Страница 1 от 2
Хидравлика на авенсис 2005?
Публикувано на: 27 Фев 2009 10:40
от koko89
Здравейте колеги,имам един въпрос.Нормално ли е сутрин като запаля колата и се опитам да завъртя волана да е на пресекулки и да свири-по точно въртя десен прави 1/4 оборот запира цвили,отпускам още половин оборот пак така.Когато загрее се оправя,но в крайно ляво или дясно положение цвили.Трябва ли да ходя до сервиза или е нормално?Течноста си е в норма.Какво може да е?ремък за хидравликата има ли?

Re: Хидравлика на авенсис 2005?
Публикувано на: 27 Фев 2009 11:10
от Kiki
koko89 написа:Здравейте колеги,имам един въпрос.Нормално ли е сутрин като запаля колата и се опитам да завъртя волана да е на пресекулки и да свири-по точно въртя десен прави 1/4 оборот запира цвили,отпускам още половин оборот пак така.Когато загрее се оправя,но в крайно ляво или дясно положение цвили.Трябва ли да ходя до сервиза или е нормално?Течноста си е в норма.Какво може да е?ремък за хидравликата има ли?

Здравей Коко!
Не е нормално да свири! Това, което описваш на мен ми прилича на заминал лагер на хидравличната помпа. Когато лагерът блокира, ремъкът започва да свири и воланът естествено блокира. В този случай течност не се губи!
Аз съм убеден, че това е лагер на помпата, но ти все пак провери, преди да го смениш.
Хидравлика може да свири и от разтегнат ремък, но най вероятно е от лагера!
Не съм разглобявал хидравлична помпа на Авенсис и ме знам дали може да се сменя лагер на нея, или се сменя цялата помпа, но така излиза по-скъпо.
Като оправиш проблема пиши!

Публикувано на: 27 Фев 2009 11:23
от slowtraveler
Абе почни от по-евтиното.
Виж си ремъка и по възможност го смени.
Да не би да имаш проблем с обтегача - как ти е натягането на ремъка (при първия авенсис бе с хидравличен обтегач).
Да не ти 'цвили' от алтернатора - натягането да е на границата на преплъзването и когато хидравличната помпа създаде по-голямо усилие, частта от ремъка около алтернатора да се охлабва още повече и да започва да приплъзва?
Пробвай при 'цвиленето' дали има промяна при вариантите : включени много консуматори/изключени всички ел.консуматори..
Публикувано на: 27 Фев 2009 11:25
от koko89
Благодаря ще проверя,но ако е лагер защо не го прави когато загрее?а само сутрин?и може ли някой да ми каже ориентировъчна цена за цялата помпа?и мога ли да карам така сега?опасно ли е ? Благодаря

Публикувано на: 27 Фев 2009 11:49
от slowtraveler
Дори и да ти блокира съвсем хидравликата разликата в управлението ще ти бъде усилието, с което въртиш волана....
Пищенето е знак, че ремъка ти приплъзва.
Просто трябва да определиш причината, поради която ремъка приплъзва (предполагам, че ще е една от описаните досега)...
Самото приплъзване износва много ремъка и увеличава износването на самите ролки.
Като си мисля - въпрос към колегите:
ако си с хидравлично натягане на ролката, може ли заради лошо масло (с висок вискозитет при студен двигател), обтегача да не може да осигури необходимото усилие в първите няколко минути?
Публикувано на: 27 Фев 2009 13:12
от TATI
Миналата зима имах абсолютно същия проблем със същия авенсис 2005. Проблема се разреши по следния начин:
Свалих тия кори отпред и натегнах ремъка на хидравликата с три четири оборота и нещата се оправиха. Имай предвид, че първо трябва да отхлабиш натягащата ролка - ключ 17 по спомен и чак после да натегнеш болта, който е отпред - ключ 14. Мястото е малко тясно, но при повечко търпение ще се справиш. Ролката е затегната доста (поне мойта беше много затегната). Ремъка при натиск с пръст в средата не трябва да има почти никакво огъване. Ако запалиш колата както е сега ще забележиш как плющи като подадеш повечко обороти. От там започва да приплъзва и за това волана ти се върти на присекулки и свири. И внимавай с ръцете, да не се нараниш. Можеш и в сервиза да отидеш, но на мен в ТМ ми искаха 30 лв за тази процедура и 3 дни чакане. Работата сама по себе си е за точно 10 мин със сваляне и после слагане на корите. Успех.
Публикувано на: 27 Фев 2009 16:39
от Kiki
koko89 написа:Благодаря ще проверя,но ако е лагер защо не го прави когато загрее?а само сутрин?и може ли някой да ми каже ориентировъчна цена за цялата помпа?и мога ли да карам така сега?опасно ли е ? Благодаря

Дано не е лагерът! Ако е само нагягате на ремъка е екстра! Ще минеш тънко.

При мен на един "Форд", беше лагер, а симптомите - същите! Твоята кола, обаче не е "Форд" biggrin.gif
Публикувано на: 27 Фев 2009 16:59
от Bass_Man
slowtraveler написа:
Като си мисля - въпрос към колегите:
ако си с хидравлично натягане на ролката, може ли заради лошо масло (с висок вискозитет при студен двигател), обтегача да не може да осигури необходимото усилие в първите няколко минути?
Слоу ако маслото е с висок визкозитет на студено налягането ще е възможно най-голямото така ,че не би могло да е от това .
Иначе ако е на един ремък с водната помпа и алтернатора ако блокира лагера може да стане голяма поразия . Ако не е нищо кой знае какво не може да стане

.
Публикувано на: 27 Фев 2009 20:53
от Kiki
koko89 написа:но ако е лагер защо не го прави когато загрее?а само сутрин?
Защото като загрее се разширява и започва да се върти, но това е временно явление, докато блокира напълно!

Публикувано на: 27 Фев 2009 21:11
от slowtraveler
Bass_Man написа:...
Слоу ако маслото е с висок визкозитет на студено налягането ще е възможно най-голямото така ,че не би могло да е от това .
Налягането е най-високо - прав си, но високия му вискозитет пречи преминаването през малки отвори...
Подсказка - кога ти тракат клапаните с хидравлични компесатори?
И те са на същата магистрала и са под по-високо налягане докато са студени, но явно малките отворчета за постъпване на маслото пречат на бързото им разгъване...

Затова беше и въпроса ми - хидравличния обтегач също е с малък отвор, и си мислех дали не може да е от него...
Публикувано на: 28 Фев 2009 03:35
от Bass_Man
slowtraveler написа:Bass_Man написа:...
Слоу ако маслото е с висок визкозитет на студено налягането ще е възможно най-голямото така ,че не би могло да е от това .
Налягането е най-високо - прав си, но високия му вискозитет пречи преминаването през малки отвори...
Подсказка - кога ти тракат клапаните с хидравлични компесатори?
И те са на същата магистрала и са под по-високо налягане докато са студени, но явно малките отворчета за постъпване на маслото пречат на бързото им разгъване...

Затова беше и въпроса ми - хидравличния обтегач също е с малък отвор, и си мислех дали не може да е от него...
Значи опитвал ли си се някога да спреш 3 бара ( колкото е горе долу маслото , като е студено , а пък ако е гъсто още по-голямо ще е ) да не потекат от някъде ? Камо ли пък , като има отвор ? При 3 бара и краве масло да сложиш и то ще излезе през 1мм отвор

.
Та от гъсто масло клапаните може да тракат първите няколко секунди докато стигне маслото до тях ( да придвижва се малко по-бавно от по рядкото ). Ама това е много малко време .
В 99% от случаите клапаните тракат от скапано масло с много нисък вискозитет или скапана помпа и пътища .
Маслото като е студено може и да ти избие всички видове семеринги , които са много по-плътни от отвор

. И общо взето това е една от основните функций на регулатора на налягането на маслената помпа . Като е студено да не се поцепи мотора от високо налягане

.
Не забравяй , че вискозитета се мери без натиск върху маслото и преди да стане на грес ( от ниската температура ) всички масла текат сами ! А ако натиснеш отзад и греста ще потече biggrin.gif .
Публикувано на: 28 Фев 2009 08:05
от slowtraveler
Bass_Man написа:....Значи опитвал ли си се някога да спреш 3 бара .....
Не само съм опитвал, ами трябваше да съветвам едни майстори как 'да спрат' 60 бара докато ми ремонтират един хидродвигател, щото явно бяха зле със сметките, и си мислеха, че една 6 мм ламаринка може да го спре biggrin.gif ....
Bass_Man написа:
В 99% от случаите клапаните тракат от скапано масло с много нисък вискозитет или скапана помпа и пътища .
Ами при студена кола обикновено тракат поради позапушване на входящите отвори и износване на хидрокомпенсаторите...
Сам знаеш, че практически след 1 сек работа маслото е качено навсякъде, но клапаните могат да продължат да тракат 1-2 минути, и то не заради нисък вискозитет - имах астра, която тракаше така с полусинтетика (по-голям вискозитет при студено), и като преминах на синтетика всичко се оправи като с магическа пръчка...
Просто това ми бе като идея да не би това (износване/проблеми с хидравличния обтегач на ремъка да пречи на бързото натягане на ремъка през първата минута-две на работа, защото той работи на същия принцип като хидравличните компенсатори...

Като съвет да се провери, а не като твърдо настояване, че от там е проблема

Публикувано на: 01 Мар 2009 01:36
от Bass_Man
Да ве за една секунда е навсякъде ама за една секунда не е 3 бара

. Ама за около 5 секунди е ок .
А ако ти тракат повдигачите 1-2 минути значи си си за ремонт

. Или верно малсото е голям буклук . Мисля , че хидравличните повдигачи би трябвало да са конструирани да работят с всички масови вискозитети към момента на производството защото иначе автомобила няма да е приложим за всички географски пояси . Ако както казваш е почнало да се позапушва тук-таме за момент по-тънкото масло може и да помогне ама си отиват нещата към ремонт .
И нали знаеш , че не основата на маслото , а неговите параметри определят вискозитета му . Просто при синтетичните основата е по-стабилна . Демек 20W60 синтетика не е с по-малък вискозитет от 10W40 полусинтетика при нито едно положение ( топло / студено ) .
Иначе и аз видях оня ден една змия ( маркуча с ниското налягане от рейката ) с около 3 бара какво направи

.
Публикувано на: 01 Мар 2009 08:53
от slowtraveler
Bass_Man написа:....А ако ти тракат повдигачите 1-2 минути значи си си за ремонт

. Или верно маслото е голям буклук . Мисля , че хидравличните повдигачи би трябвало да са конструирани да работят с всички масови вискозитети към момента на производството защото иначе автомобила няма да е приложим за всички географски пояси ....

.
Факт е, че повдигачите си тракаха 1-2 минути само зимата (при ниски температури).
След като смених маслото, повдигачите не съм ги чувал следващите 80х.км (докато продам колата), така, че не смятам, че са били за ремонт... (едно почистване не би им навредило, но е голяма играчка - смъкване на глава и т.н...)

ХИДРАВЛИКА НА АВЕНСИС
Публикувано на: 11 Мар 2009 15:47
от CECO
колегата koko89 как се справи с твоя проблем че при мен е същия случай
