Ускорение 2.2 D-4D

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Юни 2009 18:06

scorpion написа:...И последно: дизеловия двигател напоследък като иновации много се разви и не отстъпва по-нищо на бензиновия си събрат. Доказателство: именно бегачките на АУДИ и ПЕЖО на 24 Лъо Ман.
...
ОФФ:
Факт е, че дизела се разви доста последните години..
НО:
Нали знаеш, че има различни правила за дизелите и бензиновите автомобили в Льо-Ман...
Затова и тази година заприказваха, че трябва да се намали предимството, дадено на дизелите 'по право'...
А това че дизела отстъпва сериозно на бензинката в 'бягането' е факт - сравни бензинов и дизелов турбо двигател с еднакъв обем и ще ти стане ясна разликата :thumbsup:


П.С. съжалявам, че разгарям този стар спор, но все пак си е в интерес на истината. unsure.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 18 Юни 2009 18:21

slowtraveler написа:А това че дизела отстъпва сериозно на бензинката в 'бягането' е факт - сравни бензинов и дизелов турбо двигател с еднакъв обем и ще ти стане ясна разликата :thumbsup:


П.С. съжалявам, че разгарям този стар спор, но все пак си е в интерес на истината. unsure.gif
Както се вижда и по-горе от първия ми пост съм новак с дизела, така че дори нямам право да влизам в спор така, че моля да бъда извинен.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Юни 2009 19:20

Не бе колега - не се засягай...
Тук всеки може да си изкаже мнението - няма млади/нови/стари.
Поста ми бе само за уточнение....
Дизелчето тегли доста добре за такъв автомобил, дано те радва и да не ти създава проблеми....
:thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 18 Юни 2009 20:11

Разликата между дизел и бензин е съществена, като главното е, кое ти паресва повече. Кой е с повече потенциал - пак безмислен спор, защото и двата могат да се направят супер резачки и т.н.. Главното е, че на хора като мен, ни допада повече и по-усезаем ряз на дизелака, докато вдигането на 8000об/мин не ме влече толкова. Карал съм Нисан С13 Силвия със сменяно турбо - върви да си е*е мамата, но след едноседмично каране ежедневно, просто ми е по-удобен дизела. Много други хора пък не биха заменили рева на двигателя при 8000об/мин - нещо, което мен не ме радва толкова happy.gif Затова има два типа двигатели, които се различават по много неща и като цяло в идейността им. Предпочитам дизел, защото ми допада повече на стила на каране. Това е НАЙ-важния фактор - кое ти допада на твоя стил.

Десо, скорпи - не говорим за пътищата. По нашите пътища и със 75к.с. каляски се трепат като мухи - всичко това зависи от шофьора. Аз извънградско карам с 110, АКО пътната настилка позволява, на магистралата до 150, като вдигам ако някой ми се пречка и не виждам от него happy.gif Реално, съм пробвал Королката един единствен път от Бургас като се връщах и това беше в 6 без 15 сутринта - имаше още 6 коли laugh.gif Съгласете се, че ако шофера няма преценка, дали е с мощна или немощна кола, той пак си е толкова опасен. Въпроса е, че при разумни действия на водача, чувството за безопасност е по-високо, като знае, че изправарването ще стане с 1 или 2 секунди по-бързо. НЕ Е задължително да караш УЛТРА бързо колата - задминавал съм М5 2006-та година към София - не бърза човека и си прави кефа. А той може да лепне 250, без много да му мисли. Принципно, нормален, трезво разсъждаващ водач на МПС, с среден опит е по-добре в по-мощен автомобил. Ако тръгне на рали, вече трябва да знае къде и как може - най-добре на пистата на събора или пък да си наеме той за един ден biggrin.gif Най-важното е преценката, но спомага да може една-две идеи повечко колата :whistle:

П.П. Чипване, бокс или какъвто и да е друг ъпгрейд задължително се слага СЛЕД 25000км навъртяни - преди това вреди, че дори и не действа адекватно, защото всички нови коли си имат заводски ограничения. На един Авенсис 2.0д 126к.с. го направих, а човека изчака да навърти 26хил.км, като ефекта беше мнооого добър. Просто върви по-леко, по-меко и до 130 се набира като на шега :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Юни 2009 20:42

Me4oKyX написа:Кой е с повече потенциал - пак безмислен спор, защото и двата могат да се направят супер резачки и т.н..
Имах впредвид, че докато за дизела е нужно турбо, бензинките и без турбо пак докарват същите мощности при същия работен обем, а ако бензинката е със стоково турбо - вече мощностите са далеч над тези на аналогичния дизел...
Иначе си напълно прав, че зависи какво ти пасва на стила...
Дизелака на Авенсис например не ми хареса, че до около 3.5х.об. дърпаше осезателно, докато след това като-че заспа - никакъв прираст на мощност...
Докато същия този аналогичен бензинов двигател (например 2.3 - 270к.с.) продължава да качва мощността и да те размазва в седалката...
Като стана въпрос за дизелите в Le Man -eдно нещо ми направи впечатление - дизеловите Аудита: мощността им била ограничена до около 700к.с., защото при допълнително 'надуване' горенето започва да става некачествено и саждите запушват particulate filter.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 18 Юни 2009 21:05

Интересно, колко ще издържи един мотор, който си кара постоянно на обороти повече от 5 000?
Чудя се защо непрекъснато се говори, че мотор, който не може да върви с над 4 000-5 000 оборота виждате ли той не струва, защото не върви!? wacko.gif unsure.gif dry.gif

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 18 Юни 2009 21:17

Без турбо - не върви. А какви са разликите в компресията? Оттам - триене, износоустойчивост и т.н.

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 18 Юни 2009 23:39

Ще споделя и моето мнение в спора дизел бензин.Съгласен съм че при еднакъв обем на двигателите и турбина разликата е голяма, само че колеги никои не споменава какъв ще бъде РАЗХОДА НА ГОРИВО на една бензинка с обем 2.3 и турбина.И за сравнение мога да кажа че 2.2 D-4D харчи колкото 1.8 VVT-I но върви много повече.

P.S.Аз на година правя около 50-70 хил.км и разсхода е от значение за мен.Поздрави колеги, чудесна дискусия се получава :cheers:

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 19 Юни 2009 01:33

misho09 написа:Ще споделя и моето мнение в спора дизел бензин.Съгласен съм че при еднакъв обем на двигателите и турбина разликата е голяма, само че колеги никои не споменава какъв ще бъде РАЗХОДА НА ГОРИВО на една бензинка с обем 2.3 и турбина.И за сравнение мога да кажа че 2.2 D-4D харчи колкото 1.8 VVT-I но върви много повече.

P.S.Аз на година правя около 50-70 хил.км и разсхода е от значение за мен.Поздрави колеги, чудесна дискусия се получава :cheers:
Естествено че 2.2 ще варви повече, все пак е 150к.с.,а 1.8VVTi е по-малко. Колкото до разхода от личен опит няма много разлика smile.gif

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 19 Юни 2009 01:37

Безспорно турбо дизелите са много по-икономични спрямо атмосферните бензини докато не започнеш да сменяваш турбини ( 2000-3000лв ) , инжектори (300-1000лв. на брой ! ) , помпи ( 1500-3000лв. на брой може да са до 3бр.) и маховици ( 1500 - 3000лв. ) . Но тогава вече е твърде късно да си вземеш атмосферен бензин :whistle: . Та общо взето ако не си толкова богат , че да можеш да караш само гаранционни коли ( също и да искаш ) и не си тираджия дизела няма реално приложение в мирно време tongue.gif .
Иначе по-простите хорица си купуват разни стари таралясници за по 2000-3000лв. ( за нещастие на търговците на нови автомобили ) , слагат им пропан/метан и за остатъка до 40 000 - 50 000 лв. си сипват гориво за под 1лв. на л/кг . И не се впрягат особенно много от дупки , каско ( некви бързи 3000лв. на година ) , лизинг , драскотини , части , гаранционна смяна на консумативи , удари и тн .

ПС:
има и трета група дебили дето не им се кара 400 000 км ( горе долу толкова км. за 40 000лв. газ ) и си взимат разни "не нови" турбо бензини и си карат 100 000км ( 20л. на 100км. при 2лв. бензина ) размазвайки се по-седалките от бууууууууст tongue.gif .

И те така ..............

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 19 Юни 2009 02:33

Bass - тук хем си прав, хем не точно. Уточнявам какво имам предвид - и аз мисля да взема дърта турбо бензинобегачка, която гори колкото казваш, но реално ще я ползвам сравнително рядко, защото работата ми е свързана с доста обикаляне градско и селско... Ако горивата бяха с по-реални цени, а пътищата като в Германия и другите по-нормални държави, като нищо щях да карам резак всекидневно със 17 и дори 19" гуми, които няма къде да строша в дупките.... При шейховете би ми било най-добре, особено като затворят специално за гонки най-добрите участъци от магистралите им..... Но реално, да карам на 17" и повече джанти, кола със изразено спортно окачване, да си разбивам камъните в бъбреците по тези наши лунни проходи, просто някак си не ми харесва много като идея happy.gif А дали има смисъл от дизел пак зависи от човека, колко кара, как кара и къде. Как поддържа колата и още куп дреболийки, като оставяне на двигателя да охлади на място турбина и т.н. и т.н..... По тази логика, живота може да е от 150хил. до 350хил.км без проблеми, а за тези километри, дизелака ти е спестил от горива прилична сума пари. Още повече, че реалните цени на частите са приемливи, но ако си ги докараш от вънка, което вече не е трудно за много хора, а и има луди като мен и някои други колеги, дето ще помогнат безплатно за доставки и намиране happy.gif Дилемата реално опира до лични предпочитания, лични навици и навъртяни километри. Освен ако не ти е голям кеф за караш дизел, трябва да правиш ПОНЕ 35000км годишни, за да имаш реален кяр от дизелака. Но и пак идваме до индивидуалността и избора на човека - кеф цена няма, та затова съм си накиприл Королина до колкото може, та затова искам и бензинка с турбинка да си возя гъзинката съботите .... laugh.gif Сам и от опит предполагам знаеш, че един негледан бензин също си е трън в гащите голям, а турбо бензинка, като С13 или Супринката ти, също иска дооооста хубави цифри, за да ти прави кефа happy.gif И тук изобщо не коментираме разходи на горива - чистия кеф от карането е главното нещо. Икономията, ако може да се постигне, е просто плюс за българина rolleyes.gif Нека бъдем честни и да си го кажем - мойта Корола съм постигал градско 4,2 с климатик, но реално всекидневно градско ми гори 6 до 6,5 със задръствания и изстрелвания, а селско със кеф от карането по планинските завои си прави 5,7 happy.gif като може планинско извън града да гори и 4.... Кефа е главното нещо, а кефа за всеки е различен. Кой возия гони, кой визия, кой МАКС power ... Карайте си с кеф колите, тунинговайте си ги както на вас ви е кеф - това е най-важното. Тунинг не идва Перник, а от tune-up - т.е. персонална настройка спрямо твоя мерак и твоите изисквания biggrin.gif А дали е нужно турбо или пък високи обороти - все тая, стига кефа да е на макс cool.gif и най-вече - О густо майна филибето...... laugh.gif

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 19 Юни 2009 09:20

Bass_Man написа:Безспорно турбо дизелите са много по-икономични спрямо атмосферните бензини докато не започнеш да сменяваш турбини ( 2000-3000лв ) , инжектори (300-1000лв. на брой ! ) , помпи ( 1500-3000лв. на брой може да са до 3бр.) и маховици ( 1500 - 3000лв. ) . Но тогава вече е твърде късно да си вземеш атмосферен бензин :whistle: . Та общо взето ако не си толкова богат , че да можеш да караш само гаранционни коли ( също и да искаш ) и не си тираджия дизела няма реално приложение в мирно време tongue.gif .
Иначе по-простите хорица си купуват разни стари таралясници за по 2000-3000лв. ( за нещастие на търговците на нови автомобили ) , слагат им пропан/метан и за остатъка до 40 000 - 50 000 лв. си сипват гориво за под 1лв. на л/кг . И не се впрягат особенно много от дупки , каско ( некви бързи 3000лв. на година ) , лизинг , драскотини , части , гаранционна смяна на консумативи , удари и тн .

ПС:
има и трета група дебили дето не им се кара 400 000 км ( горе долу толкова км. за 40 000лв. газ ) и си взимат разни "не нови" турбо бензини и си карат 100 000км ( 20л. на 100км. при 2лв. бензина ) размазвайки се по-седалките от бууууууууст tongue.gif .

И те така ..............
Колега неискам спора да придобива груб характер, но ти маи хич не си в час.Тези изказвания вървят за кварталното кръчме дето си пиеш бирата, но не в форум за хора които разбират и се интересуват от коли.Бая дизеларки са ми минали през ръцете всичките ни 20 служеби коли са турбо дизеларки, някои от които са вече на по над 300 000 и можеби единственото нещо което не е сменявано в тях е турбината.Иначе за проблема с турбото и маховика и дрън-дрън се среща про бензиновите турбини на фиат, ланча и още някои бяха.Не случайно 99% от бензинките се правят без турбо.Все пак се замисли че 90% от наи новите и луксозно коли са турбо, би-турбо, каскадно турбо ДИЗЕЛАРКИ и ако така отиваха маховици турба и подобно на басс_мен сънища ехеееееее.

P.S.Не съм достатъчно богат за да си имам бегачка за събота и неделя

Аватар
pumabg
Мнения: 114
Регистриран на: 08 Апр 2008 22:30
Местоположение: Софето

Мнение от pumabg » 19 Юни 2009 09:39

misho09 написа: Колега неискам спора да придобива груб характер, но ти маи хич не си в час.Тези изказвания вървят за кварталното кръчме дето си пиеш бирата, но не в форум за хора които разбират и се интересуват от коли.
Абе Мишок, ти кога дойде, кога започна да се заяждаш?Да не си от таксиджийския бизнес? biggrin.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Юни 2009 09:48

@misho09,
Ами защо да се слага турбина на бензинка за ежедневно каране, при условие, че и без нея мощността е съпоставима с дизеларка с турбина...
За маховика - има отделна тема, която май е за старите дизелови авенсиси (демпферните маховици) и явно това е имал впредвид БасМан.

Иначе - дано собственика се радва на количката и тя да не го тормози...
За разхода - съвременните бензинки също не са много лакоми и разхода им е съпоставим с този на дизеларките...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 19 Юни 2009 09:55

pumabg написа:
misho09 написа: Колега неискам спора да придобива груб характер, но ти маи хич не си в час.Тези изказвания вървят за кварталното кръчме дето си пиеш бирата, но не в форум за хора които разбират и се интересуват от коли.
Абе Мишок, ти кога дойде, кога започна да се заяждаш?Да не си от таксиджийския бизнес? biggrin.gif
Те щото такситата карат предимно дизели....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 7 госта