Мнение
от TATI » 27 Юни 2009 08:46
Здрасти и честито за придобивката. Само за смяна на масла и филтри да влизаш по сервизи! Иначе за обслужването - 15к км е по книжка (това са го направили, заради екологията) и според мен 15к за дизел, пък бил и той много модерен са си много, но ако имаш възможности си го прави на 7500, особено ако я караш из града. Ще ти напиша аз как и кога обслужвам мойта 2.0 д4д авенсис. Масло и маслен филтър на 7500, макс 8000. Въздушен филтър на 10000, горивен, според зависи каква нафта съм случил, но и той е около 10000км. Филтъра на климатика като стане на 7500 го свалям и го изпирам. Това е за каране в 90% градски условия по Софийските улици. Просто като станат 7000 спира да духа - толкова ни е чист въздуха. После на 15к км си купувам нов и това е. Иначе за оборотите, на 2500 си на 120км по километраж и 110 по гпс на 5-та скорост. Аз не обичам състезателното каране и рядко съм стигал 3000, когато си на около 150 по километраж. В общи линии диапазона 2000 - 3000 оборота са напълно достатъчни. То и там му максималната мощност - на 3600 оборота. После каквото и да правиш над тия обороти е все тая. Все пак е дизел.
Проверявай си маслото от време на време, че си похапват. Аз на лампи не разчитам, защото се оказа, че моята лампа за ниско ниво на маслото ще светне почти като остане без масло. Мотора го дават да събира 5,9 литра, но реално са 5,5 - толкова и налях сега като го сменях и отиде на макс. Разликата между мин и макс на щеката са около 800-900 гр. Филтъра събира 600гр.
Карай смело и се радвай на придобивката си!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic