Въпроси относно карина

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 05 Окт 2009 21:30

mafiota написа:
desotodorov написа:...добре де, кат ВЪ гльедам, имате понятие и опит с гаСта, аз тези дни ще слагам метан на моята, принжипно съм се насочил към газова инжекция BRC, но не съм много убеден че ГИ е по надежден от обикновена газова - все пак има дюзи - т.е. предпоставки за проблеми, и при условие че от споделеното до тук се убедих че 3S-FE са пригодни за каквато и да е Оредба smile.gif - започвам да изпадам в дилема, всъщност - минуса на газовата - би била по-лошата динамика на колата "спъването" - което до някъде се компенсра с ТАП процесор-а, който ще сложа задължително, и малко по-високия разход спрямо ГИ...
Та - какво ще ме посъветвате - на какво да заложа?
ако ще въртиш много километри слагай ГИ, ако не - обикновенна газова с ТАП.
само да знаеш, че тези двигатели ,особенно Low Burn, работят с голямо предварение, и тап-т може би трябва да се настрои като за метан
Чакай и аз малко да те зачекна мотора е LeanBurn а не Low Burn.

Първо защо си решил метан още повече пък метанов инжекцион горе долу не ти мърдат едни 2000-2300 лв за тая операция. Обикновенна газова на пропан-бутан си е екстра алтернатива която се избива бързо и осигурява прилично вървене и добро съотношение стотинки/изминат километър.

На моята предишния пич е поставил някаква плочка за пръв път виждам толкова готина изработка гладка перфектно пасва в колектора отворите са без "мустаци" вътре изобщо не съм вярвал че може да изглежда така плочка. Незнам какъв и е диаметъра, и се чудя дали да си играя да и слагам ТАП то на тези доколкото знам можеш да си поиграеш и да им бутнеш заводсото предварение, и после просто ще трябва да караш с хубав бензин (така или иначе основните километри са на газ) така че не виждам проблем.

Дайвере за какви проблеми пак ти се привиждат, колата си върви на пушка ако тръгне да бедни сместа веднагиш ще изпатка, работи като часовник на бензин малката оса без ТАП без нищо.

Само дето в този форум така и не успях някой да ми помогне да си открия repair manual за тази кола за да знам как да си посадя новото табло.

Пък и ако нещо гръмне по мотора си имам още един резервен цял комплект wink.gif
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 05 Окт 2009 21:50

PESHO OT MARS написа: .............
Чакай и аз малко да те зачекна мотора е LeanBurn а не Low Burn.
Вярно допуснал съм грешка в бързината:((
А дали няма да можеш да замериш и да споделиш размера на дифузиора на смесителя си??

А иначе може да си потърсиш "CarinaELegion", много добро и изчерпателно ръководство на Руски. Преди време си го бях дръпнал от един руски торент.

desotodorov

Мнение от desotodorov » 05 Окт 2009 22:26

Колега Симо, в кой сайт видя ел огледалото за 60-75 лв, че над шофьорското ми някой е издевателствувал....непротивоконституционствувателствувал cool.gif ...за забравих да допълня "да го е*а" ....и сега не се движи ... всъщност мърда малко...ама ония лостчета със сферичните главички вътре са счупени..та...ако се сещаш - сподели.
Пешо, ми то и да ме зачекваш и да не ме зачекваш rolleyes.gif - карам 150км дневно, 20 дни в месеца... отделно карам и Събота и Неделя, то си е от зор дето викат хората, а цената наистина е малко под 2к лева за BRC, ама - като ще е гарга - да е рошава.

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 06 Окт 2009 00:20

Малко съм занижил цените, но карах по спомен.
Ето линк, дано да могат да ти свършат работа.

http://www.avtosklad.bg/srch-50/10527/2 ... -Огледала/

Копирай и пастирай целия линк в браузъра, защото форумния код не го разпознава изцяло като такъв.


Ако не стане, даваш само http://www.avtosklad.bg/ после в дясно в секция автомобили намираш Тойота и намираш модела, после секция Огледала. :)

Martinco
Мнения: 139
Регистриран на: 06 Юни 2007 17:11
Местоположение: Sofia

Мнение от Martinco » 06 Окт 2009 06:37

Разход София градско само -с обикновена газова-13/100 км.Както каза колегата от Ботевград-кефя се да я ръчкам от време на време,а ако се кара по-леко,може и да е по-малко/2000 кубика,3S-FE/
бивш притежател на Toyota Carina E 2,0 -3S-FE седан

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 06 Окт 2009 09:16

desotodorov написа: Пешо, ми то и да ме зачекваш и да не ме зачекваш rolleyes.gif - карам 150км дневно, 20 дни в месеца... отделно карам и Събота и Неделя, то си е от зор дето викат хората, а цената наистина е малко под 2к лева за BRC, ама - като ще е гарга - да е рошава.
Зачекването беше за Мафиота, се ми намира кусури та реших и аз веднъж да блесна biggrin.gif в кръга на шегата.

Пресметни все пак първоначалната инвестиция, относително по-малката разпространеност на метан станциите, по-тежките бутилки които на всичкото отгоре са и ограничени откъм форма (например тороидалната LPG бутилка си е идеална алтернатива да не губиш ценно място). LPG-то е малко по-близо до бензина като температура на изгаряне (поне така си мисля).

Като основно предимство на метана можем да изтъкнем по-ниската цена СЛЕД първоначалната инвестиция. Възможноста да запалиш директно на газ зимата (макар че при малък воден кръг и изправен термостат това е възможно без проблем и на LPG, както важи и обратното чел съм за хора които са се интересували за нагреватели за редуктура на CNG-то)

Така че направи си тази сметка и тогава реши.


За Мафиота аз имам две книги за Карината едната е на Легион другата е на някакви други мога да ги share-на ако на някой му трябват.
Ще се опитам да я снимам плочката и да я премеря, пак ти казвам изненадан съм от изработката и.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

desotodorov

Мнение от desotodorov » 06 Окт 2009 22:47

...хе хе, то и аз се усетих че е Lean Burn а не Low Burn, ама нали съм новобранец, нема да се опъвам на старите пушки сега wink.gif
А иначе - да прав си, доста мислих и смятах и стигнах до извода - метан - целта ми е - понижаване на разходите за пътуване под 10лв на ден ( т.е. 10лв/150км), което за съжаление с LPG не се получава.
Пък багажник - дал господ - моята е комби...от паленето на газ - не мисля да се възползвам - един колега правеше така и се наложи после да сипва добавки за отпушване на бензиновите дюзи - позапекли бяха, като не бяха работили 3-4 месеца...а някой да е в час - понеже знам че е добре да се сменят свещите и кабелите при газифициране - за метанЕЦ, какви свещи да вземам, не че знам с какви съм в момента, ама принципно - с различно топлинно число мисля че трябва да са - по-ниско или по-високо, не помня обаче, предполагам - човека дето ще ми монтира уредбата е в час, ама да се информирам за всеки случай :thumbsup:

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 07 Окт 2009 08:52

Аз лично със свещите процедирам по следния начин, купувам си от мой човек читави ефтини свещи конкретно BRISK Silver за по 4-5 лв. парчето и си ги сменям заедно с маслото и филтрите. За кабелите поразпитай и си купи хубави там икономията не е препоръчителна. Щом не ти е проблем първоначалната инвестиция и мястото в багажника би трябвало да си се ориентирал правилно (колко ти е разликата между обикновен метан и ГИ?).
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

desotodorov

Мнение от desotodorov » 07 Окт 2009 09:19

Ах, извинявам се - пропуснал съм да благодаря на колегата Симо за линковете...ами, хм разликата между обикновен метан и метанов ГИ...бе май към 800-1000лв е някъде, не съм сигурен - собственика на сервиза, където ще ми монтират таковата (той ти е адаш - Пешо, а севриза е в Севлиево), не ми препоръчва обикновен метан, не знам що...от 11 години казва монтирам газови - сложи си ГИ BRC и забрави... - това са му думите. А удоволствието е 1970лв с ТАP
Не че няма и по-евтини алтернативи - има - BIGAS - 1650 без ТАP, 1800 - с TAP, има и някакви TAMONA - латвийски с италианска рейка те са 1600лв с ТАP...ама честно казано - за 370лв разлика с BRC - не ми се рискува, доста добре познато ми е усещането, като ти се смарангяса колата с проблем дето всички, стоят и мигат и предполагат....а на тебе ти иде да се завреш, там отдето си излязъл...мерси - и без това гледам че косата ми е тръгнала да побелява ... cool.gif
А за свещите - казваш Brisk Silver....и на смяна на маслото - нови....то има логика - все пак са 20лв...не знам как са искровите им свещи на Бриск - подгревните за дизел са пълна скръП - на Пежото ми ги смених с такива - на 2-рия месец две умряха...ма те са съвсем различни нещата де....за кабели - абсолютно съм съгласен - ще са от 100лв на горе, че няма всяка година да сменям...сега май съм с "оригиналните" едни тънички такива...ма пък - не ми прекъсва колата, държи си обороти...ще задържа може би - да се види дали ще се понесат с метанЕЦа, па ще го мисля...

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 07 Окт 2009 11:51

PESHO OT MARS написа: ................За Мафиота аз имам две книги за Карината едната е на Легион другата е на някакви други мога да ги share-на ако на някой му трябват.
Ще се опитам да я снимам плочката и да я премеря, пак ти казвам изненадан съм от изработката и.
Ами ще очаквам снимката колега :)) ще ми е интересно да видя при теб как е.
Аз по принцип обичам да си правя доста експерименти с двигателя , и сега последното което мисля да опитам е да "изолирам" тая система Lean Burn

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 07 Окт 2009 14:10

mafiota написа: сега последното което мисля да опитам е да "изолирам" тая система Lean Burn
Аха, кат смениш изцяло запалването и електрониката....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 07 Окт 2009 14:23

desotodorov написа:Ах, извинявам се - пропуснал съм да благодаря на колегата Симо за линковете...ами, хм разликата между обикновен метан и метанов ГИ...бе май към 800-1000лв е някъде, не съм сигурен - собственика на сервиза, където ще ми монтират таковата (той ти е адаш - Пешо, а севриза е в Севлиево), не ми препоръчва обикновен метан, не знам що...от 11 години казва монтирам газови - сложи си ГИ BRC и забрави... - това са му думите. А удоволствието е 1970лв с ТАP
Не че няма и по-евтини алтернативи - има - BIGAS - 1650 без ТАP, 1800 - с TAP, има и някакви TAMONA - латвийски с италианска рейка те са 1600лв с ТАP...ама честно казано - за 370лв разлика с BRC - не ми се рискува, доста добре познато ми е усещането, като ти се смарангяса колата с проблем дето всички, стоят и мигат и предполагат....а на тебе ти иде да се завреш, там отдето си излязъл...мерси - и без това гледам че косата ми е тръгнала да побелява ... cool.gif
А за свещите - казваш Brisk Silver....и на смяна на маслото - нови....то има логика - все пак са 20лв...не знам как са искровите им свещи на Бриск - подгревните за дизел са пълна скръП - на Пежото ми ги смених с такива - на 2-рия месец две умряха...ма те са съвсем различни нещата де....за кабели - абсолютно съм съгласен - ще са от 100лв на горе, че няма всяка година да сменям...сега май съм с "оригиналните" едни тънички такива...ма пък - не ми прекъсва колата, държи си обороти...ще задържа може би - да се види дали ще се понесат с метанЕЦа, па ще го мисля...
Честно да ти кажа не съм имал проблеми с искровите свещи Brisk доволен съм и мисля че си струват стотинките (карам с такива от 5-6 години) имат и един доста по-скъп модел без обособен катод, пробвал съм ги работят но не съм имал възможност да ги търкалям по-дълго време за да кажа дали си струват 20 кинта на бройка.
Относно избора ти на ГИ да вобще не си струва при сума от 2000 лв да се тъни 200 лева за по-ефтин и трудно настройваем ГИ. На BRC са добри ще останеш доволен хубаво е че бодеш ТАП защото иначе ще и убиеш динамиката съвсем. Така че успех.

Мафиоте не съм забравил за снимката но се прибирам се по тъмно и телефона ми няма подсветка за снимки, така че имай търпение до събота-неделя ще ги кача в тази тема (ако разбира се автора няма нищо против). И ако LeanBurn-а ти работи не го пипай мисля че едни 1-1,5 литра разход надолу си струват малко по-лошата динамика на колата а рискуваш да се вкараш в излишни разходи.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 07 Окт 2009 16:54

ми то няма да е кой знае какво бутане, мисля да подам постоянен сигнал към клапъна който управлява допълнителните дроселови клапи, така че да бъдат постоянно отворени, и да свържа последователно един резистор 150ома към теп. датчик този дето подава инфо към управяляващият блок, така че ECU-то да си мисли че двигателя не е дозагрял напълно и да не обеднява сместа smile.gif .
А иначе Lean Burna работи ПЕРФЕКТНО :whistle: (за сега wink.gif )

PS. мисля че при ГИ няма нужда от ТАП

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 07 Окт 2009 18:00

Ми не бях сигурен за ТАП-а дали при ГИ-тата това не е опция в техния си компютър (който не е баш компютър ама айде за идеята) и няма нужда от външен такъв.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Пробки за източване на антифриза

Мнение от CuMo » 07 Окт 2009 20:29

Тъй и тъй сте отворили тема за Карина, аз да се възползвам да попитам.

Купил съм си антифриз за смяна, понеже този не го знам кога е сменян, но не съм 100% убеден, че ще уцеля пробките от първия път.

В ръководството на Haynes са дададени две илюстрацийки, но изобщо не ми помагат.

Според тях едната пробка е някъде отпред по двигателя а другата на радиатора. Тази вечер се дзверих, дзверих, навирах се под колата и си харесах две пробки, обаче изобщо, ама изобщо не съм убеден, че са точно те.

Ще помоля някой, който е запознат с източването на антифриза от 4A-FE, да ми помогне с октриването на правилните "винченца" :)


На ДВГ отпред (по-скоро до връзката с трансмисията):
Изображение


Легнал под колата снимам радиатора отдолу нагоре:
Изображение

Ако не са тия, за какво аджеба служат тези които съм снимал?

Благодаря предварително!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 7 госта