Avensis T25 - Регулиране/натягане на ръчна спирачка.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 05 Май 2009 00:07
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T25 - Регулиране/натягане на ръчна спирачка.
Когато преди две години купих Авенсиса 1,8 VVTi ми направи впечатление, че ръчната лови добре едва на 9-10 зъб, а на 8-я като я сложа колата мръдва 2-3 см напред, ако има наклон, и тогава чак хваща спирачката. Определено ми беше терсене, защото на всички коли които съм карал досега се препоръчваше ръчната да лови на 3-4 зъб и така съм се стремял да бъдат натегнати.
Отидох в сервиза и там ми я стегнаха да хваща на 4-5 зъб. Но с течение на времето след около 3-4000 км ръчната пак започна да работи по първоначалния начин. На 21500 км започна да се чува стържене от спирачките и отидох в сервиза - оказа се, че накладките на задните дискови спирачки са за смяна. Там се разговорих с приемчика, който каза, че така било по учебник - да стяга след осмия зъб. Но като си я получих от сервиза видях, че е стегната и хваща на 3-4 зъб. Когато запитах монтьора дали предишното натягане не е причина да се износят толкова бързо накладките на задните дискови спирачки, той ми отговори, че Авенсисът имал отзад дискови спирачки и отделно барабанни спирачки за ръчната, и двете нямали никаква връзка помежду си. Затова да си карам спокойно с ръчна, хващаща на 3-4 зъб, както той я е направил.
Въпросите ми са:
1. На кой зъб е нормално да хваща ръчната на Авенсис 1,8 VVTi 2007 г.?
2. Нормално ли е на 21500 км да се износят накладките на задните дискови спирачки, а от предните да остават още 30 % неизносени?
3- Ако не е нормално, може ли натягането да е било причината или е нещо друго? (Обикновено я карам сам, 2/3 на градско, в града - умерено бързо, извън града - доста по-бързо, но без излишни рискове).
Моля, ако някой може да ми отговори на тези въпроси.
Благодаря предваритено.
Отидох в сервиза и там ми я стегнаха да хваща на 4-5 зъб. Но с течение на времето след около 3-4000 км ръчната пак започна да работи по първоначалния начин. На 21500 км започна да се чува стържене от спирачките и отидох в сервиза - оказа се, че накладките на задните дискови спирачки са за смяна. Там се разговорих с приемчика, който каза, че така било по учебник - да стяга след осмия зъб. Но като си я получих от сервиза видях, че е стегната и хваща на 3-4 зъб. Когато запитах монтьора дали предишното натягане не е причина да се износят толкова бързо накладките на задните дискови спирачки, той ми отговори, че Авенсисът имал отзад дискови спирачки и отделно барабанни спирачки за ръчната, и двете нямали никаква връзка помежду си. Затова да си карам спокойно с ръчна, хващаща на 3-4 зъб, както той я е направил.
Въпросите ми са:
1. На кой зъб е нормално да хваща ръчната на Авенсис 1,8 VVTi 2007 г.?
2. Нормално ли е на 21500 км да се износят накладките на задните дискови спирачки, а от предните да остават още 30 % неизносени?
3- Ако не е нормално, може ли натягането да е било причината или е нещо друго? (Обикновено я карам сам, 2/3 на градско, в града - умерено бързо, извън града - доста по-бързо, но без излишни рискове).
Моля, ако някой може да ми отговори на тези въпроси.
Благодаря предваритено.
Последно промяна от Akima на 29 Дек 2015 22:02, променено общо 4 пъти.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
По книга ръчната трябва да хваща между 6 и 9 зъб (и на мен ми беше чудно, макар че аз отбягвам да ползвам ръчна). Ръчната няма отношение с крачната спирачка. Ръчната е с челюсти, които са в спирачния диск. Мойте предните ги смених на 28000 км при 90% градско каране. Задните тогава бяха на около 60% остатък.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Колеги, вие ме шашнахте! Предишната ми кола беше Пасат 4 TDI и на 200 000км я продадах без да съм сменял дискове, а само накладки.TATI написа:По книга ръчната трябва да хваща между 6 и 9 зъб (и на мен ми беше чудно, макар че аз отбягвам да ползвам ръчна). Ръчната няма отношение с крачната спирачка. Ръчната е с челюсти, които са в спирачния диск. Мойте предните ги смених на 28000 км при 90% градско каране. Задните тогава бяха на около 60% остатък.


Toyota Avensis T 25, 2.0 D4D, 1AD-FTV, 126 к.с.
Bass_Man не се засягай за Пасата! Найстина е яка, но до Б4, и аз по тази причина смених марката с Тойота, а не продължих с ПасатBass_Man написа:По-скоро , челюстите са в главината , че в диска е малко тясноTATI написа:Ръчната е с челюсти, които са в спирачния диск..
Весо пасата е много яка машина в един друг форум.



Toyota Avensis T 25, 2.0 D4D, 1AD-FTV, 126 к.с.
за рьчната
маха се кората която обгражда лоста и отдолу се натяга лоста не е от накладките и аз си мсилех така отначало ама не оказа се от лоста аз карам авенсис 1998 турбодизел
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Наистина ръчната е с челюсти и е в главината, която е част от диска на задната спирачка.
И мен ме дразнеше дългия ход на спирачката, и в ТМ Ауто ми я настроиха да хваща на 3-ти зъб (колата бе на около 30х.км)....
За над 60х.км нямах проблем.
Смених първо задните накладки на 90х.км, като имаха още около 1-1.5мм до ламаринката...
И мен ме дразнеше дългия ход на спирачката, и в ТМ Ауто ми я настроиха да хваща на 3-ти зъб (колата бе на около 30х.км)....
За над 60х.км нямах проблем.
Смених първо задните накладки на 90х.км, като имаха още около 1-1.5мм до ламаринката...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 05 Май 2009 00:07
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
След като се рових часове наред в нета ето резултата: за ръчната на Авенсис не намерих нищо, но в руски източници пише, че на RAV4 ръчната трябва да хваща между 6-9 позиция, в английски източници – ръчната на Корола трябва да хваща между 6-9 позиция, тоест по аналогия приемам, че и при Авенсиса е така. Точно както казва Tati.
Пуснах запитване до toyota-europe.com нормално ли е накладките на задните дискови спирачки да се изтрият преди предните и чакам отговор.
Моля колеги, ако някой e сменял накладките на задните дискови спирачки преди да смени накладките на предните, да сподели мнението или коментара си.
Пуснах запитване до toyota-europe.com нормално ли е накладките на задните дискови спирачки да се изтрият преди предните и чакам отговор.
Моля колеги, ако някой e сменял накладките на задните дискови спирачки преди да смени накладките на предните, да сподели мнението или коментара си.
Последно промяна от avensis1,8 на 15 Авг 2009 14:40, променено общо 1 път.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Колега, два поста преди твоя съм споделил същото (ако потърсиш във форума има и тема в която колегите споделят колко са им издържали накладките)....
Аз го отдавам на принципно лошата заводска центровка на спирачките на Авенсиса...
Според мен Авенсиса има неправилен bias към задния мост, който Тойота навярно смятат, че ще бъде компенсиран от ЕБД.
Затова АБС сработва доста рано, и започва да прехвърля спирачно усилие към предния мост. Но все пак първоначално усилието е значително на задния мост, и съответно износването на накладките там е по-осезателно.
Спирачките бяха нещото, което не ми харесваше в стария авенсис, а и на новия авенсис също не са особено информативни...
Аз го отдавам на принципно лошата заводска центровка на спирачките на Авенсиса...
Според мен Авенсиса има неправилен bias към задния мост, който Тойота навярно смятат, че ще бъде компенсиран от ЕБД.
Затова АБС сработва доста рано, и започва да прехвърля спирачно усилие към предния мост. Но все пак първоначално усилието е значително на задния мост, и съответно износването на накладките там е по-осезателно.
Спирачките бяха нещото, което не ми харесваше в стария авенсис, а и на новия авенсис също не са особено информативни...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
За сведение едно сравнение:
Авенсис 1.8 бензин (2005) vs Авенсис 2.2 д-4д (2008)
Очевидно след фейслифта са подобрили спирачната система.
При мод.2005 спирачката беше някак си "твърда" и искаше малко повече усилие за да усетиш спирачното въздействие. Интересно, че при натискане, отпускане и пак натискане, втория път ковеше. Отделно педала "пропадаше" при задържане в спряло положение (проблем описан в друга тема). Всичко това било нормално според ТМ-АУТО. Ръчната също ловеше почти на последен зъб.
Мод.2008 - чувствително подобрени. Спирачното действие се усеща с леко натискане на педала. Засега не съм усетил "пропадане". Дали не се дължи на по-големи дискове, респ.спирачки и челюсти ? (17" джанти). Ръчната обаче отново лови почти на последен зъб.
И една препоръка ако може: На Авенсис заради куп спомагателни системи задължително четири еднакви гуми на преден и заден мост. С мод.2005 поради нарязана (от рамвайна линия) гума се наложи да се сложат две други като модел гуми на пр.мост. В резултат много често се включваше стабилизиращата система, колата в завой си правеше сама корекции със спирачките. И то при нормална/ниска скорост. След смяна на гумите с 4 еднакви проблема изчезна. Всъщност мисля, че и в мануала пише да се слагат еднакви гуми, но тогава просто нямаше същия модел.
Авенсис 1.8 бензин (2005) vs Авенсис 2.2 д-4д (2008)
Очевидно след фейслифта са подобрили спирачната система.
При мод.2005 спирачката беше някак си "твърда" и искаше малко повече усилие за да усетиш спирачното въздействие. Интересно, че при натискане, отпускане и пак натискане, втория път ковеше. Отделно педала "пропадаше" при задържане в спряло положение (проблем описан в друга тема). Всичко това било нормално според ТМ-АУТО. Ръчната също ловеше почти на последен зъб.
Мод.2008 - чувствително подобрени. Спирачното действие се усеща с леко натискане на педала. Засега не съм усетил "пропадане". Дали не се дължи на по-големи дискове, респ.спирачки и челюсти ? (17" джанти). Ръчната обаче отново лови почти на последен зъб.
И една препоръка ако може: На Авенсис заради куп спомагателни системи задължително четири еднакви гуми на преден и заден мост. С мод.2005 поради нарязана (от рамвайна линия) гума се наложи да се сложат две други като модел гуми на пр.мост. В резултат много често се включваше стабилизиращата система, колата в завой си правеше сама корекции със спирачките. И то при нормална/ниска скорост. След смяна на гумите с 4 еднакви проблема изчезна. Всъщност мисля, че и в мануала пише да се слагат еднакви гуми, но тогава просто нямаше същия модел.
така и така тема за ръчни стана да попитам.
имам Карина Е ... ръчната лови на 2-3 щраквания (3-тото щраква със зор, 4-то с много зор - 5 невъзможно) ... проблема е че явно не освобождава до край, защото задно дясно колело задържа като се завърти. Мисля че трябва да я охлабя малко - в книжката пише 4-7 щраквания - но няма нищо за настройката как се прави - трябва ли непременно в сервиз или бих могъл да го направя сам ... и на Карината ли е като на авенсис да махна кората при ръчната и там?
имам Карина Е ... ръчната лови на 2-3 щраквания (3-тото щраква със зор, 4-то с много зор - 5 невъзможно) ... проблема е че явно не освобождава до край, защото задно дясно колело задържа като се завърти. Мисля че трябва да я охлабя малко - в книжката пише 4-7 щраквания - но няма нищо за настройката как се прави - трябва ли непременно в сервиз или бих могъл да го направя сам ... и на Карината ли е като на авенсис да махна кората при ръчната и там?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Не усетих някакво сериозно подобрение на 2.2Д4Д 2009г в сравнение с първия Авенсис (Т3 не съм карал)...scorpion написа: Очевидно след фейслифта са подобрили спирачната система. ....
Педала пак бе лек и неинформативен, а АБС сработва рано...
Започваш да натискаш педала, и не усещаш никакво усилие на педала.
След което започваш да усещаш спиране без да променяш усилието на педала, а само малко хода му.
И при опит да спреш съвсем малко по-интензивно, веднага сработва АБС...
Нарочно направих няколко резки спирания със сработване на АБС - има някакво минимално подобрение в сравнение с първия Авенсис, но за мен спирачките не са достатъчно добри...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
valen_tin написа:така и така тема за ръчни стана да попитам.
имам Карина Е ... ръчната лови на 2-3 щраквания (3-тото щраква със зор, 4-то с много зор - 5 невъзможно) ... проблема е че явно не освобождава до край, защото задно дясно колело задържа като се завърти. Мисля че трябва да я охлабя малко - в книжката пише 4-7 щраквания - но няма нищо за настройката как се прави - трябва ли непременно в сервиз или бих могъл да го направя сам ... и на Карината ли е като на авенсис да махна кората при ръчната и там?
Идеален си, стига да не загрява това колело, което казваш, че задържа. При мен е същата работа, но петия зъб е с много сила. Забелязал съм, че ту едното, ту другото колело(като сменям зимни-летни гуми) задържа малко, колкото като го засилиш на ръка да спира след 3-4 оборота и мисля, че това си е от механизмите за саморегулиране. Когато сменях задни накладки бяха останали с 1мм. феродо, равно отвсякъде. Разликата в дебелината с новото феродо я поеха саморегулиращите механизми, без да се налага да се пипат жилата. Момчетата от "Тиксим" Пазарджик очакваха, че така ще стане, похвалиха Карина=желязна баба.
Мисля, че ако отпуснеш жилата, саморегулиращите механизми ще поемат разликата и пак ще си на трети-четвърти зъб, а ако много ти задържа, по-добре си провери да нямаш блокирало/клеясало цилиндърче. Хубаво е да се сменя спирачна течност на 2-3 години.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Ако направя сравнение с други производители може да се каже, че спирачната система не ме удовлетворява също. Но и сравнението ми ще бъде некоректно, защото все пак са различни класове и модели. Но ако е интересно, ето как бих сравнил (само с автомобили, които съм карал достатъчно дълго):slowtraveler написа: И при опит да спреш съвсем малко по-интензивно, веднага сработва АБС...
Нарочно направих няколко резки спирания със сработване на АБС - има някакво минимално подобрение в сравнение с първия Авенсис, но за мен спирачките не са достатъчно добри...
Рено (11,19,Лагуна,Клио,Меган) - несравнимо по-добра спирачна система. но и друг клас(като изключим Лагуната).
Голф 4, Браво - въпреки отново друг клас - предимство и за двата посочени автомобила (като втория дори без АБС !)
БМВ 5-та серия, Ауди А6 - предимство за немските автомобили. Няма място за сравнение за съжаление.
Карал съм и други автомобили вкл. 4х4. Трудно бих дал сравнение.
Като цяло давам добра оценка на спирачната система на Авенсис но в крайна сметка трябва да внимаваме и се съобразяваме със скоростта и пътните условия.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта