секретни гайки за Toyota Corolla Verso

gepo
Мнения: 15
Регистриран на: 19 Фев 2009 06:28
Местоположение: Varna

секретни гайки за Toyota Corolla Verso

Мнение от gepo » 08 Апр 2009 15:44

Здравейте.Колеги някой да знае от къде мога да купя секретни гайки за летите джанти на Toyota Corolla Verso D4D?Проверих в Гарвана във Варна,но там имат само за железни джанти.Разликата е, че за железните, гайките завършват на конус,а на алуминиевите са прави

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Апр 2009 17:26

Аз купувах за авенсиса оригинални глухи гайки от Карком - Варна.
Цена 92-100лв...
Но съм много доволен - дори сега си ги прехвърлих на маздата.
Юнаците в Жижо последния път са забравили да спрат пистолета докато са затягали гайките, и доста се мъчиха да ги развият миналата седмица докато ми сменяха джантите с летните гуми (с пистолет на максимум не се развиваха), но гайките издържаха безпроблемно....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
shtephan
Мнения: 236
Регистриран на: 06 Яну 2009 13:24
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнение от shtephan » 09 Апр 2009 09:39

Алуминиеви джанти не се затягат с пневматичен гайковърт.Сложи си кухи конусни,защото така подсигуряваш двойно.Имам предвид ,че ако централния отвор не е със същия диаметър като оригиналния - се слага центрираща втулка ,която е пластмасова ,а гайките с плоски шайби разчитат точно на центриране само по централния отвор.Абе с две думи ако са ти оригинални джантите само тогава слагай гайки с плоски чела(шайби).
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Апр 2009 10:01

Напълно съм съгласен, че не трябва да се завиват с гайковерт.
Довода на юнаците, че го правят така, за да не ми падне колелото ми се стори доста тъп, при условие, че по принцип гайката трябва да се завива с усилие около 10кг/м (90-110Nm), което много лесно би го постигнал с обикновен ключ.
И като ги видях с гайковерта им казах да освободят гайките и да ги затегнат пак на ръка, но явно не съм проконтролирал добре нещата, и съм изтървал две гайки.... Досега на едно единствено място съм виждал да използват динамометричен ключ при затягане на тези гайки/болтове
Оригиналните ми джанти/гайки са също с конус...
Остави проблема, с възможно разтягане/късане на шпилки и разваляне на резбата, но какво би правил насред пътя ако спукаш гума??!?!?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 09 Апр 2009 12:53

аз винаги гледам да ми затягат с пистолета и после с ключ, винаги гледам ги гледам в ръцете и винаги проверевам налягане, ритам капачките на джантите :whistle:

Аватар
shtephan
Мнения: 236
Регистриран на: 06 Яну 2009 13:24
Местоположение: КАЗАНЛЪК

Мнение от shtephan » 09 Апр 2009 13:25

Аз ходя само при един и същи,ако немога или нямам време сам да го направя,но той знае,че от 10м почти не пропускам и много внимава.Досега не ме е разочаровал.
AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Апр 2009 14:17

mitoko написа:аз винаги гледам да ми затягат с пистолета и после с ключ, винаги гледам ги гледам в ръцете и винаги проверевам налягане, ритам капачките на джантите :whistle:
Това с ритането на капачките някакъв ритуал ли е biggrin.gif
Колега, пробвал ли си да развиеш с обикновен ключ гайка, завита добре с гайковерт???
Един приятел спука гума вечер малко преди Стара загора , и след многократни неуспешни опити да развие гайката (след което успял да я 'заобли'), я сряза с отверка, удряйки я с чука (за около 1 час)...
Какъв е смисъла да пренатягаш с пъти по-голямо усилие една гайка, при условие, че е изчислена с какво усилие трябва да се затяга?!?!
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
АВЕНСИСА
Мнения: 118
Регистриран на: 05 Дек 2008 00:33
Местоположение: Sofia

Мнение от АВЕНСИСА » 09 Апр 2009 21:11

Колега,секретни гайки може да си купиш от Диана център и от ЕМ Комплект 33 както и само гайки за лети джанти с шайба.Секретите са някаде около 30лв ине са лоши,иначе оргиналните в Тойота са 120лв и май се поръчват

Аватар
bubbator
Мнения: 51
Регистриран на: 12 Апр 2008 14:32
Местоположение: 95% София, 5% Пловдив
Обратна връзка:

Мнение от bubbator » 09 Апр 2009 21:36

Колега, ако толкова си закъсал и не можеш да намериш във Варна секретни гайки:

http://www.etebg.com/autospares/security.html

Звъниш, поръчваш и идват за един ден с наложен платеж!
'99 Corolla E11 1.6 110PS G6R

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 09 Апр 2009 22:24

slowtraveler написа:
mitoko написа:аз винаги гледам да ми затягат с пистолета и после с ключ, винаги гледам ги гледам в ръцете и винаги проверевам налягане, ритам капачките на джантите :whistle:
Това с ритането на капачките някакъв ритуал ли е biggrin.gif
Колега, пробвал ли си да развиеш с обикновен ключ гайка, завита добре с гайковерт???
Един приятел спука гума вечер малко преди Стара загора , и след многократни неуспешни опити да развие гайката (след което успял да я 'заобли'), я сряза с отверка, удряйки я с чука (за около 1 час)...
Какъв е смисъла да пренатягаш с пъти по-голямо усилие една гайка, при условие, че е изчислена с какво усилие трябва да се затяга?!?!
последно как трябва да се затега и колко wacko.gif unsure.gif

П.П. ква е тая отверка дето реже гайки и как е е оцеляла шпилката

Аватар
Zero`Cool
Мнения: 254
Регистриран на: 23 Май 2008 21:30
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Мнение от Zero`Cool » 09 Апр 2009 22:28

колега незнам за какви джанти са ти толкова секретите ама да знаеш ... може да си имаш големи проблеми със тях ако се счупи или загуби секретния ключ не ми се мисли при мен се получи и не бе много приятно особено като спуках гума ... ако си купиш такива гайки моят съвет е те поне да се стягат леко и то на ръка ...
Toyota Avensis 1.8 VVT-I - 2000 RHD
Изображение
http://www.el-inst.eu/ - електроуслуги
http://fenixbg.org/ - Доставка и посредничество при закупуване на стоки от Англия

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 09 Апр 2009 22:36

В Дианата имаха само някакви "измислени" отворени гайки, които се затапваха с гумена тапа... За мен лично са си порнографски. Цената им беше 25 кинта. Предпочетох да дам 64 лева и да си взема McGard - американски глухи секретни гайки със 100 хиляди комбинации на секретност. Ето как изглеждат:

Изображение

gepo
Мнения: 15
Регистриран на: 19 Фев 2009 06:28
Местоположение: Varna

Мнение от gepo » 10 Апр 2009 06:49

Е ОТКЪДЕ ГИ ВЗЕ

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 10 Апр 2009 07:01

slowtraveler написа:Напълно съм съгласен, че не трябва да се завиват с гайковерт.
Довода на юнаците, че го правят така, за да не ми падне колелото ми се стори доста тъп, при условие, че по принцип гайката трябва да се завива с усилие около 10кг/м (90-110Nm), което много лесно би го постигнал с обикновен ключ.
И като ги видях с гайковерта им казах да освободят гайките и да ги затегнат пак на ръка, но явно не съм проконтролирал добре нещата, и съм изтървал две гайки.... Досега на едно единствено място съм виждал да използват динамометричен ключ при затягане на тези гайки/болтове
Оригиналните ми джанти/гайки са също с конус...
Остави проблема, с възможно разтягане/късане на шпилки и разваляне на резбата, но какво би правил насред пътя ако спукаш гума??!?!?
Гайковерта не се ли изключва при определено усилие? Вапрос на настройка на гайковерта, т.е. до майстор biggrin.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Апр 2009 12:51

Оригиналните гайки, които ми продадоха от Карком - Варна външно изглеждат точно като тези, посочени от 1.6 VVT-i, като само на упаковката (пластмасов калъф, за 4 разделени гайки и върток) имаше емблема Тойота.
@Веско,- гайковерта може да се настрои, но все пак има и 'динамично усилие' при удара, затова е много лесно да пренатегнеш гайка, а съответно това динамично ударно усилие позволява лесно да развиваш гайки, които с ключ не можеш да развиеш...
Усилието на затягане при всички коли, които съм срещал е около 100Нм...
Т.е. на лост дълъг 1м трябва да направиш усилие 10кг, или на лост 50см - 20кг....

Точно за намаляване вероятността някъде да се счупи секретния върток или гайка реших да взема оригинални...

П.С. относно отвертката и гайката - просто гайката е била по-мека (шкода 120Л). след направяне на много дълбок канал по борда, почти до шпилката, гайката се е спукала и се е освободила, а резбата по шпилката е останала почти незасегната (здравата гайка след това е оправила резбата).. А отвертката разбира се след това е ставала само за вторични суровини...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта