Та се върнем на питането - КЪДЕ АДЖЕБА ВИДЯ НАПИСАНО ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ НА МАСЛО, ЧЕ СЕ СМЕНЯ НА 15000КМ? По твойта логика може само да доливаш никога да не сменяш, така съвсем няма да си вътре с парите.drishko написа:Колата е на 120,000 км, маслото е Есо 5W40, така е предвидено в сервизната книжка, така ми го сменят в сервиз.
Ако за 120,000 км, сменям през 8,000км, това са 15 смени срещу 8, който съм направил аз... Сметни си маслото, филтрите и тн... Сметни и че аз тая кола няма да я карам вечно и разбери, че тия 8,000 км са прекалено малко и в крайна сметка си назад с парите.
въздушен и гпривен филтър
Мнение от diver » 09 Фев 2010 15:27

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
diver
Мнение от drishko » 09 Фев 2010 15:33
"Маслото ESSO ULTRON 5W-40 се използва в бензинови и дизелови двигатели на леки автомобил с и без турбонагнетяване. Необходимо е да се спазват специалните предписания на производителя, включително за допустимите значения на визкозитета и установената периодичност на смяната на маслото."
Моят производител е разчел, че е достатъчно често да се сменя на 15,000? Защо да го сменям на 8???
drishko
Мнение от kikooo » 09 Фев 2010 17:54
kikooo
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
- Местоположение: гр.Царево
- Обратна връзка:
Мнение от павел павлов » 09 Фев 2010 19:08
павел павлов
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Uncle Dido » 09 Фев 2010 19:37
Ама ти го сменяй и на 30К, ако искаш. Никой не те задължава. Филтрите - също.drishko написа:Моят производител е разчел, че е достатъчно често да се сменя на 15,000? Защо да го сменям на 8???
Колегата попита и аз му отговорих - спрямо моите виждания за поддръжка на автомобил в Бг. Защото доста ентусиасти съм виждал, как кършат пръсти с пребледняло лице, когато махна капака на клапаните и се покаже хубава гресчица вътре.
Разберете, че става въпрос за Бг - страшно мръсен и прашен въздух, мазут вместо нафта с добавка - вода.
Аз карам бензинка, но на 8К сменям всичко. Баща ми и брат ми са с Д4Д, а познай кога си сменят масла и филтри?
Uncle Dido
Мнение от b_d » 09 Фев 2010 19:56
И тук стигаме до екологичното лицемерие - според мен е по-екологично да сменяш често маслото и да минеш 300 000 км отгоре с една кола, отколкото да сменяш колите на 100 000км, защото си пестил от масло.
b_d
Мнение от diver » 09 Фев 2010 20:18
Балъка дет си сменя маслото на 7000км да не се обажда... laugh.gif laugh.gif laugh.gifbad_dog написа:Интересно е също как за един и същ двигател в щатите маслото се сменя на 5000 мили, а в Европа на 15000+ км.
И тук стигаме до екологичното лицемерие - според мен е по-екологично да сменяш често маслото и да минеш 300 000 км отгоре с една кола, отколкото да сменяш колите на 100 000км, защото си пестил от масло.

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
diver
Мнение от b_d » 09 Фев 2010 21:05
Ок - затапи ме. Остава да кажеш колко ми струва литъра и съвсем ще потъна...diver написа:Балъка дет си сменя маслото на 7000км да не се обажда... laugh.gif laugh.gif laugh.gifbad_dog написа:Интересно е също как за един и същ двигател в щатите маслото се сменя на 5000 мили, а в Европа на 15000+ км.
И тук стигаме до екологичното лицемерие - според мен е по-екологично да сменяш често маслото и да минеш 300 000 км отгоре с една кола, отколкото да сменяш колите на 100 000км, защото си пестил от масло.
b_d
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от Vesko » 09 Фев 2010 21:25
На моята кола в БГ ми сменят маслото на 15000км, а в щатите на 5000мили. Моторите са си еднакви... е има малка разлика в щатите са си спестили датчика за ниво на маслото. Може би в този датчик е ключа от бараката за разликата в пробега за смяна biggrin.gifdiver написа:Балъка дет си сменя маслото на 7000км да не се обажда... laugh.gif laugh.gif laugh.gifbad_dog написа:Интересно е също как за един и същ двигател в щатите маслото се сменя на 5000 мили, а в Европа на 15000+ км.
И тук стигаме до екологичното лицемерие - според мен е по-екологично да сменяш често маслото и да минеш 300 000 км отгоре с една кола, отколкото да сменяш колите на 100 000км, защото си пестил от масло.
ПП: Авенсис 2.2Д4Д напомня през 30000км че трябва да си смениш маслото, а реално в БГ го сменят на 15000км. Тук разликата е в обратна посока

Vesko
Мнение от diver » 09 Фев 2010 23:06
Доколкото по няква случайност знам абсолютно точно колко ти струва ще замълча...bad_dog написа:Ок - затапи ме. Остава да кажеш колко ми струва литъра и съвсем ще потъна...diver написа:Балъка дет си сменя маслото на 7000км да не се обажда... laugh.gif laugh.gif laugh.gifbad_dog написа:Интересно е също как за един и същ двигател в щатите маслото се сменя на 5000 мили, а в Европа на 15000+ км.
И тук стигаме до екологичното лицемерие - според мен е по-екологично да сменяш често маслото и да минеш 300 000 км отгоре с една кола, отколкото да сменяш колите на 100 000км, защото си пестил от масло.
Обаче допускам че спрямо масовото дето кара по 20 000км е хммм х2?!
Извода е че масло на цена х2 минава километри /2... Балък х4...

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
diver
Мнение от drishko » 11 Фев 2010 17:36
В България климатът е умерен, т.е. маслото е непрекъснато в средата на температурния си диапазон и винаги с работен вискозитет!
Смяна под 15,000 км няма да навреди, но не виждам с какво ще помогне...
Как ще карам една кола 300,000 километра, това е нереално поне лично за мен...
Сменям масло на 15, на 150-170 хиляди сменям самата кола...
drishko
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Мнение от slowtraveler » 11 Фев 2010 18:39
Сменям масло на 15х.км, защото така ме задължава сервиза.
Според производителя маслото трябва да се сменя на 20х.км, но от сервиза ме задължават да го сменям на 15х.км....
Не смятам за разумно да намалявам междусервизния пробег на 8-9х.км, защото това означава всеки 2-3 месеца да съм в сервиза, а не виждам какво ще и стане на една синтетика за 15х.км/5-6 месеца...
На Опела междусервизния пробег според производителя е 30х.км, а тук отново принуждават да се прави смяна на 15х.км.....
Въздушния/горивния филтър също го сменям по разписание..
Не усещам някакво сериозно 'отпушване' след смяната.
За да съм от safe-side - изпълнявам местните препоръки и си свиркам

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 11 Фев 2010 23:24
нещо не разбирам,как така някакъв сервиз ще те задължи да направиш нещо,при условие,че производителя,който дава гаранцията има други изисквания???slowtraveler написа:...
Сменям масло на 15х.км, защото така ме задължава сервиза.
Според производителя маслото трябва да се сменя на 20х.км, но от сервиза ме задължават да го сменям на 15х.км....
На Опела междусервизния пробег според производителя е 30х.км, а тук отново принуждават да се прави смяна на 15х.км.....
...
това би могло да стане само в случай,че имаш доброволна гаранция от сервиза,например при покупка на употребявана кола от тях.
имах впечатлението,че дори в бг хората си знаят и търсят правата.аналогично на случаите с тм-ауто и сервизно обслужване.май е време поне хората които могат да си позволят нова кола да се огледат малко и да сключат поне една правна застраховка,за да могат в подобни случаи да отстояват потребителските си права чрез адвокат.
@slowtraveler
малко ме разочарова,не ги оставяй да ти се качат на главата!

още нещо,опел вектра 2.2тд има 60.000км сервизен интервал интервал,един приятел го имаше затова го знам.и той си ходеше точно през тези км на сервиз.
всяко едно добро синтетично масло със съответната спецификация издържа без проблем тези км,камо ли 15-20.000 за които тук някои разбирачи повдигат въпрос!
още веднъж искам да спомена какво според тойота означава утежнени експлоатационни условия:
предимно градско и къси разстояния(напр.студен двигател)
над 60% autobahn със 80% от Vмах
висока надморска височина
теглене на ремарке и багажник на покрива!
замърсен въздух изисква по-честа смяна на възд. филтър,но стандартния интервал е 60.000км(рав4 ха3),какви са тия под 10.000км смени?!както и за маслото,да не слагате диона супер?

jim_beam
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Мнение от slowtraveler » 11 Фев 2010 23:32
Не някакъв сервиз, а официалния представител на марката определя сервизен интервал 15х.км.
Въпреки, че този пробег в японската инструкция, а и в софтуера, който се ползва от официалните сервизи е 20х.км...
В българската книжка пише - сервизен интервал 15х.км.
Съответно официалния представител на производителя в БГ ми пише в електронната сервизна книжка, че трябва да посетя сервиза след 15х.км....
Не виждам как мога да се боря с това - производителя или неговите местни другари са решили за БГ пробега да е такъв...
Как да докажа, че условията в БГ не са по-тежки отколкото в други страни? (особено ако се има предвид клипа който преди малко пуснах

П.С. тъкмо сега се зачетох в книжката и ме изуми точния японски тест за хлабина на клапаните: Проверява се на слух на всеки 90 000 км, и при наличие на шум се извършва реглаж на клапаните (не пише дали регулировката пак се прави на слух) laugh.gif laugh.gif
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 11 Фев 2010 23:45
нищо не трябва да доказваш на никого,просто си спазваш този интервал!ако се случи гаранционен дефект просто предявяваш иск за гар. ремонт.сулйо пулев изпълнява,това е.ако се наложи чрез адвокат!
балкански работи са това,докога ще си траете?
jim_beam
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта