Мнение
от LEXUS » 07 Юли 2010 05:26
Статията наистина е малоумна и напълно грешна. Дори съм изненадан,че психолози могат да анализират толкова неточно. Защо неточно и защо грешно? Цялата статия се гради върху тотално лъжлива теза-а именно,че йерархичният принцип на управление на компанията убива качеството. Първо, така описан, не е верен. Управлението на компанията е едно и също от 70-80 години , и винаги е произвеждала качествени коли, днес също. Дори тяхното описание напълно описва комунистически управленски апарат.Най-важното е ,че тезата им за невъзможността на нисшия кадър да влияе върху решенията и въвеждане на качество в производствения процес е най-голямата лаишка глупост, която може да се прочете за Тойота. Тази глупост важи именно за немските и останалите европейски авто-производители. При Тойота системата Андон дава право на всеки редови монтажник на поточната линия да спре цялата линия, за да се отстрани проблем с качеството. Така той е инициатор на вграждане на качество и решава проблемите с прекия си ръководител. Системата на Тойота дава пълното право, и дори стимулира всеки работещ, дори монтажниците на линията, да предлагат подобрения в процеса и качеството. Тойота се слави именно и с това,че около 85% от предложенията за подобрения от работниците надолу по йерархията се интегрират в бъдещата работа.
За съжаление за Тойота се избълваха много простотии от неграмотни по тези теми хора, като поредните германци го показват. Те би следвало да си погледнат сериозните проблеми с качеството на германнските коли, а не да се притесняват за Тойота, която и днес е номер 1 по здравина и качество във всички класации за надеждност.
Тоест, тези от рода "била е номер 1 по качество или била е най-големият" също не вървят, защото тя не само е била, ами Е.
Отделно, пак повтарям, тези изтегляния на коли ги е имало винаги, аз следя прегледа на качеството на ТЮВ, които изнасят инфо всяка година ЗА проведени сервизни акции по отстраняване на дефекти и грешки. ИМА ГИ ПРИ ВСИЧКИ авто-производители, и то много често. Сега вниманието, фокусът му е вперен в Тойота. Нищо по-особено няма при Тойота, мащабът е по-друг просто,защото Тойота продава много и когато изтегли за сервизна акция, бройките засегнати може да са повече.
Нищо ненормално не се е случило, за да се пишат такива безсмислени, и най-важното неверни статии точно пък от германци, които са затънали до ушите с качеството на колите си! Как имат наглостта!?! И отделно двама професори по психология не съм очаквал,че не са се запознали в дълбочина с информация от маркетинголози, мениджъри, икономисти, специалисти по въпроси в авто-индустрията и т.н.. Статията им е пълна чалга и дори са жалки,защото виждам колко не са запознати с това, за което говорят и дори се опитват да го оборят. Японската организация на производство отдолу догоре е призната за най-ефективната в света и е допринесла за това да произвеждат най-здравите коли, при това от десетки години. Германските психолози нека си гледат техните огромни серийни проблеми с качеството на колите им и да продължат да привикват с мисълта, че японците отдавна ги задминаха и по здравина, и по продажби, и продължават да са напред.
Дори германскте професори по психология не е лошо да помагат с нещо на хората, вместо да се занимават с проблемите на авто-индутрията, които са много далеч от техния информационен капацитет.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN