Отново въпрос относно гуми
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Отново въпрос относно гуми
От известно време (от както температурите се повишиха) забелязох че индикатора на тракшън контрола много често мига като подам повечко газ. Това на повичено налягане, понижено налягане или просто изтъркани гуми се дължи? И къде да отида на диагностика?
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Аз мисля , че се дължи на големия въртящ момент в следствие от тежко краче
.
Сега малко по-сериозно . Не би трябвало грайфера да влияе на буксуването . По-скоро може да се е поудървила гумата или пък да е омекнала много ако е M+S .
Принципно от повишено налягане също може да се получи подобен ефект ама това се проверява много лесно . Просто си спадаш малко гумите
.

Сега малко по-сериозно . Не би трябвало грайфера да влияе на буксуването . По-скоро може да се е поудървила гумата или пък да е омекнала много ако е M+S .
Принципно от повишено налягане също може да се получи подобен ефект ама това се проверява много лесно . Просто си спадаш малко гумите

- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Лятото има и друг фактор - асфалта не е измиван от дъжд доста време.
Прашен е, има наслоени масла, антифриз (съдържа глицерин), които са капали от прегрятите автомобили...
Аз също забелязах подобен ефект, особено в по-прашните части на града...
Прашен е, има наслоени масла, антифриз (съдържа глицерин), които са капали от прегрятите автомобили...
Аз също забелязах подобен ефект, особено в по-прашните части на града...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Имай предвид ,че нормалните улични гуми имат неприятното свойство да си губят сцеплението, когато вдигнат висока тепература. Точно обратното на състезателните гуми. Освен това налягането в гумата се покачва от високата температура, и поради тази причина контактната повърхност намалява. Тези 2 неща водят до резултата, който си описал
Може да спаднеш леко гумите, и това ще подобри нещата.

xtreme написа:Имай предвид ,че нормалните улични гуми имат неприятното свойство да си губят сцеплението, когато вдигнат висока тепература. Точно обратното на състезателните гуми. Освен това налягането в гумата се покачва от високата температура, и поради тази причина контактната повърхност намалява. Тези 2 неща водят до резултата, който си описалМоже да спаднеш леко гумите, и това ще подобри нещата.
дрън дрън дрън.... помпане с азот има почти на всякъде за жълти стинки, та кво и как се покачва са глупости а за другото изобщо няма смисъл да се коментира...
П.П. Обяснението на слоутравел е 100 пъти по-меродавно...

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Не е голямо занимание на ТО-то да кажа да го проверятBass_Man написа:Само чекни налягането . Ако е много различно тогава се занимавай .Vesko написа:И като спадне темтературата да ги помпя ли? На скоро съм на техническо обслужване, ще ги накарам да проверят налягането на гумите.


- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Отново въпрос относно гуми
S digane na temp s 10°F nalqganeto v gumata se poka4va s 1 psi
Smqtaite si go kolko kPa e tova kato oburnete temp. po °C
Samo informativno go kazvam, za6toto go pisheshe na gumite kato gi kupih.
T.ezimata gumite trqbva da se dobavi vuzduh, a lqtoto da se spadnat.
Razbiora se tova samo, ako sa izvun normata i se izmeri nalqganeto, a ne na oko ili kato podritvame gumata.
Smqtaite si go kolko kPa e tova kato oburnete temp. po °C
Samo informativno go kazvam, za6toto go pisheshe na gumite kato gi kupih.
T.ezimata gumite trqbva da se dobavi vuzduh, a lqtoto da se spadnat.
Razbiora se tova samo, ako sa izvun normata i se izmeri nalqganeto, a ne na oko ili kato podritvame gumata.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Летните ми гуми последно за предходния сезон са проверявани декември месец. Налягането и тогава и миналата седмица (последната проверка) бе около 2.4/2.4атм...
Не се наложи никаква корекция. Навярно за половин година са поизтървали малко въздух, който е бил компенсиран от повишената температура.
Не смятам чак толкова да слугувам на гумите и да им сменям налягането сутрин и след обяд (според tirerack разликата в налягането сутрин и след обяд на нагрятата от слънцето гума е около 0.3бара...)
Гледам преди да тръгна на по-сериозен път да им проверя налягането преди да са загрели и това е...
Налягането не се мери на гореща гума, защото дава сериозно отклонение.
Като се вземе впредвид, че при каране по магистралата с висока скорост гумата се нагрява сериозно дори и през зимата, според мен производителите са изчислили добре диапазона на допустими налягания така, че да няма проблем.
Не се наложи никаква корекция. Навярно за половин година са поизтървали малко въздух, който е бил компенсиран от повишената температура.
Не смятам чак толкова да слугувам на гумите и да им сменям налягането сутрин и след обяд (според tirerack разликата в налягането сутрин и след обяд на нагрятата от слънцето гума е около 0.3бара...)
Гледам преди да тръгна на по-сериозен път да им проверя налягането преди да са загрели и това е...
Налягането не се мери на гореща гума, защото дава сериозно отклонение.
Като се вземе впредвид, че при каране по магистралата с висока скорост гумата се нагрява сериозно дори и през зимата, според мен производителите са изчислили добре диапазона на допустими налягания така, че да няма проблем.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта