Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

silas1
Мнения: 1
Регистриран на: 23 Авг 2018 21:51
Местоположение: София
Автомобил: Rav 4 1AZ-FE

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от silas1 » 23 Авг 2018 21:59

Здравейте колеги, имаме Toyota Rav-4 от 2007-ма с код на мотора 1AZ-FE 2.0 VVTi. Колата е в семейството от чисто нова и е на реални 86 000 км.
Сложихме и газов инжекцион Бардолини с OBD четене, свещи за газ, но познат ми каза, че на този мотор газта грам добре не се отразявала.
Газта вредяла на блока, тъй като измивала маслото от цилиндъра и така той си заминавал, както и клапаните.
Това за клапаните съм го чувал за Хонда, а съм карал Сивик с ГИ и нямаше никакви проблеми доори без тази система за мазане.
Интересува ме, дали има нужда от притеснение или да си карам спокойно за напред? :help: :help:

Аватар
skydiver
Мнения: 652
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от skydiver » 24 Авг 2018 09:09

Привет!
В семейството използваме по-старата генерация Rav4, кода на двигателя е същия, но не мога да твърдя, че механично са еднакви.
Та нашият беше на малко преди 100 000км, когато монтирахме газ.Имаше и омаслител, но аз премахнах след по-малко от 1000км.
В момента двигателят е на 220 000 км и е за ремонт на леглата на изпускателните клапани(възможно е и клапаните да са годни за подмяна).
В една фирма за подмяна на легла на клапани споделиха , че самата отливка на главата е много плитка и подмяната на леглата е почти невъзможно( поне те не били успявали). Не съм в страната в последно време и не съм се съветвал с други специалисти в тази сфера, надявам се горното твърдение да не се потвърди. За мен калкулацията е ок, както и да го смятам.Не бих се поколебал да сложа отново.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Двигателист
Мнения: 554
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от Двигателист » 24 Авг 2018 10:40

Това за блока и газта при AZ двигателя ми звучи като виц и може да го каже само някой, който не е виждал двигател. Колкото до клапаните - провери хлабините сега и си ги запиши. После след 40-50 хил.км.пак. Така ще добиеш представа за темповете на износване. Правилно настроената уредба е много важна. Ако ще слагаш устройства с течност за клапаните, гледай да не са с вакуумно управление, много е неграмотно и няма смисъл.
За клапанните седла skydiver е прав. Тойота въведе лазерно наваряване, или по скоро нанасяне още при ZZ моторите и те наистина са тънки, а и стената на главата е тънка. Предполага, че и тук е така. Не знам как може изобщо да смени с ново по стария начин с охлаждане/загряване и набиване, но пък може да са измислили нещо.

chukich
Мнения: 604
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от chukich » 24 Авг 2018 12:06

Ако искаш да си спокоен си сложи една автоматична омаслителна система, която да предпазва клапаните.
Не е скъпо, а би могло да ти спести главоболия. А на тези твои познати им кажи да си...../
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
skydiver
Мнения: 652
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от skydiver » 24 Авг 2018 12:54

Блокът не е усетил нищо.Двигателя го карам с 0W-30 и за 10к км липсват около 200мл(което в прав текст е нищо).
Според моите измервания изпускателните клапани пропадат средно с около 0.02 мм на всеки 10000 км.
При мен при монтажа бях доста близко до заводския максимум.
Intake - между 0.25 и 0.3 мм ( 0.3 не влизаше)
Exhaust - 0.35 и 0.4мм (0.4 не влизаше, 0.35 влизаше на границата.
След 120к км положението е следното:
Intake - между 0.2 и 0.25мм (почти няма промяна)
Exhaust- на един от цилиндрите (1ви)на единия пул съм на 0.12( липсват 0.24мм ), при другарчето му луфтът е 0.15. На останалите съм между 0.15 и 0.20 мм. Съветът ми е наближиш ли 0.15 - спирай колата за ремонт, за да не търсиш после и валове, клапани...
И нагледно - лява гърбица при луфт 0.12, дясна гърбица при луфт 0.15:
Изображение
Валът няма износване, но видимо е побелял от частично триене при загрял двигател.
За омаслителя - ще дадеш едни пари за система и течност с неясен краен резултат.
Но пък ако си готов да инвестираш с тестова цел - ще следя темата отблизо.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

mgrigorov
Мнения: 149
Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от mgrigorov » 24 Авг 2018 14:09

Аз на моята Равка ХА20 съм минал ВЕЧЕ 6000км на газ за 9 месеца . 100К и аз не знам за колко ще ги навъртя, колата сега е на 118000км. Карам я с масло 5/30 Репсол. Като му дойде времето ще го мисля. В прочем колко струва една глава втора употреба от кола без газова. Там клапаните не би трябвало да се вкопават, нали.

Двигателист
Мнения: 554
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от Двигателист » 24 Авг 2018 15:57

skydiver написа: 24 Авг 2018 12:54 Блокът не е усетил нищо.Двигателя го карам с 0W-30 и за 10к км липсват около 200мл(което в прав текст е нищо).
Според моите измервания изпускателните клапани пропадат средно с около 0.02 мм на всеки 10000 км.
...............
Просто е трябвало да регулираш хлабините по средата на пробега. Клапанът с 0.12 може би не затваря на топло и е въпрос на време да изгори.

Впрочем, какъв разход на газ ти дава рав-4 ?

Аватар
platinius
Мнения: 31
Регистриран на: 21 Апр 2018 21:28
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV4 III

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от platinius » 27 Авг 2018 17:26

Здравейте,

Аз също се интересувам за бензиновите мотори 2.0 на RAV4 след 2006 г., имат ли проблеми с монтажа на газов инжекцион? Прочетох мненията за клапаните, наистина ли след определен пробег (примерно 50-100 000 км) ще е необходим ремонт?

За информация - имам две бензинови Мазда 323 и Мазда 6, с който съм минал съответно 130 000 км. и 100 000 км. на газ без абсолютно никакви проблеми :whistle: Да разбирам ли, че при RAV4 това ще е трудно постижимо, без много средства за ремонт?

Аватар
skydiver
Мнения: 652
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от skydiver » 27 Авг 2018 19:26

Помислих как бих могъл да го обясня по-добре, но не намерих начин.
Иначе : не, да, благодаря за информацията,да,не.
:thumbsup:
Двигателист написа: 24 Авг 2018 15:57 Впрочем, какъв разход на газ ти дава рав-4 ?
Смесен режим около 10.5-11/100.
Средният ми разход за последните 5к км , но само на на магистрала , е твърдо под 9.8/100 ( според torque pro).
Последно промяна от Akima на 29 Авг 2018 11:01, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
platinius
Мнения: 31
Регистриран на: 21 Апр 2018 21:28
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV4 III

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от platinius » 28 Авг 2018 11:31

Колега, благодаря за отговора, разбрах те много добре :) Следващия въпрос е - колко ориентировъчно излиза ремонт на клапаните?
Последно промяна от Akima на 29 Авг 2018 11:01, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.

Аватар
skydiver
Мнения: 652
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от skydiver » 28 Авг 2018 15:56

Зависи какво искаш да направиш/трябва да направиш като ремонт.
Дали ще вземеш "нова" глава и ще я сложиш директно или ще я ревизираш, или ще ревизираш твоята, дали само ще шлайфаш пуловете, или ще сменяваш легла.
Фирми много, специалисти/ майстори също.
Може да има сериозен % разлика в крайната цена и качеството.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Аватар
platinius
Мнения: 31
Регистриран на: 21 Апр 2018 21:28
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV4 III

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от platinius » 29 Авг 2018 09:40

Напълно съм съгласен с теб, но все пак някакъв ориентир - 500, 1000 или до 2000 лева?
Питам подробно, понеже сериозно се замислям за такава инвестиция и искам да преценя всички предвидими рискове :whistle:

Аватар
skydiver
Мнения: 652
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от skydiver » 29 Авг 2018 13:10

От 500 нагоре :D

radoooo
Мнения: 4
Регистриран на: 30 Авг 2018 10:37
Местоположение: София
Автомобил: TOYOTA Land Cruiser 95 3.4I

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от radoooo » 30 Авг 2018 11:22

Здравей колега. За газовите уредби много се е изписало. Добри-лоши, да-не.... Аз карам на газ различни а-ли повече от 20г. До момента никога не съм имал ядове, което не означава, че такива не съществуват. :D Имал съм на газ Рав4-1997г, Ярис-2001г(1.3 VVTI) и настоящата ми гордост - ТЛК95 3.4I. С първите две не съм имал грам проблем, за последната ще видим. Газовите съм ги слагал чисто нови. От досегашният ми опит и най-вече "разузнаване" знам, че клапаните на Тойота са доста чувствитени към газта, без значение дали се омасляват допълнително. След първоначално монтиране на газ клапаните изкарват м/у 90-100000км. и заминават. Аз не съм навъртал такива километри с една кола и може би затова не съм страдал. :D Привърженик съм на газта, понеже при моя начин на каране, не намирам разлика в динамиката или мощтността. Карам доста на година и финансово ми е доста изгодно. Чета, че Хонда имали проблем на газ. Жена ми кора ЦРВ-2003г. на газ седма година и не слиза от него (градско). На всеки 40000км. правя реглаж на клапаните и с това приключва проблема. И като финал - ако ще караш а-ла под посочените км. - слагай смело газ и се радвай на евтин транспорт!

nechovek
Мнения: 1
Регистриран на: 25 Ное 2024 16:46
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota corola verso

Toyota Rav-4 с Газов инжекцион.

Мнение от nechovek » 25 Ное 2024 17:02

Аз имам проблем с клапаните на тойота версо 1.6 (Е120). Oт диагностиката казаха , че клапаните на втори цилиндър са изгорели. Гледали са го с камера, и естествено са мерили компресията. Колата е навъртяла 100к километра на газ. Четвърти или пети сервиз ми отказват да се занимават. Изпратете ме някъде където могат да помогнат. Благодаря
Последно промяна от mapamop на 25 Ное 2024 17:50, променено общо 1 път.
Причина: Граматика и правопис. Ползвайте точките по-често.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта