Отново въпрос относно гуми

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Отново въпрос относно гуми

Мнение от Vesko » 26 Юли 2009 01:44

От известно време (от както температурите се повишиха) забелязох че индикатора на тракшън контрола много често мига като подам повечко газ. Това на повичено налягане, понижено налягане или просто изтъркани гуми се дължи? И къде да отида на диагностика?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 26 Юли 2009 03:28

Аз мисля , че се дължи на големия въртящ момент в следствие от тежко краче :whistle: .
Сега малко по-сериозно . Не би трябвало грайфера да влияе на буксуването . По-скоро може да се е поудървила гумата или пък да е омекнала много ако е M+S .
Принципно от повишено налягане също може да се получи подобен ефект ама това се проверява много лесно . Просто си спадаш малко гумите tongue.gif .

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 26 Юли 2009 08:20

или от топлото асфалта става по-мазен, оттам сцеплението по-малко....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6180
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Юли 2009 11:19

Лятото има и друг фактор - асфалта не е измиван от дъжд доста време.
Прашен е, има наслоени масла, антифриз (съдържа глицерин), които са капали от прегрятите автомобили...
Аз също забелязах подобен ефект, особено в по-прашните части на града...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 26 Юли 2009 11:51

Значи няма нужда да ходя на майстор smile.gif

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 29 Юли 2009 20:32

Имай предвид ,че нормалните улични гуми имат неприятното свойство да си губят сцеплението, когато вдигнат висока тепература. Точно обратното на състезателните гуми. Освен това налягането в гумата се покачва от високата температура, и поради тази причина контактната повърхност намалява. Тези 2 неща водят до резултата, който си описал :) Може да спаднеш леко гумите, и това ще подобри нещата.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 29 Юли 2009 20:54

И като спадне темтературата да ги помпя ли? На скоро съм на техническо обслужване, ще ги накарам да проверят налягането на гумите.

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 29 Юли 2009 21:22

xtreme написа:Имай предвид ,че нормалните улични гуми имат неприятното свойство да си губят сцеплението, когато вдигнат висока тепература. Точно обратното на състезателните гуми. Освен това налягането в гумата се покачва от високата температура, и поради тази причина контактната повърхност намалява. Тези 2 неща водят до резултата, който си описал :) Може да спаднеш леко гумите, и това ще подобри нещата.


дрън дрън дрън.... помпане с азот има почти на всякъде за жълти стинки, та кво и как се покачва са глупости а за другото изобщо няма смисъл да се коментира...

П.П. Обяснението на слоутравел е 100 пъти по-меродавно...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 30 Юли 2009 00:24

Vesko написа:И като спадне темтературата да ги помпя ли? На скоро съм на техническо обслужване, ще ги накарам да проверят налягането на гумите.
Само чекни налягането . Ако е много различно тогава се занимавай .

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 30 Юли 2009 08:17

Bass_Man написа:
Vesko написа:И като спадне темтературата да ги помпя ли? На скоро съм на техническо обслужване, ще ги накарам да проверят налягането на гумите.
Само чекни налягането . Ако е много различно тогава се занимавай .
Не е голямо занимание на ТО-то да кажа да го проверят smile.gif А и от както ми монтираха лените гуми не е проверявано. Мал шанс е точно преди жегите да се е променило smile.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Отново въпрос относно гуми

Мнение от Japanese_fever » 30 Юли 2009 08:38

S digane na temp s 10°F nalqganeto v gumata se poka4va s 1 psi

Smqtaite si go kolko kPa e tova kato oburnete temp. po °C

Samo informativno go kazvam, za6toto go pisheshe na gumite kato gi kupih.

T.ezimata gumite trqbva da se dobavi vuzduh, a lqtoto da se spadnat.
Razbiora se tova samo, ako sa izvun normata i se izmeri nalqganeto, a ne na oko ili kato podritvame gumata.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 30 Юли 2009 14:07

Дам а 7psi са 0.5bar. Т.е при покачване на температурата на гумата с 37 градуса имате разлика от 0.5bar а това е доста ;) Това за Азота е вярно, ама процентно хората дето си помпат гумите с азот не са особено много.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6180
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Юли 2009 14:23

Летните ми гуми последно за предходния сезон са проверявани декември месец. Налягането и тогава и миналата седмица (последната проверка) бе около 2.4/2.4атм...
Не се наложи никаква корекция. Навярно за половин година са поизтървали малко въздух, който е бил компенсиран от повишената температура.
Не смятам чак толкова да слугувам на гумите и да им сменям налягането сутрин и след обяд (според tirerack разликата в налягането сутрин и след обяд на нагрятата от слънцето гума е около 0.3бара...)
Гледам преди да тръгна на по-сериозен път да им проверя налягането преди да са загрели и това е...
Налягането не се мери на гореща гума, защото дава сериозно отклонение.
Като се вземе впредвид, че при каране по магистралата с висока скорост гумата се нагрява сериозно дори и през зимата, според мен производителите са изчислили добре диапазона на допустими налягания така, че да няма проблем.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 30 Юли 2009 14:33

Така е, ама питай някой от колегите със задно като са в настроение какво се случва след 15-ина минутки каране :Р Знам го от личен опит уличните гуми не са благоразположени към резки температурни промени. Ма пък като прегреят става големия FUN :)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта