Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Демек от 4 го свали на 2 сек. biggrin.gif .CECO написа:значи датчика беше изгорял след смяната вече лампата за маслото свети и гасне по някой път веднага след запалване друг път след 1-2сек. но не повече поздрави
По принцип се отвори една касичка за ремонт . Не , че някога ще ти трябват ама е така за всеки случай .
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0
@aad,
колега, тея ранните постове нещо не ти вървят laugh.gif
Навярно ще забележиш, че колегата CECO имаше проблем, при който лампата въобще не свети
колега, тея ранните постове нещо не ти вървят laugh.gif
Навярно ще забележиш, че колегата CECO имаше проблем, при който лампата въобще не свети
CECO написа:avensis 1.6 110к.с. 1999 бензин значи при мен имаше нещо подобно-след смяна на маслото изгасваше по бавно,при смяна на масления филтър гаснеше по бързо,наскоро ми се наложи и смяна на водна помпа и сега изобщо не свети , не знам дали има отношение
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Колега, аз предположих същото и смених само филтъра (така де майстора го предположи ... ), до смяната на маслото ми остават към 5000 километра още и за това купих нов филтър и закарах колата да го сменят но проблема остана. Сега мисля да сменя и изцяло маслото въпреки че е рано и се надявам да се оправи че иначе май ремонта ще излезе доста солен ...slowtraveler написа:Също смятам, че проблема е във филтъра...
Във филтъра има възвратна клапа, която не позволява на каченото в системата масло да се стече обратно в картера....
Налягане в системата се получава чак след като е 'изгонен' целия въздух (иначе въздуха се сгъстява и 'поема' обема, изтласкан от помпата, без да се вдига налягането...
Когато клапата не работи добре, маслото се стича в картера и затова се изисква време да се напълни системата отново...
При скорошно изгасване на автомобила, маслото не е успяло да се стече и затова лампата ти изгасва почти веднага....
Лампата винаги трябва да светне при даване на контакт, за да ти покаже, че не е изгоряла...
п.с. Извинявам се че не съм писал скоро, но ми се роди детенце и проблемите с колата останаха малко на заден план

още нещо, никой не каза нищо за тази другата жълтата лампа на която картинката пак е същия "чайник" и отдолу има вълнички. При мен ме съмнява да е изгорял датчик защото 2-рото палене изгасва добре а на първото палене като изгасне лампата шумът от двигателя се променя т.е наистина явно няма налягане докато свети. Един колега спомена за луфтове в двигатели но не би ли трябвало това да се отразява на работата на двигателя ( да е по шумен да трака повече) защото ми на мен ми се струва че веднъж като подкачи маслото и си работи съвсем добре
Благодаря на всички за отговорите
Последно промяна от copper на 13 Юли 2009 09:50, променено общо 1 път.
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Честито за детето
4 секунди не е нормално да свети лампата.
Но от друга гледна точка - това не ми прилича на 'издухан' двигател...
Просто няма логика при загрято масло (което по принцип намалява налягането особено при празен ход) и скорошно гасене на автомобила, лампата да гасне веднага, а при престой, с по-гъстото масло, да не е добре.
Може и новия филтър да е калпав.
Друго което ми идва като идея - клапана, регулиращ налягането на маслото. Той по принцип пропуска 'излишното' масло обратно в картера при достигане на нормалното налягане.
Може той да пропуска и съответно маслото да се стича не през клапана на филтъра, а през другото клапанче.
Но не знам къде е на Авенсиса това клапанче и дали е удобен достъпа до него (обикновено е заврян някъде около маслената помпа)...
П.С. жълтата лейка с вълничните не бе ли за ниско ниво на маслото?

4 секунди не е нормално да свети лампата.
Но от друга гледна точка - това не ми прилича на 'издухан' двигател...
Просто няма логика при загрято масло (което по принцип намалява налягането особено при празен ход) и скорошно гасене на автомобила, лампата да гасне веднага, а при престой, с по-гъстото масло, да не е добре.
Може и новия филтър да е калпав.
Друго което ми идва като идея - клапана, регулиращ налягането на маслото. Той по принцип пропуска 'излишното' масло обратно в картера при достигане на нормалното налягане.
Може той да пропуска и съответно маслото да се стича не през клапана на филтъра, а през другото клапанче.
Но не знам къде е на Авенсиса това клапанче и дали е удобен достъпа до него (обикновено е заврян някъде около маслената помпа)...
П.С. жълтата лейка с вълничните не бе ли за ниско ниво на маслото?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0
За да не отварям нова тема- след смяна на масло, и филтър - уж оригинален и на мен при първо палене или при палене след повече от 2-3 часа лампичката за маслото ми свети 2-4 секунди след запалване на двигателя.Въпроса ми е най-вече към колегата, отворил темата, откри ли проблема.И към по-запознатите колеги-къде е тоя възвратен клапан на маслената помпа (ако има) и може ли да се "натегне", или проблема е от клапана на филтъра? Ако е от филтъра- откъде мога да си купя свестен на нормална цена?
Honda cr-v III I-CTDI, 2008 г., Avensis 1 Wagon (T22) 2.0 D-4D,2000 г.
Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0
Ако при студено масло ти гасне по бавно лампата значи може да ти отваря /сяда/ байпасния клапан на филтъра .Предупреждавам ,не знам как е на Авенсиса но при други коли стои на корпуса на маслен филтър.Също проблема може да е в спечено уплътнение/ о пръстен/ който уплътнява .На помпата и на охладителя мисля че също има разтоварващ клапан
Последно промяна от memorex на 31 Юли 2012 02:12, променено общо 3 пъти.
Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0
Нещо не разбрах,за какви "О" пръстени става въпрос, а и този възвратен клапан част от филтъра ли е, казваш че е на корпуса му,да разбирам ли че е елемент на филтъра? Не е проблем да го сменя, но искам да си намеря добър филтър.Преди смяната на маслото и филтъра това не го правеше, сега маслото е 5w40, а и при тия горещини едва ли става въпрос за гъсто масло.Да напомня, че и след час стоене дори, пак се случва да изгасне бавно- тогава маслото все още е топло.
Honda cr-v III I-CTDI, 2008 г., Avensis 1 Wagon (T22) 2.0 D-4D,2000 г.
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0
Най-вероятната причина все пак ти е филтъра, и по-точно възвратния му клапан....
На твое място бих сменил филтъра.
На твое място бих сменил филтъра.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0
Сложи си оригинален филтър и има огрмна вероятност да си решиш проблема 

ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта