ДАЛАВЕРИТЕ НА ТОЙОТА - СОФИЯ
ДАЛАВЕРИТЕ НА ТОЙОТА - СОФИЯ
Нека накратко Ви опиша преживяното във фирмените сервизи на Тойота в София:
Колата ми е Тойота Ленд Крузер - 120 на 105 000км.
На 105 000км по сервизна книжка се прави обслужване тип А, което включва смяна на масло и филтър. В двата сервиза на София искат на тези километри да се сменят всички ремъци, вкл. и ангренажен + антифриз и спирачна течност, което по сервизна книжка се прави на 150 000км., което е заложено от производителят. Доводът им беше, че пътищата в БГ били лоши. Естествено отказах да сменя частите и ми откриха разбит лагер на предно колело. Когато го поръчах, ми казаха, че този ремонт ще ми струва 1275лв. Оказа се, че с лагера сменят и цялата главина, като казват че нямало начин да се избие лагера от главината и били вървели комплект ( което е пълна глупост ).
След като отидох в друг град, но пак във фирмен сервиз на Тойота смених лагера без главината + два тампона на стабилизиращата щанга, за което ми взеха 775, 55лв.
Оказа се, че лагера може да семени съвсем спокойно без да се сменя главината. И в същият сервиз ми обясниха, че смяната на ремъците и горе посочените части се сменят на 150 000км., както препоръчва производителят на Тойота
А сега ми кажете, къде аджеба да си търся правата???
Колата ми е Тойота Ленд Крузер - 120 на 105 000км.
На 105 000км по сервизна книжка се прави обслужване тип А, което включва смяна на масло и филтър. В двата сервиза на София искат на тези километри да се сменят всички ремъци, вкл. и ангренажен + антифриз и спирачна течност, което по сервизна книжка се прави на 150 000км., което е заложено от производителят. Доводът им беше, че пътищата в БГ били лоши. Естествено отказах да сменя частите и ми откриха разбит лагер на предно колело. Когато го поръчах, ми казаха, че този ремонт ще ми струва 1275лв. Оказа се, че с лагера сменят и цялата главина, като казват че нямало начин да се избие лагера от главината и били вървели комплект ( което е пълна глупост ).
След като отидох в друг град, но пак във фирмен сервиз на Тойота смених лагера без главината + два тампона на стабилизиращата щанга, за което ми взеха 775, 55лв.
Оказа се, че лагера може да семени съвсем спокойно без да се сменя главината. И в същият сервиз ми обясниха, че смяната на ремъците и горе посочените части се сменят на 150 000км., както препоръчва производителят на Тойота
А сега ми кажете, къде аджеба да си търся правата???
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: 11 Окт 2009 18:37
- Местоположение: Варна
- Получена благодарност: 3 пъти
На комисията на потребителя няма какво да им каже при положение, че не е извършен някакъв ремонт. При жалба при тях се представя документ за извършено нарушение. А това което може да направиш е да изпратиш някакво запитване до централен дилър на тойота, примерно за европа и да им разясниш за какво става въпрос. Поне сега с кеф може отидеш в софииския сервиз и да им нашокаш канчетата.
МАСЛА ТОЙОТА НА СКЛАД: TOYOTA ATF T4, TOYOTA ATF WS, TOYOTA HIBRID 0/20, TOYOTA W75 LV за 6 степенни ръчни кутии.
Как да няма какво да каже на КЗП, ако колата е закупена от този дилър и в сервизните документи пише кога трябва да се извърши смяната на тези детайли, а те искат по-рано да го направят, тогава излиза, че те зарибяват да си купиш колата от тях, а после те прецакват с гаранционното обслужване. Дори и комисията за защита на конкуренцията може да се сезира за такова нарушение! Лошото е че никой не вярва в държавата и хората нямат нерви за такива работи.
Колега, мен също ТМ Ауто Изток се опитаха да ме убедят, че при обслужването на Авенсиса на 105 000 км. (по книжка ТО А), трябва да сменя задължително и антифриз, масло на скоростната кутия, външен ремък и спирачна течност. Всичко щяло да ми струва около 800 лв.
Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.

Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.
2005 Avensis 2.2 D-4D, 2AD-FTV
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Преди време гледах периодите за смяна на спирачна течност и трансмисионно масло за моята Корола и наистина по график се сменят на 5 години или на 100 000 км. За антифриза имаше значение вида - обикновен или Long life. Та не знам дали не си питал неправилните хора!? Потърси в нета сервизния график на Авенсис и си направи справка. Цената е друг въпрос и ако ти е скъпо отиди в друг сервиз. Това не са сложни процедури и във всеки читав сервиз биха ги извършили без проблем.kinn написа:Колега, мен също ТМ Ауто Изток се опитаха да ме убедят, че при обслужването на Авенсиса на 105 000 км. (по книжка ТО А), трябва да сменя задължително и антифриз, масло на скоростната кутия, външен ремък и спирачна течност. Всичко щяло да ми струва около 800 лв.![]()
Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
http://techdoc.toyota-europe.com/Mainte ... /Final.pdf
А тойота наистина препоръчват смяна на ангренажен ремък на 105000км при тежки условия. Е вече е въпрос тежки ли са те в БГ
А тойота наистина препоръчват смяна на ангренажен ремък на 105000км при тежки условия. Е вече е въпрос тежки ли са те в БГ

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Тези процедури наистина са необходими, ако искаш колата ти да е в кондиция, даже ще добавя и хидравличната течност. От несмяна на консумативи започват да се развалят тойотите най-вече. А навярно знаете какво става като се смени нещо по колата-ако не ти счупят и друго покрай смяната, това, което си сменил започваш да го сменяш през една-две години.kinn написа:Колега, мен също ТМ Ауто Изток се опитаха да ме убедят, че при обслужването на Авенсиса на 105 000 км. (по книжка ТО А), трябва да сменя задължително и антифриз, масло на скоростната кутия, външен ремък и спирачна течност. Всичко щяло да ми струва около 800 лв.![]()
Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.
Carina E 4AFE LB 1992
Колата е 11.2005 г., т.е. няма още пълни 5 г. Според сервизния график първа смяна на антифриз (S-LLC) се прави на 150к., а трансмисионно масло на 120к. Спирачната течност си я сменям почти при всяко обслужване, там разхода е пренебрежим и нямам нищо против смяната й. Иначе двигателят е с верига, а не с ангренажен ремък и на 105к се прави само инспекция на V-ribbed belt (което и направиха и казаха че си е здрав и няма нужда се заменя).zi_zi_top написа:Преди време гледах периодите за смяна на спирачна течност и трансмисионно масло за моята Корола и наистина по график се сменят на 5 години или на 100 000 км. За антифриза имаше значение вида - обикновен или Long life. Та не знам дали не си питал неправилните хора!? Потърси в нета сервизния график на Авенсис и си направи справка. Цената е друг въпрос и ако ти е скъпо отиди в друг сервиз. Това не са сложни процедури и във всеки читав сервиз биха ги извършили без проблем.kinn написа:Колега, мен също ТМ Ауто Изток се опитаха да ме убедят, че при обслужването на Авенсиса на 105 000 км. (по книжка ТО А), трябва да сменя задължително и антифриз, масло на скоростната кутия, външен ремък и спирачна течност. Всичко щяло да ми струва около 800 лв.![]()
Подобно на теб направих запитване в оторизиран сервиз на Тойота в друг град (Благоевград), които потвърдиха съмненията ми, че подобни смени на този етап не са необходими. В крайна сметка си направих обслужването при тях и не сбърках.

2005 Avensis 2.2 D-4D, 2AD-FTV
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: ДАЛАВЕРИТЕ НА ТОЙОТА - СОФИЯ
Имаш ли нещо черно на бяло ( на лист с печат иначе казано ) ?Boiko написа:.............
А сега ми кажете, къде аджеба да си търся правата???
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта