Avensis T25 - Регулиране/натягане на ръчна спирачка.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 05 Май 2009 00:07
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T25 - Регулиране/натягане на ръчна спирачка.
Мнение от avensis1,8 » 13 Юли 2009 20:30
Отидох в сервиза и там ми я стегнаха да хваща на 4-5 зъб. Но с течение на времето след около 3-4000 км ръчната пак започна да работи по първоначалния начин. На 21500 км започна да се чува стържене от спирачките и отидох в сервиза - оказа се, че накладките на задните дискови спирачки са за смяна. Там се разговорих с приемчика, който каза, че така било по учебник - да стяга след осмия зъб. Но като си я получих от сервиза видях, че е стегната и хваща на 3-4 зъб. Когато запитах монтьора дали предишното натягане не е причина да се износят толкова бързо накладките на задните дискови спирачки, той ми отговори, че Авенсисът имал отзад дискови спирачки и отделно барабанни спирачки за ръчната, и двете нямали никаква връзка помежду си. Затова да си карам спокойно с ръчна, хващаща на 3-4 зъб, както той я е направил.
Въпросите ми са:
1. На кой зъб е нормално да хваща ръчната на Авенсис 1,8 VVTi 2007 г.?
2. Нормално ли е на 21500 км да се износят накладките на задните дискови спирачки, а от предните да остават още 30 % неизносени?
3- Ако не е нормално, може ли натягането да е било причината или е нещо друго? (Обикновено я карам сам, 2/3 на градско, в града - умерено бързо, извън града - доста по-бързо, но без излишни рискове).
Моля, ако някой може да ми отговори на тези въпроси.
Благодаря предваритено.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
avensis1,8
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от TATI » 13 Юли 2009 22:05
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
Мнение от vessonik » 14 Юли 2009 00:44
Колеги, вие ме шашнахте! Предишната ми кола беше Пасат 4 TDI и на 200 000км я продадах без да съм сменял дискове, а само накладки.TATI написа:По книга ръчната трябва да хваща между 6 и 9 зъб (и на мен ми беше чудно, макар че аз отбягвам да ползвам ръчна). Ръчната няма отношение с крачната спирачка. Ръчната е с челюсти, които са в спирачния диск. Мойте предните ги смених на 28000 км при 90% градско каране. Задните тогава бяха на около 60% остатък.


vessonik
Bass_Man
Мнение от vessonik » 14 Юли 2009 15:54
Bass_Man не се засягай за Пасата! Найстина е яка, но до Б4, и аз по тази причина смених марката с Тойота, а не продължих с ПасатBass_Man написа:По-скоро , челюстите са в главината , че в диска е малко тясноTATI написа:Ръчната е с челюсти, които са в спирачния диск..
Весо пасата е много яка машина в един друг форум.



vessonik
popara
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 11 Авг 2009 20:00
И мен ме дразнеше дългия ход на спирачката, и в ТМ Ауто ми я настроиха да хваща на 3-ти зъб (колата бе на около 30х.км)....
За над 60х.км нямах проблем.
Смених първо задните накладки на 90х.км, като имаха още около 1-1.5мм до ламаринката...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Bass_Man
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 05 Май 2009 00:07
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от avensis1,8 » 13 Авг 2009 23:41
Пуснах запитване до toyota-europe.com нормално ли е накладките на задните дискови спирачки да се изтрият преди предните и чакам отговор.
Моля колеги, ако някой e сменял накладките на задните дискови спирачки преди да смени накладките на предните, да сподели мнението или коментара си.
avensis1,8
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2009 00:36
Аз го отдавам на принципно лошата заводска центровка на спирачките на Авенсиса...
Според мен Авенсиса има неправилен bias към задния мост, който Тойота навярно смятат, че ще бъде компенсиран от ЕБД.
Затова АБС сработва доста рано, и започва да прехвърля спирачно усилие към предния мост. Но все пак първоначално усилието е значително на задния мост, и съответно износването на накладките там е по-осезателно.
Спирачките бяха нещото, което не ми харесваше в стария авенсис, а и на новия авенсис също не са особено информативни...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от scorpion » 14 Авг 2009 10:09
Авенсис 1.8 бензин (2005) vs Авенсис 2.2 д-4д (2008)
Очевидно след фейслифта са подобрили спирачната система.
При мод.2005 спирачката беше някак си "твърда" и искаше малко повече усилие за да усетиш спирачното въздействие. Интересно, че при натискане, отпускане и пак натискане, втория път ковеше. Отделно педала "пропадаше" при задържане в спряло положение (проблем описан в друга тема). Всичко това било нормално според ТМ-АУТО. Ръчната също ловеше почти на последен зъб.
Мод.2008 - чувствително подобрени. Спирачното действие се усеща с леко натискане на педала. Засега не съм усетил "пропадане". Дали не се дължи на по-големи дискове, респ.спирачки и челюсти ? (17" джанти). Ръчната обаче отново лови почти на последен зъб.
И една препоръка ако може: На Авенсис заради куп спомагателни системи задължително четири еднакви гуми на преден и заден мост. С мод.2005 поради нарязана (от рамвайна линия) гума се наложи да се сложат две други като модел гуми на пр.мост. В резултат много често се включваше стабилизиращата система, колата в завой си правеше сама корекции със спирачките. И то при нормална/ниска скорост. След смяна на гумите с 4 еднакви проблема изчезна. Всъщност мисля, че и в мануала пише да се слагат еднакви гуми, но тогава просто нямаше същия модел.
scorpion
Мнение от valen_tin » 14 Авг 2009 10:54
имам Карина Е ... ръчната лови на 2-3 щраквания (3-тото щраква със зор, 4-то с много зор - 5 невъзможно) ... проблема е че явно не освобождава до край, защото задно дясно колело задържа като се завърти. Мисля че трябва да я охлабя малко - в книжката пише 4-7 щраквания - но няма нищо за настройката как се прави - трябва ли непременно в сервиз или бих могъл да го направя сам ... и на Карината ли е като на авенсис да махна кората при ръчната и там?
valen_tin
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2009 11:14
Не усетих някакво сериозно подобрение на 2.2Д4Д 2009г в сравнение с първия Авенсис (Т3 не съм карал)...scorpion написа: Очевидно след фейслифта са подобрили спирачната система. ....
Педала пак бе лек и неинформативен, а АБС сработва рано...
Започваш да натискаш педала, и не усещаш никакво усилие на педала.
След което започваш да усещаш спиране без да променяш усилието на педала, а само малко хода му.
И при опит да спреш съвсем малко по-интензивно, веднага сработва АБС...
Нарочно направих няколко резки спирания със сработване на АБС - има някакво минимално подобрение в сравнение с първия Авенсис, но за мен спирачките не са достатъчно добри...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- max-2
- Мнения: 2091
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Мнение от max-2 » 14 Авг 2009 12:04
valen_tin написа:така и така тема за ръчни стана да попитам.
имам Карина Е ... ръчната лови на 2-3 щраквания (3-тото щраква със зор, 4-то с много зор - 5 невъзможно) ... проблема е че явно не освобождава до край, защото задно дясно колело задържа като се завърти. Мисля че трябва да я охлабя малко - в книжката пише 4-7 щраквания - но няма нищо за настройката как се прави - трябва ли непременно в сервиз или бих могъл да го направя сам ... и на Карината ли е като на авенсис да махна кората при ръчната и там?
Идеален си, стига да не загрява това колело, което казваш, че задържа. При мен е същата работа, но петия зъб е с много сила. Забелязал съм, че ту едното, ту другото колело(като сменям зимни-летни гуми) задържа малко, колкото като го засилиш на ръка да спира след 3-4 оборота и мисля, че това си е от механизмите за саморегулиране. Когато сменях задни накладки бяха останали с 1мм. феродо, равно отвсякъде. Разликата в дебелината с новото феродо я поеха саморегулиращите механизми, без да се налага да се пипат жилата. Момчетата от "Тиксим" Пазарджик очакваха, че така ще стане, похвалиха Карина=желязна баба.
Мисля, че ако отпуснеш жилата, саморегулиращите механизми ще поемат разликата и пак ще си на трети-четвърти зъб, а ако много ти задържа, по-добре си провери да нямаш блокирало/клеясало цилиндърче. Хубаво е да се сменя спирачна течност на 2-3 години.
max-2
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от scorpion » 14 Авг 2009 14:18
Ако направя сравнение с други производители може да се каже, че спирачната система не ме удовлетворява също. Но и сравнението ми ще бъде некоректно, защото все пак са различни класове и модели. Но ако е интересно, ето как бих сравнил (само с автомобили, които съм карал достатъчно дълго):slowtraveler написа: И при опит да спреш съвсем малко по-интензивно, веднага сработва АБС...
Нарочно направих няколко резки спирания със сработване на АБС - има някакво минимално подобрение в сравнение с първия Авенсис, но за мен спирачките не са достатъчно добри...
Рено (11,19,Лагуна,Клио,Меган) - несравнимо по-добра спирачна система. но и друг клас(като изключим Лагуната).
Голф 4, Браво - въпреки отново друг клас - предимство и за двата посочени автомобила (като втория дори без АБС !)
БМВ 5-та серия, Ауди А6 - предимство за немските автомобили. Няма място за сравнение за съжаление.
Карал съм и други автомобили вкл. 4х4. Трудно бих дал сравнение.
Като цяло давам добра оценка на спирачната система на Авенсис но в крайна сметка трябва да внимаваме и се съобразяваме със скоростта и пътните условия.
scorpion
Обратно към “Спирачна система”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост