Страница 61 от 82

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 02 Авг 2019 21:06
от Двигателист
skydiver написа: 02 Авг 2019 18:50
urb написа: 28 Юли 2019 08:21 Ако спечеленото време е 100 000 км - да бих предпочел да го спечеля. При мен това ще е над 6-7 години и така или иначе после няма да се кара колата. Чашки по размер ако трябва да чакаш - по добре е да се сложи глава от кола която е нямала газ направо .
Скоро планирам да измеря отново луфтовете.
Изминал съм около 30к км след манипулацията на чашките, 80%магистрален режим,останалото е по Околовръстното в София.
Шорт тримовете при крюзване са в рамките на 4%, а лонг тримовете най-често под 2%.
Чакам. Интересно ми е, реално колко пропадат клапаните при AZ / ZZ двигатели на газ.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 03 Авг 2019 19:48
от skydiver
Двигателист написа: 02 Авг 2019 21:06
skydiver написа: 02 Авг 2019 18:50
urb написа: 28 Юли 2019 08:21 Ако спечеленото време е 100 000 км - да бих предпочел да го спечеля. При мен това ще е над 6-7 години и така или иначе после няма да се кара колата. Чашки по размер ако трябва да чакаш - по добре е да се сложи глава от кола която е нямала газ направо .
Скоро планирам да измеря отново луфтовете.
Изминал съм около 30к км след манипулацията на чашките, 80%магистрален режим,останалото е по Околовръстното в София.
Шорт тримовете при крюзване са в рамките на 4%, а лонг тримовете най-често под 2%.
Чакам. Интересно ми е, реално колко пропадат клапаните при AZ / ZZ двигатели на газ.
Забравил си май :whistle:
Двигателист написа: 24 Авг 2018 15:57
skydiver написа: 24 Авг 2018 12:54 Блокът не е усетил нищо.Двигателя го карам с 0W-30 и за 10к км липсват около 200мл(което в прав текст е нищо).
Според моите измервания изпускателните клапани пропадат средно с около 0.02 мм на всеки 10000 км.
...............
Просто е трябвало да регулираш хлабините по средата на пробега. Клапанът с 0.12 може би не затваря на топло и е въпрос на време да изгори.

Впрочем, какъв разход на газ ти дава рав-4 ?

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 03 Авг 2019 19:54
от Двигателист
Офтопик
tooth.gif Явно съм забравил .

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 03 Авг 2019 20:03
от skydiver
И с клапанът, който беше останал с 0.12 хлабина, нямаше проблеми. Компресията във всички цилиндри беше еднаква и в горната граница.
Явно доста добре конструиран двигател.
Изключително доволен съм от него и колата като цяло.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 20 Ное 2019 09:24
от petkata
Предстой ми монтаж на газова уредба на 1az fe. По повод проблема с клапаните в един руски форум е споменато за поставянето на аванс процесор който да даде предварение на запалването и да измести горивния процес по рано. Другото което прочетох е че в програмата за настройка на ГИ Тамона има опция за увеличаване на аванса на 6 или 9 градуса и изключване на тази опция на свободен ход понеже от голямото предварение играели оборотите. Има ли някой който да е пробвал тези неща?

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Ное 2019 13:10
от vfr800
Това не би трябвало да е от значение. Модерните ECU-та, би трябвало без проблем да търсят максимален аванс във всяка една ситуация. Има разбира се изключения, това са двигатели, при които дизайна на горивната камера и главата е такъв, че реално не са knock limited. Т.е достигат MBT при много малък аванс , допълнително увеличаване на аванса не увеличава КПД и съответно ECUто лимитира аванса до тази стойност. Не е невъзможно този двигател да е такъв, някой трябва да тества на live data какво се случва, когато колата се кара с 95, 100октана или LPG. Ако наистина е така, то аванс процесор би решил проблема отчасти, но не изцяло. Проблема не прозихожда само от това, че газта изгаря по-бавно от бензина, проблема идва и от факта, че когато колата се движи на газ няма какво да охлажда горивната камера и температурата става доста висока, в комбинация с голямото EGT резултата е напълно нормален, и въпреки това е в пъти по-изгодно финансово :). Все пак ако караш по 10К на година бая време ще мине докато усетиш проблема а пък, ако пробега ти е основно градско вероятно никога няма да се прояви поради факта, че самия цикъл ото отнема повече време, защото оборотите са ниски, все пак 90% от такситата са на газ и карат по над 500 хиляди без обслужване на двигател. 99% съм сигурен че този проблем ще бъде напълно елиминиран , ако се кара на течна фаза.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Ное 2019 14:35
от urb
Знаеш ли колко двигателя има карани само на бензин и сдали багажа на по 300-400 000 км. , че и по- рано. Там какво правим?

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Ное 2019 19:00
от vfr800
Аз не виждам проблем в това. Заводската гаранция е 150хиляди. 300-400 е съвсем в нормата, все пак различни ползуватели различно натоварване. Ако караш една джипка с 2 литров бензинов мотор всеки ден от тук до бургас с 180, което са горе долу 5000 хиляди оборота, ако изкара 300 хиляди трябва да черпиш :) Но тук като цяло идеята беше друга, доколкото видях в темата специално за колата на колегата той е изминал над 100 хиляди на газ и се е наложила интервенция по главата, като цяло за 100 хиляди на газ след бърза калкулация си над 8000 хиляди лева напред само от гориво, обикновено е повече. Едно обслужване на главата няма да е повече от 1000лв, така че смятам, че карането на газ е повече от оправдано.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Ное 2019 20:27
от urb
Главата струва 250 лева на старо. Обслужване е не повече от 400, ако не се купува глава, а се оправя наличната. Аз я свалям и качвам сам, просто ми е хоби и когато имам време си работя по колата. Иначе на майстор - да кажем още 250-300 лева труд.
Сега на бензин е една идея по яко да се кара - и багажника е непокътнат. Джипа ми е с директно впръскване и няма да му причина газова. Но на тези стари двигатели е срамота да не се сложи. Газта, освен че е евтина и е в пъти по еко от бензина, да не говорим от дизела.
А за карането в обороти - джипа ми е 1.6 с турбо, бензин. Скоростната кутия е със седем скорости. Не карам по - бързо от 150 км/час и на седма съм на 3000 оборота някъде. Не мисля че се износва. Сега ако караш с 200... То в България ограничението е 140. Това няма да го коментирам даже.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Ное 2019 21:37
от ToyotaPassion
urb написа: 21 Ное 2019 20:27 Джипа ми е с директно впръскване и няма да му причина
А ако не беше така, щеше ли да му сложиш? На нов автомобил?
Питам, защото мои близки, "газаджии" по убеждение, постоянно ме бъзикат кога ще слагам газ :D А и RX-a преди 2012 не с директно впръскване...
Ако вярвах, че ще го карам безпроблемно, че няма да има нужда от донастройки и т.н., сигурно щях да се навия... Ама нещо не ми се вярва. :)

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Ное 2019 22:14
от Ruderford
Здравейте колеги. От две седмици съм собственик на Toyota Avensis 2007г. 1.8/129кс. 1ZZ-FE/ 140 000км.(абсолютно истински). Изчетох стотици страници и мнения за поставянето на ГИ. Предишния ми автомобил беше Lancia Kappa и времето през което е бил в мен (10г. и изминати около 80-90 000км. от които 90% градско) е карана само на Газ и никога не съм имал проблеми нито с двигателя(имайки предвид, че беше на над 320 000км) нито нещо свързано с Газовата уредба. Понеже твърдо съм решил да си сложа ГИ, получих страшно много критика(от знайни и незнайни "разбирачи") и опити да ме разколебаят и малко и успяват, с доводите "Не Си прецаквай Двигателя"...каквото и да искат да кажат с това. Та по въпроса....има ли някой колега точно с такъв двигател 1ZZ-FE и какво може да каже по темата, в смисъл след какъв пробег мога да очквам неприятности, а и по време на ползването...тоест капризен ли е двигателя(не можах да намеря нищо което да задоволи любопитството ми)....знам , че избора е личен, но все пак ако чуя едно-две добри или лоши мнения ще ми наклонят сериозно везната. Ако и с това ще помогна, спокоен шофьор съм, не гоня нито ускорения нито скорости и пробега ми е предимно градско шофиране(затова и ми трябва ГИ защото в градски условия всички коли стват сериозни бензинояди wacko.gif   )
Колата ще се поддържа безкомпромисно така ,че освен ако поставянето на ГИ не създаде някакви проблеми, се надявам всичко да е ОК за дълъг период от време. Насочил съм се ГИ BRC....някой ако има в предвид нещо по-подходящо за този двигател, може също да сподели.
Благодаря предварително  :thumbsup: :help:

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 21 Ное 2019 23:18
от slowtraveler
Не става въпрос за критика, а за насочване на вниманието на критерии, които може да са Ви убягнали, или просто за предоставяне на различна гледна точка...
На ваше място бих поставил нещата на кантара -
1. Какъв ми е годишният пробег...
2. Колко би ми струвал този пробег на бензин и на газ
3. Колко би ми струвала газовата уредба (и какъв тип - за да няма проблеми с пластмасови колектори например) + допълнителна цена за прегледи и т.н.
4. Би ли ми се налагало влизане в подземни гаражи, или транспортни средства/фериботи (някои - забранени за автомобили с газови уредби)
И като разгледам горните фактори - след колко години бих си изплатил газовата уредба дори без никакъв допълнителен ремонт (при допълнителна система, винаги се покачва риска от нуждата от евентуален ремонт)..
Ако се окаже, че газовата евентуално би се изплатила след 3-4 години, би ли имало смисъл въобще да я слагаш?!

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Ное 2019 01:58
от dimkaraganchev
Смисъл има всеки ден, особено на бензиностанцията. А това, след колко км ще се изплати е последния въпрос, който би трябвало да те вълнува.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Ное 2019 02:07
от Ruderford
slowtraveler, Хм...дори и да се спукам от некаране :) ...са близо 5000км. годишно(но всички знаем , че като ти е евтино горивото се кара много повече wink.gif ).
2. Слагам максимален градски разход 12л/100км. бензин и 14л/100км. газ при средна цена съответно: 2,35лв. с/у 1,05 .... разхода за гориво бензин/газ са 1410лв. с/у 735лв. с изгорения бензин да станат макс. 900лв(това е минималната разлика за този малък пробег иначе ножицата се разтваря :thumbsup: ) ......
3. Газовата уредба(BRC) със система за омасляване(какъвто и ефект да има unsure.gif ) ще е около 1650лв. ....
4. И по последната четвърта точка 95% няма да ползвам такива услуги rolleyes.gif ....така, чеее.... както и да го смятам ....пффф...не Знам ... blush.gif ]
Автомобила е в много добро състояние и ще стои в мен минимум 5 години...така, че дилемата е сериозна...мен най-вече, наистина ме интересува техническата част...да няма ремонти по двигателя тип основен :) :) :)
[attachment=0]Кола (1).jpg[/attachment

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Ное 2019 10:26
от urb
Ремонти по двигателя "тип основен" и да нямаш газ, пак може да имаш. Аз на королата ми съм спестил над 6 000 лева от разликата в горивото. Ремонти по двигател съм нямал. Королата я купих с газовата преди 3 години за 5 000 лева. Смятай сега дали би ме уплашил някакъв ремонт. Аз съм изплатил цялата кола и съм на плюс вече. Не газовата, не двигателя - цялата кола.
За колегата дали щях да сложа газ на гаранционна кола, ако не е с директно впръскване - да веднага бих сложил. Просто вече всички автомобили са с директно впръскване, а ми се кара нова кола. Сега верно гори с два литра по малко заради модерния си двигател. Върви много приятно. Направил съм си сметката че мога да я карам на бензин. Иначе имам и една ежедневка Корола на газ, която ми е градската кола - лесна за паркиране, не я мисля и ми излиза евтина.