Прегряване след смяна на антифриз
Прегряване след смяна на антифриз
Здравейте колеги! Колата ми е Корола 4Е-FЕ и имах лек проблем с парното. Суитрин като запаля и тръгна за работа, колата си загрява до работна темп. за около 6-7мин и не мърда, но парното загрява бавно- след около 20тина мин. и от средните въздуховоди духа хладно постоянно, само след много каране започва да духа и от тях топло. Това както и да е, търпи се. Вчера смених антифриза, по скоро отвих пробката на радиатора и каквото изтече, изтече. успях да долея 1л. концентрат и около 2л. вода. запалих колата да обезвъздуша малко и като спряха да излизат мехурчета сложих капачката. Тази сутрин паля - всичко ок. Загря си на място до раб. температура и си продължи да стои така около 10 мин още. Като тръгнах обаче, след 2-3 светофара вдигна температурата на макс за около 1-2 мин. После изведнъж падна рязко до нормала и усетих лека топла вълна от парното, което до момента си духаше студено и след това продължи пак студено. Веднага след това почна пак да вдига температура и вече не я свали. спрях колата, беше завряла,изчаках малко и отворих кап. на радиатора да излезе парата и пое около 1л. вода. Тръгнах да се връщам към къщи но за 300-400 м пак започна да покачва темп. Спрях, отворих пак радиатора и долях около 1л. Течност за чистачки
(само това имах) колкото да се прибера до вкъщи около 1 км. Прибрах се нормално с норм. температура и веднага източих системата. Сега се чудя какво да правя. Искам да отбележа че съм гледал за течове и преди, защото ми се губеше вода от радиатора постоянно, но никъде не съм забелязал да тече нито капка. Какво може да е - капачка, термостат, възможно ли е термостата да блокира в затворено положение? Къде се намира за до сваля и тествам на котлона с тенджера с вода? Капачката може л ида се тества по някакъв подобен начин. По сервизи не ми се ходи,защото съм в Лондон и тук дерат кожи за най-дребните неща, за смяна на съединител ми искат на всякъде около 350 паунда това са си над 700лв.
Дайте съвети,моля! Какво мога да се опитам да направя сам, преди да отида в сервиз? 
Значи, да ви се похваля разбрах от къде е проблема - водната помпа. Реших че за да се губи толкова вода -от някъде има теч. Взех едно фенерче и направих подробен оглед и открих ръжда под и около помпата и като се загледах видях една дупка колкото лещичка
. До тук добре - една водна помпа е 25-30 паунда- ще си я сменя сам, но(винаги има едно НО) - скъсах още първия болт като почнах да свалям старата помпа
. Какво да правя сега ? Мисля да я сваля заедно с другата част от корпуса и който е хванат за блока и има някаква алуминиева тръба излизаща от него, дали ще стане така, и после ще разпробия скъсания болт и ще направя нова резба с метчик. Лошото е че сега трябва да свалям динамото и може би инжекциона защото пречат да достигна до болтовете коити трябва да развия за да сваля помпата. Пожелайте ми успех, защото вече и до сервиз не мога да я закарам. 
Можеш да се пробваш с доста по-малка дупка и да набиеш един шестограм после и да се пробваш да го развиеш или с 2 още по-малки дупки и да си измислиш някакъв "инструмент" за развиване... Зависи колко е дебел болта де... А и зависи колко навътре е скъсан... ако стърчи поне малко, можеш да се пробваш да му изрежеш шлиц за отвертка...
Иначе похвално, че поне си установил причината
Останалото е въпрос на желание, време и сръчни ръце... Успех! 
Иначе похвално, че поне си установил причината
- slowtraveler
- Мнения: 6665
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Интелигентното развиване на скъсан болт се прави със специален инструмент (свинска опашка/bolt extractor).
http://homerepair.about.com/od/interior ... ractor.htm
Разпробиваш болта със по-тънко свредло.
И вътре навиваш свинската опашка. Тя е конусна с обратна резба, и при затягането тя развива болта...
За конкретния случай смятам, че не си обезвъздушил добре системата, и това ти е причинило ядовете със загряването.
http://homerepair.about.com/od/interior ... ractor.htm
Разпробиваш болта със по-тънко свредло.
И вътре навиваш свинската опашка. Тя е конусна с обратна резба, и при затягането тя развива болта...
За конкретния случай смятам, че не си обезвъздушил добре системата, и това ти е причинило ядовете със загряването.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
моето мнение е ,че радиаторчето ти бил затлачен или по вероятно- не ти се отваря добре кранчето на кръга за парното.
не си си обезвъздушил в началото хубаво системата,на загряла кола,,,както и като си се прибрал не пишеш ,липсвала ли ти е вода.
при мен когато съм имал теч,винаги е имало следи под колата,пара,,съскане,,,/пипай маркуча за липса на налягане/
според мен ако не си видял теч,а само ръздичка,си си скъсъл болта безпричинно.
/не го представям,като разглобиш помпата на две-може да има шанс да стърчи част от резбата на болта,,,когато не е под напражение от стягане,може да тръгне доста по лесно(и ако уцелиш посоката):)
не си си обезвъздушил в началото хубаво системата,на загряла кола,,,както и като си се прибрал не пишеш ,липсвала ли ти е вода.
при мен когато съм имал теч,винаги е имало следи под колата,пара,,съскане,,,/пипай маркуча за липса на налягане/
според мен ако не си видял теч,а само ръздичка,си си скъсъл болта безпричинно.
/не го представям,като разглобиш помпата на две-може да има шанс да стърчи част от резбата на болта,,,когато не е под напражение от стягане,може да тръгне доста по лесно(и ако уцелиш посоката):)
Последно промяна от rudolf на 18 Дек 2009 20:27, променено общо 1 път.
белята е станала сега дано си оправиш колата бързо
а след това ако пак имаш ядове със водата тоест антифриза пробвай със смяна на капачката на радиатора старата кола м ие мазда и ми се губеше по малко течност все се чудех къде се губи дадох я на бащата на жената да я кара и човека си сменил капачката проблема изчезнал
а след това ако пак имаш ядове със водата тоест антифриза пробвай със смяна на капачката на радиатора старата кола м ие мазда и ми се губеше по малко течност все се чудех къде се губи дадох я на бащата на жената да я кара и човека си сменил капачката проблема изчезнал
TOYOTA-picnik
-
мехаННика
- Мнения: 1712
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 42 пъти
Колега,купи си водна помпа но комплект с корпуса(задната част) в кутията ако не се лъжа трябва да има и един О-пръстен които е на тръбата отзад,дано да не бъркам с 4А-двигателя. Първо питаи в магазина.Ако успееш да смениш това 90% съм сигурн че ще има коледни подаръци и за теб.Просто е потекла помпата ти не си сбъркал никъде.Best of luck
Благодаря за доброто пожелание
аз помпа си намерих, но проблема е че не мога да сваля старата, по скоро ми остава само един болт,с който отзад е хваната алуминиевата тръба за блока и не мога и не мога да го достигна по никакъв начин, инжекциона е плътно отгоре и ми пречи, поне не мога със стандартните инструменти които имам, пък и на канал или повдигач, определено ще е по-лесно. Сменял съм помпи на Лада, Опел , но там е лесно защото няма толкова електроники и кабели. На Опел кадет 1.3 си направих сам самичък пред блока основен ремонт на двигателя и още го карат biggrin.gif
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
[quote="jerryes"]аз помпа си намерих, но проблема е че не мога да сваля старата, по скоро ми остава само един болт,с който отзад е хваната алуминиевата тръба за блока и не мога и не мога да го достигна по никакъв начин, /quote]
Ами не я сваляй тази тръба бе колега...
Издърпай помпата от тръбата, както ти е споменал мехаННика , тръбата уплътнява там с О пръстен...
Ами не я сваляй тази тръба бе колега...
Издърпай помпата от тръбата, както ти е споменал мехаННика , тръбата уплътнява там с О пръстен...
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41NXtnbQTkL.jpg Извинявам се за тъпия въпрос, но за какво са тези отвори по корпуса на помпата. Заврях се под колата с едно фенерче и видях че си тече от там. Имах в къщи някакво двукомпонентно лепило подобно на болкит и ги запуших и двата, след 10 минути стегна и стана бетон. Напълних системата с антифриз, обезвъздуших и никакви течове
колата заспа, обикалях нарочно в квартала около 1 час и се държи перфектно. При -4 парното започва да духа топло след 3 мин. работа на място. При движение температурата седи под нормала, даже доста пада само като остне на място за около 3 мин. вдига до нормала. Кажете да ли мога да карам така за сега или по-скоро да сменям помпата. Ако не друго поне ще мога вече да си я закарам на един наш си майстор (българин) който познавам, който живее на 10 мили от вкъщи и беше невъзможно да стигна до там с течаща помпа.
- slowtraveler
- Мнения: 6665
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта
