Въпрос при покупка на Toyota Corolla Verso

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 20 Юни 2008 20:25

juri_galev написа:Питай Екставаганца за ММТ.
Няма начин да не ръгнеш с остена! sleep.gif

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 20 Юни 2008 20:45

tnt написа:Предвид цената на дизела, според мен е абсолютно безмислено човек да скача на дизелов двигател, още повече че е по скъп. 129 коня VVT-i в никакъв случай не е малко, все пак не си купуваш самолет. Лично мениение, разбира се
Колега. Не знам защо властва това заблуждение на много колеги, че щом нафтата е с 10-15 стотинки по-скъпа от бензина то карането на дизелова кола е мното по-скъпо от бензина!? А това,че с дизелова кола минаваш 50-60% повече км. градско каране от бензиновата-никой защитник на бензина не споменава!Аз с Авенсис-дизел минавам градско с един резервоар-60л- 800км. Бензинов Авенсис, 1.8 не може да мине повече от 550км. Е! Колко стува км. с дизелов автомобил и колко с бензинов? Вярно,че на дизела се сменя един горивен филтър на 30000км, който струва 40 лв., но на 30 000 км. А разликата в цената на двата автомобила-втора ръка не е голяма!
Последно промяна от Kiki на 20 Юни 2008 20:53, променено общо 1 път.

Аватар
joro_206
Мнения: 231
Регистриран на: 20 Юни 2008 20:30
Местоположение: София

Мнение от joro_206 » 20 Юни 2008 20:53

Утре си всемам новичката Версо Форте- 1.8 бензин.
И аз се двуомих доста.но направих простата сметка че трябва да правя поне 8000 км/месечно да за има ефект от дизела.затова взех бензин.129к.с. мисля че са достатъчни.
На тест дайва карах дизела 2.2 Д4Д - много е пъргав.Но цената на дизела просто ме спря от поръчка на дизелова кола.
Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi 129к.с.
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 20 Юни 2008 20:55

joro_206 написа:Утре си всемам новичката Версо Форте- 1.8 бензин.
И аз се двуомих доста.но направих простата сметка че трябва да правя поне 8000 км/месечно да за има ефект от дизела.затова взех бензин.129к.с. мисля че са достатъчни.
На тест дайва карах дизела 2.2 Д4Д - много е пъргав.Но цената на дизела просто ме спря от поръчка на дизелова кола.
Колега, нищо лично,но ти с математиката май не си добре!

Аватар
joro_206
Мнения: 231
Регистриран на: 20 Юни 2008 20:30
Местоположение: София

Мнение от joro_206 » 20 Юни 2008 22:06

просто исках да кажа че ако беше за служебно ползване щях да взема дизел(заради голямия пробег които ще се прави), но като явземам за лични ползване и ще правя малко км. съм си избрал бензин. това е.
Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi 129к.с.
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 21 Юни 2008 01:20

Kiki написа:
joro_206 написа:Утре си всемам новичката Версо Форте- 1.8 бензин.
И аз се двуомих доста.но направих простата сметка че трябва да правя поне 8000 км/месечно да за има ефект от дизела.затова взех бензин.129к.с. мисля че са достатъчни.
На тест дайва карах дизела 2.2 Д4Д - много е пъргав.Но цената на дизела просто ме спря от поръчка на дизелова кола.
Колега, нищо лично,но ти с математиката май не си добре!
Не е така.При тези цени на горивата и пробег до 20000км.,та дори до 25000км. на година, купуване на дизел се обезсмисля,дори без да вкараме в сметката по-скъпата му поддръжка. При обявена от Тойота разлика в средния разход от едва 1.5 литра на 100 км..,аз го слагам в сметките 3 литра разлика в полза на дизела,но се изсилвам.И смятам само градско,защото при магистрално разликата в разхода е не повече от 1 литър 1.5 литър в полза на дизела. Та човекът, след като ще прави около 20000 км. годишно ,при сегашна разлика в цените дизел бензин,т.е. дизел по-скъп с 20 стотинки,аз направих примерната сметка: 1.8 бензин Версо харчи 11/100км.,взимам примерна цена на бензина за по-лесно 2.50 лева и примерна на дизела 2.70 лева. Така 1.8 ако харчи 11/100 умножено по 2.50=27.50 лева,умножавам го и получавам за 10000км. 2750 лева,за 20000км.5500 лева за една година с 1.8 бензин.
Дизелът го приемам да харчи едва 8/100 градско,което може и да не е така при този миниван,но няма значение.Та,8 литра умножавам по примерна цена на нафтата 2.70 лева и става 21.60 лева на 100 км.,за 10000км. 2160 лева,за 20000км.4320 лева.
Реално пестиш от дизела при пробег 20000км. годишно 1180 лева.,при което за да избиеш по-скъпата цена на нов дизелов Версо ,която е по-висока с 5500 лева от бензиновия,трябва да караш 5 години преди да започнеш да пестиш от дизела.Всичко това без да включваме по-скъпата поддръжка на дизела за тези 100000км.,т.е реално след 100000 километра ще започнеш да пестиш от дизела.
При това вземам 11/100км. разход за 1.8 бензин Версо,при обявен разход от Тойота градски 9.9/100км.,а на дизела вземам 8/100км.,при обявен от Тойота каталожен разход от 8.1/100км.,т.е. завишил съм разхода на бензин,а съм намалил разхода на нафта.
Ето като таблица:
Версо 1.8 бензин--- 11л/100км. --- 5500 лева за 20000км./1 година
Версо 2.2 дизел -----8л/100км.-----4320 лева за 20000км./1 година
Пестиш от дизела 1180 лева/1 година !
Нов дизелов Версо е по-скъп с 5445 лева от нов бензинов Версо.
При спестяване на 1180 лева от дизела/без да смятаме по-скъпата му поддръжка за 5 години/,излиза,че трябва да си караш дизеловото Версо 4.5 години,близо 5 години или 90000-100000км. на загуба,преди да започнеш да пестиш пари от дизела.
Да не говорим,че ако вземем по-коректния среден/комбиниран/ разход ,който е 1.5 литра на 100км. според Тойота,нулирано отново в полза на дизела,та приемаме 1.5 литра в полза на дизела комбиниран разход ,нещата стават още по-категорични против дизела,защото ще са нужни около 10 години и 200000км.каране на загуба на дизела,защото годишното спестяване ще е едва 544 лева.
/Обявен комбиниран разход от Тойота за дизел Версо2.2 е 6.4/100км. за бензин Версо 1.8 е 7.7/100км.За дизела го оставяме по заводски данни,а за бензина го правиме на 8/100 кобиниран разход и става пестене от едва 544 лева годишно с дизела./
Ако комбинираният разход на 1.8 бензин Версо го смятаме дори на 8.5/100км.,а дизела го оставим отново на заводски данни от 6.4/100км.,т.е 2 литра разлика ,отнова ще са нужни 7 години и 140000км. каране на загуба на дизела,преди да започнеш да спестяваш от това,че караш дизел..
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
joro_206
Мнения: 231
Регистриран на: 20 Юни 2008 20:30
Местоположение: София

Мнение от joro_206 » 21 Юни 2008 06:31

Точно това исках да кажа и аз,но не се изразих правилна.Колегата го е обяснил много точно и с пример.Бравос. :thumbsup:
Истината е ,че смятам да карам колата около 3 години докато е в гаранция и после да вземам друга. smile.gif
Дано до тогава Тойота да извадят друг 7местен ван. biggrin.gif
Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi 129к.с.
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 21 Юни 2008 11:33

сметката е ок,обаче ако разходът на гориво стои на първо място няма как да се заобиколят хибридите.ако трябва да е прилична колата де,а не кенеф като лупо,ауди а2 и подобните им.а ако ще има 50% градско средния разход ще бъде също 50% от горепосочените бензинки.
интересно как ли ще изглежда горната сметка за civic ima или prius,лексусите май ще трябва да оставим настрана.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 21 Юни 2008 18:07

Лексус, нямам прекстава и ти как си ги правиш тези сметки, но сам казваш,че дизела харчи, а то си е и така-3л. по-малко от бензина! Е?При 2.60лв за литър-сридно в момента-дизела харчи 7.80 лв по-малко на100 км. За какво говорим? Аз карам приблизително 30 000км годишно, и давам при сегашните цени на горивата 2250лв по-мапко за гориво от теб. Това за една година-а за три стават 6750лв Е никога не можеш да ме убедиш,че дизела е малко по-евтин от бензина! Той е МНОГО по-евтин от бензина! Авенсиса съм го взел от Германия за 12000Е. Бензиновият е пак 12000Е-настаро. Колко от нас могат да си позволят нови коли за по 60 000лв?Е какъв е извода? Аз просто печеля от дизела за три години близо 7 000лв.-пък ти можеш да си ми сваляш колкото звезди си искаш от небето! А разликата в подръжката на една надеждно направена кола, като Тойота е много малка . Това е! Аз карам 90% градско в София и си мисля, че при тези задръствания разликат става още по фрапираща в полза на дизела! :thumbsup:

Аватар
joro_206
Мнения: 231
Регистриран на: 20 Юни 2008 20:30
Местоположение: София

Мнение от joro_206 » 21 Юни 2008 22:17

ето и моята тойота версо :
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=256881

днес я взех и направих малко извънгардско.
По магистаралата при скорост 110-120 ми даде 6.6/100км.
при скорост 80-100 (извън магистралата) - 6.8/100км.

Много добре се държи колата,неражностите не усещат,има добър демараж.
Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi 129к.с.
Toyota Avensis 2,2 D4D 150 k.c
RAV 4, 2,0 VVTI-150к.с.-газов инжекцион BRC

chaval
Мнения: 203
Регистриран на: 29 Мар 2008 23:42
Местоположение: София

Мнение от chaval » 22 Юни 2008 00:58

Lexus, сигурен съм, че всеки който посещава форума редовно знае, че си голям привърженик на бензина и голям противник на дизела, поткрепям тезата ти, че дизела не е за коли претендиращи със спортни качества, но до там. Преди година и половина когато си избирах с какъв двигател де е королата четях ред по ред всичко написано във форума и замалко да взема да збъркам с бензиновата rolleyes.gif Изказвам се толкова смело защото от два месеца имам и бензинова и от там перфектна база за сравнение. Не може с едната да минавам приблизително около 750км, а с другата около 450км. wacko.gif с около 40л при двете, и това ако не е разлика!
При минати 45000 при среден разход 5.5 дизел, при средна цена за периода 2.30 почти 5700лв
и за същите километри при средно 8.5 бензин и средна цена 2.30 около 8800лв - 5700лв = 3100лв разлика за година и половина, а цената на двете горива я сложих еднаква, защото дизела е по-скъп от няколко месеца преди това беше обратното.
Мойта сметка е тая - 2000лв икономия при 30000км годишно и след втората година колата започва да ми връща от даденото.
Другото което утре си изкарвам колелото, еб*ти сметките wacko.gif wacko.gif
Верно, че нема такъв кеф като да развъртиш бензиновия мотор, но и комфорта на малкия дизел в града не е за пренебрегване(и не казвай, че дизела е шумен не съм съгласен).

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 22 Юни 2008 01:13

Какъв е този дизел с 5,5 средно ?
И какъв е бензина ?

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 22 Юни 2008 09:05

Bass_Man написа:Какъв е този дизел с 5,5 средно ?
И какъв е бензина ?
Малък! biggrin.gif

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 22 Юни 2008 09:31

casparcho написа:... Не може с едната да минавам приблизително около 750км, а с другата около 450км. wacko.gif с около 40л при двете, и това ако не е разлика!
При минати 45000 при среден разход 5.5 дизел, при средна цена за периода 2.30 почти 5700лв
и за същите километри при средно 8.5 бензин и средна цена 2.30 около 8800лв - 5700лв = 3100лв разлика за година и половина, а цената на двете горива я сложих еднаква, защото дизела е по-скъп от няколко месеца преди това беше обратното.
Мойта сметка е тая - 2000лв икономия при 30000км годишно и след втората година колата започва да ми връща от даденото.
Другото което утре си изкарвам колелото, еб*ти сметките wacko.gif wacko.gif
....
Чудни сметки, ма сега оставаше и да са верни.....

1. Сметката за цена пробег не се прави само от разхода!
2. Не знам как добиваш 5.5 среден разход, ма скоро карах една нова октавия с прословутия 1.9 помпа дюза. Емил Марков - Дружба! Сутринта къде 9...кат пристигнах компа показваше 12/100 разход.
3. Съвсем доскоро дизеловите коли вървяха по-скъпо от бензиновите. Сега е обратното. Защо ли?!
4. Ако нафтата беше толкоз на далавера, интересно защо няма едно такси дизел?

Да направим сега твойта сметка малко по-реална. Разход нафта в града реално под 7-8 забрави. При > 2.5 на литър това прави 18-20лв. Сложи си доста по-скъпите и чести смени на масла филтри и т.н. + удоволствието от непалене през зимата поради прекрасната ни нафта, дет съм вадил парафинени свещи от нафтопроводите и себестойността ти скача на 25лв/100 градско. При каране на метан тази сметка е 10/100. следователно по твойте сметки излиза, че за 30000км на годна карайки на нафта си хммм колко 4500лв назад....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 22 Юни 2008 22:00

ДИВЕР , За какве чести смени на масло и филтри става въпрос при дизела? Ака ти му викаш честа смяна на масло и филтри на 15 000км!? Ти на колко сминяш на бензинката? На 30 000км ли? А ,ако искаш можем да се повозим на мая Авенсис но,ако градско наистина го сваля под 8.0 ще обещаеш, че ще продадеш бензинката и ще си купиш дизелова кала! А колегата малко е пресилил нещата ,но е по-близо до истината отколкото обратното!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 11 госта