лицемерие - според мен е по-екологично да сменяш често маслото и да минеш 300 000 км отгоре с една кола, отколкото да сменяш колите на 100 000км, защото си пестил от масло.

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 09 Фев 2010 20:18

bad_dog написа:Интересно е също как за един и същ двигател в щатите маслото се сменя на 5000 мили, а в Европа на 15000+ км.

И тук стигаме до екологичното лицемерие - според мен е по-екологично да сменяш често маслото и да минеш 300 000 км отгоре с една кола, отколкото да сменяш колите на 100 000км, защото си пестил от масло.
Балъка дет си сменя маслото на 7000км да не се обажда... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

b_d

Мнение от b_d » 09 Фев 2010 21:05

diver написа:
bad_dog написа:Интересно е също как за един и същ двигател в щатите маслото се сменя на 5000 мили, а в Европа на 15000+ км.

И тук стигаме до екологичното лицемерие - според мен е по-екологично да сменяш често маслото и да минеш 300 000 км отгоре с една кола, отколкото да сменяш колите на 100 000км, защото си пестил от масло.
Балъка дет си сменя маслото на 7000км да не се обажда... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ок - затапи ме. Остава да кажеш колко ми струва литъра и съвсем ще потъна...

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 09 Фев 2010 21:25

diver написа:
bad_dog написа:Интересно е също как за един и същ двигател в щатите маслото се сменя на 5000 мили, а в Европа на 15000+ км.

И тук стигаме до екологичното лицемерие - според мен е по-екологично да сменяш често маслото и да минеш 300 000 км отгоре с една кола, отколкото да сменяш колите на 100 000км, защото си пестил от масло.
Балъка дет си сменя маслото на 7000км да не се обажда... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
На моята кола в БГ ми сменят маслото на 15000км, а в щатите на 5000мили. Моторите са си еднакви... е има малка разлика в щатите са си спестили датчика за ниво на маслото. Може би в този датчик е ключа от бараката за разликата в пробега за смяна biggrin.gif

ПП: Авенсис 2.2Д4Д напомня през 30000км че трябва да си смениш маслото, а реално в БГ го сменят на 15000км. Тук разликата е в обратна посока smile.gif

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 09 Фев 2010 23:06

bad_dog написа:
diver написа:
bad_dog написа:Интересно е също как за един и същ двигател в щатите маслото се сменя на 5000 мили, а в Европа на 15000+ км.

И тук стигаме до екологичното лицемерие - според мен е по-екологично да сменяш често маслото и да минеш 300 000 км отгоре с една кола, отколкото да сменяш колите на 100 000км, защото си пестил от масло.
Балъка дет си сменя маслото на 7000км да не се обажда... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ок - затапи ме. Остава да кажеш колко ми струва литъра и съвсем ще потъна...
Доколкото по няква случайност знам абсолютно точно колко ти струва ще замълча...

Обаче допускам че спрямо масовото дето кара по 20 000км е хммм х2?!

Извода е че масло на цена х2 минава километри /2... Балък х4...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
drishko
Мнения: 38
Регистриран на: 09 Фев 2010 12:54

Мнение от drishko » 11 Фев 2010 17:36

Защо мислите, че в България е страшно прашно???

В България климатът е умерен, т.е. маслото е непрекъснато в средата на температурния си диапазон и винаги с работен вискозитет!

Смяна под 15,000 км няма да навреди, но не виждам с какво ще помогне...
Как ще карам една кола 300,000 километра, това е нереално поне лично за мен...
Сменям масло на 15, на 150-170 хиляди сменям самата кола...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6185
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 337 пъти
Получена  благодарност: 367 пъти

Мнение от slowtraveler » 11 Фев 2010 18:39

Също не смятам, че експлоатацията в БГ с нещо по-специално натоварва двигателя.
Сменям масло на 15х.км, защото така ме задължава сервиза.
Според производителя маслото трябва да се сменя на 20х.км, но от сервиза ме задължават да го сменям на 15х.км....
Не смятам за разумно да намалявам междусервизния пробег на 8-9х.км, защото това означава всеки 2-3 месеца да съм в сервиза, а не виждам какво ще и стане на една синтетика за 15х.км/5-6 месеца...
На Опела междусервизния пробег според производителя е 30х.км, а тук отново принуждават да се прави смяна на 15х.км.....

Въздушния/горивния филтър също го сменям по разписание..
Не усещам някакво сериозно 'отпушване' след смяната.

За да съм от safe-side - изпълнявам местните препоръки и си свиркам :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 11 Фев 2010 23:24

slowtraveler написа:...
Сменям масло на 15х.км, защото така ме задължава сервиза.
Според производителя маслото трябва да се сменя на 20х.км, но от сервиза ме задължават да го сменям на 15х.км....

На Опела междусервизния пробег според производителя е 30х.км, а тук отново принуждават да се прави смяна на 15х.км.....

...
нещо не разбирам,как така някакъв сервиз ще те задължи да направиш нещо,при условие,че производителя,който дава гаранцията има други изисквания???
това би могло да стане само в случай,че имаш доброволна гаранция от сервиза,например при покупка на употребявана кола от тях.
имах впечатлението,че дори в бг хората си знаят и търсят правата.аналогично на случаите с тм-ауто и сервизно обслужване.май е време поне хората които могат да си позволят нова кола да се огледат малко и да сключат поне една правна застраховка,за да могат в подобни случаи да отстояват потребителските си права чрез адвокат.

@slowtraveler
малко ме разочарова,не ги оставяй да ти се качат на главата! mad.gif
още нещо,опел вектра 2.2тд има 60.000км сервизен интервал интервал,един приятел го имаше затова го знам.и той си ходеше точно през тези км на сервиз.
всяко едно добро синтетично масло със съответната спецификация издържа без проблем тези км,камо ли 15-20.000 за които тук някои разбирачи повдигат въпрос!

още веднъж искам да спомена какво според тойота означава утежнени експлоатационни условия:

предимно градско и къси разстояния(напр.студен двигател)
над 60% autobahn със 80% от Vмах
висока надморска височина
теглене на ремарке и багажник на покрива!
замърсен въздух изисква по-честа смяна на възд. филтър,но стандартния интервал е 60.000км(рав4 ха3),какви са тия под 10.000км смени?!както и за маслото,да не слагате диона супер?
wacko.gif
Последно промяна от jim_beam на 11 Фев 2010 23:38, променено общо 2 пъти.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6185
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 337 пъти
Получена  благодарност: 367 пъти

Мнение от slowtraveler » 11 Фев 2010 23:32

Навярно не съм бил разбран правилно....
Не някакъв сервиз, а официалния представител на марката определя сервизен интервал 15х.км.
Въпреки, че този пробег в японската инструкция, а и в софтуера, който се ползва от официалните сервизи е 20х.км...
В българската книжка пише - сервизен интервал 15х.км.
Съответно официалния представител на производителя в БГ ми пише в електронната сервизна книжка, че трябва да посетя сервиза след 15х.км....
Не виждам как мога да се боря с това - производителя или неговите местни другари са решили за БГ пробега да е такъв...
Как да докажа, че условията в БГ не са по-тежки отколкото в други страни? (особено ако се има предвид клипа който преди малко пуснах :whistle: biggrin.gif ).

П.С. тъкмо сега се зачетох в книжката и ме изуми точния японски тест за хлабина на клапаните: Проверява се на слух на всеки 90 000 км, и при наличие на шум се извършва реглаж на клапаните (не пише дали регулировката пак се прави на слух) laugh.gif laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 11 Фев 2010 23:45

знам много добре понеже имах мазда6,че 20.000км е сервизния интервал,това го пише и в книжката.
нищо не трябва да доказваш на никого,просто си спазваш този интервал!ако се случи гаранционен дефект просто предявяваш иск за гар. ремонт.сулйо пулев изпълнява,това е.ако се наложи чрез адвокат!
балкански работи са това,докога ще си траете?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 7 госта