Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D

Аватар
CECO
Мнения: 61
Регистриран на: 04 Апр 2007 13:09
Местоположение: София

Мнение от CECO » 07 Юли 2009 15:49

значи датчика беше изгорял след смяната вече лампата за маслото свети и гасне по някой път веднага след запалване друг път след 1-2сек. но не повече поздрави
TOYOTA AVENSIS T22 1.6 1999 & TOYOTA COROLLA E12 1.4 2005

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 09 Юли 2009 00:45

CECO написа:значи датчика беше изгорял след смяната вече лампата за маслото свети и гасне по някой път веднага след запалване друг път след 1-2сек. но не повече поздрави
Демек от 4 го свали на 2 сек. biggrin.gif .
По принцип се отвори една касичка за ремонт . Не , че някога ще ти трябват ама е така за всеки случай .

aad
Мнения: 30
Регистриран на: 30 Апр 2009 21:18

Мнение от aad » 09 Юли 2009 05:50

що ми се струва че ако датчика изгори шзобщо няма да показва.

aad
Мнения: 30
Регистриран на: 30 Апр 2009 21:18

Мнение от aad » 09 Юли 2009 05:51

що ми се струва че ако датчика изгори шзобщо няма да показва.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6180
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0

Мнение от slowtraveler » 09 Юли 2009 08:56

@aad,
колега, тея ранните постове нещо не ти вървят laugh.gif
Навярно ще забележиш, че колегата CECO имаше проблем, при който лампата въобще не свети
CECO написа:avensis 1.6 110к.с. 1999 бензин значи при мен имаше нещо подобно-след смяна на маслото изгасваше по бавно,при смяна на масления филтър гаснеше по бързо,наскоро ми се наложи и смяна на водна помпа и сега изобщо не свети , не знам дали има отношение wink.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
CECO
Мнения: 61
Регистриран на: 04 Апр 2007 13:09
Местоположение: София

Мнение от CECO » 09 Юли 2009 13:47

г-н aad ако можеш с нещо помагай не пиши празни мнения :whistle: мога да кажа че slowtraveler много пъти ми е помагал :thumbsup:
TOYOTA AVENSIS T22 1.6 1999 & TOYOTA COROLLA E12 1.4 2005

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 09 Юли 2009 14:09

:thumbsup:

Аватар
copper
Мнения: 5
Регистриран на: 10 Юли 2008 14:57
Местоположение: В.Търново
Обратна връзка:

Мнение от copper » 13 Юли 2009 09:35

slowtraveler написа:Също смятам, че проблема е във филтъра...
Във филтъра има възвратна клапа, която не позволява на каченото в системата масло да се стече обратно в картера....
Налягане в системата се получава чак след като е 'изгонен' целия въздух (иначе въздуха се сгъстява и 'поема' обема, изтласкан от помпата, без да се вдига налягането...
Когато клапата не работи добре, маслото се стича в картера и затова се изисква време да се напълни системата отново...
При скорошно изгасване на автомобила, маслото не е успяло да се стече и затова лампата ти изгасва почти веднага....
Лампата винаги трябва да светне при даване на контакт, за да ти покаже, че не е изгоряла...
Колега, аз предположих същото и смених само филтъра (така де майстора го предположи ... ), до смяната на маслото ми остават към 5000 километра още и за това купих нов филтър и закарах колата да го сменят но проблема остана. Сега мисля да сменя и изцяло маслото въпреки че е рано и се надявам да се оправи че иначе май ремонта ще излезе доста солен ...

п.с. Извинявам се че не съм писал скоро, но ми се роди детенце и проблемите с колата останаха малко на заден план happy.gif

още нещо, никой не каза нищо за тази другата жълтата лампа на която картинката пак е същия "чайник" и отдолу има вълнички. При мен ме съмнява да е изгорял датчик защото 2-рото палене изгасва добре а на първото палене като изгасне лампата шумът от двигателя се променя т.е наистина явно няма налягане докато свети. Един колега спомена за луфтове в двигатели но не би ли трябвало това да се отразява на работата на двигателя ( да е по шумен да трака повече) защото ми на мен ми се струва че веднъж като подкачи маслото и си работи съвсем добре


Благодаря на всички за отговорите
Последно промяна от copper на 13 Юли 2009 09:50, променено общо 1 път.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6180
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 13 Юли 2009 09:50

Честито за детето :thumbsup:
4 секунди не е нормално да свети лампата.
Но от друга гледна точка - това не ми прилича на 'издухан' двигател...

Просто няма логика при загрято масло (което по принцип намалява налягането особено при празен ход) и скорошно гасене на автомобила, лампата да гасне веднага, а при престой, с по-гъстото масло, да не е добре.
Може и новия филтър да е калпав.

Друго което ми идва като идея - клапана, регулиращ налягането на маслото. Той по принцип пропуска 'излишното' масло обратно в картера при достигане на нормалното налягане.
Може той да пропуска и съответно маслото да се стича не през клапана на филтъра, а през другото клапанче.
Но не знам къде е на Авенсиса това клапанче и дали е удобен достъпа до него (обикновено е заврян някъде около маслената помпа)...
П.С. жълтата лейка с вълничните не бе ли за ниско ниво на маслото?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
copper
Мнения: 5
Регистриран на: 10 Юли 2008 14:57
Местоположение: В.Търново
Обратна връзка:

Мнение от copper » 13 Юли 2009 09:54

Благодаря колега,

Ще сменя маслото, ще взема и нов оригинален филтър на toyota и ако не се оправи ще търсим проблема в другия клапан и ще пиша какво е било после.

Георгиев
Мнения: 62
Регистриран на: 07 Юни 2012 07:48
Местоположение: Бургас

Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0

Мнение от Георгиев » 30 Юли 2012 20:19

За да не отварям нова тема- след смяна на масло, и филтър - уж оригинален и на мен при първо палене или при палене след повече от 2-3 часа лампичката за маслото ми свети 2-4 секунди след запалване на двигателя.Въпроса ми е най-вече към колегата, отворил темата, откри ли проблема.И към по-запознатите колеги-къде е тоя възвратен клапан на маслената помпа (ако има) и може ли да се "натегне", или проблема е от клапана на филтъра? Ако е от филтъра- откъде мога да си купя свестен на нормална цена?
Honda cr-v III I-CTDI, 2008 г., Avensis 1 Wagon (T22) 2.0 D-4D,2000 г.

memorex

Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0

Мнение от memorex » 30 Юли 2012 22:55

Ако при студено масло ти гасне по бавно лампата значи може да ти отваря /сяда/ байпасния клапан на филтъра .Предупреждавам ,не знам как е на Авенсиса но при други коли стои на корпуса на маслен филтър.Също проблема може да е в спечено уплътнение/ о пръстен/ който уплътнява .На помпата и на охладителя мисля че също има разтоварващ клапан
Последно промяна от memorex на 31 Юли 2012 02:12, променено общо 3 пъти.

Георгиев
Мнения: 62
Регистриран на: 07 Юни 2012 07:48
Местоположение: Бургас

Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0

Мнение от Георгиев » 30 Юли 2012 23:12

Нещо не разбрах,за какви "О" пръстени става въпрос, а и този възвратен клапан част от филтъра ли е, казваш че е на корпуса му,да разбирам ли че е елемент на филтъра? Не е проблем да го сменя, но искам да си намеря добър филтър.Преди смяната на маслото и филтъра това не го правеше, сега маслото е 5w40, а и при тия горещини едва ли става въпрос за гъсто масло.Да напомня, че и след час стоене дори, пак се случва да изгасне бавно- тогава маслото все още е топло.
Honda cr-v III I-CTDI, 2008 г., Avensis 1 Wagon (T22) 2.0 D-4D,2000 г.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6180
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0

Мнение от slowtraveler » 31 Юли 2012 09:56

Най-вероятната причина все пак ти е филтъра, и по-точно възвратния му клапан....
На твое място бих сменил филтъра.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0

Мнение от SFINKS » 31 Юли 2012 10:15

Сложи си оригинален филтър и има огрмна вероятност да си решиш проблема wink.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта