дайте сега да видим колко ви е разхода ;)

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
slona
Мнения: 134
Регистриран на: 19 Ное 2006 20:04
Местоположение: shumen

Мнение от slona » 30 Апр 2009 00:07

imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km. smile.gif
AKINA SPEED STARS

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 30 Апр 2009 00:45

slona написа:imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km. smile.gif
Пич, ти борд явно нямаш, та затова си правиш вятър на устата...Пардон, на клавиатурата! Борд компютъра не е абсолютно акуратен, но разликата по борд с реалния ми разход е от порядъка на 0,2 литра/100 км, което си е доста точно!

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 30 Апр 2009 01:03

Fido Dido написа:Смятам да си купя кон и да го вържа отпред на Карината. Как, мамка му, да си засека разхода, след като коня няма борд компютър?!?! wacko.gif
Закачи една кофа зад коня tongue.gif

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 30 Апр 2009 07:25

1.6 VVT-i написа:
slona написа:imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km. smile.gif
Пич, ти борд явно нямаш, та затова си правиш вятър на устата...Пардон, на клавиатурата! Борд компютъра не е абсолютно акуратен, но разликата по борд с реалния ми разход е от порядъка на 0,2 литра/100 км, което си е доста точно!
А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 30 Апр 2009 07:54

diver написа:
1.6 VVT-i написа:
slona написа:imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km. smile.gif
Пич, ти борд явно нямаш, та затова си правиш вятър на устата...Пардон, на клавиатурата! Борд компютъра не е абсолютно акуратен, но разликата по борд с реалния ми разход е от порядъка на 0,2 литра/100 км, което си е доста точно!
А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!
Е аз и снимка съм показал?!

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 30 Апр 2009 10:54

diver написа:А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!
Дайвъре, я погледни малко по-подробно снимката wink.gif Ще откриеш, че разходът е не 12,1 л за 470 км, а 12,1 l/100 km за разстояние 476 км! :thumbsup:

А иначе моя борд си го нулирам при всяко зареждане, зареждам само на 1 бензиностанция, задължително винаги буквално до тапата, както виждаш, зарежданията до едно си ги вкарвам в spritmonitor.de, та те ми дават абсолютно прецизно изчисление на разхода и разходът по борд се движи винаги в рамките на 2-3 десети под реалния! Т.е. почти е точен, а като се има предвид и че ни "удрят в грамажа" на бензиностанциите - на едни повече, на други по-малко - ДА, ВЯРВАМ, че борда ми е акуратен! :thumbsup:

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 30 Апр 2009 11:17

1.6 VVT-i написа:
diver написа:А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!
Дайвъре, я погледни малко по-подробно снимката wink.gif Ще откриеш, че разходът е не 12,1 л за 470 км, а 12,1 l/100 km за разстояние 476 км! :thumbsup:

А иначе моя борд си го нулирам при всяко зареждане, зареждам само на 1 бензиностанция, задължително винаги буквално до тапата, както виждаш, зарежданията до едно си ги вкарвам в spritmonitor.de, та те ми дават абсолютно прецизно изчисление на разхода и разходът по борд се движи винаги в рамките на 2-3 десети под реалния! Т.е. почти е точен, а като се има предвид и че ни "удрят в грамажа" на бензиностанциите - на едни повече, на други по-малко - ДА, ВЯРВАМ, че борда ми е акуратен! :thumbsup:
Моя е грешката. Бях останал с впечатление, че си минал 470км с 12 литра...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

slona
Мнения: 134
Регистриран на: 19 Ное 2006 20:04
Местоположение: shumen

Мнение от slona » 30 Апр 2009 22:47

a da vi pitam suvsem informativno ne razbiram ot takiva neshta onzi den se vozih na edna toyota modela ne e ot znachenie i si chakame na edin svetofar i gledam pishe momenten razhod 0.00 tva ko sha reche che kato si na oboroti taia shema dvg-to ne lapa nafta taka li ili pak neshto ne sum fanal verno cha vav moita parvobitna kolica njama takiva shemi ama neshto stranno mi se vidja
AKINA SPEED STARS

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 30 Апр 2009 23:40

Слоне, засилия тая колица, дето модела е без значение по инерция, включи пета и пак по инерция. Е чак тогава погледни какво ти изписва компа.

Аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран на: 12 Дек 2007 10:59
Местоположение: гр. Разград
Обратна връзка:

Мнение от lz2lps » 01 Май 2009 07:38

Fido Dido написа:Слоне, засилия тая колица, дето модела е без значение по инерция, включи пета и пак по инерция. Е чак тогава погледни какво ти изписва компа.
Нагледно показано това, за което Fido Dido говори (лог от Хондата ми.... закачена е широколентова ламбда сонда):
Изображение

Зелената графика е TPS (Throttle Position Sensor) - т.е. позицияата на дросела, който е директно свързан с педала на газта.

Черната графика са оборотите на двигателя.

За другите две съм малко далтонист biggrin.gif, но най-горната е AFR (Air Fuel Ratio - т.е. съотношението въздух/бензин измерено от ламбда сондата).

Тази под прекъснатата линия е Injector Duration (времето за което горивните инжектори са отворени и подават гориво).

От графиката се вижда че при пускане на педала на газта инжекторите се затварят и стоят затворени докато оборотите на двигателя не достигнат около 1085. След това ECU-то (Engine Control Unit - това дето управлява впръскването на горивото и запалването) отново включва инжекторите и впръскването на бензин се възстановява.

Т.е. какво излиза на практика? При спускане по наклон пускаш педала на газта при включена най-висока предавка (предавателното число е най-малко, т.е. двигателната спирачка е най-малка) и автомобила не консумира никакво гориво. За разлика когато я пуснете по инерция, някой трябва да подържа оборотите на двигателя за да не угасне - следователно се консумира гориво.

Някой ще каже че във вторият случай изминатото разстояние по инерция ще бъде по-голямо (защото няма двигателна спирачка) и ще е прав отчасти - но според мен не си струва да се пуска по инерция.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Мнение от sashoskiora » 01 Май 2009 09:17

Темата на момчето си е перфектна,който не му харесва да не пише в нея.
Корола 3-врати 99-та 1.3 86 к.с. около 9.6 градско,но по маршрут Суха река-Павлово.Колата се засича с доливане до капачката,смисъл от това по точно едва ли има.

Извънградско,ще я пробваме почивните дни до Охрид и ще пиша.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 02 Май 2009 09:07

diver написа:
1.6 VVT-i написа:
slona написа:imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km. smile.gif
Пич, ти борд явно нямаш, та затова си правиш вятър на устата...Пардон, на клавиатурата! Борд компютъра не е абсолютно акуратен, но разликата по борд с реалния ми разход е от порядъка на 0,2 литра/100 км, което си е доста точно!
А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!
Okazva se che moje bi i tova e vazmojno smile.gif
http://news.automedia.bg/read/6848.html

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 02 Май 2009 16:01

lz2lps написа:
Fido Dido написа:Слоне, засилия тая колица, дето модела е без значение по инерция, включи пета и пак по инерция. Е чак тогава погледни какво ти изписва компа.
Нагледно показано това, за което Fido Dido говори (лог от Хондата ми.... закачена е широколентова ламбда сонда):
Изображение

Зелената графика е TPS (Throttle Position Sensor) - т.е. позицияата на дросела, който е директно свързан с педала на газта.

Черната графика са оборотите на двигателя.

За другите две съм малко далтонист biggrin.gif, но най-горната е AFR (Air Fuel Ratio - т.е. съотношението въздух/бензин измерено от ламбда сондата).

Тази под прекъснатата линия е Injector Duration (времето за което горивните инжектори са отворени и подават гориво).

От графиката се вижда че при пускане на педала на газта инжекторите се затварят и стоят затворени докато оборотите на двигателя не достигнат около 1085. След това ECU-то (Engine Control Unit - това дето управлява впръскването на горивото и запалването) отново включва инжекторите и впръскването на бензин се възстановява.

Т.е. какво излиза на практика? При спускане по наклон пускаш педала на газта при включена най-висока предавка (предавателното число е най-малко, т.е. двигателната спирачка е най-малка) и автомобила не консумира никакво гориво. За разлика когато я пуснете по инерция, някой трябва да подържа оборотите на двигателя за да не угасне - следователно се консумира гориво.

Някой ще каже че във вторият случай изминатото разстояние по инерция ще бъде по-голямо (защото няма двигателна спирачка) и ще е прав отчасти - но според мен не си струва да се пуска по инерция.
Тва горе е добре описан ефект във всеки един тойота учебник и във много ремонтни книги ,механичния му еквивалент при карбураторите е електромагнитния жиглиор. Доколкото знам не е бил задължителен преди 94-та ,но така или иначе почти всички коли са го имали.

Имлементациите при много автомобили ОБАчЕ включват пресмятане на дютито от ЕКУ-то (базирано само на FuelTrim) - въпреки че инжекторите не работат защото (дривера им е занулен) - от там и бордовите дислей показват разход въпреки ,че няма впръскване на гориво.

При всяка една преправена централа която съм виждал ,този FuelCut не се имлементира за да се ползва за охлаждане.

И не на последно място разхода на един 4 цилиндров двигател на миннимални обороти беше под литър на час ,демек ако колата се остави на скорост шанса да харчи по-малко отколкото когато се овбоди на неутрална е почти нулев заради ефекта на моторна спирачка от мотора е разбирасе нещата са различни когато човек автоматик в О/D режим wink.gif
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6172
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Май 2009 17:14

slona написа:a da vi pitam suvsem informativno ne razbiram ot takiva neshta onzi den se vozih na edna toyota modela ne e ot znachenie i si chakame na edin svetofar i gledam pishe momenten razhod 0.00 tva ko sha reche che kato si na oboroti taia shema dvg-to ne lapa nafta taka li ili pak neshto ne sum fanal verno cha vav moita parvobitna kolica njama takiva shemi ama neshto stranno mi se vidja
Едва ли ти е пишело 0.0л/100км. По вероятно да е пишело -.--л/100км, което означава безкраен моментен разход (раздели какъвто и да е разход на нула, което е изминатото разстояние при работа на двигателя на място и ще получиш правилния резултат).
Затова стоенето на място вдига средния разход, колкото и малък да е разхода на двигателя на празен ход (на двигател 1.6 е около 0.7л/ч без климатик, и около 1.2л/ч с включен климатик).
Не е толкова от значение дали пускаш автомобила по инерция или използваш принудителния празен ход. Лично аз ползвам и двата метода в зависимост от конкретната ситуация.
За нисък среден разход е важно да не ползваш спирачки, защото това си е чиста загуба на енергия, която след това трябва да се наваксва с допълнително изгорено гориво (не визирам хибридите).
Борд-компа е много точен уред и в това съм се убедил лично с много замери.
И досега на всичките ми автомобили с борд комп същия си показва 0.0л/100 при принудителен празен ход.
При карбураторите при проблем с економайзера (ел-жигльора) започваха да гърмят ауспуси (детонация на силно обогатената смес, която подава карбуратора при затворен дросел и високи обороти), или пък колата губеше празен ход.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ToyotaPB
Мнения: 2
Регистриран на: 27 Апр 2009 19:58

xex

Мнение от ToyotaPB » 03 Май 2009 15:00

от пловдив до пампорово и надолу,само 1 деление спад на стрелката за гориво... колата е Д4Д 2.0 - на 100км среден,без да пестя(обороти 2000-2600) е 6.5-7.2 демек около 10лв-а на 100км...
Ако някой има 2.2 дизел-а да казва колко вади,че съм му фърлил око ;)

Някой да каже дал ша варим дизелите на олио
biggrin.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта