Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Заключено
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Фев 2009 19:57

Добре дошъл колега.
Ние и така ще си признаем - няма нужда да се караш (изключи си Caps Lock)... tongue.gif
Само дето не разбрах от поста ти какво точно искаш да разбреш :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 24 Фев 2009 19:59

jim_beam написа: .ще карам тойота с полски двигател ццц
mad.gif
Моят двигател е от тия ццц-полските!
На 150 000 и харчи на 15 000км. по литър масло. Да го изхвърлям ли? biggrin.gif wacko.gif
Последно промяна от Kiki на 15 Авг 2009 16:56, променено общо 2 пъти.

Аватар
toyoda_nippon
Мнения: 108
Регистриран на: 11 Май 2008 20:08
Благодарил/а: 3 пъти

Мнение от toyoda_nippon » 24 Фев 2009 20:19

slowtraveler написа:Добре дошъл колега.
Ние и така ще си признаем - няма нужда да се караш (изключи си Caps Lock)... tongue.gif
Само дето не разбрах от поста ти какво точно искаш да разбреш :whistle:
Как какво,човекът има "процедурен" въпрос и затова говори ясно и високо от трибуната laugh.gif

sandy
Мнения: 31
Регистриран на: 27 Яну 2009 23:31

Мнение от sandy » 24 Фев 2009 22:43

!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да разберете,ако ли не духайте силно.............
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Фев 2009 09:37

Sandi, има и друго златно правило:
да видиш колко масло имаш на щеката biggrin.gif
При масло под средата, но над минимума тръгнах от Варна, и в Елена (навъртяни около 350км по заобиколни пътища) долях 2л масло от общо 3.7л в системата, за да стигне нивото до средата между мин/макс....
(при налят първи литър маслото докосна края на щеката, иначе си бе суха)...
Това ме наведе на мислълта, че 'може-би' колата гори масло biggrin.gif
Просто конкретния проблем, който се появяваше при старите 1.6/1.8 VVT-i е запичане на сегменти, и съответно както не ти пипа маслото, изведнъж някой друг литър изчезва...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 25 Фев 2009 12:50

sandy написа:!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да разберете,ако ли не духайте силно.............
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!
Що да цапаш пръста, напрао мож и удариш една патка в ауспуха....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Capo_69
Мнения: 29
Регистриран на: 13 Авг 2009 19:37

Мнение от Capo_69 » 14 Авг 2009 21:58

slowtraveler написа:Sandi, има и друго златно правило:
да видиш колко масло имаш на щеката biggrin.gif
При масло под средата, но над минимума тръгнах от Варна, и в Елена (навъртяни около 350км по заобиколни пътища) долях 2л масло от общо 3.7л в системата, за да стигне нивото до средата между мин/макс....
(при налят първи литър маслото докосна края на щеката, иначе си бе суха)...
Това ме наведе на мислълта, че 'може-би' колата гори масло biggrin.gif
Просто конкретния проблем, който се появяваше при старите 1.6/1.8 VVT-i е запичане на сегменти, и съответно както не ти пипа маслото, изведнъж някой друг литър изчезва...
Здравейте.
И аз имам същия проблем (ако така може да се нарече).
Карам Авенсис 2004 1.8 и на 80 000км сложих газова Изи Джет.
Сега съм на 135 000км.
Винаги сам доливал масло, а сега по 1л на 2000км.
Карам я с 0-40 Арал.
Казвали са ми да смъкна на 5-40 или 10-40.
От Сервиз на Тойота ми казват че това не е добре за маслото което слагам.
От първите километри си гори масло 1л на 10 000км.
С течение на време и километри разхода на масло се увеличава.
След 80 000км твърдо заби на 1л на 2000км.
Та това ме кара да мисля, че може и от газовата уредба да се дължи.
Сега ще сменям маслото и мисля този път да е 5-40 Аджип.
Двигателя с Арал "пее".
Та........, не ми се отваря двигателя и ще доливам колкото трябва, стига да не спре да работи двигателя happy.gif

223orange
Мнения: 19
Регистриран на: 16 Яну 2009 16:02

Мнение от 223orange » 15 Авг 2009 15:49

И аз имам едно оплакване от към разход на масло. Имам Toyota Corolla 1.4 VVT-I 4ZZ-FE 2000 година. Онзи ден се върнах от морето София- Синеморец-София. По пътя до морето нямаше никакви проблеми, колата не беше изразходила нито капчица масло, но след като се върнах в София, установих, че е изхарчила близо 1л. масло. Следя редовно форума и съм наясно с дефекта при двигателите произведени 2000 - 2001 година, но останах с впечатлението,че това се отнася по-скоро за двигателите 1.6 и 1.8. Също така в една от темите един колега сподели, че 4ZZ-FE не са били сглобявани със сегменти Kolbenschmidt, при които се проявявал проблема с високия разход на масло. Интресното при мен е че, връщайки се обратно, по магистралата в един момент вдигнах 160 км/ч, при което ми намириса на изгоряло. Всичко се случи за секунди. Чудя се, дали това не е предизвикало висок разход на масло?

Capo_69
Мнения: 29
Регистриран на: 13 Авг 2009 19:37

Мнение от Capo_69 » 15 Авг 2009 16:09

223orange написа:И аз имам едно оплакване от към разход на масло. Имам Toyota Corolla 1.4 VVT-I 4ZZ-FE 2000 година. Онзи ден се върнах от морето София- Синеморец-София. По пътя до морето нямаше никакви проблеми, колата не беше изразходила нито капчица масло, но след като се върнах в София, установих, че е изхарчила близо 1л. масло. Следя редовно форума и съм наясно с дефекта при двигателите произведени 2000 - 2001 година, но останах с впечатлението,че това се отнася по-скоро за двигателите 1.6 и 1.8. Също така в една от темите един колега сподели, че 4ZZ-FE не са били сглобявани със сегменти Kolbenschmidt, при които се проявявал проблема с високия разход на масло. Интресното при мен е че, връщайки се обратно, по магистралата в един момент вдигнах 160 км/ч, при което ми намириса на изгоряло. Всичко се случи за секунди. Чудя се, дали това не е предизвикало висок разход на масло?
Да колега biggrin.gif
Когато карам в града не пипа маслото.
Но извън града при високи километри го пипа.
И аз имам подобни наблюдения.
Ако колата я карам бавно доливам 2 л от смяна до смяна.
Но за съжаление предпочитам разход на масло пред това да се мъкна като "охлюв" biggrin.gif

Аватар
EMPEROR
Мнения: 542
Регистриран на: 07 Юли 2008 13:31
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от EMPEROR » 15 Авг 2009 17:30

Може и да не е тук мястото, но за да не пускам нова тема, някой може ли да ми каже за 3l 2jz vvti мотора дали има същите тея проблеми с маслото?

Аватар
pecatas
Мнения: 23
Регистриран на: 25 Дек 2008 23:35
Обратна връзка:

Мнение от pecatas » 20 Авг 2009 05:40

223orange написа:И аз имам едно оплакване от към разход на масло. Имам Toyota Corolla 1.4 VVT-I 4ZZ-FE 2000 година. Онзи ден се върнах от морето София- Синеморец-София. По пътя до морето нямаше никакви проблеми, колата не беше изразходила нито капчица масло, но след като се върнах в София, установих, че е изхарчила близо 1л. масло. Следя редовно форума и съм наясно с дефекта при двигателите произведени 2000 - 2001 година, но останах с впечатлението,че това се отнася по-скоро за двигателите 1.6 и 1.8. Също така в една от темите един колега сподели, че 4ZZ-FE не са били сглобявани със сегменти Kolbenschmidt, при които се проявявал проблема с високия разход на масло. Интресното при мен е че, връщайки се обратно, по магистралата в един момент вдигнах 160 км/ч, при което ми намириса на изгоряло. Всичко се случи за секунди. Чудя се, дали това не е предизвикало висок разход на масло?
Драги ми Съфорумец, бих те посъветвал да провериш дали гумичките на клапаните не са се "одървили" на камък от прегряване и искрено се надявам да не ти се е случил проблема с горенето на масло като при мен. Аз лично си доливам масло, карам си колата като за 1.4 двигател, което ще рече "внимателно и акуратно" и си свиркам. Няма да хукна да цепя двигател за нещо, за което нямам достоверна информация wink.gif Иначе поста за Колбеншидт сегментите и това, че те не са прозизвеждали такива за 4ZZ-FE e мой и ако се поразтърся може и да намеря каталога за да ви го предоставя (беше доста тудно да го намеря). Горепосоченият факт обаче не обяснява факта, че ми гори около литър масло на 1000!!!! Както и да е, въпреки всичко, колата си върви добре, без секви забележки, просто си имаш масло в багажника за доливане. Имайки предвид, че колата е 2-ра ръка и вози толкова комфортно и приятно (за разлика от много други модели и марки), не мога да очаквам напълно безпроблемна експлоатация и проблема с маслото вече не ми тежи. Мисля си като "изгоря" и последното останало масло (купих си 2 туби :-))))) да мина на още по-качествено масло с малко по-висок вискозитет (10w40 например) и да не се интересувам повече по темата :whistle: Т'ва да цепя алуминиев двигател за да сменям бутала и сегменти за 2 хилки, за кола струваща 6-7 просто е безсмислено според мен.

С риск да се отклоня от темата, в момента разработвам "водороден боостър" за бензиновия си двигател, един от плюсовете на който е сваляне на температурата на ДВГ-то както и редуциране на вредните емисии (което е и главната ми цел). Ако пробема е в неравномерно загравяне на буталата, то съвсем скоро проблема с маслото трябва да изчезне напълно, защото температурата ще падне чуствително и ако това е така, ще постна резулата във форума.
Toyota Corolla, 1.4 vvt-i, 2000

Аватар
EMPEROR
Мнения: 542
Регистриран на: 07 Юли 2008 13:31
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от EMPEROR » 20 Авг 2009 09:07

EMPEROR написа:Може и да не е тук мястото, но за да не пускам нова тема, някой може ли да ми каже за 3l 2jz vvti мотора дали има същите тея проблеми с маслото?
Някой знае ли нещо по въпроса, че ми предстои покупка на 2jz gte и се чудя дали да е VVTi или не...

ivanovmd
Мнения: 3
Регистриран на: 27 Сеп 2009 11:50

Мнение от ivanovmd » 27 Сеп 2009 12:50

Колеги, само не разбрах, кога е РЕШЕН въпросният проблем с разхода на масло при ВВТи двигателите?Ако си взема 2004 или 2005 с такъв двигател (да се разбира 1.6,1.8,2.0), пак ли ще гори масло?

Аватар
pecatas
Мнения: 23
Регистриран на: 25 Дек 2008 23:35
Обратна връзка:

Мнение от pecatas » 28 Сеп 2009 16:05

ivanovmd написа:Колеги, само не разбрах, кога е РЕШЕН въпросният проблем с разхода на масло при ВВТи двигателите?Ако си взема 2004 или 2005 с такъв двигател (да се разбира 1.6,1.8,2.0), пак ли ще гори масло?
Доколкото съм чел по темата, проблема е с двг-тата произведени от
края на 1999 до към юли 2002.
Toyota Corolla, 1.4 vvt-i, 2000

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 29 Сеп 2009 13:15

аз доколкото знам става въпрос за тези двг-та м/у 2000-2002г. почти всички са оправени гаранционно. малък е шанса все още да намерите такива, освен ако не е карана много, т.е. карана е малко! иначе до сега ако е имало такъв проблем е трябвало да се проличи за толкова години.
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта