Преди няколко дена докато карах усетих, че колата нещо не върви като хората. Давам газ а тя едва потегля, в момента в който сменям от първа на втора предавка почти да спре все едно вместо съединителя съм натиснал спирачката. Проверих четирите джанти след като спрях, предна дясна направо пареше и лъхаше горещ въздух от нея. Реших да сменя накладките, данеби от тях нещо да е заяло и да са се износили. Днес свалих гумата да сменям предните накладки, и точно на предна дясна старите се бяха опекли направо. За първи път се хващам със смяна на накладки, за това и бях доста неподготвен както се оказа.
Има един цилиндър, който трябва да се прибере, за да може да напасна новите накладки. Но за мое нещастие цилиндърчето отказва упорито да се прибере. Не смея да откача целия блок от системата. Много трудно успях само да го вкарам няколко милиметра навътре, което не беше достатъчно.
Кажете дали трябва да се пъне толкова този цилиндър, и евентуално какво мога да направя за да го върна достатъчно навътре че да се побере заедно с новите накаладки. Имам съмнения, че е заял доста неприятно. А и пробката която е за изпускане на спирачна течност също я разхлабвам за да може да се върне цилиндъра, но ефекта е почти нулев.
Моля помогнете, модела е Carrina E '92 2.0D. Вече се изчерпах от към идей, освен последната отчаяна да откача цилиндъра от спирачния маркуч да го карам на менгеме или нещо подобно.
Заяла спирачка, тойота Карина
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Може би това ти е единствения вариант - демонтаж. Има вероятност и водачите на апарата да са заяли, така че го свали със супорта. Ако са блокирали, ще ти трябва нагряване, за да се извадят. Зачисти ги добре и ги намажи с т.нар. медна грес.
А цилиндъра просто може да е тръгнал накриво - при това положение заклинва.
Успех.
А цилиндъра просто може да е тръгнал накриво - при това положение заклинва.
Успех.
колега ти маи искаш да я продаваш като мен на части ако си здрав?Siviq написа:До събота не мога да бутна нищо, понеже съм на работа. Ще пробвам да сложа WD-40 между гумата и буталото, да се раздвижи и дано стане. За сега се надявам да мина без смяна на апарата
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
Когато сменях моите предни накладки използвах голям тръбен ключ и метална планка. Идеята беше планката да стъпи на челото на цилиндърчето. След това с тръбния ключ хващаш от едната страна спирачния апарат от другата планката и стискаш. Поне при мен това осигури равномерен натиск върху цилиндъра, за да не заклинва.
Явно моите си бяха в час.
Като свиваш цилиндрите навътре, наблюдавай си нивото на спирачната течност в съда, защото ще се качи и има вероятност да прелее ;)
За чисто нови накладки е необходимо цилиндъра да се върне почти 100% целия в корпуса, та да можеш да ги поместиш и монтираш без напъване.
Успех!
Явно моите си бяха в час.
Като свиваш цилиндрите навътре, наблюдавай си нивото на спирачната течност в съда, защото ще се качи и има вероятност да прелее ;)
За чисто нови накладки е необходимо цилиндъра да се върне почти 100% целия в корпуса, та да можеш да ги поместиш и монтираш без напъване.
Успех!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 10 госта