Corolla EЕ80
Corolla EЕ80
здравейте.
вчера изкарах от гаража една корола, по талон от 1983-та, след десет годишен престой в покой. преди час от Google разбрах, че модела и е ЕЕ80, но не открих никакво цялостно ръководство по поддръжка. в тукашната търсачка също нищо за този модел.
въпроса ми е за особености в процеса на раздвижване и след това в поддръжката?
вчера успях да разглобя блокирало задно колело и скоро ще търся спирачен маркуч, накладки... но първо ще се опитам да подкарам двигателя и след това дали като цяло колата ще функционира нормално.
едит.
ето снимка, но състоянието и цвета на оригинала са далеч от тези на снимката...
вчера изкарах от гаража една корола, по талон от 1983-та, след десет годишен престой в покой. преди час от Google разбрах, че модела и е ЕЕ80, но не открих никакво цялостно ръководство по поддръжка. в тукашната търсачка също нищо за този модел.
въпроса ми е за особености в процеса на раздвижване и след това в поддръжката?
вчера успях да разглобя блокирало задно колело и скоро ще търся спирачен маркуч, накладки... но първо ще се опитам да подкарам двигателя и след това дали като цяло колата ще функционира нормално.
едит.
ето снимка, но състоянието и цвета на оригинала са далеч от тези на снимката...
- Прикачени файлове
-
- corolla.jpg (13.61 KiB) Преглеждано 4121 пъти
ми
ми трябва да погледна пак документите - какво пише в тях като година на производство.
как ви се струват цени за:
предни накладки - малко под 40 комплекта за двете колела;
задни накладки - малко над 40 комплекта за двете колела;
трийсет и няколко за комплект задни спирачни маркучи;
друг въпрос - с карбуратор ли е или някаква инжекция?
как ви се струват цени за:
предни накладки - малко под 40 комплекта за двете колела;
задни накладки - малко над 40 комплекта за двете колела;
трийсет и няколко за комплект задни спирачни маркучи;
друг въпрос - с карбуратор ли е или някаква инжекция?
Аз лично мануал точно за този модел не съм открил,но преди време имах проблеми с ел. инсталацията.Оказа се че на АЕ 86 е почти същата.
Ако пазаруваш от арабите по "Симеон" цените не са високи за частите на тази кола.
Да не отварям нова тема-интересува ме разликата между 2Е-мотор с карбуратор и 2Е-инжекция.Еднакви ли са всмукателни и изпускателни клапани,ширината на всмукателните/изпускателните портове еднаква ли е,степен на сгъстяване(височина и форма на буталото) еднаква ли е и дали ще станат всмукателните тръби от инжекциона на мястото на карбураторните.
Също така знам че от 2Е има и вариант с турбо-интересува ме освен буталата какво още различно има от останалите две разновидности на този двигател.И типа на турбината ако знае някой.
Ако пазаруваш от арабите по "Симеон" цените не са високи за частите на тази кола.
Да не отварям нова тема-интересува ме разликата между 2Е-мотор с карбуратор и 2Е-инжекция.Еднакви ли са всмукателни и изпускателни клапани,ширината на всмукателните/изпускателните портове еднаква ли е,степен на сгъстяване(височина и форма на буталото) еднаква ли е и дали ще станат всмукателните тръби от инжекциона на мястото на карбураторните.
Също така знам че от 2Е има и вариант с турбо-интересува ме освен буталата какво още различно има от останалите две разновидности на този двигател.И типа на турбината ако знае някой.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Значи и без да имам идея за този мотор мога да ти кажа , че няма вариант колекторите и портовете да са еднакви , като диаметър и форма !!!! Клапаните може и да са еднакви , но ако има разлика в мощността най-вероятно не са . Просто принципа на смесообразуване е доволно различен за да са еднакви тези неща.val_sub написа: Да не отварям нова тема-интересува ме разликата между 2Е-мотор с карбуратор и 2Е-инжекция.Еднакви ли са всмукателни и изпускателни клапани,ширината на всмукателните/изпускателните портове еднаква ли е,степен на сгъстяване(височина и форма на буталото) еднаква ли е и дали ще станат всмукателните тръби от инжекциона на мястото на карбураторните.
Също така знам че от 2Е има и вариант с турбо-интересува ме освен буталата какво още различно има от останалите две разновидности на този двигател.И типа на турбината ако знае някой.
Но това , което те интересува теб най-вероятно е дали може да сложиш инжекция на двигател с карбуратор ? Ако е така принципно ако няма разлика в самите отвори/шпилки за закрепване не би трябвало да имаш проблеми .
Но за вариант от инжекция на бензин по-добре не се занимавай .
За турбо варианта също нямам идея какво може да е различно но не е задължително да има разлика в буталата . Може разликата да е в главата . А може да е и в двете . Но това трябва да го каже или мануалче или някой , който ги е виждал .
Интересува ме да се преправи от карбуратор на инжекция.Естественно че всмукателните тръби от инжекцията ще се захващат еднакво към главата като тези от карбуратора.Разликата е че на главата с карбуратор няма да има каналчета за дюзите(защото те влизат и впръскват в главата).Другото различно е че обикновенно главите с инжекция клапаните са с по-голям диаметър(защото влиза само въздух и не се образува сместта по начина с карбуратор).
За турбо-мотора е задължително буталата да са различни(и вдлъбнати) с по-малка степен на сгъстяване.В предвид на това че вече силите са по-големи обикновенно и лагерите на кол.вал и биелите са по-здрави.За това и ме интересува с какво заводско налягане след турбото работи.
Идеята е да се преправи на инжекция този мотор и да се постави турбина която ще прави малко налягане(около 0,5 бара макс).Тази кола и без това е с Мегаскуирт който в момента управлява само аванса,остава да се сложат други всмук.тръби с по-големи дюзи и някои други неща за да стане.
Но все пак до напролет има време и ще обмислим нещата.
За турбо-мотора е задължително буталата да са различни(и вдлъбнати) с по-малка степен на сгъстяване.В предвид на това че вече силите са по-големи обикновенно и лагерите на кол.вал и биелите са по-здрави.За това и ме интересува с какво заводско налягане след турбото работи.
Идеята е да се преправи на инжекция този мотор и да се постави турбина която ще прави малко налягане(около 0,5 бара макс).Тази кола и без това е с Мегаскуирт който в момента управлява само аванса,остава да се сложат други всмук.тръби с по-големи дюзи и някои други неща за да стане.
Но все пак до напролет има време и ще обмислим нещата.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Не е съвсем естествено но ако се окаже , че е така няма да имаш проблеми .val_sub написа:Интересува ме да се преправи от карбуратор на инжекция.Естественно че всмукателните тръби от инжекцията ще се захващат еднакво към главата като тези от карбуратора.
Че няма да ги има каналчетата е ясно , но и без това порта е по-тесен така , че можеш да си ги направиш . И дюзите не впръскват в главата а пръскат в порта непосредствено преди клапана .val_sub написа: Разликата е че на главата с карбуратор няма да има каналчета за дюзите(защото те влизат и впръскват в главата).
Калпаните не са с по-голям диаметър защото влиза само въздух ! И не влиза само въздух през клапаните, а влиза въздух и бензин ! И не е задължително клапаните на инжекцията да са по-големи . Но със сигурност портовете и диаметъра на рънърите ще са по-големи заради начина на получаване на сместта . Демек на инжекционна не му трябва поток със голяма скорост ! А му трябва само да се пресмести определен обем !val_sub написа: Другото различно е че обикновенно главите с инжекция клапаните са с по-голям диаметър(защото влиза само въздух и не се образува сместта по начина с карбуратор).
Тука вече се унасяш със задължителните неща ! Въобще не е задължително буталата да са различни или пък вдлъбнати ! Може да е различна камерата ! Може и стандартните да са достатъчно разредени ! Има достатъчно карбураторни двигатели със степен 8:1-8,5:1 . която дори не е нужна при положение , че ще надуваш толкова малко - 0,5 бара .val_sub написа: За турбо-мотора е задължително буталата да са различни(и вдлъбнати) с по-малка степен на сгъстяване.
Силите не са по-големи , а са по-продължителни ! Повече смес не гори по-силно ,а гори по-дълго време ! Обикновенно сток изпълненията за не особенно спортни коли са с около 20-30% по-мощни и буста е 0,4-0,5 бара . За такава разлика общо взето никой няма да седне да подсилва лагери и тн. Най-много едни пръскалки за масло да ти сложат . Вярно е , че в историята има и разни случай на доста голямо презапасяване . Но стандартно всичко си е калпаво .val_sub написа: В предвид на това че вече силите са по-големи обикновенно и лагерите на кол.вал и биелите са по-здрави.За това и ме интересува с какво заводско налягане след турбото работи.
Може да видиш дали направо не можеш да намериш инжекционна глава от някъде за никакви пари . Ако не си направи портовете и каналчетата за инжекторите .val_sub написа: Идеята е да се преправи на инжекция този мотор и да се постави турбина която ще прави малко налягане(около 0,5 бара макс).Тази кола и без това е с Мегаскуирт който в момента управлява само аванса,остава да се сложат други всмук.тръби с по-големи дюзи и някои други неща за да стане.
Но все пак до напролет има време и ще обмислим нещата.
Не е ли по-лесно направо да се набият едни дупки на входящия колектор, вместо да взема глава?!Bass_Man написа:Може да видиш дали направо не можеш да намериш инжекционна глава от някъде за никакви пари . Ако не си направи портовете и каналчетата за инжекторите .
За турбото при положение, че ефекта вероятно ще се усети и на 0.3-0.4 бара, две гарнитури с една подложка, стигат за разкомпресиране...Мегасмърта се оправя със останалото, та би трябвало да няма грижи....

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
може и така ама колегата може да не го кефи .diver написа:
Не е ли по-лесно направо да се набият едни дупки на входящия колектор, вместо да взема глава?!
Е за какво му е да слага подложки при положение , че е достатъчно разреден ?diver написа: За турбото при положение, че ефекта вероятно ще се усети и на 0.3-0.4 бара, две гарнитури с една подложка, стигат за разкомпресиране...Мегасмърта се оправя със останалото, та би трябвало да няма грижи....
Тоя мотор хич не е разреден,така че две гарнитури си трябват.
И за да не влизаме в излишни спорове ми трябват техническите данни на моторите.По нататък сам ще се оправя.Уж е форум на Тойота,а не си познавате историята(като модели и данни).Лошото е че и момчето което питаше и му ползваме темата нищо няма да научи.
И за да не влизаме в излишни спорове ми трябват техническите данни на моторите.По нататък сам ще се оправя.Уж е форум на Тойота,а не си познавате историята(като модели и данни).Лошото е че и момчето което питаше и му ползваме темата нищо няма да научи.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] и 10 госта