RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - мощност - РЕШЕН
- ico1
- Мнения: 397
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - мощност - РЕШЕН
Мнение от ico1 » 05 Ное 2015 18:31
колата RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV 2004.
Ето малко история:
В събота вечерта заредих 40л дизел от ЕКО и до вторник не я карах.
Понеделник ходих до Пловдив колата не вървеше както преди ускоряваше много бавно а след 3000об направо спираше,на 5та газ до пода 130км.
Сряда карах по града и не се усеща толкова липсата на мощност макар ,че се чувства.В четвъртък тръгнах за Смолян по баира мъка, не мога да мина камионите.Над Чепеларе ми светна и чека, обърнах и се прибрах.От там при приятел в сервиз закачихме я на диагностика грешката беше P0627 след това диагностика в движение показва изчезване на налягането в рейла.Свалени и почистени SCV клапаните червен и зелен след почистването колата лети.
Може ли да ми кажете номенклатурните номера на тези клапани,двата ли се сменят или проблема е от единия?
Поздрави.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.РЕШЕН.
ico1
veso_hds
ico1
Akima
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: Загуба на мощност над 3000об грешка P0627
Мнение от veso_hds » 05 Ное 2015 20:48
Ядовете с тия клапани идват от "качествената" нафта у нас.Затова филтъра е от голямо значение.Ако са били само замърсени,може да изкараш още доста време с тях,но ако са износени наистина ще трябва смяна.
Не бързай,поослушай се!


veso_hds
- ico1
- Мнения: 397
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Загуба на мощност над 3000об грешка P0627
Мнение от ico1 » 05 Ное 2015 21:33
Под оторизиран сервиз имаш предвид фирмен на ТОЙОТА ли,те познават ли ги дали са за чистене или за смяна и как ги чистят?
Горивният е сменян преди 5000км и уж карам дизел само от ЕКО

Причина: Лични данни.
ico1
- Akima
- Мнения: 7451
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 179 пъти
Загуба на мощност над 3000об грешка P0627
Мнение от Akima » 06 Ное 2015 13:04
ico1 написа:Номер на рама:Скрито съдържаниеИзисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
Green & Red SCV Supplied in KitMarket Europe,General
Year 04/2004
Make TOYOTA
Model RAV4
Frame CLA21
Vehicle characteristics
DESTINATION: EUR: EUROPE
DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE
ENGINE: 1CDFTV: 2000CC DIESEL TURBO
TRANSMISSION: MTM: MANUAL TRANSMISSION
COLOR CODE: 202
TRIM CODE: FA11
Search Results
VIN* Model code From To Frame Characteristics
JTEHG20V.. CLA21L-AWMNYW 07/2003 - 10/2005 CLA21 EUR LHD 1CDFTV MTM
096710-0052
096710-0062
Fuel Pump Number:
22100-27010

Четива:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... placement/#
http://www.techtips.ie/Blue-Print/toyot ... cement.pdf

Засега смяна не ти е необходима,но и този момент ще дойде.

Akima
- ico1
- Мнения: 397
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - липса на мощн
Мнение от ico1 » 06 Ное 2015 17:32
След това над 3000обората пак започна да забива муцуната и като се замисля може да е така и от по рано просто рядко карам над 3000-3500оборота.
Искам да попитам за по основно почистване,къде и как и дали във фирмен сервиз може да го проверят и да кажат дали е за смяна или почистване.
ico1
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - липса на мощн
Мнение от veso_hds » 07 Ное 2015 18:54
Под оторизиран сервиз наистина имам предвид официалните сервизи на Тойота.Един добър механик веднага би определил само по външен оглед дали клапаните са за смяна.Вариант е и да потърсиш от някой приятел или сервиз двата клапана(естествено ако ги имат)само за проба.Така сам ще усетиш разликата във вървенето на колата.
veso_hds
- ico1
- Мнения: 397
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - липса на мощн
Мнение от ico1 » 18 Ное 2015 18:58
Тези дни ще и направя по продължителен тест,да се надяваме ,че проблема е решен.Модератора може да добави
решено в заглавието защото аз не мога. biggrin.gif
ico1
- Akima
- Мнения: 7451
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 100 пъти
- Получена благодарност: 179 пъти
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - липса на мощн
Мнение от Akima » 18 Ное 2015 22:44
Готово.ico1 написа:Модераторът може да добави решено в заглавието,защото аз не мога. biggrin.gif
Модераторът може,защото има пълен член.

Честито!

Akima
Re: RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - мощност - РЕШ
Мнение от tedy58 » 25 Дек 2015 11:34
Eто моя начи по който засега и при мен проблема е решен. Дано да е за по-дълго, но времето ще покаже.
Suction Control Valves: 096710-0052 Red SCV1; 096710-0062 Green SCV2
4.2 RAV4 D4-D SCV Valves:
Благодаря на RupertRAV4 за подробното описание.
OK, ето и детайлите които знам за SCV клапаните и ремонта/подмяната им при 4.2 RAV4 D4-D. Или поне как го направих може би не е най-добрият начин, но за мен това сработи! Вече погледнах какво пише на официалният сайт, за да видя дали няма някакви по-добри инструкции в техните сервизни описания.
Фон:
Симптомите бяха почти същите както на другите които са имали подобен проблем и са писали във форума, т.е. загуба на мощност, особено в горния край на скалата на оборотите над 3000 об.мин. (rpm). Понякога това се случваше доста случайно а в други случаи RAV не можеше “да влезе в пътя”!! Не светеше никаква индикаторна лампа MIL (A malfunction indicator lamp) с което да започна, но това скоро се промени … Тя започна ту да се появява ту да изгасва, но накрая светна постоянно. Грешката която беше запазена в DTC бе P0627 отнасяща се основно до (както се казва това може да е причинено и от нещо друго) Suction Control Valve (SCV) – Клапана за Контролиране на Засмукването както е показано по-долу:
Снимка

Проверих също така електрическата верига на клапаните, но и двата бяха в рамките на спецификациите.
Можете да проверите за късо между клапаните и блока на двигателя и самото съпротивление на самите клапани:


И ако е необходимо по-долу съм показал свързването между SCV клапаните и компютъра на Двигателя (Engine ECU):

Най-напред развих двете гайки на казанчето за охладителната течност които го държаха за шасито, След това внимателно го повдигнах и извадих от стойката (и локализирах кранчето под резервоара) и го отместих в ляво. Успях да го закрепя така, че дясната дупка я поставих на левия болт на стойката (ако това има значение!) и така вече можех да го закрепя с гайката като я завия на ръка. Просто за да правим работата подредена това може да се направи и като се използва кабел или свинска опашка предполагам.
След това отстраних тръбата за всмукване на въздух минаваща между предната част на интеркулера и тялото на дросела. Това е основната черна тръба с голям диаметър на снимката по-долу (местоположението на клапаните SCV е оградено с червено кръгче):

Щом веднъж това е направено ще се получи нещо подобно на това:

Също така отстраних болта държащ снопа кабели който го прикрепя в гнездото му (със зелено кръгче оградено), за да получа по-добър достъп. Червеното гръгче показва къде се намират клапаните.
За да разберете кой клапан кой е, предният е червеникаво-кафяв и е SCV1, а задният е зелен и е SCV2. Отвих ги един по един така, че да не ги объркам като започнах със задният (по-близкият до двигателният блок), тъй като той е по трудният за развиване в следствие на ограниченият достъп.
Винаги е добра практика да започвате с по-трудният, тъй като когато сте уморени и работите вече с досада, вторият изглежда по-лесен!
Първо отстраних електрическите клеми на всеки от клапаните след това отстраних и винта с вътрешна шестостенна глава с които са закрепени в корпуса и самите клапани. Трябваше да използвам малка отвертка между фланеца и горивната помпа така, че внимателно да отлепя вентилите от гнездата им тъй като бяха доста стегнати. С почукване по фланеца започнаха да се въртят в гнездата си и след това с издърпване и усукване ги извадих един по един.
В този случай вече имате две възможности. Или да пробвате да раздвижите и почистите клапаните или да ги подмените с нови.
Ето какво направих. Поставих два достатъчно дълги кабела с накрайници, за да изведат клапана достатъчно далече от купето на автомобила и закрепих единият им край на самите клапани. Свързах единият край на „-“ клемата на акумулатора. Когато допрях другият край на „+“ клемата се чу отчетливо щракване на клапана. Допирах няколко пъти за да се уверя, че клапана сработва добре. Впръсках няколко пъти почистващ спрей за клапаните в четирите задни отвор и след това в двата предни отвора. Допрях отново до „+“ клемата и впръсках спрей в единия преден отвор докато се убедих, че протече през задните отвори.
Нещата с другият клапан обаче не бяха така. При допирането до „+“ клемата не се чу отчетливото щракване. Впръсках спрей по гореописаният начин и на вторият клапан. След неколкократно допиране и клапан SCV2 започна да щрака нормално.
Ако все пак не ви се занимава с горната процедура а решите да ги подмените:
Подмяната:

Двете гнезда при свалени вентили:

Щом веднъж сте ги извадили вече може да поставите новите на местата им. В следствие на ограниченият достъп не можех да вкарам клапаните нацяло в гнездата им, така, че трябваше да ги фиксирам с винтовете като затягах всеки винт на стъпки по половин оборот от едната и другата страна, за да се уверя, че няма да влезнат накриво или да се деформират „О“ пръстените им. Другият клапан бе подменен по същият начин, но беше малко по-лесно в следствие на по-добрият достъп. Следващата снимка показва вече поставеният нов заден (зелен) клапан и гнездото на изваденият преден (червен) преди да съм поставил новият.
И гнездото как изглежда вътре:

Щом веднъж двата клапана бяха поставени на местата им попих разлятата нафта колкото можах (не излезе много при отварянето в действителност), което просто ще помогне, за да се провери да няма течове ако района който проверявате е вече подсушен.
След това поставих на место всички елементи които бях свалил.
Не съм сигурен дали това помогна, но натиснах бутона за помпане най-отгоре на главата на горивният филтър (в задния десен край на двигателният отсек) докато почувствах съпротивление и се уверя, че горивната система е пълна.
Това е всичко!
Двигателят запали почти веднага и работеше добре. При вторият цикъл на запалване контролната лампичка изгасна и до сега си е все така (тук си кръстосах пръстите за късмет!).
Предполагам, че ще е добре да се изчисти грешката в кода на даден етап тъй, като оригиналният DTC все още ще съществува като исторически код. Винаги е добра практика да се изчистват кодовете с грешки щом поправите проблема.
Следващата снимка показва старите клапани. Новите не изглеждат с нищо по различно от старите ако трябва да съм честен освен че са по-чисти!

Всичко това ми отне около час, два от началото до края.
Надявам се че това ще помогне на някой от вас.

tedy58
dekata
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - мощност - РЕШЕН
Мнение от alexsv_17 » 01 Дек 2016 10:30
Здравей колега, може ли да споделиш какъв тип почистващ спрей използва?tedy58 написа:
Ето какво направих. Поставих два достатъчно дълги кабела с накрайници, за да изведат клапана достатъчно далече от купето на автомобила и закрепих единият им край на самите клапани. Свързах единият край на „-“ клемата на акумулатора. Когато допрях другият край на „+“ клемата се чу отчетливо щракване на клапана. Допирах няколко пъти за да се уверя, че клапана сработва добре. Впръсках няколко пъти почистващ спрей за клапаните в четирите задни отвор и след това в двата пре
alexsv_17
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Грешка P0627 - мощност - РЕШЕН
Мнение от Geoboz » 28 Дек 2016 14:48
Бихте ли проверили номерата на клапаните за VIN:
Благодаря предварително!
Причина: Лични данни.
Geoboz
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта