zi_zi_top написа:andrian999999 написа:1. ЗА 15000лв. няма ярис
2. не си заслужава, ина4е колата е хубава,здрава, малка
за6тото след 3-4 години няма кои да ти я оцени в БГ. а 6те е на истински 100 - 130 хилияди, купова4а щте предпочете да вземе нов внос на "120хил.км" внос от италия щтото всеки глупак щте каже НЕ Е КАРАНА В БГ а колата е на 300-400 хилияди и е доста амортизирана, но ако е обслужвана добре пак става но не за тия пари.
МОЕ МНЕНИЕ ! колата се копува ЕМОЦИОНАЛНО! а не по това коя е по практи4на. пркти4ните коли са след като навършиш 55 години.
Купи си гаранционна кола на 2-3 години до 100 хил. км
а най хубаво е нова ако има6 пари, и последно всяка нова кола е хубава няма зна4ение каква е щтом е нова до 100хил. няма да я пипаш, а докато тази нов внос на 130хил.км за навартяни 100хил. км от теб ако си пазиш бележките какво си и правил 6те те заболи главата от сумата която си похар4ил. а ина4е БОЛНИ мозаци всякакви, влез във форума на ауди и ще разбереш 4е това е колата
В Италия и Германия с такава кола да не ходят на работа до Луната, че да й навъртят 400 000 км, да не говорим, че Ярис трудно може да стигне до тези километри ...
По-добре за тези пари си купи една Корола "втора ръка" и ще имаш по-здрав автомобил с всички екстри, а колкото до разходите по употребяван автомобил (говорим за Корола на 4-5 години):
1. Едва ли ще успееш да похарчиш толкова пари по нея, колкото ще ти е каското и "гаранционната подръжка" на новия Ярис.
2. Возията и комфорта на Корола са несравними с тези на Яре.
3. Ярис Креа след 4-5 години не можеш да я продадеш никъде (не само в БГ) на сносна цена, просто никой не търси толкова "орязана" кола. С нея и на море не можеш да отидеш без да се скапеш от пътя.
1. Понеже аз явно съм прочел темата и отговорите, ставаше дума за някоя пръчка около 2000 год не точно ярис и най-вероятно с ОБРАЗНО казано 400 000 км защото и между 120 и 220 има балкан разлика. Каското едва ли трябва да коментираме, разбира се че на стара пръчка каското е ниско но според теб всички трябва да си купим жигули за да бягаме от високи разноски по застраховка. Ако си я плати кеш може и без каско да кара - негова си е да си троши главата. Сервизната поддръжка също не е случайна, там със сигурност няма да ти сложат лайно защото ако стане нещо те ще си го плащат, ако отидеш в ПРОИЗВОЛЕН сервиз никога не знаеш на какви мурдари и пишман тарикати ще попаднеш. А и при тойота около 250 лева на 15 000 километра не са болка за умиране (според мен). Разгледай сравнително новите короли (такива които са още в лизинг например) и ще видиш че цената им не е никак ниска (говорим за тези с всички екстри нали така)
2. Няма по хубава кола от новата кола, Не можеш да сравняваш комфорта на спокойствието че само ти и единствено ти си причинил каквото и да е на автомобила който караш, с комфорта на някаква корола 2ра ръка. При закупуване на втора ръка автомобил риска ВИНАГИ е на лице, не съм карал нова тестова корола, возил съм се, но съм карал яренце и бях доста доволен от возията, да не говорим че човека най-вероятно е карал стар автомобил до сега и на каквото и да се качи, ако е ново, ще се влюби.
3. Не мисля че някой е останал доволен от базов модел (които на практика съществуват само за да бъдат рекламирани и да се привлекат хора в салона, както е и в моя случай - отидох да си купя за 20 купих си за 32). Те са за хората над 55

новичко, евтино, старомодно (мексикански климатици с манивела, без централно щото ако се счупи машинката и не забележиш,някоя врата може да остане отключена и да ти откраднат нещо например огледалото за обратно виждане щото в базовия модел май друго няма). Човека ако е решил да си вземе ново ще се ръсне, където са 15 000 на лизинг там са и 20, мисля че всички ще се съгласят

. Аз лично увеличих съвсем малко икономиите на някой неща но наистина това което си купих за мен е колата-мечта, поне на този етап, и разликата в лизинга между по - евтиния вариант и този който аз си купих ми я покриват цигарите които отказвам в момента ^^.
Сега ще направя и една практична кръчмарска сметка.
Колата явно няма да се купува кеш.
Взимаме пример с прилична народна сравнително нова кола 2ра ръка
ГОЛФ 4
Цена между 7 и 10 000 лева (да кажем 9000 за наистина ЧИТАВ голф 4 2000г)
Обслужване, регистрация, данъци и т.н. - 1000 лева
Каско, гражданска, винетка - 800 лв.
Ето ви 11 000 лева.
Взимаме 11 000 лева от банката, и понеже имам представа от конкретната оферта, за 5 години.
Удряме му чертата и виждаме че в случай че НЕ МРЪДНЕ лихвата на дадена банка им връщаме 20 000 лева (+-, в повечето случаи +)
Малката разлика между лизингодателите и банките е че:
1. Лизинга ти излиза на около 9-10% тотално оскъпяване (КРАЙ, ТОВА Е, ЛИЗИНГОДАТЕЛИТЕ ГАРАНТИРАТ ТВЪРДА НАДБАВКА НАД ОСНОВНИЯ ЛИХВЕН ПРОЦЕНТ КОЙТО НЕ СЕ ДВИЖИ ОСОБЕНО, +- 1)
Край на паузата за пояснения, ударихме 20 000 лева.
Да речем че караме автомобила си 5 години (щото честно казано банката няма да ни пита колко време ще го караме ами ще си събира париците 5 години).
Не мисля че има собственик на 2ра ръка автомобил който да не вкарва... поне 500 лева в годината за дребни ремонти по автомобила си, и не говоря за консумативи. Тук съединителче, там лагерче, тук някой дребен датчик, там някоя скоростна кутийка гръмне и те така.
Ударихме страхотната цифра 22 500 лева ! за да върви нашият голф 4 като нов !. Да не говорим за българските условия на пътищата, в които 3 год гаранция на ходовата част е като манна небесна, наистина ако се наложи да се прави колата вече не е същата, ама не си го цакаш от джоба. Не ми се е налагало но не съм чул някой да се оплаква (да не говорим че Тойо дава 3 год гаранция, за тези които не въртят много километри е екстра).
Да се върнем на банката. Става нещо !!! Не можем да си покриваме задълженията към банката !!! Свалят ви и гащите от задника, а и не са онея дни в които се взимаха 11 000 лева без обезпечение.
Да отидем при лизинга. Става нещо !!! Не можем да си покриваме задълженията към лизингодателя !!! Изчакват ви най-толерантно около 3 месеца, след което идва запор на автомобила и ви събират по съдебен път задълженията до момента... ХМММ ако успеят да ги съберат си получавате автомобила, ако не успеят да ги съберат... го задържат и така...
Ако хората в България се научат да си отварят очите към хубавото, а не към привидно евтиното, всички ще са много по доволни потребители, от там и хора, търговците ще правят още по големи отстъпки за да е по конкурентен техният НОВ автомобил от този на другите марки и прочие... замечтах се
Мисълта ми беше че всеки горд собственик на ГОЛФ 4 от 10 000 лева НАЗАЕМ, при по изгодни условия можеше да е собственик на чисто нов автомобил от почти същия клас
Бележка на автора: Ако забелязвате безпорядък в подредбата на мнението ми, просто не съм го прегледал защото ми се спи а и се отнесох.