ДАЛАВЕРИТЕ НА ТОЙОТА - СОФИЯ
Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
ДАЛАВЕРИТЕ НА ТОЙОТА - СОФИЯ
Мнение от Boiko » 28 Яну 2010 17:28
Нека накратко Ви опиша преживяното във фирмените сервизи на Тойота в София:
Колата ми е Тойота Ленд Крузер - 120 на 105 000км.
На 105 000км по сервизна книжка се прави обслужване тип А, което включва смяна на масло и филтър. В двата сервиза на София искат на тези километри да се сменят всички ремъци, вкл. и ангренажен + антифриз и спирачна течност, което по сервизна книжка се прави на 150 000км., което е заложено от производителят. Доводът им беше, че пътищата в БГ били лоши. Естествено отказах да сменя частите и ми откриха разбит лагер на предно колело. Когато го поръчах, ми казаха, че този ремонт ще ми струва 1275лв. Оказа се, че с лагера сменят и цялата главина, като казват че нямало начин да се избие лагера от главината и били вървели комплект ( което е пълна глупост ).
След като отидох в друг град, но пак във фирмен сервиз на Тойота смених лагера без главината + два тампона на стабилизиращата щанга, за което ми взеха 775, 55лв.
Оказа се, че лагера може да семени съвсем спокойно без да се сменя главината. И в същият сервиз ми обясниха, че смяната на ремъците и горе посочените части се сменят на 150 000км., както препоръчва производителят на Тойота
А сега ми кажете, къде аджеба да си търся правата???
Колата ми е Тойота Ленд Крузер - 120 на 105 000км.
На 105 000км по сервизна книжка се прави обслужване тип А, което включва смяна на масло и филтър. В двата сервиза на София искат на тези километри да се сменят всички ремъци, вкл. и ангренажен + антифриз и спирачна течност, което по сервизна книжка се прави на 150 000км., което е заложено от производителят. Доводът им беше, че пътищата в БГ били лоши. Естествено отказах да сменя частите и ми откриха разбит лагер на предно колело. Когато го поръчах, ми казаха, че този ремонт ще ми струва 1275лв. Оказа се, че с лагера сменят и цялата главина, като казват че нямало начин да се избие лагера от главината и били вървели комплект ( което е пълна глупост ).
След като отидох в друг град, но пак във фирмен сервиз на Тойота смених лагера без главината + два тампона на стабилизиращата щанга, за което ми взеха 775, 55лв.
Оказа се, че лагера може да семени съвсем спокойно без да се сменя главината. И в същият сервиз ми обясниха, че смяната на ремъците и горе посочените части се сменят на 150 000км., както препоръчва производителят на Тойота
А сега ми кажете, къде аджеба да си търся правата???
Boiko
kiko
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Uncle Dido
Raya
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: 11 Окт 2009 18:37
- Местоположение: Варна
- Получена благодарност: 3 пъти
Мнение от Toyota forever » 29 Яну 2010 19:19
На комисията на потребителя няма какво да им каже при положение, че не е извършен някакъв ремонт. При жалба при тях се представя документ за извършено нарушение. А това което може да направиш е да изпратиш някакво запитване до централен дилър на тойота, примерно за европа и да им разясниш за какво става въпрос. Поне сега с кеф може отидеш в софииския сервиз и да им нашокаш канчетата.
МАСЛА ТОЙОТА НА СКЛАД: TOYOTA ATF T4, TOYOTA ATF WS, TOYOTA HIBRID 0/20, TOYOTA W75 LV за 6 степенни ръчни кутии.
Toyota forever
Мнение от kiko » 30 Яну 2010 15:19
Как да няма какво да каже на КЗП, ако колата е закупена от този дилър и в сервизните документи пише кога трябва да се извърши смяната на тези детайли, а те искат по-рано да го направят, тогава излиза, че те зарибяват да си купиш колата от тях, а после те прецакват с гаранционното обслужване. Дори и комисията за защита на конкуренцията може да се сезира за такова нарушение! Лошото е че никой не вярва в държавата и хората нямат нерви за такива работи.
kiko
Boiko
Мнение от kinn » 09 Фев 2010 17:57
Колега, мен също ТМ Ауто Изток се опитаха да ме убедят, че при обслужването на Авенсиса на 105 000 км. (по книжка ТО А), трябва да сменя задължително и антифриз, масло на скоростната кутия, външен ремък и спирачна течност. Всичко щяло да ми струва около 800 лв.
Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.

Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.
2005 Avensis 2.2 D-4D, 2AD-FTV
kinn
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 10 Фев 2010 00:51
Преди време гледах периодите за смяна на спирачна течност и трансмисионно масло за моята Корола и наистина по график се сменят на 5 години или на 100 000 км. За антифриза имаше значение вида - обикновен или Long life. Та не знам дали не си питал неправилните хора!? Потърси в нета сервизния график на Авенсис и си направи справка. Цената е друг въпрос и ако ти е скъпо отиди в друг сервиз. Това не са сложни процедури и във всеки читав сервиз биха ги извършили без проблем.kinn написа:Колега, мен също ТМ Ауто Изток се опитаха да ме убедят, че при обслужването на Авенсиса на 105 000 км. (по книжка ТО А), трябва да сменя задължително и антифриз, масло на скоростната кутия, външен ремък и спирачна течност. Всичко щяло да ми струва около 800 лв.![]()
Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Vesko
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Мнение от max-2 » 10 Фев 2010 09:28
Тези процедури наистина са необходими, ако искаш колата ти да е в кондиция, даже ще добавя и хидравличната течност. От несмяна на консумативи започват да се развалят тойотите най-вече. А навярно знаете какво става като се смени нещо по колата-ако не ти счупят и друго покрай смяната, това, което си сменил започваш да го сменяш през една-две години.kinn написа:Колега, мен също ТМ Ауто Изток се опитаха да ме убедят, че при обслужването на Авенсиса на 105 000 км. (по книжка ТО А), трябва да сменя задължително и антифриз, масло на скоростната кутия, външен ремък и спирачна течност. Всичко щяло да ми струва около 800 лв.![]()
Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.
Carina E 4AFE LB 1992
max-2
Мнение от kinn » 10 Фев 2010 10:16
Колата е 11.2005 г., т.е. няма още пълни 5 г. Според сервизния график първа смяна на антифриз (S-LLC) се прави на 150к., а трансмисионно масло на 120к. Спирачната течност си я сменям почти при всяко обслужване, там разхода е пренебрежим и нямам нищо против смяната й. Иначе двигателят е с верига, а не с ангренажен ремък и на 105к се прави само инспекция на V-ribbed belt (което и направиха и казаха че си е здрав и няма нужда се заменя).zi_zi_top написа:Преди време гледах периодите за смяна на спирачна течност и трансмисионно масло за моята Корола и наистина по график се сменят на 5 години или на 100 000 км. За антифриза имаше значение вида - обикновен или Long life. Та не знам дали не си питал неправилните хора!? Потърси в нета сервизния график на Авенсис и си направи справка. Цената е друг въпрос и ако ти е скъпо отиди в друг сервиз. Това не са сложни процедури и във всеки читав сервиз биха ги извършили без проблем.kinn написа:Колега, мен също ТМ Ауто Изток се опитаха да ме убедят, че при обслужването на Авенсиса на 105 000 км. (по книжка ТО А), трябва да сменя задължително и антифриз, масло на скоростната кутия, външен ремък и спирачна течност. Всичко щяло да ми струва около 800 лв.![]()
Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.

2005 Avensis 2.2 D-4D, 2AD-FTV
kinn
max-2
Мнение от inch high » 10 Фев 2010 21:23
Колеги,
истината е, че много, ама много рядко си търсим правата за каквото и да било.
Така сме научени, дори неволно махаме с ръка и си намираме оправдание за пред себе си, и пак неволно даваме лош пример и на децата си....
Но това е една друга тема...
истината е, че много, ама много рядко си търсим правата за каквото и да било.
Така сме научени, дори неволно махаме с ръка и си намираме оправдание за пред себе си, и пак неволно даваме лош пример и на децата си....
Но това е една друга тема...
...
ABTOMOTO.COM Team
ABTOMOTO.COM Team
inch high
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта