Страница 1 от 5

Турбо на Авенсис 2008

Публикувано на: 27 Мар 2009 17:06
от jumper
Здравейте колеги,

Първо да кажа, че съм абсолютно нов във Вашия форум и извинявайте, ако не пускам темата, където трябва...

Тъй като си купих нова Авенсис 2,2 дизел бих искал да започна директно с въпрос:

На какви обороти се включва турбината и колко време след спиране е добре да остане на празен ход за да се охлади...?

Предварително благодаря

Публикувано на: 27 Мар 2009 17:18
от kaleto77
Колега честито и аз карам такъв, върви уникално, турбината е постоянно зацепена, ако я шпориш много е хубаво поне 2 минути да работи на място след това за да се охлади. Пиши колко си дигал с нея вече и колко ти харчи градско и извън. Поздрави :thumbsup:

Публикувано на: 27 Мар 2009 17:30
от mitoko
в книжките не пише ли wacko.gif аз като неразбиращ въобще от дизели си мисля, че 2 минути за карайно недостатъчни да се охлади

Публикувано на: 27 Мар 2009 17:35
от TATI
Цитат от инструкцията за експлоатация на Авенсис, а и не само:
При нормално каране до 90км и градско, време за работа на празен ход не е нужен
При скорости 100 - 120, време на работа на празен ход 1 мин.
При скорости над 120 - време за работа на празен ход 2 мин.
Аз лично винаги си я оставям да си потрака 5 мин преди да я загася.
Същото е и сутрин преди потегляне - една цигара време и тогава потеглям. Докато не ми мръдне стрелката на температурата повече от 2000 об не вдигам.
Маслото го сменям на 7500 +- 100 с хубаво, заедно с въздушен филтър.
Горивен повече от 15000 не може да ми изкара

Публикувано на: 27 Мар 2009 17:56
от Vesko
kaleto77 написа:Колега честито и аз карам такъв, върви уникално, турбината е постоянно зацепена, ако я шпориш много е хубаво поне 2 минути да работи на място след това за да се охлади. Пиши колко си дигал с нея вече и колко ти харчи градско и извън. Поздрави :thumbsup:
Върви макар и малко трудно 220км/ч smile.gif

Колкото до турбината съм забелязъл че след 2500об/мин колата се ускорява по различен начин, дали турбината се включва тогава на знам.

При обслужване на 15х.км (каквото им сменят стандартно) вече за близо 100х.км няма никакви проблеми. Освен че 3 пъти съм доливал по 1л масло smile.gif

Публикувано на: 27 Мар 2009 18:03
от TATI
Турбината развърта на 1800 об и на 2000 главата ти вече е на подглавниците на задните седалки :)

ПП. Проверявай си по-често маслото, че 2,2 обичат да си похапват повечко спрямо останалите мотори

Публикувано на: 27 Мар 2009 18:09
от Vesko
TATI написа:Турбината развърта на 1800 об и на 2000 главата ти вече е на подглавниците на задните седалки :)

ПП. Проверявай си по-често маслото, че 2,2 обичат да си похапват повечко спрямо останалите мотори
Има си лампичка за нивото на маслото. Светва доливаш 1л и продължаваш да си караш smile.gif

Публикувано на: 27 Мар 2009 18:18
от TATI
Бе то има ама ти пробвал ли си я кога светва (освен на контакт де). Аз в понеделник, вторник като сменям масло ще я тествам дали светва като стигне мин или суха щека.

Публикувано на: 27 Мар 2009 18:26
от Vesko
TATI написа:Бе то има ама ти пробвал ли си я кога светва (освен на контакт де). Аз в понеделник, вторник като сменям масло ще я тествам дали светва като стигне мин или суха щека.
Би трябвало да светва малко под минимума. Но на работещ двигател със светната лампа след доливане на 1л става малко под максимума (това съм го пробвал), а целият мотор събира малко над 6л масло.

ПП И харченето на маслото зависи от задкормилното устройство. От както съпрогата ми кара авенсис-а не е светвала лампичката за доливане biggrin.gif

Публикувано на: 29 Мар 2009 23:03
от misho09
Здравейте колеги, наскоро станах "горд" собственик на Авенсис 2.2 Д4-Д.М да взех си аз колата която вървеше като стар запорожец ама от тойота викаха че си била ок.Една седмица бях болен докато сам не открих че вакума на турбото се вее свободно под капака тъи че колегата с вапроса на колко обората се включва турбото да си прегледа колата.С изненада може да открие че турбото му вообще не се включва.Иначе моите неволи не свършват до тук, отзад щяха да ми изпадна накладките, преди пак сам да си ги открия и скоростите попритракват ама дано докато е в гаранция колата да я постегнат.То турчин кола да ти прави .......... ама иначе колата не е лоша
tooth.gif tooth.gif tooth.gif tooth.gif tooth.gif

Публикувано на: 29 Мар 2009 23:17
от Vesko
Прави се в англия.Мотора в полша.

Публикувано на: 30 Мар 2009 03:30
от kopeldaka
Vesko написа:
kaleto77 написа:Колега честито и аз карам такъв, върви уникално, турбината е постоянно зацепена, ако я шпориш много е хубаво поне 2 минути да работи на място след това за да се охлади. Пиши колко си дигал с нея вече и колко ти харчи градско и извън. Поздрави :thumbsup:
Върви макар и малко трудно 220км/ч smile.gif

Колкото до турбината съм забелязъл че след 2500об/мин колата се ускорява по различен начин, дали турбината се включва тогава на знам.

При обслужване на 15х.км (каквото им сменят стандартно) вече за близо 100х.км няма никакви проблеми. Освен че 3 пъти съм доливал по 1л масло smile.gif
В тунинг.бг съм качил снимка на моя как вдига 240, но имам и клип, в който стрелката пада много под 240, демек около 250-255 смятано по програмата GearCalc на 6-та с 4200 оборота е на 240, аз я вкарах в 4500, което е почти 260 смятано по външен диаметър на гумата, Final Gear Ratio и т.н. Преди да започнат някои хора да питат "как тъй ша дига толкоз?" искам да подчертая, че колата не е стокова. В стандартен вариант повече от 235 не може да вдигне. Не знам за какво харчене на масло става въпрос, но аз до сега на моята никога не съм доливал масло, чак като стане на 13-14000 км. маслото, тогава започва да мърда на щеката, но дори и до средата не ми е стигало.

Публикувано на: 30 Мар 2009 03:38
от kopeldaka
Ето и доказателството.

Публикувано на: 30 Мар 2009 03:39
от Bass_Man
Имаш ли го това с GPS засечено ?

Публикувано на: 30 Мар 2009 04:02
от kopeldaka
Bass_Man написа:Имаш ли го това с GPS засечено ?
По GPS показа само 242 км/ч, но той отчита със забавяне, така че не ми се вярва да показва правилно. GPS-а ми е Garmin Nuvi 255W. Аз на тез GPS-и не вярвам, защото лъжат дори и с изминатите километри- на 500 км. изминати, ГПС-а показваше 460 rolleyes.gif . Как става таз работа?