Страница 1 от 1
Vypros za 4a-fe
Публикувано на: 30 Яну 2009 16:37
от Petar
Kolegi imam edin malko informativen vypros otnosno dvigatel 4a-fe .Zahto dvigatel s takava malka kubatura 1600 se pravi s dva razpredelitelni vala?Kakvo predimsvo davat dvata vala spremo edin val?
Re: Vypros za 4a-fe
Публикувано на: 30 Яну 2009 16:57
от Scott
Petar написа:Kakvo predimsvo davat dvata vala spremo edin val?
Както вече е разисквано
тук мощността е функция на въртящия момент и оборотите. При двигателите с малки кубатури, физически е невъзможно да се постигне голям въртящ момент без въвеждане на принудително пълнене. Затова там се разчита на поддържане на що-годе висок въртящ момент при по-високи обороти с цел произведението (мощността) да е по-голямо. За да се постигне това обаче е необходимо да се подобри 'дишането' на двигателя чрез увеличаване на диаметъра на клапаните или използване на повече от 2 клапана на цилиндър. Оттам нататък идеята е ясна - два разпределителни вала (DOHC).
Re: Vypros za 4a-fe
Публикувано на: 30 Яну 2009 22:07
от rudolf
Scott написа:Petar написа:Kakvo predimsvo davat dvata vala spremo edin val?
Както вече е разисквано
тук мощността е функция на въртящия момент и оборотите. При двигателите с малки кубатури, физически е невъзможно да се постигне голям въртящ момент без въвеждане на принудително пълнене. Затова там се разчита на поддържане на що-годе висок въртящ момент при по-високи обороти с цел произведението (мощността) да е по-голямо. За да се постигне това обаче е необходимо да се подобри 'дишането' на двигателя чрез увеличаване на диаметъра на клапаните или използване на повече от 2 клапана на цилиндър. Оттам нататък идеята е ясна - два разпределителни вала (DOHC).
не е задължително да е dohc за да е 16 клапанов..ма няма значение де
Re: Vypros za 4a-fe
Публикувано на: 30 Яну 2009 23:18
от Scott
rudolf написа:...не е задължително да е dohc за да е 16 клапанов..ма няма значение де
Абсолютно вярно. Просто не ми се пишеше от работа днеска по-подробно. Ако искаш можем да поразсъждаваме върху двете възможни решения. biggrin.gif
Публикувано на: 30 Яну 2009 23:40
от Vesko
И от гледна точка на потребителя каква е разликата от 1 или 2 вала?
Публикувано на: 30 Яну 2009 23:57
от Scott
Vesko написа:И от гледна точка на потребителя каква е разликата от 1 или 2 вала?
Принципно двигател с 4 клапана на цилиндър и SOHC е компромис - прави се с цел икономии на средства или място в коша.
Публикувано на: 31 Яну 2009 02:14
от Bass_Man
Vesko написа:И от гледна точка на потребителя каква е разликата от 1 или 2 вала?
Е как ква ве мноо по-яко е да кажеш , че ти е двувалов мотора в кварталното кафе biggrin.gif .
Re: Vypros za 4a-fe
Публикувано на: 31 Яну 2009 02:48
от rudolf
Scott написа:rudolf написа:...не е задължително да е dohc за да е 16 клапанов..ма няма значение де
Абсолютно вярно. Просто не ми се пишеше от работа днеска по-подробно. Ако искаш можем да поразсъждаваме върху двете възможни решения. biggrin.gif

затова казах че няма значение,,щото си личеше че нямаш време и не пита това човека..
Публикувано на: 31 Яну 2009 09:49
от diver
Bass_Man написа:Vesko написа:И от гледна точка на потребителя каква е разликата от 1 или 2 вала?
Е как ква ве мноо по-яко е да кажеш , че ти е двувалов мотора в кварталното кафе biggrin.gif .
ахам...двувалов...8 клапанов го премълчаваш....ам аз за тва ся ще си купя 4 валов...
Публикувано на: 31 Яну 2009 17:28
от Georgimitrovich
Нека и аз да се опитам дасе направя на умен

Според мен използването на два вала дава доста предимсва, като например:
- По-малки габаритни размери на вала, от кадето по-малка маса (ако приемем че са от един и същи материал), съответно и по-малки центрубежни сили, ускорения и т.н.. Всичко това спомага за по-малко триене в лагери, по-малки напрежения на срязване и пр. при високи обороти. Както колегата каза за да се постигне мощност при малка кубатура и атмосферно пълнене ти трябват обороти.
- При използването на два вала изгорат от наклониа на клапаните, дължини и размери е доста по-голям благодарение на по лесното им пространствено разполойение.
Дали е по-добре с един, два или Х броя валове вече да си го смятат хората които разбират и са наясно какво целят като краен резултат.
Надявам се да не ми се смеете много за мнението

Публикувано на: 31 Яну 2009 17:46
от Scott
Georgimitrovich написа:... - При използването на два вала изгорат от наклониа на клапаните, дължини и размери е доста по-голям благодарение на по лесното им пространствено разполойение...

Това е изключително важно предимство. При двигателите с директно впръскване, свещта трябва да е в средата(между клапаните) и камерата има специфична форма, осъществимо само с два вала.
И едно малко отклонение - едно от гениалните решения на 16V SOHC, Triumph Dolomite Sprint:
Публикувано на: 01 Фев 2009 00:00
от max-2
Това наистина е страхотно решение-една гърбица движи всмукателен и изпускателен клапан
