RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - мощност - РЕШЕН
- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - мощност - РЕШЕН
Здравейте,
колата RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV 2004.
Ето малко история:
В събота вечерта заредих 40л дизел от ЕКО и до вторник не я карах.
Понеделник ходих до Пловдив колата не вървеше както преди ускоряваше много бавно а след 3000об направо спираше,на 5та газ до пода 130км.
Сряда карах по града и не се усеща толкова липсата на мощност макар ,че се чувства.В четвъртък тръгнах за Смолян по баира мъка, не мога да мина камионите.Над Чепеларе ми светна и чека, обърнах и се прибрах.От там при приятел в сервиз закачихме я на диагностика грешката беше P0627 след това диагностика в движение показва изчезване на налягането в рейла.Свалени и почистени SCV клапаните червен и зелен след почистването колата лети.
Може ли да ми кажете номенклатурните номера на тези клапани,двата ли се сменят или проблема е от единия?
Поздрави.
колата RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV 2004.
Ето малко история:
В събота вечерта заредих 40л дизел от ЕКО и до вторник не я карах.
Понеделник ходих до Пловдив колата не вървеше както преди ускоряваше много бавно а след 3000об направо спираше,на 5та газ до пода 130км.
Сряда карах по града и не се усеща толкова липсата на мощност макар ,че се чувства.В четвъртък тръгнах за Смолян по баира мъка, не мога да мина камионите.Над Чепеларе ми светна и чека, обърнах и се прибрах.От там при приятел в сервиз закачихме я на диагностика грешката беше P0627 след това диагностика в движение показва изчезване на налягането в рейла.Свалени и почистени SCV клапаните червен и зелен след почистването колата лети.
Може ли да ми кажете номенклатурните номера на тези клапани,двата ли се сменят или проблема е от единия?
Поздрави.
Последно промяна от Akima на 18 Ное 2015 22:40, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.РЕШЕН.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.РЕШЕН.
LEXUS RX450hl
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: Загуба на мощност над 3000об грешка P0627
Клапаните се сменят и двата.
Сподели как почистихте клапаните.
Сподели как почистихте клапаните.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Re: Загуба на мощност над 3000об грешка P0627
Нищо особено в сервиза ги напръскаха с някакъв спрей не обърнах внимание точно какъв.
За мен беше важно да разбера причината ще ги сменям,карам доста и искам да съм сигурен в колата.
За мен беше важно да разбера причината ще ги сменям,карам доста и искам да съм сигурен в колата.
LEXUS RX450hl
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: Загуба на мощност над 3000об грешка P0627
Не бързай да ги сменяш,щото са си пара.Преди 3г. минах през същия път.Почистиха ги в оторизирания сервиз в Бургас и оттогава нямам никакви ядове(да не дърпам дявола за опашката).Не пишеш дали сте сменили горивния филтър.Ако не сте,смени го възможно най-бързо,и то с качествен.
Ядовете с тия клапани идват от "качествената" нафта у нас.Затова филтъра е от голямо значение.Ако са били само замърсени,може да изкараш още доста време с тях,но ако са износени наистина ще трябва смяна.
Не бързай,поослушай се!

Ядовете с тия клапани идват от "качествената" нафта у нас.Затова филтъра е от голямо значение.Ако са били само замърсени,може да изкараш още доста време с тях,но ако са износени наистина ще трябва смяна.
Не бързай,поослушай се!


Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Загуба на мощност над 3000об грешка P0627
Номер на рама:
Под оторизиран сервиз имаш предвид фирмен на ТОЙОТА ли,те познават ли ги дали са за чистене или за смяна и как ги чистят?
Горивният е сменян преди 5000км и уж карам дизел само от ЕКО
.
Благодаря за съвета колега,ще изчакам да видя.Под оторизиран сервиз имаш предвид фирмен на ТОЙОТА ли,те познават ли ги дали са за чистене или за смяна и как ги чистят?
Горивният е сменян преди 5000км и уж карам дизел само от ЕКО

Последно промяна от Akima на 28 Дек 2016 19:16, променено общо 1 път.
Причина: Лични данни.
Причина: Лични данни.
LEXUS RX450hl
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Загуба на мощност над 3000об грешка P0627
ico1 написа:Номер на рама:
Green & Red SCV Supplied in KitMarket Europe,General
Year 04/2004
Make TOYOTA
Model RAV4
Frame CLA21
Vehicle characteristics
DESTINATION: EUR: EUROPE
DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE
ENGINE: 1CDFTV: 2000CC DIESEL TURBO
TRANSMISSION: MTM: MANUAL TRANSMISSION
COLOR CODE: 202
TRIM CODE: FA11
Search Results
VIN* Model code From To Frame Characteristics
JTEHG20V.. CLA21L-AWMNYW 07/2003 - 10/2005 CLA21 EUR LHD 1CDFTV MTM
096710-0052
096710-0062
Fuel Pump Number:
22100-27010

Четива:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... placement/#
http://www.techtips.ie/Blue-Print/toyot ... cement.pdf

Засега смяна не ти е необходима,но и този момент ще дойде.

- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - липса на мощн
Благодаря колега днес пробвах колата по вчерашния маршрут половината път нямаше проблем нарочно я напъвах на по високи обороти.
След това над 3000обората пак започна да забива муцуната и като се замисля може да е така и от по рано просто рядко карам над 3000-3500оборота.
Искам да попитам за по основно почистване,къде и как и дали във фирмен сервиз може да го проверят и да кажат дали е за смяна или почистване.
След това над 3000обората пак започна да забива муцуната и като се замисля може да е така и от по рано просто рядко карам над 3000-3500оборота.
Искам да попитам за по основно почистване,къде и как и дали във фирмен сервиз може да го проверят и да кажат дали е за смяна или почистване.
LEXUS RX450hl
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - липса на мощн
Колега,извинявай,че не ти отговорих веднага,но 2 дена нямах достъп до компютър.Акима ти е дал доста информация,а и за домашно ти е дал да четеш biggrin.gif
Под оторизиран сервиз наистина имам предвид официалните сервизи на Тойота.Един добър механик веднага би определил само по външен оглед дали клапаните са за смяна.Вариант е и да потърсиш от някой приятел или сервиз двата клапана(естествено ако ги имат)само за проба.Така сам ще усетиш разликата във вървенето на колата.
Под оторизиран сервиз наистина имам предвид официалните сервизи на Тойота.Един добър механик веднага би определил само по външен оглед дали клапаните са за смяна.Вариант е и да потърсиш от някой приятел или сервиз двата клапана(естествено ако ги имат)само за проба.Така сам ще усетиш разликата във вървенето на колата.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - липса на мощн
Здравейте,колеги днес смених и двата клапана.Пробвах колата на всички предавки до 4500об набира страхотно.
Тези дни ще и направя по продължителен тест,да се надяваме ,че проблема е решен.Модератора може да добави
решено в заглавието защото аз не мога. biggrin.gif
Тези дни ще и направя по продължителен тест,да се надяваме ,че проблема е решен.Модератора може да добави
решено в заглавието защото аз не мога. biggrin.gif
LEXUS RX450hl
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - липса на мощн
Готово.ico1 написа:Модераторът може да добави решено в заглавието,защото аз не мога. biggrin.gif
Модераторът може,защото има пълен член.

Честито!

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - мощност - РЕШ
Виждам, че темата е почти приключена и Благодаря, на всички които са писали по темата по-горе, но видях, че има някои неща които ме накараха да се поразрояв в чуждестранните форуми, за да попълня някои от неяснотите възникнали когато и аз се сблъсках с този проблем.
Eто моя начи по който засега и при мен проблема е решен. Дано да е за по-дълго, но времето ще покаже.
Suction Control Valves: 096710-0052 Red SCV1; 096710-0062 Green SCV2
4.2 RAV4 D4-D SCV Valves:
Благодаря на RupertRAV4 за подробното описание.
OK, ето и детайлите които знам за SCV клапаните и ремонта/подмяната им при 4.2 RAV4 D4-D. Или поне как го направих може би не е най-добрият начин, но за мен това сработи! Вече погледнах какво пише на официалният сайт, за да видя дали няма някакви по-добри инструкции в техните сервизни описания.
Фон:
Симптомите бяха почти същите както на другите които са имали подобен проблем и са писали във форума, т.е. загуба на мощност, особено в горния край на скалата на оборотите над 3000 об.мин. (rpm). Понякога това се случваше доста случайно а в други случаи RAV не можеше “да влезе в пътя”!! Не светеше никаква индикаторна лампа MIL (A malfunction indicator lamp) с което да започна, но това скоро се промени … Тя започна ту да се появява ту да изгасва, но накрая светна постоянно. Грешката която беше запазена в DTC бе P0627 отнасяща се основно до (както се казва това може да е причинено и от нещо друго) Suction Control Valve (SCV) – Клапана за Контролиране на Засмукването както е показано по-долу:
Снимка
Проверих също така електрическата верига на клапаните, но и двата бяха в рамките на спецификациите.
Можете да проверите за късо между клапаните и блока на двигателя и самото съпротивление на самите клапани:


И ако е необходимо по-долу съм показал свързването между SCV клапаните и компютъра на Двигателя (Engine ECU):

Най-напред развих двете гайки на казанчето за охладителната течност които го държаха за шасито, След това внимателно го повдигнах и извадих от стойката (и локализирах кранчето под резервоара) и го отместих в ляво. Успях да го закрепя така, че дясната дупка я поставих на левия болт на стойката (ако това има значение!) и така вече можех да го закрепя с гайката като я завия на ръка. Просто за да правим работата подредена това може да се направи и като се използва кабел или свинска опашка предполагам.
След това отстраних тръбата за всмукване на въздух минаваща между предната част на интеркулера и тялото на дросела. Това е основната черна тръба с голям диаметър на снимката по-долу (местоположението на клапаните SCV е оградено с червено кръгче):

Щом веднъж това е направено ще се получи нещо подобно на това:

Също така отстраних болта държащ снопа кабели който го прикрепя в гнездото му (със зелено кръгче оградено), за да получа по-добър достъп. Червеното гръгче показва къде се намират клапаните.
За да разберете кой клапан кой е, предният е червеникаво-кафяв и е SCV1, а задният е зелен и е SCV2. Отвих ги един по един така, че да не ги объркам като започнах със задният (по-близкият до двигателният блок), тъй като той е по трудният за развиване в следствие на ограниченият достъп.
Винаги е добра практика да започвате с по-трудният, тъй като когато сте уморени и работите вече с досада, вторият изглежда по-лесен!
Първо отстраних електрическите клеми на всеки от клапаните след това отстраних и винта с вътрешна шестостенна глава с които са закрепени в корпуса и самите клапани. Трябваше да използвам малка отвертка между фланеца и горивната помпа така, че внимателно да отлепя вентилите от гнездата им тъй като бяха доста стегнати. С почукване по фланеца започнаха да се въртят в гнездата си и след това с издърпване и усукване ги извадих един по един.
В този случай вече имате две възможности. Или да пробвате да раздвижите и почистите клапаните или да ги подмените с нови.
Ето какво направих. Поставих два достатъчно дълги кабела с накрайници, за да изведат клапана достатъчно далече от купето на автомобила и закрепих единият им край на самите клапани. Свързах единият край на „-“ клемата на акумулатора. Когато допрях другият край на „+“ клемата се чу отчетливо щракване на клапана. Допирах няколко пъти за да се уверя, че клапана сработва добре. Впръсках няколко пъти почистващ спрей за клапаните в четирите задни отвор и след това в двата предни отвора. Допрях отново до „+“ клемата и впръсках спрей в единия преден отвор докато се убедих, че протече през задните отвори.
Нещата с другият клапан обаче не бяха така. При допирането до „+“ клемата не се чу отчетливото щракване. Впръсках спрей по гореописаният начин и на вторият клапан. След неколкократно допиране и клапан SCV2 започна да щрака нормално.
Ако все пак не ви се занимава с горната процедура а решите да ги подмените:
Подмяната:

Двете гнезда при свалени вентили:

Щом веднъж сте ги извадили вече може да поставите новите на местата им. В следствие на ограниченият достъп не можех да вкарам клапаните нацяло в гнездата им, така, че трябваше да ги фиксирам с винтовете като затягах всеки винт на стъпки по половин оборот от едната и другата страна, за да се уверя, че няма да влезнат накриво или да се деформират „О“ пръстените им. Другият клапан бе подменен по същият начин, но беше малко по-лесно в следствие на по-добрият достъп. Следващата снимка показва вече поставеният нов заден (зелен) клапан и гнездото на изваденият преден (червен) преди да съм поставил новият.
И гнездото как изглежда вътре:

Щом веднъж двата клапана бяха поставени на местата им попих разлятата нафта колкото можах (не излезе много при отварянето в действителност), което просто ще помогне, за да се провери да няма течове ако района който проверявате е вече подсушен.
След това поставих на место всички елементи които бях свалил.
Не съм сигурен дали това помогна, но натиснах бутона за помпане най-отгоре на главата на горивният филтър (в задния десен край на двигателният отсек) докато почувствах съпротивление и се уверя, че горивната система е пълна.
Това е всичко!
Двигателят запали почти веднага и работеше добре. При вторият цикъл на запалване контролната лампичка изгасна и до сега си е все така (тук си кръстосах пръстите за късмет!).
Предполагам, че ще е добре да се изчисти грешката в кода на даден етап тъй, като оригиналният DTC все още ще съществува като исторически код. Винаги е добра практика да се изчистват кодовете с грешки щом поправите проблема.
Следващата снимка показва старите клапани. Новите не изглеждат с нищо по различно от старите ако трябва да съм честен освен че са по-чисти!

Всичко това ми отне около час, два от началото до края.
Надявам се че това ще помогне на някой от вас.
Eто моя начи по който засега и при мен проблема е решен. Дано да е за по-дълго, но времето ще покаже.
Suction Control Valves: 096710-0052 Red SCV1; 096710-0062 Green SCV2
4.2 RAV4 D4-D SCV Valves:
Благодаря на RupertRAV4 за подробното описание.
OK, ето и детайлите които знам за SCV клапаните и ремонта/подмяната им при 4.2 RAV4 D4-D. Или поне как го направих може би не е най-добрият начин, но за мен това сработи! Вече погледнах какво пише на официалният сайт, за да видя дали няма някакви по-добри инструкции в техните сервизни описания.
Фон:
Симптомите бяха почти същите както на другите които са имали подобен проблем и са писали във форума, т.е. загуба на мощност, особено в горния край на скалата на оборотите над 3000 об.мин. (rpm). Понякога това се случваше доста случайно а в други случаи RAV не можеше “да влезе в пътя”!! Не светеше никаква индикаторна лампа MIL (A malfunction indicator lamp) с което да започна, но това скоро се промени … Тя започна ту да се появява ту да изгасва, но накрая светна постоянно. Грешката която беше запазена в DTC бе P0627 отнасяща се основно до (както се казва това може да е причинено и от нещо друго) Suction Control Valve (SCV) – Клапана за Контролиране на Засмукването както е показано по-долу:
Снимка

Проверих също така електрическата верига на клапаните, но и двата бяха в рамките на спецификациите.
Можете да проверите за късо между клапаните и блока на двигателя и самото съпротивление на самите клапани:


И ако е необходимо по-долу съм показал свързването между SCV клапаните и компютъра на Двигателя (Engine ECU):

Най-напред развих двете гайки на казанчето за охладителната течност които го държаха за шасито, След това внимателно го повдигнах и извадих от стойката (и локализирах кранчето под резервоара) и го отместих в ляво. Успях да го закрепя така, че дясната дупка я поставих на левия болт на стойката (ако това има значение!) и така вече можех да го закрепя с гайката като я завия на ръка. Просто за да правим работата подредена това може да се направи и като се използва кабел или свинска опашка предполагам.
След това отстраних тръбата за всмукване на въздух минаваща между предната част на интеркулера и тялото на дросела. Това е основната черна тръба с голям диаметър на снимката по-долу (местоположението на клапаните SCV е оградено с червено кръгче):

Щом веднъж това е направено ще се получи нещо подобно на това:

Също така отстраних болта държащ снопа кабели който го прикрепя в гнездото му (със зелено кръгче оградено), за да получа по-добър достъп. Червеното гръгче показва къде се намират клапаните.
За да разберете кой клапан кой е, предният е червеникаво-кафяв и е SCV1, а задният е зелен и е SCV2. Отвих ги един по един така, че да не ги объркам като започнах със задният (по-близкият до двигателният блок), тъй като той е по трудният за развиване в следствие на ограниченият достъп.
Винаги е добра практика да започвате с по-трудният, тъй като когато сте уморени и работите вече с досада, вторият изглежда по-лесен!
Първо отстраних електрическите клеми на всеки от клапаните след това отстраних и винта с вътрешна шестостенна глава с които са закрепени в корпуса и самите клапани. Трябваше да използвам малка отвертка между фланеца и горивната помпа така, че внимателно да отлепя вентилите от гнездата им тъй като бяха доста стегнати. С почукване по фланеца започнаха да се въртят в гнездата си и след това с издърпване и усукване ги извадих един по един.
В този случай вече имате две възможности. Или да пробвате да раздвижите и почистите клапаните или да ги подмените с нови.
Ето какво направих. Поставих два достатъчно дълги кабела с накрайници, за да изведат клапана достатъчно далече от купето на автомобила и закрепих единият им край на самите клапани. Свързах единият край на „-“ клемата на акумулатора. Когато допрях другият край на „+“ клемата се чу отчетливо щракване на клапана. Допирах няколко пъти за да се уверя, че клапана сработва добре. Впръсках няколко пъти почистващ спрей за клапаните в четирите задни отвор и след това в двата предни отвора. Допрях отново до „+“ клемата и впръсках спрей в единия преден отвор докато се убедих, че протече през задните отвори.
Нещата с другият клапан обаче не бяха така. При допирането до „+“ клемата не се чу отчетливото щракване. Впръсках спрей по гореописаният начин и на вторият клапан. След неколкократно допиране и клапан SCV2 започна да щрака нормално.
Ако все пак не ви се занимава с горната процедура а решите да ги подмените:
Подмяната:

Двете гнезда при свалени вентили:

Щом веднъж сте ги извадили вече може да поставите новите на местата им. В следствие на ограниченият достъп не можех да вкарам клапаните нацяло в гнездата им, така, че трябваше да ги фиксирам с винтовете като затягах всеки винт на стъпки по половин оборот от едната и другата страна, за да се уверя, че няма да влезнат накриво или да се деформират „О“ пръстените им. Другият клапан бе подменен по същият начин, но беше малко по-лесно в следствие на по-добрият достъп. Следващата снимка показва вече поставеният нов заден (зелен) клапан и гнездото на изваденият преден (червен) преди да съм поставил новият.
И гнездото как изглежда вътре:

Щом веднъж двата клапана бяха поставени на местата им попих разлятата нафта колкото можах (не излезе много при отварянето в действителност), което просто ще помогне, за да се провери да няма течове ако района който проверявате е вече подсушен.
След това поставих на место всички елементи които бях свалил.
Не съм сигурен дали това помогна, но натиснах бутона за помпане най-отгоре на главата на горивният филтър (в задния десен край на двигателният отсек) докато почувствах съпротивление и се уверя, че горивната система е пълна.
Това е всичко!
Двигателят запали почти веднага и работеше добре. При вторият цикъл на запалване контролната лампичка изгасна и до сега си е все така (тук си кръстосах пръстите за късмет!).
Предполагам, че ще е добре да се изчисти грешката в кода на даден етап тъй, като оригиналният DTC все още ще съществува като исторически код. Винаги е добра практика да се изчистват кодовете с грешки щом поправите проблема.
Следващата снимка показва старите клапани. Новите не изглеждат с нищо по различно от старите ако трябва да съм честен освен че са по-чисти!

Всичко това ми отне около час, два от началото до края.
Надявам се че това ще помогне на някой от вас.

Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - мощност - РЕШ
Много добре описано и илюстровано.
Дано не ми се налага да го правя,но все пак благодаря.

Дано не ми се налага да го правя,но все пак благодаря.
RAV 4- D4D 2004г.
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - мощност - РЕШЕН
Здравей колега, може ли да споделиш какъв тип почистващ спрей използва?tedy58 написа:
Ето какво направих. Поставих два достатъчно дълги кабела с накрайници, за да изведат клапана достатъчно далече от купето на автомобила и закрепих единият им край на самите клапани. Свързах единият край на „-“ клемата на акумулатора. Когато допрях другият край на „+“ клемата се чу отчетливо щракване на клапана. Допирах няколко пъти за да се уверя, че клапана сработва добре. Впръсках няколко пъти почистващ спрей за клапаните в четирите задни отвор и след това в двата пре
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - мощност - РЕШЕН
Бихте ли проверили номерата на клапаните за VIN: ?
Благодаря предварително!
Последно промяна от Akima на 28 Дек 2016 19:17, променено общо 1 път.
Причина: Лични данни.
Причина: Лични данни.
Corolla E12 2002 2.0 D4D 90 HP
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта