Страница 1 от 2

Колко е макс. допустимо напрежение на заряд от алтернатора?

Публикувано на: 26 Мар 2009 16:49
от proscrip
Изникна един проблем - два поредни акумулатора се скапват в рамките на две седмици и то след главно извънградско движение - накрая замерих напрежението при вкл. двигател и ми лепна на 14.5 Волта, като ръчна оборотите си стои толкова, качва максимум на 14.6 Волта, на пръв поглед на мен всичко ми изглежда добре, но ми се струва, че напрежението е леко високо, така ли е в действителност и какви са нормите и дали от това напрежение може да са се сринали и двата акумулатора. Като ги сваля и заредя както трябва - с 9.5 волта зарядно, стават пушка. Акумулаторите не са първа младост, но след като ги заредя си работат безотказно, ако карам градско или на кратки разстояния, но след дълъг път се усеща, че тока пада и вътрят мудно.

Публикувано на: 26 Мар 2009 17:56
от coolone
нещо ти прецаква батерията, но това не е алтернатора. номиналното напрежение е 14.2 - 14.4 По-скоро трябва да търсиш утечка, а може и изпушил диоден блок, но е малко вероятно да са диоди.
Замери U на празен ход с включени възможно наи-много консуматори, фарове, запалка, реотан на съклото, вентилатор на парното... трябва да ти покаже под 13.5V
И другия тест който можеш да направиш е с изгасен мотор и затворени врати(за да не светят плафоните в купето) разкачаш клема + и мериш консумацията на ток, трябва да е не пове4е от 0.02А ако ти покаже повече значи търсиш утечка. А пък утечките обикновено не се появяват от самосебе си, почти инаги са резултат от някаква интервенция. Така че спомни си какво последно си правил по ел инсталацията на колата, може от там да е тръгнало вси4ко

Публикувано на: 26 Мар 2009 21:54
от max-2
И при мен е 14,6 и на обороти и на празен ход. Като пусна фаровете и вентилатора на 4 степен-14,5 волта. Мисля, че е малко високо напрежението, но винаги е било така, а акумулатора е много стар.

Публикувано на: 27 Мар 2009 00:17
от Vesko
Максималното напрежение за оловен акомулатор е 14.2В. Малките вариации >14.2В се далйат на увеличеното вътрешно съпротивление на акомулатора. Което пък се дължи на скапан/стар акомулатор.

Публикувано на: 27 Мар 2009 13:55
от proscrip
Ами при включени консуматори - 13.5 В, консумация при всичко изкл - нещо ми се стори странна - 0.04 при 10А, 0.4 при 200мА и 0.4 при 20 мА - може нещо да ми се е прецакал мултимера. Селф теста ми дава някъв код за грешка, който отговаря на релето на стартера, че нещо не е както трябва напрежението - ще го свалим да видим.

Мерси.

Публикувано на: 27 Мар 2009 20:13
от max-2
Vesko написа:Максималното напрежение за оловен акомулатор е 14.2В. Малките вариации >14.2В се далйат на увеличеното вътрешно съпротивление на акомулатора. Което пък се дължи на скапан/стар акомулатор.
Трябва ли да сменям работещ акумулатор,защото е стар, или да си карам докато един ден откаже?

Публикувано на: 27 Мар 2009 21:12
от Scott
Vesko написа:Максималното напрежение за оловен акомулатор е 14.2В...
Vesko, няма как да се съглася с теб. Не че разбирам от акумулатори, но като разделиш 14.2 на 6 се получава 2.366666... и 6 в период. tongue.gif

Публикувано на: 27 Мар 2009 22:40
от Zero`Cool
14.6 не е никакъв проблем за акумулатора ... диодна плочка със сигурност не е .. ако е тя или въобще няма да зарежда или на ниски обороти няма да зарежда а на високи ще ... ако е второто значи е изгоряла едната диодна група ...

Публикувано на: 28 Мар 2009 06:48
от Vesko
Scott написа:
Vesko написа:Максималното напрежение за оловен акомулатор е 14.2В...
Vesko, няма как да се съглася с теб. Не че разбирам от акумулатори, но като разделиш 14.2 на 6 се получава 2.366666... и 6 в период. tongue.gif
Скотт, правси. 14.4 е.

Публикувано на: 28 Мар 2009 11:51
от coolone
ся за 0.2V проблем ли шъ прайм ?! :supz: drunk.gif

Публикувано на: 28 Мар 2009 16:41
от proscrip
Тъй развитието на проблемата е следната - ще земам нов акумулатор, че от толкоз много японски коли, съм объркал акумулаторите - че те всите еднакви - все панасоник, та тея двата, които се скапаха - просто са на по над 10 г. - въпреки, че като състояние на електролита и цвят на течността ми мязаха на две-три годишни. Днес единия след зарядката вчера - след два часа на оставени отворени врати и багажник - замина - пък тя едната крушка е 10 Вата, другата 13 - и кво излиза за 2 часа съм дръпнал 4 А ток от акумулатора и той вече едвам върти - ама така е то - няма вечни работи..

Отивам за батерийка

Мерси за напътствията!

Публикувано на: 28 Мар 2009 18:14
от zi_zi_top
С тези стари акумулатори изби рибата. ohmy.gif biggrin.gif
Купувай си само нови акумулатори бе, човек. С тия тънежи измъчи умовете на хората biggrin.gif

Публикувано на: 28 Мар 2009 19:00
от proscrip
Аз акумулатори не съм купувал - всичките са от колите и буса, работата е там, че всичките са панасоник бели с черна плоча отгоре и един калибър и просто мислих, че единия е новия от новия бус - ма кой да гледа щампите.

Някой да има впечатления от Ексайд или Варта - да зема два-три да имам, че акумулатор не съм купувал от повече от 10 г.

Публикувано на: 28 Мар 2009 23:40
от zi_zi_top
Варта и ACDelco са най-доброто на нашия пазар по мое мнение. Аз поне купувам такива и до сега не съм имал проблеми!

Публикувано на: 29 Мар 2009 01:23
от Vesko
zi_zi_top написа:Варта и ACDelco са най-доброто на нашия пазар по мое мнение. Аз поне купувам такива и до сега не съм имал проблеми!
Ako si gi kopuwal za enid i sashti avtomobil opredeleno imash problem biggrin.gif