
дайте сега да видим колко ви е разхода ;)
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Пич, ти борд явно нямаш, та затова си правиш вятър на устата...Пардон, на клавиатурата! Борд компютъра не е абсолютно акуратен, но разликата по борд с реалния ми разход е от порядъка на 0,2 литра/100 км, което си е доста точно!slona написа:imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km.
А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!1.6 VVT-i написа:Пич, ти борд явно нямаш, та затова си правиш вятър на устата...Пардон, на клавиатурата! Борд компютъра не е абсолютно акуратен, но разликата по борд с реалния ми разход е от порядъка на 0,2 литра/100 км, което си е доста точно!slona написа:imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km.

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Е аз и снимка съм показал?!diver написа:А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!1.6 VVT-i написа:Пич, ти борд явно нямаш, та затова си правиш вятър на устата...Пардон, на клавиатурата! Борд компютъра не е абсолютно акуратен, но разликата по борд с реалния ми разход е от порядъка на 0,2 литра/100 км, което си е доста точно!slona написа:imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km.
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Дайвъре, я погледни малко по-подробно снимкатаdiver написа:А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!


А иначе моя борд си го нулирам при всяко зареждане, зареждам само на 1 бензиностанция, задължително винаги буквално до тапата, както виждаш, зарежданията до едно си ги вкарвам в spritmonitor.de, та те ми дават абсолютно прецизно изчисление на разхода и разходът по борд се движи винаги в рамките на 2-3 десети под реалния! Т.е. почти е точен, а като се има предвид и че ни "удрят в грамажа" на бензиностанциите - на едни повече, на други по-малко - ДА, ВЯРВАМ, че борда ми е акуратен!

Моя е грешката. Бях останал с впечатление, че си минал 470км с 12 литра...1.6 VVT-i написа:Дайвъре, я погледни малко по-подробно снимкатаdiver написа:А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!Ще откриеш, че разходът е не 12,1 л за 470 км, а 12,1 l/100 km за разстояние 476 км!
![]()
А иначе моя борд си го нулирам при всяко зареждане, зареждам само на 1 бензиностанция, задължително винаги буквално до тапата, както виждаш, зарежданията до едно си ги вкарвам в spritmonitor.de, та те ми дават абсолютно прецизно изчисление на разхода и разходът по борд се движи винаги в рамките на 2-3 десети под реалния! Т.е. почти е точен, а като се има предвид и че ни "удрят в грамажа" на бензиностанциите - на едни повече, на други по-малко - ДА, ВЯРВАМ, че борда ми е акуратен!

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
a da vi pitam suvsem informativno ne razbiram ot takiva neshta onzi den se vozih na edna toyota modela ne e ot znachenie i si chakame na edin svetofar i gledam pishe momenten razhod 0.00 tva ko sha reche che kato si na oboroti taia shema dvg-to ne lapa nafta taka li ili pak neshto ne sum fanal verno cha vav moita parvobitna kolica njama takiva shemi ama neshto stranno mi se vidja
AKINA SPEED STARS
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Нагледно показано това, за което Fido Dido говори (лог от Хондата ми.... закачена е широколентова ламбда сонда):Fido Dido написа:Слоне, засилия тая колица, дето модела е без значение по инерция, включи пета и пак по инерция. Е чак тогава погледни какво ти изписва компа.

Зелената графика е TPS (Throttle Position Sensor) - т.е. позицияата на дросела, който е директно свързан с педала на газта.
Черната графика са оборотите на двигателя.
За другите две съм малко далтонист biggrin.gif, но най-горната е AFR (Air Fuel Ratio - т.е. съотношението въздух/бензин измерено от ламбда сондата).
Тази под прекъснатата линия е Injector Duration (времето за което горивните инжектори са отворени и подават гориво).
От графиката се вижда че при пускане на педала на газта инжекторите се затварят и стоят затворени докато оборотите на двигателя не достигнат около 1085. След това ECU-то (Engine Control Unit - това дето управлява впръскването на горивото и запалването) отново включва инжекторите и впръскването на бензин се възстановява.
Т.е. какво излиза на практика? При спускане по наклон пускаш педала на газта при включена най-висока предавка (предавателното число е най-малко, т.е. двигателната спирачка е най-малка) и автомобила не консумира никакво гориво. За разлика когато я пуснете по инерция, някой трябва да подържа оборотите на двигателя за да не угасне - следователно се консумира гориво.
Някой ще каже че във вторият случай изминатото разстояние по инерция ще бъде по-голямо (защото няма двигателна спирачка) и ще е прав отчасти - но според мен не си струва да се пуска по инерция.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"
-
- Мнения: 275
- Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
- Местоположение: Sofia
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Okazva se che moje bi i tova e vazmojnodiver написа:А ти кат имаш борд вярваш ли, че има такова нанадолнище, че да даде 12л на 470км или кат другия титан най-горе?!1.6 VVT-i написа:Пич, ти борд явно нямаш, та затова си правиш вятър на устата...Пардон, на клавиатурата! Борд компютъра не е абсолютно акуратен, но разликата по борд с реалния ми разход е от порядъка на 0,2 литра/100 км, което си е доста точно!slona написа:imam edin vupros kum horata sus bord. komp. vie hora realno vjarvate li na tova koeto vijdate i si mislite che kolite vi harchat 4litra naprimer na 100km.

http://news.automedia.bg/read/6848.html
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Тва горе е добре описан ефект във всеки един тойота учебник и във много ремонтни книги ,механичния му еквивалент при карбураторите е електромагнитния жиглиор. Доколкото знам не е бил задължителен преди 94-та ,но така или иначе почти всички коли са го имали.lz2lps написа:Нагледно показано това, за което Fido Dido говори (лог от Хондата ми.... закачена е широколентова ламбда сонда):Fido Dido написа:Слоне, засилия тая колица, дето модела е без значение по инерция, включи пета и пак по инерция. Е чак тогава погледни какво ти изписва компа.
Зелената графика е TPS (Throttle Position Sensor) - т.е. позицияата на дросела, който е директно свързан с педала на газта.
Черната графика са оборотите на двигателя.
За другите две съм малко далтонист biggrin.gif, но най-горната е AFR (Air Fuel Ratio - т.е. съотношението въздух/бензин измерено от ламбда сондата).
Тази под прекъснатата линия е Injector Duration (времето за което горивните инжектори са отворени и подават гориво).
От графиката се вижда че при пускане на педала на газта инжекторите се затварят и стоят затворени докато оборотите на двигателя не достигнат около 1085. След това ECU-то (Engine Control Unit - това дето управлява впръскването на горивото и запалването) отново включва инжекторите и впръскването на бензин се възстановява.
Т.е. какво излиза на практика? При спускане по наклон пускаш педала на газта при включена най-висока предавка (предавателното число е най-малко, т.е. двигателната спирачка е най-малка) и автомобила не консумира никакво гориво. За разлика когато я пуснете по инерция, някой трябва да подържа оборотите на двигателя за да не угасне - следователно се консумира гориво.
Някой ще каже че във вторият случай изминатото разстояние по инерция ще бъде по-голямо (защото няма двигателна спирачка) и ще е прав отчасти - но според мен не си струва да се пуска по инерция.
Имлементациите при много автомобили ОБАчЕ включват пресмятане на дютито от ЕКУ-то (базирано само на FuelTrim) - въпреки че инжекторите не работат защото (дривера им е занулен) - от там и бордовите дислей показват разход въпреки ,че няма впръскване на гориво.
При всяка една преправена централа която съм виждал ,този FuelCut не се имлементира за да се ползва за охлаждане.
И не на последно място разхода на един 4 цилиндров двигател на миннимални обороти беше под литър на час ,демек ако колата се остави на скорост шанса да харчи по-малко отколкото когато се овбоди на неутрална е почти нулев заради ефекта на моторна спирачка от мотора е разбирасе нещата са различни когато човек автоматик в О/D режим


- slowtraveler
- Мнения: 6172
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Едва ли ти е пишело 0.0л/100км. По вероятно да е пишело -.--л/100км, което означава безкраен моментен разход (раздели какъвто и да е разход на нула, което е изминатото разстояние при работа на двигателя на място и ще получиш правилния резултат).slona написа:a da vi pitam suvsem informativno ne razbiram ot takiva neshta onzi den se vozih na edna toyota modela ne e ot znachenie i si chakame na edin svetofar i gledam pishe momenten razhod 0.00 tva ko sha reche che kato si na oboroti taia shema dvg-to ne lapa nafta taka li ili pak neshto ne sum fanal verno cha vav moita parvobitna kolica njama takiva shemi ama neshto stranno mi se vidja
Затова стоенето на място вдига средния разход, колкото и малък да е разхода на двигателя на празен ход (на двигател 1.6 е около 0.7л/ч без климатик, и около 1.2л/ч с включен климатик).
Не е толкова от значение дали пускаш автомобила по инерция или използваш принудителния празен ход. Лично аз ползвам и двата метода в зависимост от конкретната ситуация.
За нисък среден разход е важно да не ползваш спирачки, защото това си е чиста загуба на енергия, която след това трябва да се наваксва с допълнително изгорено гориво (не визирам хибридите).
Борд-компа е много точен уред и в това съм се убедил лично с много замери.
И досега на всичките ми автомобили с борд комп същия си показва 0.0л/100 при принудителен празен ход.
При карбураторите при проблем с економайзера (ел-жигльора) започваха да гърмят ауспуси (детонация на силно обогатената смес, която подава карбуратора при затворен дросел и високи обороти), или пък колата губеше празен ход.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
xex
от пловдив до пампорово и надолу,само 1 деление спад на стрелката за гориво... колата е Д4Д 2.0 - на 100км среден,без да пестя(обороти 2000-2600) е 6.5-7.2 демек около 10лв-а на 100км...
Ако някой има 2.2 дизел-а да казва колко вади,че съм му фърлил око ;)
Някой да каже дал ша варим дизелите на олио
biggrin.gif
Ако някой има 2.2 дизел-а да казва колко вади,че съм му фърлил око ;)
Някой да каже дал ша варим дизелите на олио
biggrin.gif
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта