Carina Е - Шум в купето - Разрешен

Аватар
avidenov
Мнения: 15
Регистриран на: 18 Яну 2009 00:46
Местоположение: Sofia

Carina Е - Шум в купето - Разрешен

Мнение от avidenov » 27 Окт 2009 13:16

Здравейте,

както разбрах в последстиве, явно има някакъв проблем в моята Каринка, към който изобщо незнам как да подходя.

Имам я вече от около 2 години и винаги е била изключително шумна отвътре. Ии тъй като аз си го приех за даденост да си призная, че благодарение на нея Тойота започна да губи титлата любима марка.. Както и да е. В последствие, коментирайки с други собственици на същия модел стана ясно, че при тях нещата изобщо не стоят така. Сега ще обесня малко по-подробно за проблема.

При движение, независимо от скоростта и обороти над 2200-2500 шумът от двигателя е меко казано неприятен. Същото нещо го има и когато я форсирам на паркинга, но сякаш не мога да преценя напълно дали шума е еднакъв.

Рядко ми се налага да излизам извън града и затова не бях разбрал до този момент, но наскоро ми се наложи и при скорост 130 км./час в колата не може да се говори а трябва да се крещи, за да се чуе събеседника. Изобщо не беше приятно пътуване.

Колата е 1996 Toyota Carina E 1.6 16v, седан, произведена в Англия.

От мненията, които чух по въпроса стана ясно, че проблемът най-вероятно е в генерацията. Също така за чух и термина "резонанс на гърнето" което изоообщо нямам представа какво ще рече, като изключим познанията по физика :D

Преди 6-7 месеца колата мина на преглед в ТМА, защото имаше проблем с кормилната рейка, но аз исках да прегледат всичко по нея. Те казаха, че двигателя и компютъра на колата са ок. И има теч на масло от скоростната кутия, като в последствие се оказа, че течът е от делкото и маслото се е стичало. Не споменаха нищо друго, а изброените по-горе проблеми са отстранени.

Та въпросите са ми:
1. Може ли някой, който има техническите познания и/или е срещал подобен проблем да каже мнение по въпроса.
2. Може ли да ме посъветвате към кой сервиз да се обърна. (за предпочитане не TMA, че предишния ремонт го излчислиха на повече пари отколкото струва колата).

Благодаря ви предварително.
Последно промяна от avidenov на 07 Ное 2009 16:14, променено общо 1 път.

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 27 Окт 2009 19:25

Какъв звук се чува при тази скорост - бучене - ниско и плътно, пърпорене или дразнещо като дрънчене на ламарина? И от къде го чуваш - двигател, купе, багажник?

Аватар
avidenov
Мнения: 15
Регистриран на: 18 Яну 2009 00:46
Местоположение: Sofia

Мнение от avidenov » 27 Окт 2009 20:02

Fido Dido написа:Какъв звук се чува при тази скорост - бучене - ниско и плътно, пърпорене или дразнещо като дрънчене на ламарина? И от къде го чуваш - двигател, купе, багажник?
Значи звука не е като от спукано гърне (чувал съм само задно мисля). Не пърпори, фърфори и т.н. Също така когато форсирам двигателия и съм извън колата (с протегнат крак) не чувам типичния за спукано гърне шум или поне така мисля.

Шума не е дразнещ, като от дрънчене на ламарина.

Най-добре мога да го оприлича като ниско и плътно бучене, което обаче с по-високата скорост/обороти става по-високо и над 3000 оборота звучи сякаш съм изцедил колата до краен предел.

Шума идва от предната част на колата, но не мога да кажа със сигурност, че е от двигателя. Със сигурност обаче има зависимост от подадената газ - колкото повече - толкова повече.

При по-продължително пътуване със скорост над 90 км/час имам чувството че шумът е и в купето и навсякъде, но не усещам някакви по-различни вибрации от нормалните по нашите пътища.

Когато не подавам газ (изключена от скорост) независимо на място или в движение звука не се чува.

Колата е доста ниска и няколко пъти съм я закачал на различни неравности (шума си го имаше като я купих) но си мисля, че може предишния собственик също да е имал подобни случки. Възможно ли е някоя тръба отдолу да се е спукала/огънала или незнам още какво. И ако е така не би ли трябвало когато беше в сервиза на ТМА да ми кажат за това?

Не се сещам за друго в момента, ако има още нещо, с което мога да направя проблема по-ясен моля питайте.

Благодаря Ви :)

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 27 Окт 2009 21:15

Има вероятност да няма външен пробив в гърнето - при Карината са две плюс катализатор. Средното гърне е овално, проходно, катализатора е преди него, като главния обезшумител е задното гърне. При сцепена или скъсана частично тръба, звука е пърпорещ, а при изгорели филтри на средно или задно гърне се получава точно плътно боботене.
Нищо чудно и някой да е избушил катализатора, а там са два варианта - да е сложил права тръба вътре в корпуса или нищо да не е сложил.
Да не забравяме все пак, че катализатора, освен за екологията, играе и роля при обезшумяването на една кола, особено ако е атмосферка.

Имаш няколко варианта:
- проверка на мека връзка - тя е преди катализатора, съмнява ме да е от нея
- средно гърне - при всички положения би ти свършил работа най-обикновен резонатор, както му казват - или гърне с овална форма, с прав филтър вътре и не по-дълго от 400 мм.
- Задно гърне - ами точно тук е проблемно малко. Трудно се намират в Бг, не са лесни за приспособяване от друг автомобил, защото входната тръба влиза странично в гърнето,а то е доста голям овал. Става въпрос вече за цена, а тя е висока, защото на Авенсис 1 генерацията е същата, а и никоя от нашите фирми за гърнета не се е заела да произведе такова.

Остават варианти от Уокър, Босал и...май няма други.
Така че се моли да е всичко друго, но не и задното гърне.
Все още провеждам разговори с шефа на ЕМ Коплект, който произвежда гърнетата ВИТО 03 - да го пуснат в производство, не че са много Карините, но Авенсисите - да, но дали ще стане - Божа работа...

Защото предполагам, че скоро проблема ще стане посевместен, включая и моята Карина, така че....

valen_tin
Мнения: 115
Регистриран на: 08 Апр 2009 14:54

Мнение от valen_tin » 28 Окт 2009 09:35

аз сменях задно гърне в АСПО на 4-ти км и съм много доволен.

и при мен си е бая шумно с повече от 3000 - 3500 (магистрала да кажем) - но не бих казал чак нетърпимо, може да се говори в колата, пък и музика като си пуснеш не е проблем шума толкова ... така че май имаш нещо за правене smile.gif

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 28 Окт 2009 09:41

Kakto edin drug kolega pak ot foruma behe pisyl mislia 4ee dobra idea za da se uverih dalie huma e ot dvigatelia na prav u4astyk i da niama dvijenie probvai da isklu4ih dvigatelia po vreme na dvijenie

Аватар
avidenov
Мнения: 15
Регистриран на: 18 Яну 2009 00:46
Местоположение: Sofia

Мнение от avidenov » 28 Окт 2009 10:56

Fido Dido написа: Имаш няколко варианта:
- проверка на мека връзка - тя е преди катализатора, съмнява ме да е от нея
- средно гърне - при всички положения би ти свършил работа най-обикновен резонатор, както му казват - или гърне с овална форма, с прав филтър вътре и не по-дълго от 400 мм.
- Задно гърне - ами точно тук е проблемно малко. Трудно се намират в Бг, не са лесни за приспособяване от друг автомобил, защото входната тръба влиза странично в гърнето,а то е доста голям овал. Става въпрос вече за цена, а тя е висока, защото на Авенсис 1 генерацията е същата, а и никоя от нашите фирми за гърнета не се е заела да произведе такова.
Значи проблема е, че нямам техническите умения а и в момента времето за да търся проблема сам, тъй че по-скоро се насочвам към някой сервиз, който се занимава с това. Насочиха ме към http://www.kraft-bg.com/ в дружба. Като сервиз, който се занимава само с ауспуси, гърнета и т.н. те дали ще имат необходимите умения/техника за да открият/отстранят проблема?
Fido Dido написа:Остават варианти от Уокър, Босал и...май няма други.
Това са някакви марки, или сервиз/вносител, за първи път ми се налага да се занимавам с тази част на колата и съм напълно бос... че и гол направо.
valen_tin написа:аз сменях задно гърне в АСПО на 4-ти км и съм много доволен.
Можеш ли да кажеш ориентировъчна цена, че да се подготвя психически :D
Petar написа:Kakto edin drug kolega pak ot foruma behe pisyl mislia 4ee dobra idea za da se uverih dalie huma e ot dvigatelia na prav u4astyk i da niama dvijenie probvai da isklu4ih dvigatelia po vreme na dvijenie
Но нали като изключиш двигателя спира да има горене, съответно спира да има газове, които да отиват в ауспуха (гърнета и още каквото там има). Мислех, че шума от гърнето е свързан с работата на двигателя, съответно ако не работи двигателя няма шум от гърнето. Или аз греша?

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 28 Окт 2009 11:19

Da taka e rabotata na dvigatelia e svyrzan s auspuhnite gyrneta ama az iskah dati obiasnia ako imah humove po hodovata 4ast na kolata po lesno hte razbereh kato isklu4ih kato pri4ina dvigatelia

Аватар
avidenov
Мнения: 15
Регистриран на: 18 Яну 2009 00:46
Местоположение: Sofia

Мнение от avidenov » 28 Окт 2009 11:33

Petar написа:Da taka e rabotata na dvigatelia e svyrzan s auspuhnite gyrneta ama az iskah dati obiasnia ako imah humove po hodovata 4ast na kolata po lesno hte razbereh kato isklu4ih kato pri4ina dvigatelia
Ок, но аз изключвам ходовата част, защото шума, който чувам има отношение с оборотите, в които се намира двигателя в момента, а не скоростта, с която се движа.

Т.е. на 3000 оборота на 2-ра шума е същия като на 3000 оборота на 4-та.

Аа и честно казано се притеснявам малко да изключа двг. с каквато и да е скорост, че няма спирачки, няма кормило, няма нищо :D

valen_tin
Мнения: 115
Регистриран на: 08 Апр 2009 14:54

Мнение от valen_tin » 28 Окт 2009 11:46

avidenov написа:
Petar написа:Da taka e rabotata na dvigatelia e svyrzan s auspuhnite gyrneta ama az iskah dati obiasnia ako imah humove po hodovata 4ast na kolata po lesno hte razbereh kato isklu4ih kato pri4ina dvigatelia
Ок, но аз изключвам ходовата част, защото шума, който чувам има отношение с оборотите, в които се намира двигателя в момента, а не скоростта, с която се движа.

Т.е. на 3000 оборота на 2-ра шума е същия като на 3000 оборота на 4-та.

Аа и честно казано се притеснявам малко да изключа двг. с каквато и да е скорост, че няма спирачки, няма кормило, няма нищо :D
моя веднъж изгасна сам в движение ... не е толкова страшно :)

към 160 лв с труда платих, ама май и средното включваше това.

Аватар
avidenov
Мнения: 15
Регистриран на: 18 Яну 2009 00:46
Местоположение: Sofia

Мнение от avidenov » 28 Окт 2009 12:28

valen_tin написа:към 160 лв с труда платих, ама май и средното включваше това.
Ухх, малко си отдъхнах. 160 е ок, аз очаквах пак да се засипя с някакви цифри :D

Еми ще отида тия дни и ще видя дали в края на краищата е от гърнето или ще се търси друга причина. Да се надяваме, че е това :)

Аватар
TATI
Мнения: 3030
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 28 Окт 2009 16:38

Колега, пробвай и нещо друго. Палиш, натискаш съединителя и го държиш натиснат, даваш газ до оборотите, в които имаш този шум и гледаш дали има разлика. По този начин ще елиминираш шумовете от скоростната кутия и аксиалния лагер на съединителя. Освен това ослушай се от коя страна на мотора е шума. Ако имаш заминали лагери на алтернатора, също е възможно да имаш голям шум. Там трябва да откачиш ремъка, който го задвижва, за да разбереш.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
avidenov
Мнения: 15
Регистриран на: 18 Яну 2009 00:46
Местоположение: Sofia

Мнение от avidenov » 28 Окт 2009 17:13

TATI написа:Колега, пробвай и нещо друго. Палиш, натискаш съединителя и го държиш натиснат, даваш газ до оборотите, в които имаш този шум и гледаш дали има разлика. По този начин ще елиминираш шумовете от скоростната кутия и аксиалния лагер на съединителя. Освен това ослушай се от коя страна на мотора е шума. Ако имаш заминали лагери на алтернатора, също е възможно да имаш голям шум. Там трябва да откачиш ремъка, който го задвижва, за да разбереш.
Значи пробвал съм го това нещо - на място шума е същия, когато се стигне до определени обороти. За шума от лагера на алтернатора - мисля, че не е това, защото шума не идва от там, а по-скоро от предната централна част на колата.

Значи преди малко ми се наложи да излезна с нея и забелязах още нещо - когато натисна газта до долу на висока предавка (например при 40км/час на 4-та) шума става почти пърпорещ, после като колата набере мощност се връща към нормалния си шумен вид.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 28 Окт 2009 18:11

До колкото съм чел и из руските сайтове, а и като гледам по моята оставам с впечатление , че Карините са си шумнички, и то предимно на дълъг път. Самият шум от гумите, доста силно проличава в купето в сравнение например с Ауди Б4, А4.

Чувал съм , че за шума от двигателя може доста да се намали с добра шумоизолация на предният капак.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Окт 2009 18:51

Виж, има голяма вероятност да ти е прогоряла гарнитурата на колекторите.Друга вероятност е някое гърне. Проблемът ти е по гърнетата и гарнитурите им според мен. Отиди в Walker на бул."Сливница" да проверят нещата.Уокър ти ги препоръчвам,защото са уникално здрави гърнета,слагаш и повече не сменяш. Но пак ти повтарям,за мен проблемът ти е в гарнитура на колекторите,оттам пърпори така,или някое гърне....
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Semrush [Bot] и 10 госта