Заслужава ли си Тойота?Мит ли е качеството на Тойота?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор

Качеството на Тойота

КАЧЕСТВОТО Е МИТ
14
8%
КАЧЕСТВОТО НЕ Е МИТ
95
54%
КАЧЕСТВОТО НА СТАРИТЕ Е ОК, НО НОВИТЕ СА НЕКАЧЕСТВЕНИ
65
37%
КАЧЕСТВОТО НА НОВИТЕ Е ОК, НО СТАРИТЕ СА НЕКАЧЕСТВЕНИ
3
2%
 
Общо гласове: 177

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 05 Юли 2010 23:46

LEXUS написа:
Raya написа:
zi_zi_top написа:Няма да си купиш автомобил от този модел преди да са му отстранили конструктивен проблем.
Аз вообще бих се отказала от модела, а ако марката не предлага друг подобен модел (без подобни статии в гоогъла), бих се насочила към друга марка автомобил. А другата може да се окаже Мерседес или БМВ ( тамън и по-евтино ще ми излезе) и кой печели?
Ти би се отказала от модела и от марката защото не се интересуваш от коли, а слушаш какво ти казват медиите. С две думи- немците често изобщо не поемат производтсвени дефекти по колите си. В Ауто-Билд имаше цяла статия как Фолксваген отказва да поеме разходите по дефектни климатици, ел.стъкла, спукани цилиндрови глави и др. При това клиентите водят невъобразими спорове с дилърите за поемане на разходите, като в най-добрия случай Фолсваген поема половината разходи за ремонт!! Сега ако ги питаш ЗАЩО поемат ПОЛОВИНАТА разходи, ако не се чувстват виновни за дефекта? Или защо не поемат НИКАКВИ разходи, ако не се чувстват отговорни за дефекта?!

+1

В Тойота дори при обслужване провериха дали няма някаква кампания за автомобила ми. Най-малкото неудобство са ми отстранявали при оплакване,дори консумативи подменят при гаранция ако се оплачеш (както би трябвало да е,дори крушки) .

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 06 Юли 2010 00:05

ТОва как успя да ги убедиш, да ти сменят консумативи по гаранция, и специално крушки“
На мен ми изгоряха 2 крушки на таблото и категорично отказаха да ми ги сменят гаранционно, защото са консуматив. Сигурно не са ти ги сменили в София
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Юли 2010 00:09

И накладките на електрическите спирачки на хибридите не ги сменят гаранционно... да не говорим за изтърканите дискове biggrin.gif

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 06 Юли 2010 00:29

LEXUS написа:ТОва как успя да ги убедиш, да ти сменят консумативи по гаранция, и специално крушки“
На мен ми изгоряха 2 крушки на таблото и категорично отказаха да ми ги сменят гаранционно, защото са консуматив. Сигурно не са ти ги сменили в София
На Цариградско. Крушка на стоповете беше. Казаха ми 2лв крушка и 12 лв смяна! Като им загатнах,че дори многократно по-скъпия ксенон е в гаранция при Тойота си я смениха без повече разправии. За таблото да не говорим - "изгасна ми част от таблото" и дотам. Не "изгоря ми крушката". Тея хора само чакат да се изкажеш неправилно!

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 06 Юли 2010 00:32

Dizzle написа:
LEXUS написа:ТОва как успя да ги убедиш, да ти сменят консумативи по гаранция, и специално крушки“
На мен ми изгоряха 2 крушки на таблото и категорично отказаха да ми ги сменят гаранционно, защото са консуматив. Сигурно не са ти ги сменили в София
На Цариградско. Крушка на стоповете беше. Казаха ми 2лв крушка и 12 лв смяна! Като им загатнах,че дори многократно по-скъпия ксенон е в гаранция при Тойота си я смениха без повече разправии. За таблото да не говорим - "изгасна ми част от таблото" и дотам. Не "изгоря ми крушката". Тея хора само чакат да се изкажеш неправилно!
На сливница ме таксуваха 20лв за затягане на ремък на 20к!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6173
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Юли 2010 08:31

Вчера - смяна крушка къси светлини на Корола - 25лв във Варна...
Но това са дребни проблеми, които не струват нищо на сервиза и на производителя...
Въпроса е в реакцията на сериозни проблеми...
Бях писал за колегата, който смени 2 гаранционни МЛ-а в Германия заради проблеми в дизеловия двигател...
След което смени модела автомобил, но не и марката.
Мерцедес му свалиха освен звездите, но и цената само и само за да си запазят реномето и клиента. И човека за мое учудване продължи да си кара Мерцедес.
Много е доволен - явно са отстранили проблемите, защото не се е оплаквал (първо му бяха дали Е-класа, но сега май пак е на джип)...
Така, че битката на производителите е жестока, и никой не може да си позволи лукса да маха пренебрежително с ръка на клиента..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 06 Юли 2010 08:54

LEXUS написа: А ти, Raya, би сменила марката, защото не знаеш колко изтегляния на коли прави Мерцедес и БМВ, без това да се съобщава от медиите. Просто няма да има логика да смениш марката
За Мерседеса и БМВ казах хипотетично, отговаряйки на
zi_zi_top написа:Ако се замислите ще се сетите, че медийният шум при такъв мащаб е даже полезен.....
Защото вече няколко "шума" за Тойота станаха и евентуалните купувачи, които се колебаят между Тойота и някаква друга марка ще изберат другата. Щом тук, в форума, излезе тази тема, значи м/у каращите Тойота има съмнение, а какво да кажем за тези, които тепърва са решили да пробват марката.


п.с. не визирайте мен, аз няма да сменям Тойотата, искам още 2 модела да изпробвам....... без дефектни :)

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 06 Юли 2010 18:14


nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 06 Юли 2010 20:24

Ебах ти малоумната статия.Тия немски чифути/юдеи/съвсем са брактисали/изпращяли/.Ако някои си направи труда да прочете коментариите към статията, ще му светне.Требе да си луд,за да смяташ,че има по-читава кола от Японката./същото е валидно и при жените/. Сега ,че диларите по цял свят са калпазани,тва е друг въпрос.патриархалните старци в Япония са от стари кози ярета,ама не са слънца,за да огряват навсякъде.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 07 Юли 2010 05:26

Статията наистина е малоумна и напълно грешна. Дори съм изненадан,че психолози могат да анализират толкова неточно. Защо неточно и защо грешно? Цялата статия се гради върху тотално лъжлива теза-а именно,че йерархичният принцип на управление на компанията убива качеството. Първо, така описан, не е верен. Управлението на компанията е едно и също от 70-80 години , и винаги е произвеждала качествени коли, днес също. Дори тяхното описание напълно описва комунистически управленски апарат.Най-важното е ,че тезата им за невъзможността на нисшия кадър да влияе върху решенията и въвеждане на качество в производствения процес е най-голямата лаишка глупост, която може да се прочете за Тойота. Тази глупост важи именно за немските и останалите европейски авто-производители. При Тойота системата Андон дава право на всеки редови монтажник на поточната линия да спре цялата линия, за да се отстрани проблем с качеството. Така той е инициатор на вграждане на качество и решава проблемите с прекия си ръководител. Системата на Тойота дава пълното право, и дори стимулира всеки работещ, дори монтажниците на линията, да предлагат подобрения в процеса и качеството. Тойота се слави именно и с това,че около 85% от предложенията за подобрения от работниците надолу по йерархията се интегрират в бъдещата работа.

За съжаление за Тойота се избълваха много простотии от неграмотни по тези теми хора, като поредните германци го показват. Те би следвало да си погледнат сериозните проблеми с качеството на германнските коли, а не да се притесняват за Тойота, която и днес е номер 1 по здравина и качество във всички класации за надеждност.

Тоест, тези от рода "била е номер 1 по качество или била е най-големият" също не вървят, защото тя не само е била, ами Е.
Отделно, пак повтарям, тези изтегляния на коли ги е имало винаги, аз следя прегледа на качеството на ТЮВ, които изнасят инфо всяка година ЗА проведени сервизни акции по отстраняване на дефекти и грешки. ИМА ГИ ПРИ ВСИЧКИ авто-производители, и то много често. Сега вниманието, фокусът му е вперен в Тойота. Нищо по-особено няма при Тойота, мащабът е по-друг просто,защото Тойота продава много и когато изтегли за сервизна акция, бройките засегнати може да са повече.

Нищо ненормално не се е случило, за да се пишат такива безсмислени, и най-важното неверни статии точно пък от германци, които са затънали до ушите с качеството на колите си! Как имат наглостта!?! И отделно двама професори по психология не съм очаквал,че не са се запознали в дълбочина с информация от маркетинголози, мениджъри, икономисти, специалисти по въпроси в авто-индустрията и т.н.. Статията им е пълна чалга и дори са жалки,защото виждам колко не са запознати с това, за което говорят и дори се опитват да го оборят. Японската организация на производство отдолу догоре е призната за най-ефективната в света и е допринесла за това да произвеждат най-здравите коли, при това от десетки години. Германските психолози нека си гледат техните огромни серийни проблеми с качеството на колите им и да продължат да привикват с мисълта, че японците отдавна ги задминаха и по здравина, и по продажби, и продължават да са напред.
Дори германскте професори по психология не е лошо да помагат с нещо на хората, вместо да се занимават с проблемите на авто-индутрията, които са много далеч от техния информационен капацитет.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 09 Юли 2010 00:26


nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 09 Юли 2010 09:40

Аз съм с 998 куб.см.Не ме засяга.Пък и говорителката е с конска мутра.Пък и от Тойота ще си отстранят дефекта и пак всички които имат възможност,ще си карат Тойота.Пък другите ще гледат и ще цъкат с език.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 18 Юли 2010 21:32

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 19 Юли 2010 15:49

Това твърдят независимите експерти, наето от японския производител, които твърдят, че на практика всички катастрофи са настъпили вследствие на объркване на педала на газта с този на спирачката от страна на шофьорите.:whistle:
A някой разправяше, че ВАГ си плащали за публикации. Тойота направо си купува експерти, при това независими biggrin.gif

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 19 Юли 2010 17:00


Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта