Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувай отговор
Аватар
zorbata
Мнения: 450
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 64 пъти
Получена  благодарност: 102 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от zorbata » 18 Юли 2025 19:16

Пак се отплеснахте!

п.п. не напразно се нарича - трансформаторно масло!
caryЦар

Hursa
Мнения: 5847
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 196 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от Hursa » 18 Юли 2025 19:54

Може скоро да започне да се нарича и масло за ел автомобили, както и масло за мощни зарядни станции.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4611
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 229 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от BOz » 26 Юли 2025 00:09

BOz написа: 23 Май 2025 23:17Значи имам за цел да вляза в 7-те, някой ден.
Днес успях да вляза за първи път в 7-те с разход от 7.9. tooth.gif

Бях я оставил за 9 дни да почива докато почиваме и ние.
През първите 2 дни поддържането на заряда си е на всеки 4 часа. След това е точно веднъж на 24 часа:

Изображение

Изображение
mirott написа: 16 Юни 2025 11:16 Това можеш да го промениш с оригинална диагностична програма. Има минимум и макс. В момента е на заводски настройки, демек макс.
Бях в Хюндай. Говорих с техник, който отрече да има такава възможност. Нямам достъп до оригинална диагностика, за да го потвърдя лично.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

mirott
Мнения: 2206
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от mirott » 26 Юли 2025 10:35

Мой познат го прави при хакер, който се занимава с чипове и такива неща. От него знам, че разполага с платени оригинални програми на много марки. В Люлин е някъде. Официалните освен филтри и масла друго не могат да извършват. Не, че последните не са под въпрос колко са адекватни...

Аватар
BOz
Мнения: 4611
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 229 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от BOz » 01 Авг 2025 23:26

От досегашните зареждания при 230 волта и 10 ампера, излиза обща загуба между 19% и 21%. Средно около 20%.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1158
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 45 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от Filbor » 14 Авг 2025 22:25

BOz написа: 13 Юли 2025 20:10 Въпросът ми е дали софтуерно е направен да показва в негативна стойност
Нулирах го след тунела Траянови врата в посока Пловдив. Бях със 110 км/ч и по нанадолнището моментния разход беше отрицателен. Въпреки това средната стойност (след чертите --.-) започна да показва стойности между 3.4 и 4 кВч/100км.
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Аватар
BOz
Мнения: 4611
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 229 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от BOz » 14 Авг 2025 22:45

Странно защо показва положителна стойност, а не поне 0/100
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6465
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 384 пъти
Получена  благодарност: 412 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от slowtraveler » 15 Авг 2025 00:13

Вероятно защото колата все пак черпи някаква енергия, която не може да се компенсира изцяло от регенерирана енергия (иначе колата би намалявала скоростта прекалено интензивно по надолнището)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4611
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 229 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от BOz » 15 Авг 2025 18:25

Ако спускаш "по инерция" и колата регенерира някаква енергия, със сигурност ще е повече от консумацията на колата.
Ако да кажем с климатик, който е в режим на поддържане на температурата, общата мощност не надхвърля 1 кВт. А тази регенерираща енергия е далеч от интензивно намаляване.
Като пример - ако си караш колата със 60 на 5-та скорост и отпуснеш педала на газта по равно, усещането за намаляване генерира около 5-7 кВт енергия. А това нито е интензивно, нито и при спускане. Ако спускаш Вакарел със 100 и зададеш да поддържа тази скорост, генерира над 15 кВт. За усещане на интензивно (не голямо) намаляване по нанадолнище, си отиваш на десетки киловата.

Аватар
Filbor
Мнения: 1158
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 45 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от Filbor » 16 Авг 2025 09:49

Може да има и козметичен дефект и борд компютъра да не отчита правилно. И са си казали, че много малка бройка шофьори ще обърнат внимание и заради това няма да се оправя tooth.gif
Ето един пример: Ако външната температура падне до +3 градуса ще излезе съобщение за възможност от заледяване. Е да, ама сме зимата и навън е минус 4 градуса. Тръгвам с колата и нямам никакво предупреждение. Такава е температура по целия път. Но влизам в тунел. Явно температурата започва да се покачва и хоп стана -3 градуса и ето съобщението за заледяване излиза :) . После излизам от тунела пак -4. След това бях паркирал навън за малко, където си остава -4 и после тръгнах да си влизам в гаража. Докато паркирам стига пак -3 градуса и ... бам - пак същото съобщение tooth.gif

Следователно горната ситуация може да са реално отрицателните показания, но без минуса пред цифрите tooth.gif
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

Аватар
mapamop
Мнения: 5438
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 174 пъти
Получена  благодарност: 654 пъти

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Мнение от mapamop » 16 Авг 2025 15:22

Дъртия допотопен Авенсис на диагностика, според ELM327 си подава разни моментни разходи от рода на примерно 1.8/100 до 3.1-3.3/100 които бордкомпютъра са си директни нули. Май най-малката стойност за моментен разход да беше или 3.3 или 3.5 на дисплея, но със сигурност не видях 3.0/100км Мисля че не е изключено и тук да са спестили от "цифрова изчислителна мощ" и да му идват много данните, или просто логиката - било кабелна или изчислителна да не позволява да ти ги сметне брояча. Знам че има 20 години, 3 планини и 4 морета разлика между Авенсиса и Кона-та.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост