Celica 5th gen. 3SGE swap to 3SGTE
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 23 Ное 2007 17:39
Celica 5th gen. 3SGE swap to 3SGTE
Здравейте,
разгледах доста подобни теми, но не намерих отговор на въпроса:
Ако си намеря двигател 3SGTE от Celica 2.0 GTI TURBO 4x4 ( 1990-1993 ) - 204 конски сили, мога ли да го сложа на мястото на сегашния 3SGE - 156кс като колата си остане с предно ?
При положени, че двете коли са еднакви лесно ли би станало това и
проблем ли е това, че 3SGTE е за 4х4 ?
Благодаря предварително за отделеното време.
разгледах доста подобни теми, но не намерих отговор на въпроса:
Ако си намеря двигател 3SGTE от Celica 2.0 GTI TURBO 4x4 ( 1990-1993 ) - 204 конски сили, мога ли да го сложа на мястото на сегашния 3SGE - 156кс като колата си остане с предно ?
При положени, че двете коли са еднакви лесно ли би станало това и
проблем ли е това, че 3SGTE е за 4х4 ?
Благодаря предварително за отделеното време.
- CybeR_SurfeR
- Мнения: 132
- Регистриран на: 22 Фев 2008 20:48
- Местоположение: Bulgaria
Колега ... не съм много наясно с нещата, но бих искъл да помогна ...
До колкото съм гледал подобни постове няма да ти трябва само двигателя ... Ще ти е нужна и електрониката и турбокит и т.н.
Аз съм със същата като твоята селика и в началото мислех да правя нещо подобно, но на края мисля че се оказва че няма смисъл ... карай си я така ... ако пък направиш SWAP-а ще имаш по-мощен двигател /хубаво/ но само на предно ... Все пак ти си решаваш ... ако излезе нещо хубаво казвай може и аз да се пробвам /все още не съм решил да си развалям вървящата кола/ ...
До колкото съм гледал подобни постове няма да ти трябва само двигателя ... Ще ти е нужна и електрониката и турбокит и т.н.
Аз съм със същата като твоята селика и в началото мислех да правя нещо подобно, но на края мисля че се оказва че няма смисъл ... карай си я така ... ако пък направиш SWAP-а ще имаш по-мощен двигател /хубаво/ но само на предно ... Все пак ти си решаваш ... ако излезе нещо хубаво казвай може и аз да се пробвам /все още не съм решил да си развалям вървящата кола/ ...

-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 23 Ное 2007 17:39
Ми тя колата си е яка и мен много ме кефи.
Аз точно за това искам да я направя малко по-мощна, защото не ми се разделя с нея, а е малко тежичка и трудно тръгва.
Разбрах обаче, че да и сложиш турбо е твърде рисковано и сложно.
Надявах се обаче на повече мнения по този въпрос, но явно хората им е писнало от тази тема ( до някъде ги разбирам
Най-добре ще е ако има някой, който го е правил ( или поне е опитвал )
Аз точно за това искам да я направя малко по-мощна, защото не ми се разделя с нея, а е малко тежичка и трудно тръгва.
Разбрах обаче, че да и сложиш турбо е твърде рисковано и сложно.
Надявах се обаче на повече мнения по този въпрос, но явно хората им е писнало от тази тема ( до някъде ги разбирам

Най-добре ще е ако има някой, който го е правил ( или поне е опитвал )
Re: Celica 5th gen. 3SGE swap to 3SGTE
3SGTE не е за 4х4 ! Скоростната му кутия е за 4х4 :-) имайки предвид че блоковете на 3S-GE и 3S-GTE са еднакви, направи си извод. Това е при положение че искаш да караш със твоята кутия де. Не че няма да издържи, въпроса е колко зор ще и даваш и дали после няма да се почне с "тунинг" на турбо двигатея (както обикновено става).chocho9999 написа:Здравейте,
разгледах доста подобни теми, но не намерих отговор на въпроса:
Ако си намеря двигател 3SGTE от Celica 2.0 GTI TURBO 4x4 ( 1990-1993 ) - 204 конски сили, мога ли да го сложа на мястото на сегашния 3SGE - 156кс като колата си остане с предно ?
При положени, че двете коли са еднакви лесно ли би станало това и
проблем ли е това, че 3SGTE е за 4х4 ?
Благодаря предварително за отделеното време.
Ето ти тема за размисъл:
Вземаш от Англия една цяла GT4. Сваляш двигател, скорости, електроника, кабели, мостове от нея и ги прехвърляш на твойта. Резултат - имаш си истинска GT4 с ляв волан и още един гараж части (ламарини)

И за да изпредваря следващия ти въпрос - да правил (правили) съм го варианта който ти предлагам, не точно със селика, но за сметка на това няколко пъти с различни коли

-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 23 Ное 2007 17:39
Аз не, че не обичам 4х4, но ми се струва твърде сложно да се сменят и мостове и т.н. пък и ако верно купетата са различни може да не паснат и ще стане дълга и широка.
А GT4 не е ли само следващата генрация (6) - след 1994 ?
Няма ли други скорости, които да могат да се сложат, примерно от MR2 ?
И по този начин да се смени само двигателя с кабели и електроника
и скоростната кутия, а колата да си остане с предно.
А GT4 не е ли само следващата генрация (6) - след 1994 ?
Няма ли други скорости, които да могат да се сложат, примерно от MR2 ?
И по този начин да се смени само двигателя с кабели и електроника
и скоростната кутия, а колата да си остане с предно.
chocho9999 написа:Аз не, че не обичам 4х4, но ми се струва твърде сложно да се сменят и мостове и т.н. пък и ако верно купетата са различни може да не паснат и ще стане дълга и широка.
А GT4 не е ли само следващата генрация (6) - след 1994 ?
Няма ли други скорости, които да могат да се сложат, примерно от MR2 ?
И по този начин да се смени само двигателя с кабели и електроника
и скоростната кутия, а колата да си остане с предно.
писах трих, писах трих....

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 23 Ное 2007 17:39
И аз така, няколко пъти вечеdiver написа:chocho9999 написа:Аз не, че не обичам 4х4, но ми се струва твърде сложно да се сменят и мостове и т.н. пък и ако верно купетата са различни може да не паснат и ще стане дълга и широка.
А GT4 не е ли само следващата генрация (6) - след 1994 ?
Няма ли други скорости, които да могат да се сложат, примерно от MR2 ?
И по този начин да се смени само двигателя с кабели и електроника
и скоростната кутия, а колата да си остане с предно.
писах трих, писах трих....

Частта със скоростите от мр2 ме развесели най-много laugh.gif laugh.gif laugh.gifbambo написа:И аз така, няколко пъти вечеdiver написа:chocho9999 написа:Аз не, че не обичам 4х4, но ми се струва твърде сложно да се сменят и мостове и т.н. пък и ако верно купетата са различни може да не паснат и ще стане дълга и широка.
А GT4 не е ли само следващата генрация (6) - след 1994 ?
Няма ли други скорости, които да могат да се сложат, примерно от MR2 ?
И по този начин да се смени само двигателя с кабели и електроника
и скоростната кутия, а колата да си остане с предно.
писах трих, писах трих....

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
Да кажа направо, за да не се впускам в излишни обяснения и да няма недоразумения:chocho9999 написа:Ми май така ще си остане.
Ясно е, че с '' пръдня боя не става ''
Живот и здраве по-нататък ще има парички за някоя по-мощна колица![]()
Дай боже Supra
има два варианта да стане това което искаш
1. (евтин вариант) взема се 3S-GTE двигател от celica / MR2 втора генерация т.е. от кола произведена до 94 година. Нужни са: двигател (пълен комплект с всички прилежащи агрегати), ел.инсталацията за него, ЕКУ (ЕКУ-то е задължително да е от celica за да стане суап-а без излишни преправяници), интеркулер - тук може да се избира между air-water-air интеркулера оригинално от celica или някой афтърмаркет отпред (зад бронята). По моя оценка за чаркове и труд ще са ти нужни към 3500лв. (+/- 200-300лв.)
При този вариант си остава твоята кутия, като уговорката е че почнеш ли да "тунинговаш" двигателя - кутията най-вероятно ще се предаде (мога да потърся колко нютонметра може да издържи принципно). Но ако си запазиш сток варианта - 204-225 коня най-вероятно ще си караш дълго и безпроблемно

2. (скъп вариант, истинската работа) Взема се GT4 от UK. От нея се свалят: двигател, ел. инсталация, ЕКУ, скорости, ПРЕДЕН и ЗАДЕН МОСТ (казвам мост за улеснение, да не се хване някой за думата) със прилежащите им чарколяци. Получаваш "истинска бегачка" с потенциал за тунинг. Приблизителна оценка на инвестицията (купуване на кола, докарване, труд за подмяна)- 8000лв. (+/- 500-1000лв. зависимост на каква цена ще се намери GT4 в англия)
Това е най-изчерпателният отговор на който съм способен

- Georgimitrovich
- Мнения: 1375
- Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
- Местоположение: Пловдив
Не мисля че и двата варианта са толкова просто изпълними, но като се видим ще приказваме. Аз от една година събирам инфо дали такова нещо може да се направи и дали изобщо има смисъл. При МР-а е почти елементарно но при селиката е доста по кофти хава.
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
Е, вярно като прочета сега как съм го написал, излиза че едва ли не е работа за 10 минути пред блока biggrin.gif. Естествено че не е лесно. Основна трудност са ел.диаграмите. Нямаш ли репеър мануал-а със EWD и на двете коли си загубен. Ако се загледаш в прогнозните цени които съм дал, и предполагам си наясно с приблизителни цени на двигател / кола от UK, ще видиш че има заложена немалка сума за труд - точно щото някой неща трябва да се направят на точно определено място, с точните инструменти и от някой дето е пипал точно таковаGeorgimitrovich написа:Не мисля че и двата варианта са толкова просто изпълними, но като се видим ще приказваме. Аз от една година събирам инфо дали такова нещо може да се направи и дали изобщо има смисъл. При МР-а е почти елементарно но при селиката е доста по кофти хава.

Ако остане време за лаф в неделя - ще обменим информация. Пък ако си решил да предприемеш нещо такова - и ще помогнем

П.С. Суаповете на МР-ките не ги коментирам, щото са абсолютно елементарни и стават за 2 дена на улицата пред блока / паркинга

- Georgimitrovich
- Мнения: 1375
- Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
- Местоположение: Пловдив
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 9 госта