Страница 1 от 2

Тресене над 120 км/ч при РАВ4 2002 година

Публикувано на: 30 Мар 2009 10:33
от Fichone
Здравейте,

Имам следното питане за Тойота РАВ2 2002 година 1,8 бензин.
При развиване на скорост по- висока от 120 км/ч автомобилът започва да тресе (м/у 115 и 120 км/ч по - точно). Вибрацията е почти по цялото купе, като по- осезаемо е отпред. При по- ниски скорости или в града всичко е наред.

Моля, ако някой има представа да пише.

П.С. Варианта, проблемът да е от гумите го изключвам, тъй като са балансирани преди месец, а и не съм забелязал тежести да липсват.

Поздрави!

Публикувано на: 30 Мар 2009 11:13
от DMDimitrov
Колега, а над 120км/ч тресе ли, или се успокоява? Аз имах подобен проблем, тресеше между 120 и 130, а над 130 се оправяше и макар, че бяха балансирани гумите, се оказа точно от тях, защото след това като качих чисто нови зимни и всичко се оправи. Опитай да размениш предните и задните гуми и ако пак тресе - може да имаш проблем, например да ти тресе полуоска.

Публикувано на: 30 Мар 2009 11:18
от Fichone
Здравейте,

Благодаря за отговора!

М/у 115 и 120 км започва тресенето и до 130 км се усилва след което остава едно и също до 140. За по- висока скорост не съм тествал...

Определено ще проверя гумите още веднъж и ако е необходимо ОТНОВО ще ги разменя предни със задни.

Поздрави!

Публикувано на: 30 Мар 2009 12:29
от Aleksandar
Fichone написа:Здравейте,

Благодаря за отговора!

М/у 115 и 120 км започва тресенето и до 130 км се усилва след което остава едно и също до 140. За по- висока скорост не съм тествал...

Определено ще проверя гумите още веднъж и ако е необходимо ОТНОВО ще ги разменя предни със задни.

Поздрави!
Провери гумите, но 99% са криви спирачни дискове. Ако това тресене е при натиснати спирачки, разбира се. Ако не - гуми или джанти.

Публикувано на: 30 Мар 2009 12:31
от DMDimitrov
Aleksandar написа:Провери гумите, но 99% са криви спирачни дискове.
Но ако са криви дисковете, колегата щеше да забележи осезаемо тресене при спиране, а той не споменава за такъв проблем. wink.gif

Публикувано на: 30 Мар 2009 13:42
от Fichone
Здравейте,

За тресене при спиране или нещо свързано със спирачки проблем не съм забелязъл...пробвах няколко пъти с по- висока скорост, но тресене няма.

Благодаря!

Публикувано на: 30 Мар 2009 13:47
от DMDimitrov
По принцип, ако има крив диск, при натискане на спирачката (дори леко) се усеща осезаемо тресене - няма как да не го усетиш... особено пък с голяма скорост.

Публикувано на: 30 Мар 2009 15:09
от Georgimitrovich
Аз бих заложил на гуми, джанти или каре. Но карето щеше да го чуеш предполагам, така че провери си гумите.

Публикувано на: 30 Мар 2009 15:11
от didak
Подобен проблем, при 100 км/ч, имах заради залепнала кал по вътрешната страна на джантите.

Публикувано на: 30 Мар 2009 16:30
от Me4oKyX
Всяка залепнала мръсотия по джантата може да предизвика тресенето. Едни 10-20гр кал, правят приличен дисбаланс на цялата гума... Аз бях скочил в един бетон, щото кретените на обекта го изипали точно за завоя, без никакви маркировки, та като засънха, не можех дори 70км да вдигна wink.gif Може да ти тресе и от криво износени гуми. Кофти баланс, а като нищо, може някоя пластина от баланса да е изпаднала при дупките - и това ми се е случвало. Най-лошия вариант е крива джанта, но за да е така, определено трябва да си скочил юнашки в някой трап. 100% е от гумите, остава да намериш къде е грешката. А, последно, но също гадно - ако си с ляти джанти, неоригинални и имат втулки за централния отвор - провери ги дали не са смачкани и изкривени - последните джанти на Соларата бяха със смачкани втулки и тресеше. Смяна с нови - ~24лв са 4-те броя и си като нов, но сменяш гумаджията, защото от само себе си, не могат да се смачкат
:thumbsup:

Публикувано на: 30 Мар 2009 16:34
от Petar
Ami v takyv slu4ai na moiti leti djanti ima ostanali lepenki ot starite tejesti za balans poneje smeniah gumite . Dali htee se debalansirat ako se opitam dagi mahna

Публикувано на: 30 Мар 2009 16:36
от Me4oKyX
разлика до 4-5гр не прави дисбаланс, поне така засичат машините. Т.е. дори да има, той ще е едвам забележим, ако не и абсолютно неусетен. Едните лепенки са няма и 3гр, така че и да ги махнеш, няма да имаш проблеми :thumbsup:

Публикувано на: 30 Мар 2009 19:39
от angellov
Винаги е гумите......
може да са перфектно балансирани и пак да бият, ако са си $криви$.....
само за справка - чисто нова ЛАСА лятна на 0 км, идеално балансирана сложена миналата седмица, бие та се къса...рекламация и т.н. , а ако е стара, може лошо да са съхранявани или нещо друго. според мен 99.99 % е от гумите, и винаги около 120 км дават вибрации ако не са добре !

Публикувано на: 30 Мар 2009 20:58
от nikolov22
няколко пути попадам на подобен проблем при мои клиенти се получава от това че като сменят зимни с лети и по джантите има кал и се балансират без да се свали калта тя после пада и става страшно и клиента казва че е балансирана скоро

Публикувано на: 31 Мар 2009 09:56
от LEXUS
100% e ot nebalansirani gumi.Dori da si gi balansiral,na mesta mashinata im za balans ne balansira pravilno i ti gi izkarva debalansirani,a ti si misli6 4e sa.Otidi na DRUGO miasto da ti balansirat gumite./nai-dobre v TM-Auto/ ili v Radial na okolovrastnoto.