vapros za gumi
Публикувано на: 24 Мар 2009 20:59
kak se promenjt stabilnostta i varveneto pri smjna na gumite s po 6iroki/sa6tij diametar/ i s po goljm diametar. MERSI predvaritelno 

Bass_Man написа:Ще ви дам елементарен пример : кола с широки гуми на сняг не е ососбенно стабилна .
.
Определено ако си в германия няма да минеш техническият преглед biggrin.gif Този въпрос май е актуален само в БГ biggrin.gifmishel7524 написа:kak se promenjt stabilnostta i varveneto pri smjna na gumite s po 6iroki/sa6tij diametar/ i s po goljm diametar. MERSI predvaritelno
За сняг - валяк biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gifBass_Man написа:... кола с широки гуми на сняг не е ососбенно стабилна . ....
Ако си сложиш някой от описаните размери ще минеш. Но ако направиш на своя глава такъв "оптичен тунинг" дали ще е позволено?slowtraveler написа:Vesko, защо си мисля, че и в Германия ще мина ако реша да сложа по-широки гуми.
За моята кола има описани в книжката 4 размера широчина на гумата и три размера джанти...
Важното е да си в препоръчаните от производителя норми
Не знам ти къде го намираш този асВалт да караш ама аз гледам да карам на асФалт къде го има !rudolf написа:колегите искат да кажат че контактната площ ти се увеличава,,с всичките минуси и плюсове,,,и мисля че използват стабилност,но искат да кажат-сцепление,,и при гума с асвалт е общовалидно,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
страшно безумни примери даваш,,,,,Bass_Man написа:Не знам ти къде го намираш този асВалт да караш ама аз гледам да карам на асФалт къде го има !rudolf написа:колегите искат да кажат че контактната площ ти се увеличава,,с всичките минуси и плюсове,,,и мисля че използват стабилност,но искат да кажат-сцепление,,и при гума с асвалт е общовалидно,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Плюс това увеличена контактна площ не значи повече сцепление !
По скоро означава , че може би ако имаш други данни ще можеш да се подпреш на нея когато ти е необходимо .
Само помисли , че и драгстерите не карат с гуми по метър широки , а не е да нямат едни хиляди коне да свалят на асфалта . И със сигурност в едно хубаво гето ще намериш коли с много по-широки гуми от тези във Ф1 или някой пистов шампионат ! А колите в гетото не са по-стабилни от тези в шампионатите със сигурност !
Също така снега и водата обикновенно са между асфалта и гумите така ,че нещата според мен са си съвсем валидни . Освен ако пича не пита за изчистена писта , което малко ме съмнява .
А дори и във Ф1 вече не карат с гуми с много нисък профил . Та както казах кръчмарските сметки тука не важат ! Гумите се подбират спрямо много параметри в , които влизат и сезона и терена . Всичко останало е "дизайнерска" измишльотина.
според мен е по стабилна защото намаленото сцепление ,не допуска автомобила да има странични натоварвания които да влиаят на стабилността му,,,и стабилно се хлъзга на лево и десно или не може да тръгне laugh.gifBass_Man написа: Първо какво разбирате под вървене и под стабилност ?
Ще ви дам елементарен пример : кола с широки гуми на сняг не е ососбенно стабилна .
.
Според мен ширината не е основната харектеристика на гумата, която определя сцеплението и. Ако всичко останало е еднакво съм по-съгласен.slowtraveler написа:Дайте да обобщим, че нещо спора става 'горещ':
Плюсове на широката гума:
1. По добро сцепление на сухо (по-голяма контактна площ).
Пълни глупости ! За пореден път въобще не свързани коментари с темата ! Никой не ти говори за трактори , фадроми, танкове или офф-роуд !rudolf написа: страшно безумни примери даваш,,,,,
1.почти в всеки шампионат-размера на гумите са фиксирани с регламент,, а в който не е - всеки преценява компромис -което не значи че контактното петно не се увеличава...
2. не говорим за гуми мокри, зимни гуми, за оффроуд,-затова защото изискванията са други се произвеждат специализирани модели...не е нужно да обхващаш всички изключения,,,,фадромите по сметищата са с метални шипове и без гуми,,,а танковете с вериги...
а това дето си щял да се подпираш с по широката гума---най вероятно говориш за ширината на моста,,за което може да се увеличава с Е.Т. на джантата или с фланци...и най неудачния и неефективен начин е с по широка гума...
не ми се спори,,,
Къде прочете , че съм казал подобно нещо ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????rudolf написа: щом не си искал да кажеш сцепление,,ами стабилност--разгадай ми това изречение??
Демек много е стабилна в твоето въображение . Страшно много помагаш на хората и ги ориентираш абсолютно ясно . И мненията ти са супер аргументирани и пълни с полезни примери !rudolf написа: според мен е по стабилна защото намаленото сцепление ,не допуска автомобила да има странични натоварвания които да влиаят на стабилността му,,,и стабилно се хлъзга на лево и десно или не може да тръгне laugh.gif
rudolf написа:страшно безумни примери даваш,,,,,
Bass_Man написа:...Щото и на самолетите гумите не са по-един метър широки . Пък свалят на асфалта някакви хиляди тонове с някакви 300км/ч и ги спират ( след около 180-200км/ч).
Я ся да си представиме , че каца в блато и е с веригиdiver написа:rudolf написа:страшно безумни примери даваш,,,,,Bass_Man написа:...Щото и на самолетите гумите не са по-един метър широки . Пък свалят на асфалта някакви хиляди тонове с някакви 300км/ч и ги спират ( след около 180-200км/ч).![]()
![]()