
vapros za gumi
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 01 Яну 2009 15:28
vapros za gumi
kak se promenjt stabilnostta i varveneto pri smjna na gumite s po 6iroki/sa6tij diametar/ i s po goljm diametar. MERSI predvaritelno 

- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Пичове тия неща дето ги говорите не са баш така !
Първо какво разбирате под вървене и под стабилност ?
Ще ви дам елементарен пример : кола с широки гуми на сняг не е ососбенно стабилна .
Няма такава формула за всяка кола за всеки случай . Хората дето карат по пистите много добре значт за какво иде реч . Стабилността е комплексен фактор не зависи само от гумите . Да не говорим пък за вървенето ( каквото и да значи това ) .
Първо какво разбирате под вървене и под стабилност ?
Ще ви дам елементарен пример : кола с широки гуми на сняг не е ососбенно стабилна .
Няма такава формула за всяка кола за всеки случай . Хората дето карат по пистите много добре значт за какво иде реч . Стабилността е комплексен фактор не зависи само от гумите . Да не говорим пък за вървенето ( каквото и да значи това ) .
...
колегите искат да кажат че контактната площ ти се увеличава,,с всичките минуси и плюсове,,,и мисля че използват стабилност,но искат да кажат-сцепление,,и при гума с асвалт е общовалидно,,,
мисля че въпроса е за сцепление на гума с асвалт,,поне не съм чел по книги някой да уточнява че при сняг,лед, сметище,,блато или океан-това не е валидно...
Bass_Man написа:Ще ви дам елементарен пример : кола с широки гуми на сняг не е ососбенно стабилна .
.
мисля че въпроса е за сцепление на гума с асвалт,,поне не съм чел по книги някой да уточнява че при сняг,лед, сметище,,блато или океан-това не е валидно...
Последно промяна от rudolf на 25 Мар 2009 00:49, променено общо 1 път.
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: vapros za gumi
Определено ако си в германия няма да минеш техническият преглед biggrin.gif Този въпрос май е актуален само в БГ biggrin.gifmishel7524 написа:kak se promenjt stabilnostta i varveneto pri smjna na gumite s po 6iroki/sa6tij diametar/ i s po goljm diametar. MERSI predvaritelno
- slowtraveler
- Мнения: 6170
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 365 пъти
Vesko, защо си мисля, че и в Германия ще мина ако реша да сложа по-широки гуми.
За моята кола има описани в книжката 4 размера широчина на гумата и три размера джанти...
Важното е да си в препоръчаните от производителя норми
За моята кола има описани в книжката 4 размера широчина на гумата и три размера джанти...
Важното е да си в препоръчаните от производителя норми
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Ако си сложиш някой от описаните размери ще минеш. Но ако направиш на своя глава такъв "оптичен тунинг" дали ще е позволено?slowtraveler написа:Vesko, защо си мисля, че и в Германия ще мина ако реша да сложа по-широки гуми.
За моята кола има описани в книжката 4 размера широчина на гумата и три размера джанти...
Важното е да си в препоръчаните от производителя норми
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: ...
Не знам ти къде го намираш този асВалт да караш ама аз гледам да карам на асФалт къде го има !rudolf написа:колегите искат да кажат че контактната площ ти се увеличава,,с всичките минуси и плюсове,,,и мисля че използват стабилност,но искат да кажат-сцепление,,и при гума с асвалт е общовалидно,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Плюс това увеличена контактна площ не значи повече сцепление !
По скоро означава , че може би ако имаш други данни ще можеш да се подпреш на нея когато ти е необходимо .
Само помисли , че и драгстерите не карат с гуми по метър широки , а не е да нямат едни хиляди коне да свалят на асфалта . И със сигурност в едно хубаво гето ще намериш коли с много по-широки гуми от тези във Ф1 или някой пистов шампионат ! А колите в гетото не са по-стабилни от тези в шампионатите със сигурност !
Също така снега и водата обикновенно са между асфалта и гумите така ,че нещата според мен са си съвсем валидни . Освен ако пича не пита за изчистена писта , което малко ме съмнява .
А дори и във Ф1 вече не карат с гуми с много нисък профил . Та както казах кръчмарските сметки тука не важат ! Гумите се подбират спрямо много параметри в , които влизат и сезона и терена . Всичко останало е "дизайнерска" измишльотина

Re: ...
страшно безумни примери даваш,,,,,Bass_Man написа:Не знам ти къде го намираш този асВалт да караш ама аз гледам да карам на асФалт къде го има !rudolf написа:колегите искат да кажат че контактната площ ти се увеличава,,с всичките минуси и плюсове,,,и мисля че използват стабилност,но искат да кажат-сцепление,,и при гума с асвалт е общовалидно,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Плюс това увеличена контактна площ не значи повече сцепление !
По скоро означава , че може би ако имаш други данни ще можеш да се подпреш на нея когато ти е необходимо .
Само помисли , че и драгстерите не карат с гуми по метър широки , а не е да нямат едни хиляди коне да свалят на асфалта . И със сигурност в едно хубаво гето ще намериш коли с много по-широки гуми от тези във Ф1 или някой пистов шампионат ! А колите в гетото не са по-стабилни от тези в шампионатите със сигурност !
Също така снега и водата обикновенно са между асфалта и гумите така ,че нещата според мен са си съвсем валидни . Освен ако пича не пита за изчистена писта , което малко ме съмнява .
А дори и във Ф1 вече не карат с гуми с много нисък профил . Та както казах кръчмарските сметки тука не важат ! Гумите се подбират спрямо много параметри в , които влизат и сезона и терена . Всичко останало е "дизайнерска" измишльотина.
1.почти в всеки шампионат-размера на гумите са фиксирани с регламент,, а в който не е - всеки преценява компромис -което не значи че контактното петно не се увеличава...
2. не говорим за гуми мокри, зимни гуми, за оффроуд,-затова защото изискванията са други се произвеждат специализирани модели...не е нужно да обхващаш всички изключения,,,,фадромите по сметищата са с метални шипове и без гуми,,,а танковете с вериги...
а това дето си щял да се подпираш с по широката гума---най вероятно говориш за ширината на моста,,за което може да се увеличава с Е.Т. на джантата или с фланци...и най неудачния и неефективен начин е с по широка гума...
не ми се спори,,,
щом не си искал да кажеш сцепление,,ами стабилност--разгадай ми това изречение??
според мен е по стабилна защото намаленото сцепление ,не допуска автомобила да има странични натоварвания които да влиаят на стабилността му,,,и стабилно се хлъзга на лево и десно или не може да тръгне laugh.gifBass_Man написа: Първо какво разбирате под вървене и под стабилност ?
Ще ви дам елементарен пример : кола с широки гуми на сняг не е ососбенно стабилна .
.
- slowtraveler
- Мнения: 6170
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 365 пъти
Дайте да обобщим, че нещо спора става 'горещ':
Плюсове на широката гума:
1. По добро сцепление на сухо (по-голяма контактна площ).
2. По-добра странична устойчивост на гумата (протектора се огъва настрани по-малко при странично натоварване)
Минуси на широката гума:
1. По-висока вероятност от аквапланинг (т.е. аквапланинга настъпва при по-ниска скорост) - пак заради по-голямата контактна площ.
2. По-лошо поведение на сняг заради по-малкото относително натоварване (кг/см2) (тънката гума 'захапва' и се забива в снега)
3. По-високо челно съпротивление на автомобила, откъдето теоретично пада максималната скорост, а реално ти се увеличава разхода на автомобила.
4. По-скъпа е от по-тясната гума....
Поради горните фактори се търси разумен компромис за ширината на използваните гуми...
Плюсове на широката гума:
1. По добро сцепление на сухо (по-голяма контактна площ).
2. По-добра странична устойчивост на гумата (протектора се огъва настрани по-малко при странично натоварване)
Минуси на широката гума:
1. По-висока вероятност от аквапланинг (т.е. аквапланинга настъпва при по-ниска скорост) - пак заради по-голямата контактна площ.
2. По-лошо поведение на сняг заради по-малкото относително натоварване (кг/см2) (тънката гума 'захапва' и се забива в снега)
3. По-високо челно съпротивление на автомобила, откъдето теоретично пада максималната скорост, а реално ти се увеличава разхода на автомобила.
4. По-скъпа е от по-тясната гума....
Поради горните фактори се търси разумен компромис за ширината на използваните гуми...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Според мен ширината не е основната харектеристика на гумата, която определя сцеплението и. Ако всичко останало е еднакво съм по-съгласен.slowtraveler написа:Дайте да обобщим, че нещо спора става 'горещ':
Плюсове на широката гума:
1. По добро сцепление на сухо (по-голяма контактна площ).
http://insideracingtechnology.com/tirebkexerpt2.htm
Rubber friction, mainly due to adhesion and deformation, exhibits viscoelastic effects and is sensitive to compounding variations, vertical loading, sliding speed, and temperature.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: ...
Пълни глупости ! За пореден път въобще не свързани коментари с темата ! Никой не ти говори за трактори , фадроми, танкове или офф-роуд !rudolf написа: страшно безумни примери даваш,,,,,
1.почти в всеки шампионат-размера на гумите са фиксирани с регламент,, а в който не е - всеки преценява компромис -което не значи че контактното петно не се увеличава...
2. не говорим за гуми мокри, зимни гуми, за оффроуд,-затова защото изискванията са други се произвеждат специализирани модели...не е нужно да обхващаш всички изключения,,,,фадромите по сметищата са с метални шипове и без гуми,,,а танковете с вериги...
а това дето си щял да се подпираш с по широката гума---най вероятно говориш за ширината на моста,,за което може да се увеличава с Е.Т. на джантата или с фланци...и най неудачния и неефективен начин е с по широка гума...
не ми се спори,,,
И не се опитвай да тълкуваш за какво най-вероятно говоря защото първо трябва да си изясниш ти за какво говориш и тогава да се опитваш на другите да им тълкуваш нещата !
Къде прочете , че съм казал подобно нещо ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????rudolf написа: щом не си искал да кажеш сцепление,,ами стабилност--разгадай ми това изречение??
Време е вече за ставане спри си сънищата !
Демек много е стабилна в твоето въображение . Страшно много помагаш на хората и ги ориентираш абсолютно ясно . И мненията ти са супер аргументирани и пълни с полезни примери !rudolf написа: според мен е по стабилна защото намаленото сцепление ,не допуска автомобила да има странични натоварвания които да влиаят на стабилността му,,,и стабилно се хлъзга на лево и десно или не може да тръгне laugh.gif
Слоу има две несъвместими неща в твоето мнение и те са :
"По добро сцепление на сухо (по-голяма контактна площ). "
и
"По-лошо поведение на сняг заради по-малкото относително натоварване (кг/см2) (тънката гума 'захапва' и се забива в снега) "
Във физиката когато една сила натиска върху повърхност силата с , която се натиска повърхността зависи от размера на контактната повърхност . Демек върхо колкото по-малка площ натискаш толкова по-силно натискаш . И обратното , като увеличаващ площа на натиск намаляваш силата на натиск . Така , че както печелиш сцепление така и може да го загубиш и тотално да загубиш контрола над управлението . Въобще не говориме за окачването където пък е критичен точния размер на гумите и настройката на завиващите колела. Демек тва си е наука и хората дето се опитват да спорят трябва поне в училище да са внимавали в час ако не са се занимавали отделно ( това е за Рудолф !!!!!!!!!!! ) .
Демек точно това , което казвам : по-голямото петно ( дори , като е по-голяма гумата няма гаранция , че петното е по-голямо ) не дава по-добре сцепление при всяка една ситуация ! Точно както по-тънката гума захапва и забива на снега по абсолютно същия начин се случват нещата и на асфалт . Но стабилността и вървенето са много относителни неща и за това първо трябва да се дефинира точно в каква ситуация трябва да е стабилна колата и точно как и на къде трябва да върви и след това да се подбират гуми . А не да се ползват малоумни твърдения , колкото е по-широка толкова е по-стабилна . Щото и на самолетите гумите не са по-един метър широки . Пък свалят на асфалта някакви хиляди тонове с някакви 300км/ч и ги спират ( след около 180-200км/ч).
И понеже след , като се включи професора отгоре мненията започват да стават по една страница . Щото той не може да се изразява с едно две изречения , а трябва да пише по 2 страници болни коментари с включване и на коментари от други теми да му кажа , че драгстерите нямат ограничение в ширината на гумите и карат само направо и пак не слагат гуми по един метър широки , а и нямат широк мост ! Пък нека си умува колкото иска и да си кара танковете в блатата .
Re: ...
rudolf написа:страшно безумни примери даваш,,,,,
Bass_Man написа:...Щото и на самолетите гумите не са по-един метър широки . Пък свалят на асфалта някакви хиляди тонове с някакви 300км/ч и ги спират ( след около 180-200км/ч).




maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: ...
Я ся да си представиме , че каца в блато и е с веригиdiver написа:rudolf написа:страшно безумни примери даваш,,,,,Bass_Man написа:...Щото и на самолетите гумите не са по-един метър широки . Пък свалят на асфалта някакви хиляди тонове с някакви 300км/ч и ги спират ( след около 180-200км/ч).![]()
![]()


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта