Лоша миризма в купето на Авенсис 1
Eдно допълнение за ползването на срея за почистване на климатици. Тези спрейове докато ги пръскаш са пенообразни а след 10-15 минути се втечняват, според мен не е много добра идеята да се изпръска целия спрей в системата без да се свали вентилатора - защото след като се впръска пяната може лесно да навлезе в ел. часттта и да намокри където не трябва. Затова - когато пръсках моя - свалих вентилатора и пръсках наволя - след като всичката зеленикава гадост изтече през дренажната тръбичка го закачих отново и пуснах климатика на макс - за да почне да тече конденз и да отмива гадовете.
И още нещо мога да споделя - при мен миризмата на гнило е вследствие на това, че някой Италия е карал колата с половин филтър - нали е двуделен...т.е. - все едно без филтър - съответно сега охлаждащия радиатор е пълен с какво ли не .... и за това - спрей не помага - само сваляне на таблото и почистване.
Това за дупката под седалката ме заинтригува също - предполагам - колегата има впредвид един ''джоб'' от мокет, който се получава точно пред основата на предните седалки...ама за да се почисти там - ще трябва сваляне на мокета.
И още нещо мога да споделя - при мен миризмата на гнило е вследствие на това, че някой Италия е карал колата с половин филтър - нали е двуделен...т.е. - все едно без филтър - съответно сега охлаждащия радиатор е пълен с какво ли не .... и за това - спрей не помага - само сваляне на таблото и почистване.
Това за дупката под седалката ме заинтригува също - предполагам - колегата има впредвид един ''джоб'' от мокет, който се получава точно пред основата на предните седалки...ама за да се почисти там - ще трябва сваляне на мокета.
От това съм доволен , производител Nigrinboqnkov_ написа:Така след дълго четене и ровене на други форуми (сигурно само във Жигула форума не съм гледал) стигнах до две възможности:
1. Спрей тип "Бомба" от Кауфланд. Оставял се зад шофьорската седалка. Климата се пуска на макс, вентилатора също, и потока на режим рециркулация. На затворени прозорци за 10 - 15 мин и трябва да сте извън колата. Убивал всички бактерии в самото купе и по цялата вентилационна система. Не оставал по стъклата, нито се отразявал на салона. Явно е разработка на военните. laugh.gif Вижда ми се вятър работа, но 90 % от хората ползвали го са много доволни, защото бил на "Нигрин". Аз лично ако го правя мисля през 3 - 4 мин да влизам и да сменям положението на копчето за посока на въздуха (прозорци, крака, централно) за да може спрея да мине буквално навсякъде.

Здравейте колеги използвах спрея с пяната,напръсках както си пише в упътването.вкарах макуча във въздухопроводите и пръсках вадих по малко и така докато не се появи пяната отгоре.Но се получи следния проблем пращят ми колоните като на стар касетофон когато му е заминал потенциометъра за звука.При положение че колоните са в вратите,нямам представа какво може да е.Ако някой е наясно с тези неща моля за съвет
П.С.Всъщност дано да е само това не посмях да включа вентилатора
П.С.Всъщност дано да е само това не посмях да включа вентилатора
Toyota Avensis 2.0 D4D 2001g.
Значи говоря за разстояние м/у две греди точно под седалката. Там е въздуховода за обдухване назад, от там излиза и кабелчето за айрбак-а на седалката. М/у въпросните греди се полочава едно разстояние около 10 см. с дълбочина от около 5 см ... Там намерих на моята кола дори и развалено яйце ... попадне ли нещо там е много трудно да излезе ...
Toyota Avensis 1.8 VVT-I - 2000 RHD

http://www.el-inst.eu/ - електроуслуги
http://fenixbg.org/ - Доставка и посредничество при закупуване на стоки от Англия

http://www.el-inst.eu/ - електроуслуги
http://fenixbg.org/ - Доставка и посредничество при закупуване на стоки от Англия
...ми - освен да е покапало върху някой от конекторите за колоните - не виждам какво може да е ... а за вентилатора - писах и по-горе - лично аз се страхувам и преди да правя такава манипулация - го свалям - 3 винта са - не е кой знае какво...
И - да споделя как чистих моя климатик миналата седмица.
Казах не на скъпите спрейове и да - на обезмаслител Meglio - някой от колегите го споменаваше с добро...та значи - системата е импровизирана и работи доста добре при конструкции като тази на Карината - където има директен достъп (па макар и на челна стойка
) до радиатора на климатика (при повечето коли доколкото знам - не се вижда и напипва защото филтъра е под жабката, тялото - в конзолата на таблото - т.е. - има въздуховод.
Та значи - купих си меглио, купих си една помпа за пръскане на цветя от Кауфланд - от тези дето напълваш и помпиш - т.е. създаваш налягане - а отпред има дюза и можеш да гласиш силата на пръскане като я въртиш налявао надясно. От миналогодишния спрей за климатик си бях запазил маркучето с дюзичката накрая му. Отвих дюзата на пръскалката и чрез допълнителен маркуч снадих пръскалката и маркучето от спрея....тук може много да се импровизира - аз ползвах някакъв накрайник от туба за силикон - диаметъра пасна...и готово - вече имах пръскалка с дълъг маркуч и дюза на края му. Тази дюза - не върши перфектна работа в случая, защото има 4 отвора на 90 градуса - по-добра работа биха свършили микродюзите за фино разпръскване - в Бриколаж ги има, ама бяха комплект 6 бр, а на мен не ми се инвестираха още 7лв в операцията...както и да.
Налях около 50градуса вода и почти цялото шише обезмаслител. Изпръсках го всичкото като постоянно въртях и движех напред назад тръбичката...изчаках 10-ина минути - докато се източи всичко и измих два пъти с по 1.5 литра топла вода.
Ефекта беше поразителен - във ваничката, която бях подложил под дренажа на климатика след миенето с обезмаслител изтече наситено тъмнозелена течност - (меглиото ми беше жълто)...за сравнение - миналата година като ползвах спрея - изтече нещо леко зеленикаво. Т.е. - направих си извода - че от тоя спрей - не е имало почти никакъв ефект... сега от климатика мирише леко но свежо на лимон - ...ама ще спре скоро.
А - и едно допълнение - карам винаги на външен приток на въздух, затова (както и на предната ми кола) съм си направил нещо като груб филтър - на всмукателя. На карината е под предна лява чистачка...ползвам филтър за азспиратор - продават се навсякъде кажи речи...та във въпросния ми груП филтър, за една година се беше натрупала почти шепа листа и трупове на насекоми + доста голямо количество прах от износване на ремъците - целия филтър беше така замъсрсен - че само леко докосване го караше да пуска облачета прахоляк...естествено - ако тоя груб филтър го нямаше - всичката гадост знаете къде щеше да е - по филтъра на купето и по тръбите до него и по перката на вентилатора също.
Та така - не е лека борбата за чистия въздух, ама според мен си заслужава, ако някой се изнтересува от техническите подробноси по почистването с пръскалката и начина на закрепване на грубия филтър - мога да му предоставя всичката информация...най много срещу някоя бира + оПсъждане на автомобилите
И - да споделя как чистих моя климатик миналата седмица.
Казах не на скъпите спрейове и да - на обезмаслител Meglio - някой от колегите го споменаваше с добро...та значи - системата е импровизирана и работи доста добре при конструкции като тази на Карината - където има директен достъп (па макар и на челна стойка

Та значи - купих си меглио, купих си една помпа за пръскане на цветя от Кауфланд - от тези дето напълваш и помпиш - т.е. създаваш налягане - а отпред има дюза и можеш да гласиш силата на пръскане като я въртиш налявао надясно. От миналогодишния спрей за климатик си бях запазил маркучето с дюзичката накрая му. Отвих дюзата на пръскалката и чрез допълнителен маркуч снадих пръскалката и маркучето от спрея....тук може много да се импровизира - аз ползвах някакъв накрайник от туба за силикон - диаметъра пасна...и готово - вече имах пръскалка с дълъг маркуч и дюза на края му. Тази дюза - не върши перфектна работа в случая, защото има 4 отвора на 90 градуса - по-добра работа биха свършили микродюзите за фино разпръскване - в Бриколаж ги има, ама бяха комплект 6 бр, а на мен не ми се инвестираха още 7лв в операцията...както и да.
Налях около 50градуса вода и почти цялото шише обезмаслител. Изпръсках го всичкото като постоянно въртях и движех напред назад тръбичката...изчаках 10-ина минути - докато се източи всичко и измих два пъти с по 1.5 литра топла вода.
Ефекта беше поразителен - във ваничката, която бях подложил под дренажа на климатика след миенето с обезмаслител изтече наситено тъмнозелена течност - (меглиото ми беше жълто)...за сравнение - миналата година като ползвах спрея - изтече нещо леко зеленикаво. Т.е. - направих си извода - че от тоя спрей - не е имало почти никакъв ефект... сега от климатика мирише леко но свежо на лимон - ...ама ще спре скоро.
А - и едно допълнение - карам винаги на външен приток на въздух, затова (както и на предната ми кола) съм си направил нещо като груб филтър - на всмукателя. На карината е под предна лява чистачка...ползвам филтър за азспиратор - продават се навсякъде кажи речи...та във въпросния ми груП филтър, за една година се беше натрупала почти шепа листа и трупове на насекоми + доста голямо количество прах от износване на ремъците - целия филтър беше така замъсрсен - че само леко докосване го караше да пуска облачета прахоляк...естествено - ако тоя груб филтър го нямаше - всичката гадост знаете къде щеше да е - по филтъра на купето и по тръбите до него и по перката на вентилатора също.
Та така - не е лека борбата за чистия въздух, ама според мен си заслужава, ако някой се изнтересува от техническите подробноси по почистването с пръскалката и начина на закрепване на грубия филтър - мога да му предоставя всичката информация...най много срещу някоя бира + оПсъждане на автомобилите

- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Ами май си се улял с пръскането и си намокрил радиото.Незабавно трябва да се свали и изсуши ,в противен случаи ще се окисли и ще се прецака .franko написа:Здравейте колеги използвах спрея с пяната,напръсках както си пише в упътването.вкарах макуча във въздухопроводите и пръсках вадих по малко и така докато не се появи пяната отгоре.Но се получи следния проблем пращят ми колоните като на стар касетофон когато му е заминал потенциометъра за звука.При положение че колоните са в вратите,нямам представа какво може да е.Ако някой е наясно с тези неща моля за съвет
П.С.Всъщност дано да е само това не посмях да включа вентилатора
- djobonano
- Мнения: 228
- Регистриран на: 05 Авг 2009 10:07
- Местоположение: София - TOYOTA AVENSIS 1 - T22 - 2000 г. - 2.0TD - 90 ps.
Здравейте колеги.
Имах същият проблем с лошата миризма в купето.
Колегата boqnkov по горе спомена че,
Спрей тип "Бомба" купихго от Бриколаж. Оставя се зад шофьорската седалка. Климата се пуска на макс, вентилатора също, и потока на режим рециркулация. На затворени прозорци за 10 - 15 мин и трябва да сте извън колата. Убивал всички бактерии в самото купе и по цялата вентилационна система.
Изпробвахго и има резултат, свежо и приятно.
Спрея е с различни мирезми, кой какъвто си харесва.
Успех.
Имах същият проблем с лошата миризма в купето.
Колегата boqnkov по горе спомена че,
Спрей тип "Бомба" купихго от Бриколаж. Оставя се зад шофьорската седалка. Климата се пуска на макс, вентилатора също, и потока на режим рециркулация. На затворени прозорци за 10 - 15 мин и трябва да сте извън колата. Убивал всички бактерии в самото купе и по цялата вентилационна система.
Изпробвахго и има резултат, свежо и приятно.
Спрея е с различни мирезми, кой какъвто си харесва.
Успех.
колко струва тая бомба
щото напоследък и на мен ми направи впечатление, че като пусна да влиза въздух отвън и замирисва особено. иначе на климатик няма проблеми. нито като влезеш първоначално в колата. много ми е странно. бтв не е ли за смяна направо филтъра, или с тея бомби се чистят бацилите и може да се ползва още? 


-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
От дилър на Рено съм си купувал кит за почистване на климатик.Незнам дилърите на Тойота дали предлагат такива китове.Климатика се почистваше през маркучето за оттичане на конденза, ефекта от почистването беше много добър.
От тогава спазвам и една друга тактика и проблеми с миризми от климатика не съм имал, пускам климатика и 2-5 минути преди да съм пристигнал там за където съм тръгнал спирам климатика и вентилатора на max да просуши питата.От тогава пробелми с миризми и на двете коли не съм имал.
От тогава спазвам и една друга тактика и проблеми с миризми от климатика не съм имал, пускам климатика и 2-5 минути преди да съм пристигнал там за където съм тръгнал спирам климатика и вентилатора на max да просуши питата.От тогава пробелми с миризми и на двете коли не съм имал.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
+1a_stankov написа:...2-5 минути преди да съм пристигнал там за където съм тръгнал спирам климатика и вентилатора на max да просуши питата.От тогава пробелми с миризми и на двете коли не съм имал.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта