Тойота Авенсис D4D 2,0 или 2,2?!

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 17 Авг 2009 09:33

Извинявайте, че се намесвам в професионалния спор, но се сравняват несравними неща...
Защо не вкарате в сравнението и някой газотурбинен двигател, дето има съвсем малка еластичност - работи добре в сравнително малък диапазон....
'Еластичността' - ускорението от една скорост до друга, но при при фиксирана предавка е рекламен трик, за да заблудят хората да си купуват турбо-дизели tongue.gif
Просто при турбо-двигателя (без значение бензин или дизел) кривата на въртящия момент и мощността е доста полегата - това допринася за 'еластичността', при която тъпо си натиснал газта от например 2х.оборота до 4х.об...
Защо не сравним един 1.4 турбобензин с един двулитров турбо дизел - предполагам че бензинката ще го скъса и на еластичнос, просто защото е турбодвигател...

Винаги при изпреварване смъквам 1-2 предавки надолу - тогава имам мощност в голям запас. Това съм го правил и с 270к.с. кола - никога не се знае кога ще имаш нужда от максималното ускорение...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 17 Авг 2009 10:35

IVOtuning написа:не знам как да ти отговоря, но ще се опитам
по темата споделих моите впечетления от 2.2д4д 136кс, дотук добре..
а по това за еластичността: аз предпочитам да карам кола която набира добре от ниски обороти, не на всяко изпреварване да връщам 1 или 2 предавки
а стресираните коли като с2000 или сивик 1,6 вти да ги карат младежите mellow.gif
мен много-много не ме интересува кога е момента на колата, дали на 2000 или на 3000, просто искам като натисна и да тръгва
виж наистина се порови в каталозите и виж доускорението защото в някои случаи бензина е просто "смешен", особено при по-малките кубатури
аз за мен съм избрал: за дълги пътувания дизел, за забавление супра

от примера който си дал се вижда че дизела е по еластичен и аз точно за това говорех
да не засягаме 520и и 520д или дори 530и (който е с турбо, ако не се лъжа) и 530д, въпреки че имаме 37кс в полза на турбо бензина wink.gif
не се чувствай длъжен да ми отговаряш, аз за мен имам отговор кой е по-еластичния мотор
знам че си поклонник на бензина, но не трябва да си такъв фанатик
2 модела си имат предимства и недостатъци....
от ВАГ мотор нямам никакви оплаквания (там пък тди 110кс прави за резил 1,8 20в 125кс)
worthy.gif worthy.gif worthy.gif описаното по-горе от теб отлично обяснява това за което споря с bass_man.Аз не съм състезател, а и невярвам от колегите във форума да има такива (оловните воиници за мен не са състезатели).Мен ме интересува да имам кола която да е достатачно еластична и да създава конфорт при изпреварванията като в същото време има приличен разход на гориво.Мисля че съвременните дизелаци го предлагат!!!

П.С. След последният пост на bass_man няма повече какво да коментирам с него.Мисля че всеки нормален човек ще разбере за какво иде реч в последния пост. Някакви пистарки някакви 3-ти скорости!!! Караите си дизелаците и се кефете на слънцето, останалото оставете на професионалистите (bass_man).!!!

П.С. Ако тръгнеш на път и трябва да направиш 50-сетина изпреварвания на 3-то до 140 теееоритични какво се случва с двигателя (картера става малко по тежичък), а разхода ????????

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 17 Авг 2009 10:48

TOP GEAR сравняваха в едно предаване 535d и 550, защо ли?
Защо ли шума в купето на 535д беше по-нисък?Ех тия тракащи дизели :)
Айде да се върнем в реалността.99/100 коли на бензин не са турбинирани.Има марки, които не предлагат турбобензин, а други имат по един двигател само, който не е сложен на всички серии от марката.Аз също като карах бензин, винаги свалях предавки, ама айде тогава моля ти се, като сравняваш разхода с дизелите, давай разходите, които си направил като си изпреварвал доста пъти така.Щото няма да даваш разход 6-7.А и пътуването няма да може да се нарече спокойно и комфортно.
Айде да сравним сега:
335и - турбобензин - двигател на годината.
330д - дизелче.
335и -
Обем в см³ 2,979
Макс. мощност в kW (к.с.) при об/мин 225 (306)/5,800
Градско (л/100 км) 13.2
Смесен цикъл (л/100 км) 9.1
Ускорение 0-100 км/ч (сек) 5.6
Ускорение 80-120 км/ч на 4-а/5-а предавка (сек) 5.3/6.3
330д-
Обем в см³ 2,993
Макс. мощност в kW (к.с.) при об/мин 180 (245)/4,000
Градско (л/100 км) 7.3
Смесен цикъл (л/100 км) 5.7
Ускорение 0-100 км/ч (сек) 6.1
Ускорение 80-120 км/ч на 4-а/5-а предавка (сек) 4.8/6.1
Базова цена: 335и - 95 700
Базова цена: 330д - 87 900
Много по-високи данъци на 335и.
П.П Това е единствения турбиниран бензинов двигател на БМВ.И примерно на 5 и 7 серия го няма.Сравнявам 330д не 335д, защото няма данни за доусорение за 335д, предполагам там вече съвсем дизела ще отнесе бензина.Дадени са 2 предавки както виждаш.
Хайде сега пак кажи моля те, че всички които караме дизели сме се подвели по маркетингови трикове и сме будали.[/b]

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 17 Авг 2009 11:32

mitkoa написа: Защо ли шума в купето на 535д беше по-нисък?Ех тия тракащи дизели :)
Заглеждал ли си се в шумоизолациятана дизелите и бензинките - разликата е огромна. Защо ли?.
mitkoa написа: Айде да сравним сега:


335и -
Макс. мощност в kW (к.с.) при об/мин 225 (306)/5,800
Ускорение 80-120 км/ч на 4-а/5-а предавка (сек) 5.3/6.3

330д-
Макс. мощност в kW (к.с.) при об/мин 180 (245)/4,000
Ускорение 80-120 км/ч на 4-а/5-а предавка (сек) 4.8/6.1

Сравнявам 330д не 335д, защото няма данни за доускорение за 335д, предполагам там вече съвсем дизела ще отнесе бензина.Дадени са 2 предавки както виждаш.
Дадени са само две предавки, но навярно ти е ясно, че много малко от тестовете дават максималната еластичност, която се постига със смяна на предавки. Предполагам на бензинката с тези скорости можеш да започнеш да ускоряваш и на 2-ра предавка, и тогава нещата ще изглеждат като еластичност 80-120км/ч в порядъка на 3.8-4.0 сек..... А дизела едва ли ще смъкне повече от 0.3-0.5сек от времената си.
Нещата не са равнопоставени - работния диапазон на оборотите, и предавките са доста различни при бензин и дизела...
По същата логика можеш да сравняваш ускорение на камион от 400об/мин, когато бензинката ще е угаснала, а камиона ще си дърпа уверено... Затова не смятам тези данни за определящи - начина на каране на дизела и бензина са различни. Също както бе различен начина на каране на двутактовите трабанти и вартбурзи - пробвай да ускориш при тях от 1000об/мин... Те си искаха обороти за да могат да мръднат колата от място (и то при условие, че Вартбурга има въртящ момент, съответстващ на двигател 1600куб.см)...
mitkoa написа: Хайде сега пак кажи моля те, че всички които караме дизели сме се подвели по маркетингови трикове и сме будали.[/b]
Такова нещо никога не бих казал - всеки си избира колата, която му е удобна за каране.
Но също така не бих твърдял, че дизела превъзхожда аналогичен бензинов двигател...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 17 Авг 2009 12:12

Ама те какво влагат като материали мен, а и доста други хора, не ни интересува.За мен е важен крайния продукт и крайната цена.Факт- по-тихо е в купето, а как са го постигнали не ме вълнува.Иначе ще те топли, че само на теория караш по-тихия двигател.
За другото - на 2-а скорост да ускоряваш от 80-нагоре?Е това не е М3, М5 и т.н мисля аз и според мен с 80 км/ч си на края на втора, не че съм карал....Т.е минимум 3-а.А прави ли ти впечатление, че на 4-а има по-голяма разлика?И като сложиш 3-а, разликата пак ще е много малка....айде нека да е в полза на бензина тогава.В крайна сметка икономията и комфорта си остават в полза на дизела, пък разликата в 1-2 стотни от секундата...ускорение/доускорение - моите аз ги подарявам на рейсърите.
Заб.: Тук сравняваме по-мощен бензинов двигател ( цели 60 к.с е разликата ), който е и турбиниран.Даже да сме по-точни...Бенза е битурбо, а дизела е с 1 турбина.И отново част от динамичните характеристики са в полза на дизела.Харчи 2 пъти по-малко и е с по-ниска цена.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 17 Авг 2009 12:44

Пак се отнесохте към планините тилилейски.... Аз съм вдигал 120 на 2-ра скорост на бензинов автомобил, като повечето поне 1.6 двигатели си правят 90-100 на втора. Но не е там работата, не е за това темата, а от разход отидохте на шумоизолация на купето..... Дизела си има предимство, вече ги изброихме поне по три пъти, но ако караш малко, няма голям смисъл да взимаш дизелак, защото не можеш да избиеш разликата. Но пак, ако ти харесва дизеловия двигател, дизоловото ускорение и тяга във всички обороти(почти!), взимаш дизел и преглътваш малко по-високата поддръжка happy.gif Кой каквото го блазни - това е точния отговор на вашия спор, защото сравнявате несравними неща. Едното си има плюсове, но си има и минуси, така и при другото :thumbsup: Истината никога не е една или еднаква за всички, затова и много хора карат ВАГ автомобили или други немски....което е очевадно за всички, въпреки, че много от тях имат болежки, но ги карат и скачат от радост rolleyes.gif "Всеки си има вкус!" - казало кучето и си облизало дупетооо laugh.gif Ако ще се разисква, давайте примери за разход на дадени коли, вместо да спорим за шумоизолация :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 17 Авг 2009 12:47

Слагат се повече материали за изолация на дизела, за да се доближат до обезшумяването на бензинките....
Като това много зависи от класа на колата. Във висок клас изолациите обикновено са на всякъде и няма да чуеш нито дизела, нито бензинката...

Ето едно сравнение на 335Си с 335д.....
Duel : BMW 335 d vs BMW 335 Ci
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 17 Авг 2009 13:52

Погледнато от техническа гледна точка дизелака има доста по-високо КПД от бензина и технически е много по-съвършен от бензина предполагам че това не е таина за никого от нас.Именно тук според мен е разковничето.Тук спорим за идентични мотори кой е по по най.За да прекъснем този спор, според мен нас ни интересува краиният резултат, а именно да върви много и да харчи възможно най-малко.Ако вдига 100 за 3 сек. и харчи 7/100 ако ще и 10 л. двигател да са сложили все ми е тази (демек дизел които харчи 15/100 върви почти два пъти повече от бензин които харчи 15/100).Точно това куца на бензина, всяко качване на мощността е свързано с голям преразход на гориво.Иначе е факт че от бензина може да се извади повече динамика, но факта е че в DTM и Le mans дизелите на ВАГ показват добри резултати (не съм фен на ВАГ-овете).Недостатък на дизелаците е че са доста по усложнена и тежка конструкция но се преживява..

П.С. В спора за предавките на бензина и дизела се говори че на 4-та предавка дизела е по-динамичен защото бензина не е в оборот, но не се спонемава че предавателното число на предавките при дизела и бензина е различно, тъи че да не говорим за маркетингови трикове!!!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Авг 2009 14:52

IVOtuning написа:не знам как да ти отговоря, но ще се опитам
Що ве добре си отговорил :thumbsup: .
IVOtuning написа: по темата споделих моите впечетления от 2.2д4д 136кс, дотук добре..
а по това за еластичността: аз предпочитам да карам кола която набира добре от ниски обороти, не на всяко изпреварване да връщам 1 или 2 предавки
Така де ама дизела набира добре не на всички предавки а само на тези на , които не си ускорил преди това ! Защото аз до тука не можах да намеря два актуални двигателя в , които турбо-дизела да смазва атмосферния бензин ( разлика повече от 10% ) . А турбо дизелите си надуват по над бар вече.
Може би само при малките дизели до към 1,4 литра дизелите малко имат превес защото явно въртящия момент на атмосферните бензини е прекалено малък . Но общо взето над 2 литра още няма турбо бензини , които да могат да ти вземат страха . Да не говориме за близки до състезателни параметри . Защото ако на бензина му надуеш на над бар и си влезне в обороти ( например Хонда S2000 ще отиде към 400 коня ) просто нямаш никакъв шанс !
IVOtuning написа: а стресираните коли като с2000 или сивик 1,6 вти да ги карат младежите mellow.gif
Тука вече си в голяма грешка ! Модерните дизели са 100 пъти по стресирани от тези произведения на инжинерната мисъл ! Със сигурност тези двигатели ще издържи много повече от , който и да е модерен дизел .
IVOtuning написа:
мен много-много не ме интересува кога е момента на колата, дали на 2000 или на 3000, просто искам като натисна и да тръгва
виж наистина се порови в каталозите и виж доускорението защото в някои случаи бензина е просто "смешен", особено при по-малките кубатури
Както казах може би за най-малките кубатури и дизела да излиза малко по-напред но малко ( и то при няой прозиводители ) ! И също така не мисля , че дизели от сорта на 1,4 са много комфортни за изпреварвания със 120-150км/ч , както и за дълги пътувания също така и бензините разбире се .
В повечето примери , които се дават за да ти тръгне бензиновата кола обикновенно са нужни около 2 секунди повече ! Не 20 , не 200 , а 2 ! Което не е смазващо предимство и не ти дава някакви невероятни възможности да си изпреварваш едва ли не , като ги прескачаш .
А и не знам защо трябва да откриваме топлата вода през няколко месеца в този форум . Дизелите не случайно се ползват за товарни машини !!!!!!!!!!!!!!
Разберете го това дизелите имат теглителна сила докато бензините имат динамика . Дори и с еднакви въртящи моменти да са бензина и дизела дизела пак ще тегли повече когато е поставен във високо натоварен режим демек , когато се опитваме да ускоряваме на скорости дето не са в диапазона за ускорение . Това реално е претоварване и неминуемо води до по-висок разход ! Ако ускорявате на 6-та от 100 до 120 ще изхарчите много повече гориво от колкото ако ускорявате на 3-та !!!!!!!!! И при бензина и при дизела . И за това са измислени скоростите . Когато ти трябва динамика връщаш , когато поддържаш скорост караш на висока предавка . Какво ново и феноменално се опитвате да намирате във вековни вече принципи ?
Ами , че всеки един автоматик ( дори и на дизлеите ) ще върне най-малко две предавки ако както си карате с 80 решите да ускорите рязко до 120 . И това е логичния и нормален начин за ускоряване . Всичко друго са някакви измишльотини и рекламни трикове .
Ако закачиме по една каравана отзад на всяка кола дизела ще блесне още повече и какво се чудите и маете ? Ми всички камиони по европата са дизелови . точно заради тези качества на дизелите . Просто разберете , че карате малки камиони , а не малки ферарита .
И престанете да чипосвате и да туниговате автомобили , които са със съвсем друга цел и предназначение . И също така да се състезавате с тях и да показвате на всички останали колко не са разбрали великите предимства на дизелите .
IVOtuning написа:
аз за мен съм избрал: за дълги пътувания дизел, за забавление супра

Ок никой не ти оспорва избора !
IVOtuning написа:
от примера който си дал се вижда че дизела е по еластичен и аз точно за това говорех
да не засягаме 520и и 520д или дори 530и (който е с турбо, ако не се лъжа) и 530д, въпреки че имаме 37кс в полза на турбо бензина wink.gif
Това мисля , че го разисквахме вече . Ако сложиме и 500кг цемент и пробваме да изпреварваме цял ден на 6-та по магистралата от 80км/ч да дизела е твоя шампион ! Но при всички други нормални услови на ползване нямаш никакъв шанс срещу атмосферен двигател !
IVOtuning написа:
не се чувствай длъжен да ми отговаряш, аз за мен имам отговор кой е по-еластичния мотор
знам че си поклонник на бензина, но не трябва да си такъв фанатик
2 модела си имат предимства и недостатъци....
от ВАГ мотор нямам никакви оплаквания (там пък тди 110кс прави за резил 1,8 20в 125кс)

Не се чувствам длъжен :thumbsup: . просто когато се хвърлят твърдения и то в масовото пространство те трябва да са подплатени с факти ! А не с нови принципи и начини за шофиране и ускорение . Защото тези неща ги четат хора , които по една или друга причина не могат да определят дали едно нещо по дадена тема е истина или не . И започват да си вадят заключения от постовете на хората в , които непрекъснато се натяква колко бил еластичен дизела . Което е меко казано смехотворно ! Защото на директна като си изпреварвал от 80км/ч и видиш ли той бил по-бърз . Време е хората да преоткрият функцийте на предавките :thumbsup: . Защото стъпването на околовръстното не значи каране само на 5-та/6-та/7-ма. А който го мързи или не може да сменява скорости има автоматици измислени на този свят :whistle: . Който го кефи да си доускорява на 6-та да си доускорява , но да не разпространява неверни неща .
Това е моето мнение по този въпрос и ми се струва , че е технически издържано и подкрепено с факти , а не фанатично ! Но вие ще кажете .

А ся малко за моя приятел мишката
tongue.gif ! Превключвам малко тона според въпроса и този , който го задва laugh.gif !
misho09 написа: Аз не съм състезател, а и невярвам от колегите във форума да има такива (оловните воиници за мен не са състезатели).Мен ме интересува да имам кола която да е достатачно еластична и да създава конфорт при изпреварванията като в същото време има приличен разход на гориво.Мисля че съвременните дизелаци го предлагат!!!
Мишка глей ся ти по-скоро не знаеш за какво точно спориш и съответно си босичък и от към техника .
Като сте такива кротки агънца багънца що се пънете да изкарате дизелите едва ли не единствената технология , която може да ускори колата над 80км/ч ? А маймунке мръсна и гайдарче малко ?
Какво значи достатъчно еластична ? За мен еластична кола е тази , кочто прави 100км/ч под 3 сек. и 200км/ч под 10 сек. ! Дали твоя дизел ще ми достатъчно еластичен ?
И какво значи комфорт при изпреварване ? Да не сменяваш скорости и да даваш газ колкото можеш . Ти разбираш ли , че не спираш да ме шашкаш странни исказвания . Вие с тези "еластични" изпреварвания направо създавате предпоставки за ПТП-та ! На магистрала да ми се влачиш и да ми изпреварваш по половин час да . Ама тия детски пътчета дето няма място и две коли да се разминат и да ми правите демонстраций на еластичност вместо да се приберете възможно най-бързо меко казано НЕ ГО РАЗБИРАМ ! Не стига , че повечето котури дето кръстосват пътищата нямаъ и 150 кончета на асфалта пък и ще ми се лигавите да ми изпреварвате с 80 на 6-та
wacko.gif ?!?!?!
Айде малко да прочетеме правилниците и да си научиме устройството на автомобилите . Ако не взимайте автомати и не се мъчете с 3 педала !
Малко прости принципи :
Когато изпреварваш си длъжен да се прибереш възможно най-бързо и по начин не застрашаващ околните . И трябва да оставяш дистанция между теб и предното превозно средство за да могат и други да изпреварват , а не да се лепиш за да демонстрираш "еластичност" . И не трябва да се прибираш точно под носа на задния за да не го караш да натиска спирачка и да насмита цялата колона след теб . Също така когато те изпреварват теб не трябва да се правиш на много "еластичен" и да показваш на другия , че с това 1,4 дето е тръгнал до никъде няма да стигне ! Ами напротив даже ако е необходимо трябва да намалиш или ако имаш възможност рязко да ускориш за да може той да се прибере . Пък след , като се е прибрал вече може да му покажеш колко си еластичен biggrin.gif
Също така когато видите моторист или колоездач не забравяте , че също са участници в движението и ако са пред вас имат предимство ! А ако са зад вас трябва да има достатъчно дистанция и сигнализация за маневра защото иначе застрашавате серизоно живота им . А пък ако е някой достатъчно луд ако оживее може след това вие да не сте живи. А по принцип мотористите не ги слуша много главата . Също така когато са пред вас имайте предвид , че и мотора и колелото спират много по-бързо от колата . И ако им се лепите да им се правите на интересни при едно по-рязко спиране задължително ще ги ударите и може би убиете ! Както и карането калник до калник с мотор или колело е тотална предпоставка за тешко ПТП . При едно спиране имате задължителен удар ! И Изпреварванията на такива ПС-та се правят с достатъчна дистанция от тях , а не на 2мм огледало до ръкохватка !!! Ако трябва ще намалите от 80км/ч до 30 зад някой колоездач докато изчакате момент за изпреварване , а не да минате на една боя до него и да го бутнете със струята да се пребие и даже може би да стане ПТП със следващото ПС ( превозно средство ).

Истината драги зрители е ,че трябва отговорност при управлението на летящи ковчези , а не еластичност на 6-та !

А сега си помислете при колко от тези случай изпреварвания от 1500 оборота на "директна" са приложими ? Ама си го мислете на ум щото мисля , че отговора за всички е ясен .
Такива еластични изпреварвания са приложими за много ненатоварени малки пътища и за средно натоварени магистрали . При всички останали случай по козите пътечки с камионите на 5-та/6-та е пълен смях в залата !

И мишка продължавам да те ограмотявам ! Дизела няма доста по-високо КПД а е между 10 и 15 % по-високо ! Като имаш и горе долу разлика около 20% в разхода и нещата си идват на мястото .

Миточе топ-гиър могат да си сравняват каквото искат но 550i ако върне една надолу ( не две ) не е добре положението за дизела хич tongue.gif . Но както и да е няма да дъвча по 100 пъти едно и също , който разбрал разбрал !

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Авг 2009 15:08

Bass_Man написа:........Също така когато са пред вас имайте предвид , че и мотора и колелото спират много по-бързо от колата . ....
Басс-ман, с всичко останало от дългия пост съм общо взето съгласен, но не и с по-горното.....
Това, че моторите ускоряват в пъти по-бързо от кой-да е автомобил е факт (ами всяка една уважаваща себе си 600куб. машинка прави 0-100 около 3сек...)...
Въпреки това съм срещал колеги с автомобили, които се опитват да се 'дърпат' срещу моторетки - идиотско сравнение: заек с костенурка...

Но при спирането нещата не стоят така....
Само на сухо, и само много опитен моторджия може да доближи като спирачна дистанция най-обикновен средностатистически автомобил с АБС (например някое 10г фордче...)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Авг 2009 16:35

slowtraveler написа:
Но при спирането нещата не стоят така....
Само на сухо, и само много опитен моторджия може да доближи като спирачна дистанция най-обикновен средностатистически автомобил с АБС (например някое 10г фордче...)...
За колелото мога да ти го покажа веднага ! За мотора не точно веднага но със сигурност имаше една подобна тема в тунинга едно време и се оказа , че мотора ( пистов мотор ! ) спира много по-бързо от колата на сухо ! Щото на мокро и на сняг моторите не се карат много . Разбира се много завси от мотора и от колата . Ако е някое CZ или някой Урал може и въобще да не спре ( ся да не се обиди някой ) . Но пистарките спират много бързо особенно от 30-80 км/ч . Уловката е , че там за да се спира бързо трябват и умения . Докато автомобилните шофьори започнаха да не могат да сменяват скорости а ако трябва да имитират работа на АБС или нещо подобно смятай , че са измряли , като кучета .
Просто кинетичната сила при по-тежките тела е доста по-голяма . Няма как да е обратното . Както камионите имат няй-голям спирачен път .
Но това е валидно за градско каране реално няма как да караш зад мотор ( R1-ца примерно ) на магистралата tongue.gif .

Също така има голяма опасност моториста/колоездача да поднесе и да падне и тогава , като си му на задния номер го убиваш на място ! За това трябва да пазиш ГОЛЯМА дистанция за да имаш време за реакция .

А и по-хубавите мотори също имат АБС .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6176
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Авг 2009 17:01

Бях пуснал в мотофорума диаграми с обикновени автомобили, но не мога да ги намеря сега. Спора бе точно на тази тема - повечето хора смятат, че моторите спират по-бързо....
Бяха правили доста тестове, и средностатистическия моторист нямаше никакъв шанс срещу автомобил, независимо дали е с АБС или не...
Единствено професионалните състезатели успяваха в идеални условия (сух път, спиране направо без маневри), да доближат и много рядко (около 10% от спиранията) да изравнят дистанциите на средностатистически семеен автомобил...
Иначе за по-сериозен автомобил и мотор ето следната информация:

***
'Fast Bikes' - September 2002.

- Subaru WRX 60-0mph 39.6m
- Suzuki GSX-R1000 60-0mph 42.2m
- Suzuki GS500E 60-0mph 47.7m

They tried this repeatedly but were unable to beat the car. ....
***

Но се отвлякохме много далеч от темата... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 18 Авг 2009 17:59

.....И какво значи комфорт при изпреварване ? Да не сменяваш скорости и да даваш газ колкото можеш . Ти разбираш ли , че не спираш да ме шашкаш странни исказвания . Вие с тези "еластични" изпреварвания направо създавате предпоставки за ПТП-та !........

bass_man ама ти наистина си много много кух.Личи си че и километрите са ти твърде мъничко.Комфорт при изпреване е да можеш максимално бързо да се ускориш и да изпревариш автомобила пред теб.Когато си с 90-100 км/ч това пре спокойно става на четвърта а ако няма коли в близост срещу теб и на 5-та при дизела.Когато върнеш трета при 100 км/ч е твърде вероятно да удариш предницата в хасфалта, ако си на пета си кувчег на четвърта мое и се справиш с любимата ти бензинка.За дебили като теб давам още един пример.Средоточен в изпреварването е възможно да пренебрегнеш на коя предавка си и ако си на 5-та ко праиш с бензина философе???

Аватар
WingZero
Мнения: 90
Регистриран на: 22 Яну 2008 21:42
Местоположение: София

Мнение от WingZero » 18 Авг 2009 18:36

@misho09
като ти чета посанията не Bass-Man е дебила...
Ти тия бензинови коли за нищо ги нямаш, да се чуди човек за кво ли ги произвеждат.
ярис 1.4 д4д за две години и 30к км само хубави неща мога да кажа - но следващата ми кола няма да е дизел :)

/офф

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Авг 2009 19:58

misho09 написа: bass_man ама ти наистина си много много кух.Личи си че и километрите са ти твърде мъничко.Комфорт при изпреване е да можеш максимално бързо да се ускориш и да изпревариш автомобила пред теб.Когато си с 90-100 км/ч това пре спокойно става на четвърта а ако няма коли в близост срещу теб и на 5-та при дизела.
Кво значи спокойно ве генчо ?
Аз и с бензина си изпреварвам "спокойно" . На тебе 1-2 секунди ли ти нарушават спокойствието ве ?
misho09 написа: Когато върнеш трета при 100 км/ч е твърде вероятно да удариш предницата в хасфалта,
Верно ли ? Човека с милионите километри ли ми го казва това ? Я се върни малко по-назад в мненията и виж Мечо какво е писал за макс скорост на 2-ра . Ма ти не само , че не можеш да караш кола ама си нямаш идея и как се кара и нещо по-голямшко ! Да си чувал нещо за междинно амбриране ? А шоферче тотално неграмотно ?
misho09 написа: ако си на пета си кувчег
Първо , че е неграмотно второ я ми обясни защо ? Сигурен съм , че на всички ще е интересно !!!!
misho09 написа: на четвърта мое и се справиш с любимата ти бензинка.
Само за информация щи кажа , че любимата ми бензинка вдига около 210 на 4-та. Пък ти смятай ако можеш !
misho09 написа: За дебили като теб давам още един пример.Средоточен в изпреварването е възможно да пренебрегнеш на коя предавка си и ако си на 5-та ко праиш с бензина философе???
Ся щи кажа , но първо ще ти кажа , че съжалявам горката ти майка ! Която със сигурност е имала неистово на моменти дебилно търпение за да не хване да те бутне в някой кладенец и после да се направи на опечалена !
А ся на въпроса ти ! Ти си ебати тАпака laugh.gif biggrin.gif laugh.gif . Гледай някой път като си много съсредоточен да не объркаш педалите , че тогава стават по-големи бели . Например спирачка с газ или обратното . Че са доста близо един до друг не за друго :laughing8: :laughing8: :laughing8: :laughing8: :laughing8: :laughing5: :laughing5: :laughing5: :laughing5: :laughing5: :wav: :toothy8: :toothy8: :toothy8: :toothy8: :toothy8:


ПС:
Дето вика брат ми "Какво толкова има да се съсредоточаваш в изпреварването ? Това някакъв ритуал ли е ? " .
ПС2:
Аве Мише ти , като се съсредтоточаваш не би ли трябвало да си по-концентриран в действията , които извършваш и върху ситуацията в , която се намираш , че ще забравиш на коя скорост си ? Или за тебе да се съсредоточиш е да погледнеш злобно към хоризонта , като бик видял разгонена крава и да смачкаш тая газ деа tooth.gif tooth.gif tooth.gif tooth.gif tooth.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif w00t.gif w00t.gif w00t.gif w00t.gif w00t.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 7 госта