БГ TOYОTA + още един ФЕН

vaskabov
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Мар 2009 09:16

БГ TOYОTA + още един ФЕН

Мнение от vaskabov » 25 Юни 2009 08:55

Здравейтете колеги, поздравявам Ви с готиния форум и пожелавам
на всички много безаварийни километри.

От около един месец съм собственик на Корола 2.0 d4d - направих
пробег 3500км. добих първоначални впечетления, най-важното
е, че Королата оправда очакванията ми.
Възникнаха обаче въпроси:

1. След разработването до 3000км. (както пишеше във форума) какви са оптималните обороти с който карате дизелите, защото до сега съм карал само бензинки.

2. Не разбрах този мотор с верига ли е или ремък.

3. Имам ли филтър за твърди частици.

Поздрави на всички фенове. smile.gif
Последно промяна от vaskabov на 25 Юни 2009 11:43, променено общо 1 път.

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 25 Юни 2009 09:27

Първо честита да ти е колега, безаварийно каране и да ти носи много хубави моменти колицата. rolleyes.gif .Двигателя ти е 16 клапанов, с 2 разпределителни вала и верига .Според мен диапазаона на обороти в който трябва да я караш е 2000-3200, но не и се глези толко и си я натискаи колкото ти душа иска.Пази я само когато е сдудена (зимата) да не я форсираш докато не загре. :thumbsup:

Аватар
Troshko
Мнения: 2094
Регистриран на: 24 Яну 2006 11:58
Местоположение: София

Re: БГ TOYОTA + още един ФЕН

Мнение от Troshko » 25 Юни 2009 09:29

vaskabov написа:Здравейтете колеги, поздравявам Ви с готиния форум и пожелавам
на всички много безаварийни километри.

От около един месец съм собственик на Корола 2.0 d4d - направих
пробег 3500км. добих първоначални впечетления, най-важното
е, че Королата оправда очакванията ми.
Възникнаха обаче въпроси:

1. След разрабитването до 3000км. (както пишеше във форума) какви са оптималните обороти с който карате дизелите, защото до сега съм карал само бензинки.

2. Не разбрах този мотор с верига ли е или ремък.

3. Имам ли филтър за твърди частици.

Поздрави на всички фенове. smile.gif
Здравей ,добре дошъл !!!

Колата ти не ми допада ,но това не пре4и да се забавляваш и да научиш нещо У форума !!!

Аватар
coolone
Мнения: 140
Регистриран на: 18 Яну 2009 22:44
Местоположение: Бургас

Мнение от coolone » 25 Юни 2009 12:08

Честито и от мен!
Моите впечатления от тази Корола не са никак лоши, особено ще те радва разхода на нафта. А за оборотите мисля че важи старото правило ''дизела не обича високи обороти'' А и на практика е безмислено да го развърташ над 3500 рпм щото тоя мотор си отдава макс въртящия момент м/у 2200 - 2800 (някой да ме поправи ако греша) Вероятно си усетил че след 3500 колицата вече не ''дърпа'' толкова добре. Просто мотора и предавателните числа на трансмисията са така изчислени, че форсирането над средни оборти е нелогично, и се принуждаваш да вкараш следваща предавка за да влезеш в по-ниски обороти :thumbsup: Успех

ПС добре е да си смениш маслото на първите 5-7 хил км, въпреки че производителя посочва 15к (незнайно ззащо ?!)
Пачо Кардана - Президент !!!

vaskabov
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Мар 2009 09:16

Мнение от vaskabov » 25 Юни 2009 12:25

coolone написа:Честито и от мен!
Моите впечатления от тази Корола не са никак лоши, особено ще те радва разхода на нафта. А за оборотите мисля че важи старото правило ''дизела не обича високи обороти'' А и на практика е безмислено да го развърташ над 3500 рпм щото тоя мотор си отдава макс въртящия момент м/у 2200 - 2800 (някой да ме поправи ако греша) Вероятно си усетил че след 3500 колицата вече не ''дърпа'' толкова добре. Просто мотора и предавателните числа на трансмисията са така изчислени, че форсирането над средни оборти е нелогично, и се принуждаваш да вкараш следваща предавка за да влезеш в по-ниски обороти :thumbsup: Успех

ПС добре е да си смениш маслото на първите 5-7 хил км, въпреки че производителя посочва 15к (незнайно ззащо ?!)


Благодаря колеги, питах за обототите защото карам предимно
извън градско и поддържам приблизитено еднакви обороти
1800 - 2000 (незнам да не са ниски) а и не обичам да "юркам"
автомобилите.


За маслото незнам дали ще ми го сменят в TOYOTA

Аватар
bg20010
Мнения: 155
Регистриран на: 06 Апр 2009 09:04
Местоположение: София

Мнение от bg20010 » 25 Юни 2009 12:27

Здравей и добре дошъл.Поздравявам те за придобивката - правилен избор. biggrin.gif
Toyota Corolla 1.6 VVTI
TLC 120

Изображение

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 25 Юни 2009 22:11

Тиби искаше да каже, че колата ти е яка, обаче на него му допадат по-състезателни:) иначе не е толкова рязък, готин тип е:) честито и от мен за новата придобивка :thumbsup:
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
Troshko
Мнения: 2094
Регистриран на: 24 Яну 2006 11:58
Местоположение: София

Мнение от Troshko » 25 Юни 2009 22:11

vaskabov написа:
coolone написа:Честито и от мен!
Моите впечатления от тази Корола не са никак лоши, особено ще те радва разхода на нафта. А за оборотите мисля че важи старото правило ''дизела не обича високи обороти'' А и на практика е безмислено да го развърташ над 3500 рпм щото тоя мотор си отдава макс въртящия момент м/у 2200 - 2800 (някой да ме поправи ако греша) Вероятно си усетил че след 3500 колицата вече не ''дърпа'' толкова добре. Просто мотора и предавателните числа на трансмисията са така изчислени, че форсирането над средни оборти е нелогично, и се принуждаваш да вкараш следваща предавка за да влезеш в по-ниски обороти :thumbsup: Успех

ПС добре е да си смениш маслото на първите 5-7 хил км, въпреки че производителя посочва 15к (незнайно ззащо ?!)


Благодаря колеги, питах за обототите защото карам предимно
извън градско и поддържам приблизитено еднакви обороти
1800 - 2000 (незнам да не са ниски) а и не обичам да "юркам"
автомобилите.


За маслото незнам дали ще ми го сменят в TOYOTA
За маслото ще ти го сменят в тойота !!!

Но аз съм чувал доста неприятни отзиви за маслата от ТМ !!

vaskabov
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Мар 2009 09:16

Мнение от vaskabov » 26 Юни 2009 08:57

Благодаря за пожеланията колеги, в един фенклуб няма място за
сръдни все пак имаме нещо общо - TOYOTA.

В интерес на истината и на мен ми се кара "спортисче", но нямам
финансова възможност за семейна и спортна кола. sad.gif

Относно маслото другия месец като мина 6-7000км. ще отскоча
до сервиза да видя как стоят нещата и ще пиша.
Някой знае ли какъв е интервала на обслужване в "белите" страни.

Успехи на всички.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 26 Юни 2009 09:18

На авенсис 2.2Д4Д лампичката за обслужване светва на 30х.км, но в БГ обслужват колата на 15х.км smile.gif

Аватар
beri1
Мнения: 94
Регистриран на: 08 Авг 2008 17:36

Re: БГ TOYОTA + още един ФЕН

Мнение от beri1 » 26 Юни 2009 22:25

vaskabov написа:Здравейтете колеги, поздравявам Ви с готиния форум и пожелавам
на всички много безаварийни километри.

От около един месец съм собственик на Корола 2.0 d4d - направих
пробег 3500км. добих първоначални впечетления, най-важното
е, че Королата оправда очакванията ми.
Възникнаха обаче въпроси:

1. След разработването до 3000км. (както пишеше във форума) какви са оптималните обороти с който карате дизелите, защото до сега съм карал само бензинки.

2. Не разбрах този мотор с верига ли е или ремък.

3. Имам ли филтър за твърди частици.

Поздрави на всички фенове. smile.gif
Да ти служи вярно тая колица. :thumbsup:

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 27 Юни 2009 08:46

Здрасти и честито за придобивката. Само за смяна на масла и филтри да влизаш по сервизи! Иначе за обслужването - 15к км е по книжка (това са го направили, заради екологията) и според мен 15к за дизел, пък бил и той много модерен са си много, но ако имаш възможности си го прави на 7500, особено ако я караш из града. Ще ти напиша аз как и кога обслужвам мойта 2.0 д4д авенсис. Масло и маслен филтър на 7500, макс 8000. Въздушен филтър на 10000, горивен, според зависи каква нафта съм случил, но и той е около 10000км. Филтъра на климатика като стане на 7500 го свалям и го изпирам. Това е за каране в 90% градски условия по Софийските улици. Просто като станат 7000 спира да духа - толкова ни е чист въздуха. После на 15к км си купувам нов и това е. Иначе за оборотите, на 2500 си на 120км по километраж и 110 по гпс на 5-та скорост. Аз не обичам състезателното каране и рядко съм стигал 3000, когато си на около 150 по километраж. В общи линии диапазона 2000 - 3000 оборота са напълно достатъчни. То и там му максималната мощност - на 3600 оборота. После каквото и да правиш над тия обороти е все тая. Все пак е дизел.
Проверявай си маслото от време на време, че си похапват. Аз на лампи не разчитам, защото се оказа, че моята лампа за ниско ниво на маслото ще светне почти като остане без масло. Мотора го дават да събира 5,9 литра, но реално са 5,5 - толкова и налях сега като го сменях и отиде на макс. Разликата между мин и макс на щеката са около 800-900 гр. Филтъра събира 600гр.
Карай смело и се радвай на придобивката си!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта