Как се поддържа един дизелов двигател? [БЕЗ СПОРОВЕ тип Б-Д]

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 10 Авг 2009 19:42

Аз съм карал предимно и най-вече дизели - от чист дизел на Нисан и Мицубиши, през турбо дизел на Ланча, през първия commonrail на ланча капа, до тази корола, предпоследно изпълнение на дизелаците. НИКОГА не ми е замръзвала нафтата, като, за това си има разбира се причина: ВИНАГИ, преди по-дълъг път(100+км) наливам догоре гориво, като преди това сипвам добавка. Винаги зареждам от проверени бензиностанции(не че е нямало и така проблеми, но по-малки). НИКОГА не сипвам нито бензин, нито дизел от междуградски/селски такива. happy.gif Всичките коли съм ги качвал зимно време на Батак, Пампорово и из други планини, като вечер е ставало доста често -20, че и по-ниско. Сутринта обаче, колата дори и уличница пали чакмак. Винаги се пали на съединител дори и бензин, нищо че е освободена от скорост. Друго нещо, което често не се доглежда - акумулатора. Много често при по-къси разстояния се разрежда по-лесно в студеното време и като го загасиш, после се доразрежда от студа и пак не пали.... Тока е жизнено важен за зимата, така че винаги трябва да си караш с една идея наум. Но това си важи и за бензина, защото преди време давах ток на няколкото ни бензинови Тойоти, щото те си палели на по-топлото, а батерийте им капалдъ laugh.gif Истината е, че зимно време, трябва да премисляш нещата по-обстойно и винаги да имаш повече гориво от нужното по сметка happy.gif И изряден автомобил за зимни условия, които са еднакви за бензин или дизел :thumbsup: Малко повече мисъл изисква дизела, на колега, определено ще останеш доста доволен при правилна експлоатация wink.gif

tor
Мнения: 1
Регистриран на: 10 Авг 2009 19:07

D4D 2.2

Мнение от tor » 10 Авг 2009 19:59

Да споделя по-подробно за поддръжката на Д4Д 2.2-ката -двг, ходова част, ксенон:

Почти винаги зареждам на ОМВ. Въпреки, че колата е пушка и само на 30 хил. км, като знам какъв е дизела по бензиностанциите реших да сложа профилактично "Добавка за почистване на дизеловата система" на Сонакс. Покарах 100-тина км. на градско и тръгнах на извънградско до Ст. Загора. Бързах за среща - не съм падал под 160 (дълго 190-200). Дотук всичко е ок.

Тъкмо бях изразходвал целия резервоар с добавката и на път за София нещата се пообъркаха, според мен, заради Лукойл ...

Спрях на 1-вия Лукойл след Ст. Загора в посока София, за да сменя водата на рибките и, между другото, капнах дизел за 30 лв. По магистралата с 150 на круйз контрол не се усещаше промяна. В Сф, обаче, колата започна да се дави като натиснеш газта: направо забива нос - няма мощност м/у 1200 и 1500 оборота, след 1500 полита и пропушва яко чернилка отзад.

Като се има предвид, че до сега, вече 2 години (колата е 2007г.) не е пушила никога при никаква скорост, веднага долях догоре на ЕКО. Да ме пита някои защо не на ОМВ?! Нямаше моментален ефект въпреки, че на Лукойл бях сложил само за 30 лв.

Скоро след това отидох до Пазарджик за гаранционна смяна на пожълтял ксенон и на предните амортесьори, че потропваше отпред в дясно. Апропо, новият ксенон прави гадна сянка а новият преден десен амортесьор проскърцва на гърбици и леви завой:)... Та в Тиксим в Пазарджик ми продадоха немска тобавка, с която спасявали дизели в подобно положение ("Тех..." нещо си). Налях я и през първите 300-400 км. нищо не се промени. Мислех да ходя пак в Тойота да сменят филтри, но когато изгоря целия резервоар с новата добавка колата почна да се държи по-добре. След още един резервоар Примиум дизел на ОМВ вече летим.

Вече 2000 км след добавката все още си наливам само Примиум на ОМВ... Сега ще трябва пак да се занимавам с вече сменените ксенон и амортесьор:(

Иначе машината е доста добра!

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 10 Авг 2009 20:07

Понеже темата се насочи към замръзване на нафтата, искам да споделя нещо, което ми каза един приемчик в ТМ Ауто, което ми мина през съзнанието много бегло без да се замислям, защото ми се стори невероятно, но сега се замислих и ми излезе на преден план заради тази тема.
Та въпросния приемчик ми каза - специално за Авенсиса, че нафтата не може да замръзне зимата защото в резервоара има магреватели, които се включвали при определена минусова температура и падгрявали нафтата.
Това ми се вижда малко в кръга на фантастиката. И за какво ми е да подгрява нафтата когато колата запали при условие, че за да запали нафтата не трябва да е била замръзнала. wink.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6180
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Авг 2009 20:53

Май не е фантастика - също съм чувал за нагреватели в резервоара на дизела на някои по-нови коли.
Някои коли имат нагреватели и на филтъра поради същата причина... Въпроса е колко е ефективно....
След замръзването на нафтата аз се принудих да си направя нагревател на целия тръбопровод (от акумулатора), и след това за една зима експлоатация (но зимата бе мека - нямаше големи студове) не съм имал проблеми.

Дизелите си имат проблеми с температурата на горивото, защото за да е добро разпръскването се изисква определен вискозитет. А при дизеловото гориво вискозитета е много зависим от температурата.
При корабните двигатели, работещи на мазут например е много интересно да видиш как асфалта, който можеш да го товариш вила при нагряване до около 100С става течен като нафта... (мазута при по-ниски температури е като асфалт)

Но Мечо е прав: Малко повече мисъл изисква дизела, но колега, определено ще останеш доста доволен при правилна експлоатация wink.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 10 Авг 2009 20:55

И каква мисъл? сипваш нафта и караш, това ако е мисъл....

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 10 Авг 2009 23:59

slow описа точно начина на правилно каране, аз някои дреболий за поддръжка, спомена се и добавката за чистене, която си е направо задължителна .... Дребни неща, но си искат мисъл, за да не ги пропускаш. Веско - ако не си слагал добавка на дизела, сложи едно Liqui Moly Super Diesel Additiv и ще видиш огромна разлика в автомобила :thumbsup:

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 11 Авг 2009 11:55

Вместо да вярваш на градски легенди, пробвай и изгради сам мнение.
Дали ако обслужването ти е на 15 000 км, вместо на 10 000 км, ще даваш повече пари за обслужване?Аз правя разлика с предишната ми бензинова кола( на 10 000км ) и при нея наливах повече пари за обслужване, сравнено със сегашния дизел на 15 000 км.
Сметката - колко км трябва да изминеш за избиеш цената на по-скъпия дизелов автомобил, също е неточна.Винаги се пропуска факта, че в крайна сметка тази кола след време като я продадеш пак ще й вземеш повече пари от бензиновата.Т.е не трябва да избиваш точно разликата като нова, а някаква междинна сума ( според това колко време ще я караш и колко ще се обезцени автомобила ).
Имам поглед и над дизелови служебни и над моята, зимата няма проблем.БЕЗ ДОБАВКИ.Е не се зарежда от тираджиите де....

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6180
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 11 Авг 2009 12:08

Обикновено дизеловите коли имат еднакъв или по-кратък срок за обслужване от аналогичните бензинови (явно е свързано с по-високото налягане в цилиндъра и по-голямото образуване на сажди).
Например - по света бензиновата Мазда се обслужва на 20х.км, Опела - на 30х.км...
Дизел с обслужване над 15х.км (освен камионите) не съм виждал...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 11 Авг 2009 12:20

Аз сравнявам Пежо с бензинов мотор, което обслужвах на 10 000 км и Тойота Аурис с дизелов мотор, което обслужвам на 15 000 км.Може и така да е, както казваш, но в конкретния случай при мен излиза по-евтино като цяло и по-рядко обслужването на дизела.А по света.....сестра ми обслужва Еклипс в САЩ ( бензин ) на не помня точно ама беше доста малко...от сорта на 3000 мили.

proscrip
Мнения: 373
Регистриран на: 26 Мар 2006 12:46
Местоположение: Варна

Мнение от proscrip » 11 Авг 2009 13:10

На мен единствената ми бензинова кола преди субаруто, дето зех таз година беше първата ми жигула, от там насетне само печки, бусове, аустин-ровър, Тойотата и тя е печка, една Октавия. Проблеми с непалене при до -20 С не съм имал, изключвам Трафика дето две зими подред сутрин се опитвах да го запаля, при под 0 С по 10 мин, но просто имаше компресия като на бензинов двигател, иначе старите дизели всичките бяха с подгряване на горивния филтър, почти съм сигурен, че за всички модели и марки има резервен комплект такива, с нагревателче и букса.
Наистана модерните печки с тея ерктронни помпи и взискателни дюзи са меко казано някъв ташак откъм дълговечност и надежност, ама и с един такъв нямам никакви проблеми засега - 35 000 км едно 2.5 Д4Д на буса ми, сипвам нафта само от Лукойла, добавки не слагам, не е имал проблем с непалене при ниски температури, единствено търпение докато загрее и тогава над 2200 об. и после 20-30 сек на място и ключ.

Това с юркането на студено е в пълна сила и за бензинките и за турбо бензинките е добре да се оставят на празен ход след юркане. За съжаление дизелите до скоро бяха по-безпроблемни заради простата си електроника, когато помпите бяха механични и всичко се регулираше на ръка, докато бензинките 90% от проблемите им са в електриката. Още си разправям стария Аустин дето беше с двг на Перкинс 2.0 ТД в града ми даваше 5.5-6 разход на 1350 кила, а Октавията с 1.9 ТДИ даваше 6.5 с двигател таман разработен, а оня беше на 300 000, така че продължавам да се чудя за къв чеп измислиха електронноуправляемите ГНП-. Таз Октавия дори не върни като Аустина.

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 11 Авг 2009 16:50

slowtraveler написа:Обикновено дизеловите коли имат еднакъв или по-кратък срок за обслужване от аналогичните бензинови (явно е свързано с по-високото налягане в цилиндъра и по-голямото образуване на сажди).
Например - по света бензиновата Мазда се обслужва на 20х.км, Опела - на 30х.км...
Дизел с обслужване над 15х.км (освен камионите) не съм виждал...
Има, имаме фирмено Волво S60 дизеларка и то се обслужва на 20 хиляди :censored:
Засега не гори масло.....
Carina E 4AFE LB 1992

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта