camshafts adjust?
Публикувано на: 21 Дек 2005 22:25
докато рових в www.club4ag.com попаднах на интересна информация за настройка на валовете
Stock 4AGEU used on AE86 and AW11. P/N Intake 13501-16010. Ex. 13502-16010.
Crank angle reference with #1 piston; BTDC = Before Top Dead Center, ATDC = After Top Dead Center, BBDC = Before Bottom Dead Center
Duration 240°
Lift 7.56mm
Intake opening 9°BTDC (Stock -max lift @ 111°)
Exhaust opening 51°BBDC (Stock -max lift @ 111°)
Some have found good power setting the maximum lobe lift for the exhaust at 100°BTDC and intake at 100°ATDC. For more bottom end power retard the exhaust 4° and advance the intake 3°. For more top end, advance intake 4°and exhaust 3° from stock settings.
някой пробвал ли е подобно нещо и дали има ефект - отклоняване на валовете от фабричните им настройки? чудя се дали това няма да има полезен ефект в комбинация със спортен филтър и гърне.
Stock 4AGEU used on AE86 and AW11. P/N Intake 13501-16010. Ex. 13502-16010.
Crank angle reference with #1 piston; BTDC = Before Top Dead Center, ATDC = After Top Dead Center, BBDC = Before Bottom Dead Center
Duration 240°
Lift 7.56mm
Intake opening 9°BTDC (Stock -max lift @ 111°)
Exhaust opening 51°BBDC (Stock -max lift @ 111°)
Some have found good power setting the maximum lobe lift for the exhaust at 100°BTDC and intake at 100°ATDC. For more bottom end power retard the exhaust 4° and advance the intake 3°. For more top end, advance intake 4°and exhaust 3° from stock settings.
някой пробвал ли е подобно нещо и дали има ефект - отклоняване на валовете от фабричните им настройки? чудя се дали това няма да има полезен ефект в комбинация със спортен филтър и гърне.