Мнение
от slowtraveler » 18 Юли 2009 07:51
Защото колата е проектирана от тъпи англичани и 'оригинално' е с дясна дирекция...
Когато на тъпия англичанин му дошло до акъла, че колата ще се предлага и с лява дирекция, разбрал, че филтъра вместо в краката на пасажера, ще трябва да се сменя при шофьора, а педалите ще му пречат да смени голям по размер филтър...
Затова е 'натаманил' малка дупка достъп долу, близо до пода, защото ако бе по-голяма и по-горе, филтъра не би могъл да се смени заради педалите и стойката им...
А за да не се задръства лесно, и да има достатъчна пропускливост (да не оказва голямо влияние на потока въздух), филтъра трябва да има по-голяма площ. Та заради ограниченото място за достъп, се е наложило да се конструира филтър от две малки части, който по площ да е достатъчен, а в същото време да може да се навре през малката дупка за достъп....
И съответно се е получил супер-скъп филтър...
Не знам за друга кола да има най-обикновен филтър за купето (не с активен въглен и т.н.), който да струва 100лв....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008