Проблем с водната помпа и охладителната система

Аватар
kuzerdale
Мнения: 117
Регистриран на: 23 Фев 2008 17:53
Местоположение: Пазарджик

Проблем с водната помпа и охладителната система

Мнение от kuzerdale » 23 Дек 2009 11:44

Здравейте,проблема е такъв,че водната ми помпа(на Нипартс) я сменях преди 5-6 хил.км. и сега пак потече,мен ме притеснява не толкова това,че ще трябва да я сменям пак а причината за да се прецака толкова скоро .Преди това бях забелязал,че ми е много мръсна охладителната течност(въпреки ,че го сменях антифриза преди 2-3месеца с оригинален на Тойота),и сутрин маркуча- горния към радиатора е много свит-вакум,чистил съм многократно малкия маркуч (от разширителния съд),капачката(оригинална и нова) на радиатора за да може като истива двигателя да връща течност обратно в радиатора но без успех! Та въпроса ми е :има ли вероятност помпата да се е скапала от това,че имам постоянни запушвания от замърсяванията в системата и ако направя промивка дали това ще реши проблема ??? В Тойота-Пазарджик точно това ми предложиха-след празниците -промивка на системата с...цвик tongue.gif и тогава да се види дали ще се наложи да се сменя помпата,аз им имам доверие но все пак исках да чуя и вашите мнения.Искам да питам също:веднъж потекла помпа означава ли автоматично,че е свършила и опасно ли е да се кара така,питам,защото колкото и да съм лаик знам ,че тя движи ремъка!?!?
Извинявам се предварително ако има глупави въпроси но не разбирам много и за това Ви питам!
mellow.gif

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 23 Дек 2009 22:09

Не може да ти се развали помпата от мътен антифриз.Аз бих промил с много вода от маркуч.
Авенсис 3S-FE

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 23 Дек 2009 22:59

Щом създава вакуум в системата, значи проблема е в капачката на радиатора-не може да засмуква антифриз от разширителното казанче. Или почистване, или нова.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
kuzerdale
Мнения: 117
Регистриран на: 23 Фев 2008 17:53
Местоположение: Пазарджик

Мнение от kuzerdale » 26 Дек 2009 12:43

max-2 написа:Щом създава вакуум в системата, значи проблема е в капачката на радиатора-не може да засмуква антифриз от разширителното казанче. Или почистване, или нова.
Както съм споменал по горе капачката е нова и оригинална така,че я изключвам като вариант,просто има много боклуци в антифриза-ръжди и подобни на нея гадости,ще правя промивка това е сигурно!Иначе маркучите (и долния и горния)всяка сутрин са "мекици",интересното е ,че помпата не е текла повече,та в тази връзка въпроса ми пак е:веднъж потекла помпа означава ли автоматично ,че е за смяна?Аз също не мисля,че мръсния антифриз може да прецака помпата, по скоро съмненията са ми за постоянното налягане което създава този вакум в системата като причина!?!? unsure.gif

kiko
Мнения: 11
Регистриран на: 04 Дек 2009 12:23

Мнение от kiko » 26 Дек 2009 14:18

Хората са казали - "Там където е текло, пак ще тече!" :) Шегата настрана, но имах преди Нисан Примера и ми се случи подобно нещо, потече помпата, после 2 месеца не тече и изведнъж като шурна, добре че не бях на път! Смени я, но с по-качествена, за предпочитане оригинална ако не е много скъпа.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6183
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 336 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Дек 2009 19:22

Също си мисля, че можеш да имаш проблем в капачката (нова, оригинална)....
Не е нормално да се създава вакуум в системата - при изстиване тя трябва да си е засмукала обратно антифриз от разширителния съд.
В тази връзка, може да не държи точното налягане, и да позволява прекалено високо налягане при загряване, което да избива отнякъде - в случая - помпата...

П.С. колега, с това мнение ме разби biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
по скоро съмненията са ми за постоянното налягане което създава този вакуум....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
kuzerdale
Мнения: 117
Регистриран на: 23 Фев 2008 17:53
Местоположение: Пазарджик

Мнение от kuzerdale » 26 Дек 2009 22:17

slowtraveler написа:Също си мисля, че можеш да имаш проблем в капачката (нова, оригинална)....
Не е нормално да се създава вакуум в системата - при изстиване тя трябва да си е засмукала обратно антифриз от разширителния съд.
В тази връзка, може да не държи точното налягане, и да позволява прекалено високо налягане при загряване, което да избива отнякъде - в случая - помпата...

П.С. колега, с това мнение ме разби biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
по скоро съмненията са ми за постоянното налягане което създава този вакуум....
Тя ,капачката верно трябва да засмуче biggrin.gif ,но като е пълно с боклуци не е ли възможно да се запуши?
А за налягането и вакума ,...важното е ,че си ме разбрал!!? laugh.gif smile.gif

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 27 Дек 2009 00:59

Провери дали капачката ти отговаря за модела и радиатора.
Виж какво ти е нивото в казанчето на студен двигател и дали се увеличава като загрее при включена перка.
Авенсис 3S-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта