Corolla EЕ80

fan
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Сеп 2004 15:20
Местоположение: София
Обратна връзка:

Corolla EЕ80

Мнение от fan » 10 Авг 2009 14:14

здравейте.
вчера изкарах от гаража една корола, по талон от 1983-та, след десет годишен престой в покой. преди час от Google разбрах, че модела и е ЕЕ80, но не открих никакво цялостно ръководство по поддръжка. в тукашната търсачка също нищо за този модел.
въпроса ми е за особености в процеса на раздвижване и след това в поддръжката?
вчера успях да разглобя блокирало задно колело и скоро ще търся спирачен маркуч, накладки... но първо ще се опитам да подкарам двигателя и след това дали като цяло колата ще функционира нормално.

едит.
ето снимка, но състоянието и цвета на оригинала са далеч от тези на снимката...
Прикачени файлове
corolla.jpg
corolla.jpg (13.61 KiB) Преглеждано 4126 пъти

fan
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Сеп 2004 15:20
Местоположение: София
Обратна връзка:

хм

Мнение от fan » 19 Авг 2009 10:50

хм, няма ли живи ползватели на този модел?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 19 Авг 2009 18:28

А има ама са се изпокрили , като мишоци tongue.gif .
Провери на torrents.ru обаче иска да се регнеш първо . И напиши само Toyota Corolla защото може да е комбиниран мануала .

BOBAR
Мнения: 26
Регистриран на: 15 Авг 2008 10:51

Мнение от BOBAR » 20 Авг 2009 10:47

Тя на картинката изглежда досущ като мойта. Това купе не е ли производство между 1985 и 1987 год?

fan
Мнения: 24
Регистриран на: 26 Сеп 2004 15:20
Местоположение: София
Обратна връзка:

ми

Мнение от fan » 20 Авг 2009 23:14

ми трябва да погледна пак документите - какво пише в тях като година на производство.
как ви се струват цени за:
предни накладки - малко под 40 комплекта за двете колела;
задни накладки - малко над 40 комплекта за двете колела;
трийсет и няколко за комплект задни спирачни маркучи;

друг въпрос - с карбуратор ли е или някаква инжекция?

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Re: ми

Мнение от Kiki » 20 Авг 2009 23:27

fan написа: друг въпрос - с карбуратор ли е или някаква инжекция?
Ами отвори капака и погледни! Ако е с карбуратор ще го видиш. wink.gif

val_sub
Мнения: 4
Регистриран на: 21 Авг 2009 00:02

Мнение от val_sub » 21 Авг 2009 00:21

Аз лично мануал точно за този модел не съм открил,но преди време имах проблеми с ел. инсталацията.Оказа се че на АЕ 86 е почти същата.
Ако пазаруваш от арабите по "Симеон" цените не са високи за частите на тази кола.
Да не отварям нова тема-интересува ме разликата между 2Е-мотор с карбуратор и 2Е-инжекция.Еднакви ли са всмукателни и изпускателни клапани,ширината на всмукателните/изпускателните портове еднаква ли е,степен на сгъстяване(височина и форма на буталото) еднаква ли е и дали ще станат всмукателните тръби от инжекциона на мястото на карбураторните.
Също така знам че от 2Е има и вариант с турбо-интересува ме освен буталата какво още различно има от останалите две разновидности на този двигател.И типа на турбината ако знае някой.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 21 Авг 2009 01:29

val_sub написа: Да не отварям нова тема-интересува ме разликата между 2Е-мотор с карбуратор и 2Е-инжекция.Еднакви ли са всмукателни и изпускателни клапани,ширината на всмукателните/изпускателните портове еднаква ли е,степен на сгъстяване(височина и форма на буталото) еднаква ли е и дали ще станат всмукателните тръби от инжекциона на мястото на карбураторните.
Също така знам че от 2Е има и вариант с турбо-интересува ме освен буталата какво още различно има от останалите две разновидности на този двигател.И типа на турбината ако знае някой.
Значи и без да имам идея за този мотор мога да ти кажа , че няма вариант колекторите и портовете да са еднакви , като диаметър и форма !!!! Клапаните може и да са еднакви , но ако има разлика в мощността най-вероятно не са . Просто принципа на смесообразуване е доволно различен за да са еднакви тези неща.
Но това , което те интересува теб най-вероятно е дали може да сложиш инжекция на двигател с карбуратор ? Ако е така принципно ако няма разлика в самите отвори/шпилки за закрепване не би трябвало да имаш проблеми .
Но за вариант от инжекция на бензин по-добре не се занимавай .
За турбо варианта също нямам идея какво може да е различно но не е задължително да има разлика в буталата . Може разликата да е в главата . А може да е и в двете . Но това трябва да го каже или мануалче или някой , който ги е виждал .

val_sub
Мнения: 4
Регистриран на: 21 Авг 2009 00:02

Мнение от val_sub » 22 Авг 2009 15:44

Интересува ме да се преправи от карбуратор на инжекция.Естественно че всмукателните тръби от инжекцията ще се захващат еднакво към главата като тези от карбуратора.Разликата е че на главата с карбуратор няма да има каналчета за дюзите(защото те влизат и впръскват в главата).Другото различно е че обикновенно главите с инжекция клапаните са с по-голям диаметър(защото влиза само въздух и не се образува сместта по начина с карбуратор).
За турбо-мотора е задължително буталата да са различни(и вдлъбнати) с по-малка степен на сгъстяване.В предвид на това че вече силите са по-големи обикновенно и лагерите на кол.вал и биелите са по-здрави.За това и ме интересува с какво заводско налягане след турбото работи.
Идеята е да се преправи на инжекция този мотор и да се постави турбина която ще прави малко налягане(около 0,5 бара макс).Тази кола и без това е с Мегаскуирт който в момента управлява само аванса,остава да се сложат други всмук.тръби с по-големи дюзи и някои други неща за да стане.
Но все пак до напролет има време и ще обмислим нещата.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Авг 2009 18:25

val_sub написа:Интересува ме да се преправи от карбуратор на инжекция.Естественно че всмукателните тръби от инжекцията ще се захващат еднакво към главата като тези от карбуратора.
Не е съвсем естествено но ако се окаже , че е така няма да имаш проблеми .
val_sub написа: Разликата е че на главата с карбуратор няма да има каналчета за дюзите(защото те влизат и впръскват в главата).
Че няма да ги има каналчетата е ясно , но и без това порта е по-тесен така , че можеш да си ги направиш . И дюзите не впръскват в главата а пръскат в порта непосредствено преди клапана .
val_sub написа: Другото различно е че обикновенно главите с инжекция клапаните са с по-голям диаметър(защото влиза само въздух и не се образува сместта по начина с карбуратор).
Калпаните не са с по-голям диаметър защото влиза само въздух ! И не влиза само въздух през клапаните, а влиза въздух и бензин ! И не е задължително клапаните на инжекцията да са по-големи . Но със сигурност портовете и диаметъра на рънърите ще са по-големи заради начина на получаване на сместта . Демек на инжекционна не му трябва поток със голяма скорост ! А му трябва само да се пресмести определен обем !
val_sub написа: За турбо-мотора е задължително буталата да са различни(и вдлъбнати) с по-малка степен на сгъстяване.
Тука вече се унасяш със задължителните неща ! Въобще не е задължително буталата да са различни или пък вдлъбнати ! Може да е различна камерата ! Може и стандартните да са достатъчно разредени ! Има достатъчно карбураторни двигатели със степен 8:1-8,5:1 . която дори не е нужна при положение , че ще надуваш толкова малко - 0,5 бара .
val_sub написа: В предвид на това че вече силите са по-големи обикновенно и лагерите на кол.вал и биелите са по-здрави.За това и ме интересува с какво заводско налягане след турбото работи.
Силите не са по-големи , а са по-продължителни ! Повече смес не гори по-силно ,а гори по-дълго време ! Обикновенно сток изпълненията за не особенно спортни коли са с около 20-30% по-мощни и буста е 0,4-0,5 бара . За такава разлика общо взето никой няма да седне да подсилва лагери и тн. Най-много едни пръскалки за масло да ти сложат . Вярно е , че в историята има и разни случай на доста голямо презапасяване . Но стандартно всичко си е калпаво .
val_sub написа: Идеята е да се преправи на инжекция този мотор и да се постави турбина която ще прави малко налягане(около 0,5 бара макс).Тази кола и без това е с Мегаскуирт който в момента управлява само аванса,остава да се сложат други всмук.тръби с по-големи дюзи и някои други неща за да стане.
Но все пак до напролет има време и ще обмислим нещата.
Може да видиш дали направо не можеш да намериш инжекционна глава от някъде за никакви пари . Ако не си направи портовете и каналчетата за инжекторите .

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 22 Авг 2009 19:25

Bass_Man написа:Може да видиш дали направо не можеш да намериш инжекционна глава от някъде за никакви пари . Ако не си направи портовете и каналчетата за инжекторите .
Не е ли по-лесно направо да се набият едни дупки на входящия колектор, вместо да взема глава?!

За турбото при положение, че ефекта вероятно ще се усети и на 0.3-0.4 бара, две гарнитури с една подложка, стигат за разкомпресиране...Мегасмърта се оправя със останалото, та би трябвало да няма грижи....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Авг 2009 19:59

diver написа:
Не е ли по-лесно направо да се набият едни дупки на входящия колектор, вместо да взема глава?!
може и така ама колегата може да не го кефи .
diver написа: За турбото при положение, че ефекта вероятно ще се усети и на 0.3-0.4 бара, две гарнитури с една подложка, стигат за разкомпресиране...Мегасмърта се оправя със останалото, та би трябвало да няма грижи....
Е за какво му е да слага подложки при положение , че е достатъчно разреден ?

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 22 Авг 2009 20:45

Bass_Man написа:Е за какво му е да слага подложки при положение , че е достатъчно разреден ?
доколкото нямам идея колко е разреден, две гарнитурки и подложка са решение...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

val_sub
Мнения: 4
Регистриран на: 21 Авг 2009 00:02

Мнение от val_sub » 23 Авг 2009 09:57

Тоя мотор хич не е разреден,така че две гарнитури си трябват.
И за да не влизаме в излишни спорове ми трябват техническите данни на моторите.По нататък сам ще се оправя.Уж е форум на Тойота,а не си познавате историята(като модели и данни).Лошото е че и момчето което питаше и му ползваме темата нищо няма да научи.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 23 Авг 2009 15:20

Колко хич не е разреден мотора ?
Понеже ти си поредния тарикат , който очаква да му бъде поднесено всичко на готово ще ти кажа нещо историческо - оправяй се ! :thumbsup:
Много нещо ви се изкриви предствата за форум и клуб напоследък !

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта