секретни гайки за Toyota Corolla Verso
секретни гайки за Toyota Corolla Verso
Здравейте.Колеги някой да знае от къде мога да купя секретни гайки за летите джанти на Toyota Corolla Verso D4D?Проверих в Гарвана във Варна,но там имат само за железни джанти.Разликата е, че за железните, гайките завършват на конус,а на алуминиевите са прави
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Аз купувах за авенсиса оригинални глухи гайки от Карком - Варна.
Цена 92-100лв...
Но съм много доволен - дори сега си ги прехвърлих на маздата.
Юнаците в Жижо последния път са забравили да спрат пистолета докато са затягали гайките, и доста се мъчиха да ги развият миналата седмица докато ми сменяха джантите с летните гуми (с пистолет на максимум не се развиваха), но гайките издържаха безпроблемно....
Цена 92-100лв...
Но съм много доволен - дори сега си ги прехвърлих на маздата.
Юнаците в Жижо последния път са забравили да спрат пистолета докато са затягали гайките, и доста се мъчиха да ги развият миналата седмица докато ми сменяха джантите с летните гуми (с пистолет на максимум не се развиваха), но гайките издържаха безпроблемно....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Алуминиеви джанти не се затягат с пневматичен гайковърт.Сложи си кухи конусни,защото така подсигуряваш двойно.Имам предвид ,че ако централния отвор не е със същия диаметър като оригиналния - се слага центрираща втулка ,която е пластмасова ,а гайките с плоски шайби разчитат точно на центриране само по централния отвор.Абе с две думи ако са ти оригинални джантите само тогава слагай гайки с плоски чела(шайби).
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Напълно съм съгласен, че не трябва да се завиват с гайковерт.
Довода на юнаците, че го правят така, за да не ми падне колелото ми се стори доста тъп, при условие, че по принцип гайката трябва да се завива с усилие около 10кг/м (90-110Nm), което много лесно би го постигнал с обикновен ключ.
И като ги видях с гайковерта им казах да освободят гайките и да ги затегнат пак на ръка, но явно не съм проконтролирал добре нещата, и съм изтървал две гайки.... Досега на едно единствено място съм виждал да използват динамометричен ключ при затягане на тези гайки/болтове
Оригиналните ми джанти/гайки са също с конус...
Остави проблема, с възможно разтягане/късане на шпилки и разваляне на резбата, но какво би правил насред пътя ако спукаш гума??!?!?
Довода на юнаците, че го правят така, за да не ми падне колелото ми се стори доста тъп, при условие, че по принцип гайката трябва да се завива с усилие около 10кг/м (90-110Nm), което много лесно би го постигнал с обикновен ключ.
И като ги видях с гайковерта им казах да освободят гайките и да ги затегнат пак на ръка, но явно не съм проконтролирал добре нещата, и съм изтървал две гайки.... Досега на едно единствено място съм виждал да използват динамометричен ключ при затягане на тези гайки/болтове
Оригиналните ми джанти/гайки са също с конус...
Остави проблема, с възможно разтягане/късане на шпилки и разваляне на резбата, но какво би правил насред пътя ако спукаш гума??!?!?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Това с ритането на капачките някакъв ритуал ли е biggrin.gifmitoko написа:аз винаги гледам да ми затягат с пистолета и после с ключ, винаги гледам ги гледам в ръцете и винаги проверевам налягане, ритам капачките на джантите
Колега, пробвал ли си да развиеш с обикновен ключ гайка, завита добре с гайковерт???
Един приятел спука гума вечер малко преди Стара загора , и след многократни неуспешни опити да развие гайката (след което успял да я 'заобли'), я сряза с отверка, удряйки я с чука (за около 1 час)...
Какъв е смисъла да пренатягаш с пъти по-голямо усилие една гайка, при условие, че е изчислена с какво усилие трябва да се затяга?!?!
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- bubbator
- Мнения: 51
- Регистриран на: 12 Апр 2008 14:32
- Местоположение: 95% София, 5% Пловдив
- Обратна връзка:
Колега, ако толкова си закъсал и не можеш да намериш във Варна секретни гайки:
http://www.etebg.com/autospares/security.html
Звъниш, поръчваш и идват за един ден с наложен платеж!
http://www.etebg.com/autospares/security.html
Звъниш, поръчваш и идват за един ден с наложен платеж!
'99 Corolla E11 1.6 110PS G6R
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
последно как трябва да се затега и колкоslowtraveler написа:Това с ритането на капачките някакъв ритуал ли е biggrin.gifmitoko написа:аз винаги гледам да ми затягат с пистолета и после с ключ, винаги гледам ги гледам в ръцете и винаги проверевам налягане, ритам капачките на джантите
Колега, пробвал ли си да развиеш с обикновен ключ гайка, завита добре с гайковерт???
Един приятел спука гума вечер малко преди Стара загора , и след многократни неуспешни опити да развие гайката (след което успял да я 'заобли'), я сряза с отверка, удряйки я с чука (за около 1 час)...
Какъв е смисъла да пренатягаш с пъти по-голямо усилие една гайка, при условие, че е изчислена с какво усилие трябва да се затяга?!?!


П.П. ква е тая отверка дето реже гайки и как е е оцеляла шпилката
колега незнам за какви джанти са ти толкова секретите ама да знаеш ... може да си имаш големи проблеми със тях ако се счупи или загуби секретния ключ не ми се мисли при мен се получи и не бе много приятно особено като спуках гума ... ако си купиш такива гайки моят съвет е те поне да се стягат леко и то на ръка ...
Toyota Avensis 1.8 VVT-I - 2000 RHD

http://www.el-inst.eu/ - електроуслуги
http://fenixbg.org/ - Доставка и посредничество при закупуване на стоки от Англия

http://www.el-inst.eu/ - електроуслуги
http://fenixbg.org/ - Доставка и посредничество при закупуване на стоки от Англия
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Гайковерта не се ли изключва при определено усилие? Вапрос на настройка на гайковерта, т.е. до майстор biggrin.gifslowtraveler написа:Напълно съм съгласен, че не трябва да се завиват с гайковерт.
Довода на юнаците, че го правят така, за да не ми падне колелото ми се стори доста тъп, при условие, че по принцип гайката трябва да се завива с усилие около 10кг/м (90-110Nm), което много лесно би го постигнал с обикновен ключ.
И като ги видях с гайковерта им казах да освободят гайките и да ги затегнат пак на ръка, но явно не съм проконтролирал добре нещата, и съм изтървал две гайки.... Досега на едно единствено място съм виждал да използват динамометричен ключ при затягане на тези гайки/болтове
Оригиналните ми джанти/гайки са също с конус...
Остави проблема, с възможно разтягане/късане на шпилки и разваляне на резбата, но какво би правил насред пътя ако спукаш гума??!?!?
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Оригиналните гайки, които ми продадоха от Карком - Варна външно изглеждат точно като тези, посочени от 1.6 VVT-i, като само на упаковката (пластмасов калъф, за 4 разделени гайки и върток) имаше емблема Тойота.
@Веско,- гайковерта може да се настрои, но все пак има и 'динамично усилие' при удара, затова е много лесно да пренатегнеш гайка, а съответно това динамично ударно усилие позволява лесно да развиваш гайки, които с ключ не можеш да развиеш...
Усилието на затягане при всички коли, които съм срещал е около 100Нм...
Т.е. на лост дълъг 1м трябва да направиш усилие 10кг, или на лост 50см - 20кг....
Точно за намаляване вероятността някъде да се счупи секретния върток или гайка реших да взема оригинални...
П.С. относно отвертката и гайката - просто гайката е била по-мека (шкода 120Л). след направяне на много дълбок канал по борда, почти до шпилката, гайката се е спукала и се е освободила, а резбата по шпилката е останала почти незасегната (здравата гайка след това е оправила резбата).. А отвертката разбира се след това е ставала само за вторични суровини...
@Веско,- гайковерта може да се настрои, но все пак има и 'динамично усилие' при удара, затова е много лесно да пренатегнеш гайка, а съответно това динамично ударно усилие позволява лесно да развиваш гайки, които с ключ не можеш да развиеш...
Усилието на затягане при всички коли, които съм срещал е около 100Нм...
Т.е. на лост дълъг 1м трябва да направиш усилие 10кг, или на лост 50см - 20кг....
Точно за намаляване вероятността някъде да се счупи секретния върток или гайка реших да взема оригинални...
П.С. относно отвертката и гайката - просто гайката е била по-мека (шкода 120Л). след направяне на много дълбок канал по борда, почти до шпилката, гайката се е спукала и се е освободила, а резбата по шпилката е останала почти незасегната (здравата гайка след това е оправила резбата).. А отвертката разбира се след това е ставала само за вторични суровини...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Semrush [Bot] и 7 госта