
Въпроси относно карина
- CapMa_B_MpaKa
- Мнения: 17
- Регистриран на: 06 Апр 2007 16:57
Въпроси относно карина
знам че карината е коста читава кола с малко хронични болежки но ми е интересно да разбера малко повече хвърлил съм око на една 2000 куб тозе двигател удачен ли е понася ли газ и какво да гледам 

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Чел съм, че 2.0 двигателя на Карина е по-непретенциозен за газифициране и не се усеща спад в мощността. Не знам дали има дебитомер, който да се прецаква ако се получи детонация в смукателния колектор, но сигурно няма пробл. , щом го хвалят толкова като здраво добиче, каквото е и Карина като цяло.
Аз съм с 1,6 , но си я карам на бензин.
П. П. Колега Сарма В Мрака, слушах някакво радиопредаване и в него цитираха мнението ти за това дали децата да носят имената на дядо и баба. biggrin.gif Накрая водещия каза:"Интересно Сарма В Мрака откъде е взел името си?" laugh.gif

П. П. Колега Сарма В Мрака, слушах някакво радиопредаване и в него цитираха мнението ти за това дали децата да носят имената на дядо и баба. biggrin.gif Накрая водещия каза:"Интересно Сарма В Мрака откъде е взел името си?" laugh.gif

Carina E 4AFE LB 1992
- CapMa_B_MpaKa
- Мнения: 17
- Регистриран на: 06 Апр 2007 16:57
имам имитатор ? малиии biggrin.gif biggrin.gif а иначе този ник дойде още от чатърските ми години и си остана защото ми забавлява а за карината казвате че е здрав моторя а ориентировачно колко му идва обслужванетоmax-2 написа:Чел съм, че 2.0 двигателя на Карина е по-непретенциозен за газифициране и не се усеща спад в мощността. Не знам дали има дебитомер, който да се прецаква ако се получи детонация в смукателния колектор, но сигурно няма пробл. , щом го хвалят толкова като здраво добиче, каквото е и Карина като цяло.Аз съм с 1,6 , но си я карам на бензин.
П. П. Колега Сарма В Мрака, слушах някакво радиопредаване и в него цитираха мнението ти за това дали децата да носят имената на дядо и баба. biggrin.gif Накрая водещия каза:"Интересно Сарма В Мрака откъде е взел името си?" laugh.gif

- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Първо колега да те поздравя за избора ти на автомобил, в този клас за тези години е най доброто от гледна точка цена качество, аз имам Карина 1.6 на газ и съм много доволен с обикновено АГУ е супер непретенциозен автомобил.Нямам думи, след известно си взех Карина дизел 88 коня също здраво животно така че за 2.0 мотора не мога да ти дам инфо но само мога да ти кажа от личен опит че Карина е Колата
...поздрави и от мен - техническото обслужване на карината - 2,0 GLI... ами ето цифрите:
- вoдна помпа - 70.50 лв. (GMB или JMB...забравих точно ама някакво съкращение беше) - японска
- ангренажен ремък - DAYCO - 38 лв.
- ремък климатик DAYCO- аксесоарен (пистов) май му викаха
- 18лв
- ремък за сервото - DAYCO ( не се чуди - двигателя е с три ремъа)- 13,70
- ролки - ROUVILLE - made in Canada - 45 лв едната и 55 лв другата.
- маслен филтър - 6,50 лв.
- горивен филтър - 35 лв...на много гадно място е заврян...даже един образ - собственик мислеше че няма такъв за карина
- филтър климатик - те всъщност са две парчета - поставят се едно над друго - 35лв. - японски някакъв беше.
Поради една глупост дето се опитвах да премахна от колата си - вибрации във волана при около 120 км/час знам и цените на кормилните накрайници и предните лагери
- Преден Лагер - NSK - японски - 50лв
- Комплект уплътнения и семеринги преден лагер - 20 лв - без тях не може да се мине.
- Накрайник кормилен външен - "555" Japan - 27лв.
- Накрайник кормилен вътрешен - "555" Japan - 46 лв.
...мисля че с чиста съвест мога да кажа - техническото обслужване на карината - независимо че е висок клас автомобил, е евтино...а колата с тоя двигател си заслужава...и като динамикаи като екстри...абе - доволен съм от нея с две думи...и за "наказване" на наперени голфаджии става
...нищо че моята е комби...допада ми отвреме на време да настъпя педала дополовина (обикновено - на около 1/4 от хода карам) и да оставя някой собственици на мускулести немски машини в размисли от рода на "Къде сбърках" та оня с кораба е 200 метра напред... 
- вoдна помпа - 70.50 лв. (GMB или JMB...забравих точно ама някакво съкращение беше) - японска
- ангренажен ремък - DAYCO - 38 лв.
- ремък климатик DAYCO- аксесоарен (пистов) май му викаха

- ремък за сервото - DAYCO ( не се чуди - двигателя е с три ремъа)- 13,70
- ролки - ROUVILLE - made in Canada - 45 лв едната и 55 лв другата.
- маслен филтър - 6,50 лв.
- горивен филтър - 35 лв...на много гадно място е заврян...даже един образ - собственик мислеше че няма такъв за карина

- филтър климатик - те всъщност са две парчета - поставят се едно над друго - 35лв. - японски някакъв беше.
Поради една глупост дето се опитвах да премахна от колата си - вибрации във волана при около 120 км/час знам и цените на кормилните накрайници и предните лагери
- Преден Лагер - NSK - японски - 50лв
- Комплект уплътнения и семеринги преден лагер - 20 лв - без тях не може да се мине.
- Накрайник кормилен външен - "555" Japan - 27лв.
- Накрайник кормилен вътрешен - "555" Japan - 46 лв.
...мисля че с чиста съвест мога да кажа - техническото обслужване на карината - независимо че е висок клас автомобил, е евтино...а колата с тоя двигател си заслужава...и като динамикаи като екстри...абе - доволен съм от нея с две думи...и за "наказване" на наперени голфаджии става


- CapMa_B_MpaKa
- Мнения: 17
- Регистриран на: 06 Апр 2007 16:57
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Давам ти няколко конкретни отговора инжекциона при 1.6 и 1.8 литровите няма дебитомер а се разчита на TPS, при двулитровия има MAP сензор който си екстра и не се плаши от гърмеж, но при коректно направена газова и някаква единична пукотевица няма да доведе до цифрови изражения като при VAG и BMW групата. Единствената драма би била с кутия на филтъра. Така че смело слагай обикновенна газова.
Иначе колегите са го написали ако за колата са полагани съвсем елементарни грижи преди теб ще и се радваш дълго време без излишни разходи.
Иначе колегите са го написали ако за колата са полагани съвсем елементарни грижи преди теб ще и се радваш дълго време без излишни разходи.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Пак съм го проспал, да има
. Но идеята за газовата си остава. Моята въшка в момента е с 2E-E мотор на който инжекциона мисля че е 1:1 с този на 4A-FE на газ е с обикновенна газова върви отлично (съвсем малка разлика се осеща около 3000-3500 об/мин там е малко по-мудна отколкото на бензин) за прави едни 150-160 км/ч на отсечка около 1,3 км. И за какпак сега при първото засичане ми даде около 6,3 л/100км. смесен разход газ, просто нямам за какво да се оплача.

ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Само дето с таз нормална газова не виждам как правиш баш сместа и при тез скорости, скоро предвиждам проблеми....PESHO OT MARS написа:Пак съм го проспал, да има. Но идеята за газовата си остава. Моята въшка в момента е с 2E-E мотор на който инжекциона мисля че е 1:1 с този на 4A-FE на газ е с обикновенна газова върви отлично (съвсем малка разлика се осеща около 3000-3500 об/мин там е малко по-мудна отколкото на бензин) за прави едни 150-160 км/ч на отсечка около 1,3 км. И за какпак сега при първото засичане ми даде около 6,3 л/100км. смесен разход газ, просто нямам за какво да се оплача.

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
Taka е при тези двигатели няма дебитомер както при Audi и VW,a има МАР датчик който не е претенциозен към гърмежи, всъщност той изобщо не е на "пътя" на газовъздушната смес.PESHO OT MARS написа:.......... Но идеята за газовата си остава. Моята въшка в момента е с 2E-E мотор на който инжекциона мисля че е 1:1 с този на 4A-FE на газ е с обикновенна газова върви отлично (съвсем малка разлика се осеща около 3000-3500 об/мин там е малко по-мудна отколкото на бензин) за прави едни 150-160 км/ч на отсечка около 1,3 км. И за какпак сега при първото засичане ми даде около 6,3 л/100км. смесен разход газ, просто нямам за какво да се оплача.
Едно от най важните неща за да върви добре колата на газ и да има добра динамика, е правилният избор на смесителя "плочката:))" на газовата уредба. Казват че нашите двигатели най-добре се държат при работа на газ със смесител тип тръба на вентури с диаметър на дифузора 33мм.
Другото което в момента експериментирам е електронен аванс коректор (ТАП), който ми вкарва допълнително предварение на газ, и мога да кажа ,че има ефект, може би динамиката на колата се увеличава с около 10-тина процента..
...добре де, кат ВЪ гльедам, имате понятие и опит с гаСта, аз тези дни ще слагам метан на моята, принжипно съм се насочил към газова инжекция BRC, но не съм много убеден че ГИ е по надежден от обикновена газова - все пак има дюзи - т.е. предпоставки за проблеми, и при условие че от споделеното до тук се убедих че 3S-FE са пригодни за каквато и да е Оредба
- започвам да изпадам в дилема, всъщност - минуса на газовата - би била по-лошата динамика на колата "спъването" - което до някъде се компенсра с ТАП процесор-а, който ще сложа задължително, и малко по-високия разход спрямо ГИ...
Та - какво ще ме посъветвате - на какво да заложа?

Та - какво ще ме посъветвате - на какво да заложа?
Отскоро съм собственик на Carina 4A-FE 1.6 99hp и мога да споделя следното за 2600км пробег.
Плюсове:
Изключително добра возия
Нисък шум в купето при високи скорости, поне за мен е на по-приемливо ниво от Астра 2008г.
Много широка вътре, сваляш задните седалки, спиш изпънат при височина от 1,70. Идеално и за други мероприятия ако си авантюрист малко.
Достатъчно динамична като за комби 99к.с. Предполагам двулитровия двигател ще е доста по-жесток.
Прави ми впечатление, че има значение как и с каква скорост ще ритнеш педала на газта. Сякаш компа разбира че искаш по-бързо да потеглиш и се изтрелва по различен начин в зависимост как натискаш газта.
Поне при мен се усеща едно дръпване ако по-дълго време задържа газта по-към средата или пък ако изведнъж я ритна до дъно. Катче ли влиза в Race Mode
Опитвал съм следното за кратко:
Трета до дъно е към 150км/ч, вероятно може и 160км/ч
По магистралата съм пробвал до 170-175км/ч като можеше и още доста, което значи че с 2л ДВГ спокойно ще хвърчиш с 220-230 ако си достатъчно луд.
Двигателят е сравнително лесен и нагледен за обслужване.
Приятен салон. Моят е с платнени седалки. "Кожата" на таблото е доста качествена.
Дълбоки задни седалки. Седи се доста удобно.
Има подлакътник. Моят беше посчупен но си го монтирах лесно с гума отзад и ламаринка отпред.
Спирачките също държат добре, не съм имал оплакване от тях.
Предните фарове се регулират дали да светят по-нагоре или по-надолу от купето, много голям кеф.
Регулиране осветеността на таблото, също полезно.
Ако си много едър ще имаш предостатъчно място отпред. Воланът се чупи нагоре винаги с една идея повече от на всички други коли, на които съм се качвал и в които едвам си навирам бедрата под волана. Примерно Астра комби...
Като цяло консумативите и частите не са много по-скъпи от на подобните немски автомобилил
Ето някои цени по спомен от мен:
Предни накладки - 60лв
Ангренажен ремък с обтягаща ролка - 65лв мисля
Биалетки предни - 60лв
В интернет сайт видях следните цени:
Ел. огледало - 60-75лв.
Предна броня: 250-280лв
Гуми 185/65/14 - минимум 80лв/бр
Недостатъци:
Кофти пластмаса на централната конзола на таблото, преживява се
Малко по-меко окачване отколкото трябва - в завоите е хубаво да внимаваш.
Моята няма AirBag, за ABS-а не считам че е толкова фатално, че го няма.
Трудно се паркира назад с комби като моето, но се свиква. Като цяло комбито се разширява по дължина назад, ясно си личи като се погледне отвътре в страничните огледала.
Предно задвижване
Имам и книжка в PDF за карина, изтеглена от форума от тук, така че мога да я пратя при желание.
Плюсове:
Изключително добра возия
Нисък шум в купето при високи скорости, поне за мен е на по-приемливо ниво от Астра 2008г.
Много широка вътре, сваляш задните седалки, спиш изпънат при височина от 1,70. Идеално и за други мероприятия ако си авантюрист малко.

Достатъчно динамична като за комби 99к.с. Предполагам двулитровия двигател ще е доста по-жесток.

Прави ми впечатление, че има значение как и с каква скорост ще ритнеш педала на газта. Сякаш компа разбира че искаш по-бързо да потеглиш и се изтрелва по различен начин в зависимост как натискаш газта.
Поне при мен се усеща едно дръпване ако по-дълго време задържа газта по-към средата или пък ако изведнъж я ритна до дъно. Катче ли влиза в Race Mode

Опитвал съм следното за кратко:
Трета до дъно е към 150км/ч, вероятно може и 160км/ч
По магистралата съм пробвал до 170-175км/ч като можеше и още доста, което значи че с 2л ДВГ спокойно ще хвърчиш с 220-230 ако си достатъчно луд.
Двигателят е сравнително лесен и нагледен за обслужване.
Приятен салон. Моят е с платнени седалки. "Кожата" на таблото е доста качествена.
Дълбоки задни седалки. Седи се доста удобно.
Има подлакътник. Моят беше посчупен но си го монтирах лесно с гума отзад и ламаринка отпред.
Спирачките също държат добре, не съм имал оплакване от тях.
Предните фарове се регулират дали да светят по-нагоре или по-надолу от купето, много голям кеф.
Регулиране осветеността на таблото, също полезно.
Ако си много едър ще имаш предостатъчно място отпред. Воланът се чупи нагоре винаги с една идея повече от на всички други коли, на които съм се качвал и в които едвам си навирам бедрата под волана. Примерно Астра комби...
Като цяло консумативите и частите не са много по-скъпи от на подобните немски автомобилил
Ето някои цени по спомен от мен:
Предни накладки - 60лв
Ангренажен ремък с обтягаща ролка - 65лв мисля
Биалетки предни - 60лв
В интернет сайт видях следните цени:
Ел. огледало - 60-75лв.
Предна броня: 250-280лв
Гуми 185/65/14 - минимум 80лв/бр
Недостатъци:
Кофти пластмаса на централната конзола на таблото, преживява се
Малко по-меко окачване отколкото трябва - в завоите е хубаво да внимаваш.
Моята няма AirBag, за ABS-а не считам че е толкова фатално, че го няма.
Трудно се паркира назад с комби като моето, но се свиква. Като цяло комбито се разширява по дължина назад, ясно си личи като се погледне отвътре в страничните огледала.
Предно задвижване


Имам и книжка в PDF за карина, изтеглена от форума от тук, така че мога да я пратя при желание.
ако ще въртиш много километри слагай ГИ, ако не - обикновенна газова с ТАП.desotodorov написа:...добре де, кат ВЪ гльедам, имате понятие и опит с гаСта, аз тези дни ще слагам метан на моята, принжипно съм се насочил към газова инжекция BRC, но не съм много убеден че ГИ е по надежден от обикновена газова - все пак има дюзи - т.е. предпоставки за проблеми, и при условие че от споделеното до тук се убедих че 3S-FE са пригодни за каквато и да е Оредба- започвам да изпадам в дилема, всъщност - минуса на газовата - би била по-лошата динамика на колата "спъването" - което до някъде се компенсра с ТАП процесор-а, който ще сложа задължително, и малко по-високия разход спрямо ГИ...
Та - какво ще ме посъветвате - на какво да заложа?
само да знаеш, че тези двигатели ,особенно Low Burn, работят с голямо предварение, и тап-т може би трябва да се настрои като за метан
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 12 госта